PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik zoek een goede webhost.



jeanne
10/07/05, 11:09
hallo,

ik ben een site aan het maken die bestaat uit de verkoop van artikelen. Nu heb ik een abonnement nodig waar cgi script aanwezig zijn. Vooral deze cgo-local/sendorder.cgi is erg belangrijk. Ook mijn domeinnaam zou overgenomen moeten worden.
Ik maak mijn site met webwinkel 2 van easy computing en ben er wel tevreden over.
Wie kan me adviseren welke host goed is tegen een normale prijs. Bij xs4all zou ik 23 euro per maand moeten betalen en dat vind ik een beetje veel.
Wie heeft advies.

izdesign
10/07/05, 11:23
Hoeveel webruimte heb je hier voor nodig?, en je hebt niet persee cgi nodig want je kunt ook een php script gebruiken maar dat is je eigen keus..

Edit //
Ik zie dat je nu 50 mb webruimte dit is niet erg veel en kan veel goedkoper.
Ik wil niemand bevoor of benadelen maar ik denk dat www.netwrite.nl wel een geschikte host voor je is.

Mvg Ivo!

jeanne
10/07/05, 11:27
Ik heb ongeveer 1000 verschillende artikelen die ik er in princiepe allemaal op wil hebben.
je begrijpt je praat tegen een complete analfabeet als het om dit soort dingen gaat.

Hjalmar
10/07/05, 11:31
Er zijn hier op dit forum vele hosters aanwezig welke jou een leuke aanbieding kunnen doen.
Hiervoor moet de vraag wel in de afdeling:

http://webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

geplaats worden.

Succes met de zoektocht!

Triloxigen
10/07/05, 11:32
Welk webwinkel script ga je gebruiken?

Dotdns
10/07/05, 12:05
Er zijn hier meerdere hoster met een fantastico script , waarbij je meerdere webwinkel voorgeinstaleerd hebt op je pakket.

Vraag een offerte in de goeie afdeling.
Zie hierboven

Stetson
10/07/05, 12:09
Origineel geplaatst door Triloxigen
Welk webwinkel script ga je gebruiken? Lezen is ook een vak ;)

Ik maak mijn site met webwinkel 2 van easy computing en ben er wel tevreden over.

idServe
10/07/05, 13:56
Als je er zelf niet zo veel van af weet, zou ik in ieder geval voor een host gaan die goede service verleent. Een host waar je netjes geholpen wordt bij al je vragen. (Ervaringen: www.webhosters.nl, www.webselect.nl, www.hostingvisie.nl)

Omdat voor een webwinkel snelheid en bereikbaarheid belangrijk zijn, lijkt het me persoonlijk niet dat je naar een budgethoster (1-euro-in-de-maand-hosting) moet gaan kijken.

AlfaHosting
10/07/05, 14:03
Wat je moet doen is best wat rondkijken en navragen .. dan een persoonlijk lijstje opmaken ... eens nalezen bij ervaringen op webhosters.nl en misschien de hosters eens uittesten op snelheid van reageren, bv door een mailtje op zondag te versturen.

Stetson
10/07/05, 14:24
Origineel geplaatst door Mario
.............en misschien de hosters eens uittesten op snelheid van reageren, bv door een mailtje op zondag te versturen. En dan? Op die zondag verwachten dat je antwoorden krijgt op je 'sales' vragen? Als ik op zondag antwoord zou krijgen weet ik iig al zeker dat ik met een kleine 'speler' te maken heb.
Tis wat anders als het om support gaat bij ernstige storingen. Maar zolang TS nog geen account heeft daar......

AlfaHosting
10/07/05, 14:41
Origineel geplaatst door Stetson
En dan? Op die zondag verwachten dat je antwoorden krijgt op je 'sales' vragen? Als ik op zondag antwoord zou krijgen weet ik iig al zeker dat ik met een kleine 'speler' te maken heb.
Tis wat anders als het om support gaat bij ernstige storingen. Maar zolang TS nog geen account heeft daar......

Of een grotere speler met meerdere medewerkers die een 7 dagen op 7 support verleend.

