PDA

Bekijk Volledige Versie : Autorisatie probleem met php en MySQL naar upgrade



Greta
15/07/05, 17:54
Ik heb mijn MySQL geüpgrade naar 4.1.1.2. Alles werkt perfect. Echter wanneer ik nu een nieuwe gebruiker aanmaak kan deze niet vanuit php inloggen. Wanneer ik dit account omzet SET PASSWORD FOR 'some_user'@'some_host' = OLD_PASSWORD('mypass'); werkt het wel weer.
Blijkbaar werkt php niet met de nieuwe autorisatie van MySQL. Ik gebruik ik php 4.4.0 en MySQL 4.1.1.2 en dit alles draaiend op Windows 2000.

Wat moet ik nog wijzigen zodat php ook met de nieuwe autorisatie werkt.

wv-
15/07/05, 17:59
Dat heeft niets met php te maken. Lees "Upgrading from Version 4.0 to 4.1", je moet enkele veranderingen maken aan de password table. 9/10 kansen is het gewoon dat.

Triloxigen
15/07/05, 18:00
Je moet bij je PHP scripts dan ook wel de auth. codes gecodeerd in de mysql_connect zetten.

Greta
15/07/05, 18:23
Origineel geplaatst door Triloxigen
Je moet bij je PHP scripts dan ook wel de auth. codes gecodeerd in de mysql_connect zetten.
Euh... Dit begrijp ik niet helemaal. moet ik dan zelf het password versleutelen of zo?

Triloxigen
15/07/05, 21:02
Origineel geplaatst door Greta

Euh... Dit begrijp ik niet helemaal. moet ik dan zelf het password versleutelen of zo?

Ja :)

MaffeMuis
16/07/05, 02:42
je kan het ook oplossen door PHP5 te installeren, die heeft namelijk wel de nieuwe code.
Alleen php5 is nog beetje buggie

Greta
18/07/05, 17:07
Euh... Dit begrijp ik niet helemaal. moet ik dan zelf het password versleutelen of zo?

Origineel geplaatst door Triloxigen
Ja :)
Hoe??

Nee, php5 lijkt mij nog geen optie.