PDA

Bekijk Volledige Versie : Invulvelden in .doc en .pdf maken



Whyti
12/07/05, 11:22
Mensen,

Even een vraagje tussendoor.
Hoe maak je in een .pdf van die invulvelden, zoals ze dat bij de SIDNcontracten in doc versie ook hebben gedaan. Mensen kunnen dus de rest van het document niet aanpassen maar wel netjes invullen en uitprinten.

Ik maak mijn pdfformulieren met Adobe Acrobat. Of nouja, ik laat ze in Word gewoon afdrukken in PDF.

Misschien dat iemand me kan helpen...

Bedankt!

Geert-Jan
12/07/05, 11:47
In Word::

Beeld --> werkbalken --> formulieren aanklikken.
In de werkbalk die nu getoond wordt kun je tekstvakken, selectie vakken, vervolgkeuze vakken e.d. toevoegen.
De arcering kun je daarbij ook weghalen, maar niet raadzaam.

Als laatste moet (kun) je het document beveiligen door door aleen formulieren in vullen toe te staan.
Extra --> document belveiligen --> en bewerkingsbeperkingen aanpassen als zijnde aleen formulieren invullen.

Pdf weet ik niet, ik converteer ze van hieruit.

Whyti
12/07/05, 11:52
Dankje! Was er net achter gekomen :) Zelfs als je lui bent doet zon hulp paperclip in Word wonderen ;) Maar voor pdf weet ik het niet.
Normaal doe ik Word dan gewoon Afdrukken, en kies als printer Adobe Distiller (of iets in die richting), maar ik ga er eigenlijk vanuit dat die die velden dan niet meeneemt.

Kan het nu even niet testen aangezien ik niet die pc tot mn beschikking heb hier.

Whyti
12/07/05, 12:57
Is er ook een Word versie van een registratiecontract ergens te vinden? Ik zie dat je het kan aanvragen bij de SIDN, maar je mag gelijk weet ik hoeveel formulieren invullen...

Wil gewoon m'n eigen logo boven het document zetten, en het liefst in Word..

Stetson
12/07/05, 13:21
Origineel geplaatst door Whyti
Is er ook een Word versie van een registratiecontract ergens te vinden? Ik zie dat je het kan aanvragen bij de SIDN, maar je mag gelijk weet ik hoeveel formulieren invullen...

Wil gewoon m'n eigen logo boven het document zetten, en het liefst in Word.. Astu :)
Zie bijlage...
Denk alleen niet dat je het e.e.a. er in geplakt krijgt ;)

Geert-Jan
12/07/05, 13:29
Tuurlijk wel, mits je de beveiliging er uit haalt.
Hier heb je hem zonder beveiliging, en een image er op als voorbeeld.
--> Wijzig de image en beveilig het bestand weer zoals eerder beschreven.
-->ik weet niet of e.e.a. wel is toegestaan door SIDN, moet je zelf uitzoeken.
Ik geef alleen aan dat alles kan in word!!

AlphaXS
12/07/05, 13:31
Let op! Op het registratiecontract mag geen logo aan de bovenzijde geplaatst worden.
De SIDN wenst.. nee eist dat het registratie contract zoveel als dat gebruikelijk is in zijn originele staat blijft.

De verhuisformulieren en derg, mogen wel aangepast worden.

Alvorens je je aangepaste contract wilt gaan gebruiken is het ook verstandig om deze eerst even naar de SIDN te sturen voor goedkeuring.

Whyti
12/07/05, 13:39
Na ik zet alleen de bedrijfsnaam bovenaan. Maar volgens mij werd in een mailing vorige keer verteld dat ze juist die strook wit aan de bovenkant hadden gelaten zodat je er eigen dingen kon plaatsen...

Ik heb overigens nog steeds niet gevonden hoe je die invulvelden in pdf maakt. Iemand die t weet?

Keenondots
12/07/05, 15:59
Origineel geplaatst door AlphaXS
Let op! Op het registratiecontract mag geen logo aan de bovenzijde geplaatst worden.
De SIDN wenst.. nee eist dat het registratie contract zoveel als dat gebruikelijk is in zijn originele staat blijft.


Naar mijn weten is de ruimte bovenaan het meest recente registratiecontract juist bedoeld voor het logo van de deelnemer. Wij maken daar ook dankbaar gebruik van voor het vermelden van onze NAW/fax en ons logo.

Stefan Mensink
12/07/05, 16:08
Invulvelden in de PDF zijn volgens mij mogelijk vanaf Acrobat versie 6, maar dan moet je wel een speciale Acrobat daarvoor aanschaffen.

Hjalmar
13/07/05, 09:01
In PDF is ook mogelijk met php nietwaar?

Stefan Mensink
13/07/05, 09:14
Dat is wel een erg warrig gestelde vraag, Hjalmar.

Antwoord: nee.

Natuurlijk kan je met PHP wel een PHP-document aanvullen met extra gegevens, maar daar heeft de TS het niet over.

Mikey
13/07/05, 10:06
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Dat is wel een erg warrig gestelde vraag, Hjalmar.

Antwoord: nee.

Natuurlijk kan je met PHP wel een PHP-document aanvullen met extra gegevens, maar daar heeft de TS het niet over.

Het antwoord is wel degelijk "ja", neem als voorbeeld maar die sidn form generator...

Stefan Mensink
13/07/05, 10:13
Origineel geplaatst door Mikey
Het antwoord is wel degelijk "ja", neem als voorbeeld maar die sidn form generator... Dat is dat PHP-script toch dat een PDF aanvult met de adresgegevens? Vertel ik net niet dat dat wel werkt, maar dat het iets anders is dan wat de TS vraagt? Nou?

Hjalmar
13/07/05, 10:33
Bestlevel stuurt de formulieren van SIDN altijd per mail in PDF vorm waar de gegevens al ingevuld staan (gaat via een php script) welke daarna nog te veranderen zijn maar de rest niet.

Het lijkt me dus wel mogelijk, misschien contact op nemen met info@bestlevel.nl?

Stefan Mensink
13/07/05, 10:37
Cool Hjalmar. Eerst eens googelen.