Stetson
10/07/05, 14:54
Origineel geplaatst door Mario


Of een grotere speler met meerdere medewerkers die een 7 dagen op 7 support verleend. Support OK, dat zei ik al. Maar noem, mij er dan eens 1 grotere die op zondag salesvragen beantwoord (behalve dan een geautomatiseerd berichtje dat je z.s.m. antwoord krijgt)?

MaffeMuis
10/07/05, 15:09
Deheeg
TransIP

leveren gewoon (sales)-support op zondag.

Santario
10/07/05, 16:51
Wij beantwoorden ook vragen in het weekend, ongeacht of het nou sales is of niet. Met grootte heeft dat niets te maken, meer met 24-uurs economie. Binnenkort stappen wij ook over op 24-uurs telefonische bereikbaarheid, ook voor sales. Kleine bedrijven kunnen dat niet betalen misschien maar sales/support vragen op zondag heeft niets te maken met het feit of je klein of groot bent....

AlfaHosting
10/07/05, 19:05
Origineel geplaatst door Santario
Wij beantwoorden ook vragen in het weekend, ongeacht of het nou sales is of niet. Met grootte heeft dat niets te maken, meer met 24-uurs economie. Binnenkort stappen wij ook over op 24-uurs telefonische bereikbaarheid, ook voor sales. Kleine bedrijven kunnen dat niet betalen misschien maar sales/support vragen op zondag heeft niets te maken met het feit of je klein of groot bent....

Klopt ... je kan natuurlijk geen 7 op 7 support leveren als je alleen bent ... maar een middelgroot bedrijf (zoals wij) kan je met een aantal werknemers toch een 7 dagen op 7 service leveren, ook voor sales.

crazycoder
10/07/05, 20:51
Origineel geplaatst door Santario
Wij beantwoorden ook vragen in het weekend, ongeacht of het nou sales is of niet. Met grootte heeft dat niets te maken, meer met 24-uurs economie. Binnenkort stappen wij ook over op 24-uurs telefonische bereikbaarheid, ook voor sales. Kleine bedrijven kunnen dat niet betalen misschien maar sales/support vragen op zondag heeft niets te maken met het feit of je klein of groot bent....
Het heeft in ieder geval in niet geringe mate te maken met je doelgroep.

VDE Hosting
10/07/05, 20:55
Origineel geplaatst door Stetson
En dan? Op die zondag verwachten dat je antwoorden krijgt op je 'sales' vragen? Als ik op zondag antwoord zou krijgen weet ik iig al zeker dat ik met een kleine 'speler' te maken heb.
Tis wat anders als het om support gaat bij ernstige storingen. Maar zolang TS nog geen account heeft daar......

1 ding begrijp ik nou niet helemaal, waarom zou een "kleine speler" zoals jullie dat nou zo mooi noemen niet voldoen?

Ik ben ook zo'n kleine speler en weet zeker dat ik naar mijn klanten toe de beste service wil verlenen.

Lijkt mij eerder bij een grotere speler het allemaal wat onpersoonlijker en langer kan duren bij support.

Stetson
10/07/05, 21:07
Origineel geplaatst door VDE Hosting


1 ding begrijp ik nou niet helemaal, waarom zou een "kleine speler" zoals jullie dat nou zo mooi noemen niet voldoen?

Ik ben ook zo'n kleine speler en weet zeker dat ik naar mijn klanten toe de beste service wil verlenen.

Lijkt mij eerder bij een grotere speler het allemaal wat onpersoonlijker en langer kan duren bij support. Ach een 'kleine speler' kan best wel voldoen. Alleen ik zou er niet snel zaken mee doen. Zeker als mijn 'boterham' ervan afhankelijk is.

VDE Hosting
10/07/05, 21:22
Origineel geplaatst door Stetson
Ach een 'kleine speler' kan best wel voldoen. Alleen ik zou er niet snel zaken mee doen. Zeker als mijn 'boterham' ervan afhankelijk is.

Dat weet ik zo net nog niet wat jij nou zegt, wie zegt dat mijn diensten niet zo goed zijn als die van jullie?

