PDA

Bekijk Volledige Versie : Domain Registry of America



moose
13/07/05, 10:16
Een goedemorgen,

Ik kreeg gisteren een brief op de post : Domain Registry of America. Vond dat wel heftig klinken, tot ik de brief opendeed. Een vraag om 25euro voor een domein te betalen waarvan ik zeker wist dat het pas in november zou verlopen. WAT ?

Dadelijk naar het bedrijf gebeld waar ik mijn domeinnamen koop en die begon te vloeken : blijkbaar is het een bekende firma die hardhandig probeert domeinregistraties af te snoepen ?

Heeft nog iemand hier ervaringen mee ?

Moose

Triloxigen
13/07/05, 10:28
Klopt, is scam..
Zoek maar eens met google op de naam :)

paas
13/07/05, 10:29
Yep,

krijgen we regelmatig deze brieven. Meteen enkeltje prullenbak.

Tis echter minder als klanten van je deze brieven krijgen. Die raken dan meteen in paniek of gaan zelfs tot betaling over.

moose
13/07/05, 10:32
Inderdaad : er staan een aantal mooie gerechtsprocedures tussen...

jurrian
13/07/05, 10:48
Heb twee jaar terug ook zo'n brief gehad, maar ze vielen bij mij meteen door de mand...


domain registry of America
Adres in Londen, Engeland
Port betaald in de 'Philippines'


Stond bij mij overigens wel in dat het domein verhuist zou worden, maar inderdaad wel erg onduidelijk.

Voor de mensen die ze nog niet kennen: Scan van mijn brief (http://webdev.hro.nl/~jurrian/)

Triloxigen
13/07/05, 10:49
Ik wil ook wel eens een brief ervan ontvangen:9

moose
13/07/05, 10:57
Enig idee waar ze op scannen ? Want het domein was eentje voor een hoefsmid die een website wilde, maar voor de rest werd er niets mee gedaan : hits per maand : 19 :-)

Easyracks
13/07/05, 10:58
Sinds wanneer is de dollar meer waard dan de euro *-)

moose
13/07/05, 11:23
In 2004 was dat nog zo.....

fusehost
13/07/05, 11:43
Onlangs nog een klant gehad die erin gelopen was. Doodleuk kwam hij ons vertellen dat hij al betaald had voor zijn domain... *Doh!*

Hij heeft contact opgenomen om zijn geld terug te zien, maar dat zal vermoedelijk op niets uitdraaien (en het bedrag is beetje aan de lage kant om grote internationale rechtzaken te beginnen)...

Stetson
13/07/05, 11:55
Lang leve de registrar lock ;)
Hier ook gebeurd met een klant die er in trapte. Betaald met de creditcard, centjes weg maar domein iig nog behouden door de lock.

moose
13/07/05, 11:55
Ik denk dat daar een addertje schuilt : uiteindelijk ligt de wereld aan ieders voeten : domeinnaam bestellen in Belgie, hosten in America,...maar als je dan in de problemen geraakt zijn de gerechtsgrenzen plots Belgie (of Nederland)...

boony
13/07/05, 13:34
krijg zo ook regelmatig brieven. De meeste vermelden wel dat je niet hoeft te betalen, maar het geheel ziet er wel uit als een factuur.

alex[nl]
14/07/05, 03:37
Dit doen ze inderdaad al jaren, spannende is dat ze eigenlijk een soort offline phishing doen .. En als je domeintje eenmaal verhuisd is, zie m dan maar eens uit hun registrar lock te krijgen .. .

Qweb
14/07/05, 11:53
Ik wist niet dat ze nog steeds van die brieven sturen? Ik zal ze wel niet meer opmerken, dat zal het wel zijn.

Logisch eigenlijk ook dat ze nog steeds bestaan, want er zijn genoeg mensen die het niet begrijpen, en genoeg mensen die niet weten waar ze wat hadden besteld.

Grootste oorzaak van dit soort problemen zijn de publiekelijk beschikbare whois-gegevens. Bah!

boony
14/07/05, 18:41
snap ook het nut niet van het openbaar maken van deze gegevens. Ik krijg zo veel spam op alle info@domeins.ex

JelleD
14/07/05, 19:19
Origineel geplaatst door boony
Ik krijg zo veel spam op info@domeins.ex

hoe zou dat nu komen lol.

Het staat duidelijk in de email dat het geen factuur is maar, baat het niet dan schaadt het niet. Een extra waarschuwing kan helpen zeker als je leest dat er toch nog mensen zijn die evengoed betalen.

A1Host
15/07/05, 01:32
Heb ook eens een factuur gehad van die lui:
Voor een domein wat A1Host zelf en voor zich zelf had geregistreerd.
Het was dus meer een trofee dan een factuur :)

ThePostman
15/07/05, 03:25
Ik kreeg em ook :) Glimlach en bewaard voor de plezier ervan :D Tja, sommige mensen...amerikanen zijn zowiezo (...)