PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation met grote hoeveelheden data.



astute
10/07/05, 14:23
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb al op GoT gezocht naar een behulpzame topic, maar deze niet gevonden.

Ik wil een rackmount plaatsen voor mijn vaders bedrijf dat meerdere vestigingen heeft in Nederland zodat we grote bestanden kunnen delen met de filialen. Het gaat hier om grote pakketten met 3D modellen. Omdat deze veel geupdate moeten worden wil ik dus werken met 1 centraal punt.

Ik denk dat ik per maand er ongeveer 3TB doorheen ga slaan, en heb denk ik maar 1U rackmount nodig.

Wat ik nu zoek is dus een colo hoster die 3TB aanbied tegen een redelijke prijs, want 1 euro per Gbyte dat ik veel tegenkom is natuurlijk waanzin. Ikzelf dacht aan iets rond de 500 a 600 euro per maand.

Hopelijk weet iemand een leuk adresje, want http://hosting-co-located.pagina.nl/ bied ook niet veel.

Hoge snelheden a 100Mbit is ook fijn sinds alle filialen snelle kabel/adsl verbindingen hebben en ik niet wil dat ze elkaar vertragen.

Mikey
10/07/05, 14:35
1u colocatie met closed dsl netwerk lijkt mij een betere oplossing, hierin heb je geen datalimit maar de limit van de dsl verbinding. Dezelfde limit die er dus al is.

Youngbits
10/07/05, 14:57
Ga eens met XS4ALL praten, die kunnen vast wel een goede deal maken.

MediaServe
10/07/05, 15:08
Als je 3000 GB per maand gaat verzetten, dan kan ik adviseren om een server te plaatsen met 10 Mbps verbinding (1,25 MB/s). Je betaald hiervoor een vast bedrag per maand, nooit meer of minder.

Met een capped 10 Mbps verbinding kun je ongeveer 37,5 terabyte per jaar verzetten. Dit zou dus perfect voor je zijn! Als je later meer verkeer nodig hebt, kun je een tweede uplink van 10 Mbps inschakelen waardoor je dus 20 Mbps krijgt. Ter indicatie: bij ons, en vele andere aanbieders, kost dit nog geen 250 euro per maand.

Als je toch 100 Mbps verbinding wilt, dan kan ik adviseren om via dit forum een pakket op maat te laten samenstellen voor bijvoorbeeld 3000 GB per maand. Dit is doorgaans iets duurder, maar je hebt dan ook hoge burst snelheden.

Succes met je keuze :)

StefSybo
10/07/05, 15:18
Als je een 10 mbit verbinding neemt kan je inderdaad ongeveer 3 TB/maand verzetten, maar dan moet je wel 24/7 de volle 10 mbit gebruiken. Het lijkt me logischer dat het verkeer vooral op weekdagen tussen 9 en 5 of iets dergelijks komt en dan heb je aan een 10 mbit verbinding dus gewoon te weinig.

astute
10/07/05, 15:22
StefSybo, inderaad.

En bursten kan dan wel, maar kan je voor onverwachte verrassingen komen te staan.

MediaServe
10/07/05, 15:23
Origineel geplaatst door StefSybo
Als je een 10 mbit verbinding neemt kan je inderdaad ongeveer 3 TB/maand verzetten, maar dan moet je wel 24/7 de volle 10 mbit gebruiken. Het lijkt me logischer dat het verkeer vooral op weekdagen tussen 9 en 5 of iets dergelijks komt en dan heb je aan een 10 mbit verbinding dus gewoon te weinig. Daar heb je gelijk aan, dan zou een colocatie pakket met 3 TB/maand inderdaad geschikter zijn. Dit valt in ieder geval ook binnen het genoemde budget.

Easyracks
10/07/05, 17:52
Ik zou even een aanvraag plaatsen in het aanvragen forum, er zijn dan genoeg mensen die je dit goedkoop kunnen aanbieden, zoals ik.

astute
10/07/05, 18:28
Zal ik vanavond even doen dan.

Mikey
10/07/05, 18:38
Origineel geplaatst door Easyracks
zoals ik.

En dit vind jij netjes ?

mveldhuizen
11/07/05, 19:47
Ik zou inderdaag gewoon posten met de mededeling [GEZ]Colocatie 3TB 1U/2U
en daar in mededelen dat het gaat om een server met vertrouwelijke content etc en je graag de server wil aanbieden voor data sharing tussen locaties etc.

Hoe groter je omschrijving in het forum des te beter mensen je kunnen helpen bij het aanbieden van Colocatie of Dedicatie. Informatie naar je host toe is vitaal. Dan krijg je vaker overigens ook een goede al dan al niet een betere prijs.

Dus vermeld in topic

3 TB
1U
en dat het gaat om 9/5 verkeer ofzo.
dan krijg je vast een mooie aanbieding

Easyracks
11/07/05, 19:51
Origineel geplaatst door Mikey


En dit vind jij netjes ?

Met je handen eten i.p.v. mes een vork is niet netjes.

astute
11/07/05, 19:55
Jongens, aub ff netjes houden...zielig hoor. Bedankt EasyRacks en mveldhuizen. Ik heb reeds al een post gemaakt in het gezocht forum en een aanboden gehad uiteenlopend van 200 tot 600 euro.

Easyracks
11/07/05, 20:09
Ik vond het een beetje vreemd dat een niet-mod mij ergens op wijst terwijl ik gewoon iemand probeer te helpen.