Lijkt mij eerder dat een klein bedrijf sneller problemen oplost dan een groot bedrijf die het over het algemeen wat drukker hebben of de taken wat verdeeld zijn zodat vaak meer dan 1 persoon nodig zijn om een probleem te verhelpen.

Ik zeg niet dat jullie diensten niet goed zouden zijn ofzo hoor,
maar hier worden de kleinere ondernemers al snel afgespiegeld als bedrijven die niet zo goed zijn.

Dat bedoel ik er mee te zeggen.

Arjanvt
10/07/05, 22:44
Origineel geplaatst door Stetson
Ach een 'kleine speler' kan best wel voldoen. Alleen ik zou er niet snel zaken mee doen. Zeker als mijn 'boterham' ervan afhankelijk is.

Dit slaat natuurlijk nergens op... kwaliteit van de service kun je niet meten door te kijken naar de grootte van de 'speler'...

Ik denk dat jij ook nog wat meer moet lezen over "Get small, think big"..

http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2005/06/small_is_the_ne.html

We Are Online
10/07/05, 22:59
Wie kan me adviseren welke host goed is tegen een normale prijs. Bij xs4all zou ik 23 euro per maand moeten betalen en dat vind ik een beetje veel.
Maak voor je zelf een lijst met prioriteiten. Denk daarbij onder anderen aan uptime garantie, respons tijden en eventueel prijs. Informeer in je omgeving naar ervaringen, lees de verschillende vergelijk sites en google eens naar een bedrijf. Indien je een selectie hebt gemaakt, informeer dan of er een SLA aanwezig of mogelijk is.

Mijn ervaring is dat je op deze manier zelf best een goede keuze kunt maken. Uiteraard weet je nooit 100% zeker of je "perfect" zit.

Stetson
10/07/05, 23:32
Origineel geplaatst door Arjanvt


Dit slaat natuurlijk nergens op... kwaliteit van de service kun je niet meten door te kijken naar de grootte van de 'speler'...

Ik denk dat jij ook nog wat meer moet lezen over "Get small, think big"..

http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2005/06/small_is_the_ne.html Ieder zijn visie. zal ik maar zeggen heh ;)
En ik doe nu eenmaal graag zaken met 'gevestigde' bedrijven waar je ondanks de grootte toch een goede band mee kunt opbouwen en die uiteindelijk dag en nacht ècht voor je klaar staan voor die momenten dat het ècht nodig is en alle medewerkers worden ingezet om het probleem op te lossen in plaats van een klein bedrijf waar eerst gezocht moet worden op fora als dit om antwoord te krijgen op vraagstukken waar je dan geen antwoord op hebt. ;)

Arjanvt
11/07/05, 00:05
Origineel geplaatst door Stetson
Ieder zijn visie. zal ik maar zeggen heh ;)
En ik doe nu eenmaal graag zaken met 'gevestigde' bedrijven waar je ondanks de grootte toch een goede band mee kunt opbouwen en die uiteindelijk dag en nacht ècht voor je klaar staan voor die momenten dat het ècht nodig is en alle medewerkers worden ingezet om het probleem op te lossen in plaats van een klein bedrijf waar eerst gezocht moet worden op fora als dit om antwoord te krijgen op vraagstukken waar je dan geen antwoord op hebt. ;)

Dan scheer je nog steeds "kleine bedrijven" over één kam... :huh:

Maargoed, ieder z'n ding en dit is gewoon jouw manier van zaken doen... maar ik verzeker je; ooit zul je de waarde van zogenaamde "kleine bedrijven" ontdekken..

VDE Hosting
11/07/05, 07:00
Origineel geplaatst door Stetson
Ieder zijn visie. zal ik maar zeggen heh ;)
En ik doe nu eenmaal graag zaken met 'gevestigde' bedrijven waar je ondanks de grootte toch een goede band mee kunt opbouwen en die uiteindelijk dag en nacht ècht voor je klaar staan voor die momenten dat het ècht nodig is en alle medewerkers worden ingezet om het probleem op te lossen in plaats van een klein bedrijf waar eerst gezocht moet worden op fora als dit om antwoord te krijgen op vraagstukken waar je dan geen antwoord op hebt. ;)

Ook nu komt dus weer naar voren dat een kleiner bedrijf minder professioneel is dan een groot.

Dit vind ik dus niet kloppen, maargoed net wat je zegt ieder zijn visie.

cashmere
11/07/05, 10:31
Ik ben het overigens wel met stetson eens dat hier veel bedrijven rondhangen met erg weinig technische kennis en vaak niet zonder dit forum en misschien wel andere kunnen bij technische mankementen.

BsHosting
11/07/05, 12:39
dat misschien wel kijk naar het bericht op geen stijl van afgelopen weekend dat bewijst het maar weer.

alleen wil dat zeggen dat alle kleine bedrijven slecht zijn NEE

Elk groot bedrijf is ook klein begonnen dat moeten de grote spelers hier toch zelf heel goed weten.

Zowel bij grote als kleine bedrijven zitten er rotte appels tussen die er qua service etc niks van bakken.

een leuk voorbeeld is bv ladot, heb er vroeger ook eens een site gehost nou was blij dat ik weg was.
dan heb je een grote speler maar service is 0,0.

AlphaXS
11/07/05, 13:38
En daar gaan we weer:

Te veel spelers met een te grote bek.
Meerdere mensen, en wel duizenden servers. (sure.. gemiddeld in een rack 20 hooguit 25. Komt neer op: 40 racks. das een f*cking kwart datavloer vol. zoveel zijn er daar niet van hier op dit forum.)

Feit dat de "grotere" spelers deze discussie weer aangaan, hier op dit forum zegt al veel.
Binnen een topic van een klant van een paar tientjes zegt nog meer.

Geloof ook niet dat de TS iets aan deze informatie over kleine en grote spelers iets heeft.

De TS moet een host zoeken, klein of groot waar ze goed terecht kan, zich "thuisvoelt" en die haar behandelen en helpen zoals dat met haar ideëen overeenkomt.

@ Topic Starter:

Webhosters.nl, webselect.nl en hostingvisie zijn daar goede hulpmiddelen bij.
Mail de host die je op het oog hebt eens op maandag ochtend, het bedrijf dient dan gewoon op zijn minst bereikbaar te zijn, en je snel van antwoord kunnen voorzien.

Maak een lijstje van hosts die je op het oog hebt, lees hun algemene voorwaarden eens door, en schijf belangrijke positieve en negatieve punten eens op.

Vervolgens kun je de zoek functie gebruikenvan dit forum, en daar de naam van je host eens intypen en op zoeken klikken.
Ditzelfde kun je op google eens doen.

Je krijgt dan ook veel positieve en / of negatieve berichten te zien.

Dit tezamen zal uitwijzen of de host die je op het oog hebt, echt goed is, en inderdaad aan je eisen en verwachtingen voldoet.

Veel succes met je zoektocht... misschien dat de andere spelers je ook nog iets aan tips of advies mee kunnen geven, i.pv. een discussie uit te vechten, waar je niets aan hebt.

Om het bericht een sexueel overspel tintje te geven ;) heb ik een aantal van mijn concullega's genoteerd onderaan dit bericht, waar je goed terecht kunt. Zij hebben veel kennis van webwinkels en de software,
en kunnen je goed helpen met je vragen.
Dit zijn "ruime" spelers in de makrt, welke zich door hun bescheidenheid kenmerken, en niet met een grote mond rond lopen te schreeuwen.

- InstantXS Internet services - Onze netwerk leverancier, zodoende bovenaan. Leveren uitstekende hosting geloof ik, maar met name hun service kan ik je aanraden.

- Wesow Internet services - Uistekende reacties over te vinden op internet

- Proserve - heeft zich allang bewezen, zijn niet erg duur voor de service die ze verstrfekken

- Dennis Citus - kenmerkt zich door zijn kleinschaligheid, hierdoor erg persoonlijk, vriendelijk en tot erg veel bereid

- pigment-webhosting.nl - zie dennis citus