PDA

Bekijk Volledige Versie : Screenshot maken ? zwart beeld ?



P.the.chicken
07/07/05, 17:39
Goedenmiddag,
Ik heb een vraagje, als ik een screenshot wil maken van een filmpje dan krijg ik telkens als ik hem dan in paint plak een zwart beeld ipv het beeld van het filmpje, weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

svbeek
07/07/05, 17:43
dat heb ik ook met mijn geforce met tv uitgang.. als ik sommige films afspeel in bsplayer heb ik op de monitor gewoon beeld, maar op de tv is het vlak dan zwart.. geen idee waar het aan ligt

P.the.chicken
07/07/05, 17:43
Ik speel geen films van tv uitgang af, ik maak screenshot van filmpjes die op me computer aanwezig is,

ThePostman
07/07/05, 17:49
Dat is altijd zo, bij iedereen. Waarom dat precies is weet ik niet om eerlijk te zijn. Doch zijn er wel genoeg manieren om screenshots te maken.

P.the.chicken
07/07/05, 17:50
Origineel geplaatst door ThePostman
Dat is altijd zo, bij iedereen. Waarom dat precies is weet ik niet om eerlijk te zijn. Doch zijn er wel genoeg manieren om screenshots te maken.

:P Nee is niet bij iedereen, bij me vorige computer zonder problemen lukte het, welke manieren zijn er dan om screenshots te maken ?

P.the.chicken
07/07/05, 17:54
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden

moet de hardwareacceleratie van je videokaart uit zetten voordat je dat filmpje opent en dat screenshot maakt.

Eigenschappen voor beeldscherm --> Instellingen --> Geavanceerd --> probleemoplossing --> hardwareversnelling op "geen" zetten.

joriz
07/07/05, 18:20
Dit is inderdaad de oplossing omdat het filmpje op een andere layer wordt gerendered dan Windows.

Dune
07/07/05, 18:43
Dit kan ook omzeild worden door de filmpjes waar je een screenshot van wil maken in een videobewerkingsprogramma te openen (bv Ulead) Van daaruit kan er zonder problemen een screenshot gemaakt worden.

Is mij ooit uitgelegd door iemand dat dit zo ingesteld is om auteursrechten te beschermen...

frvge
07/07/05, 18:59
Auteursrechten terwijl het al op je PC staat... lekker slim.
Ik heb het probleem ook en wil TS dus danken voor de oplossing. IK heb het niet meer nodig maar wel handig om te weten.

Stefan Mensink
07/07/05, 19:12
Wat ook wel een leuk detail is: Als je over die gepaste afbeelding heentekent, en daarna op de achtergrond een film in media-player aanzet, dan zie je dat die film dan in je eigen tekening speelt......

The MAzTER
07/07/05, 19:29
gewoon MPC gebruiken. daar lukt het namelijk wel in

froggie
07/07/05, 19:30
Origineel geplaatst door svbeek
dat heb ik ook met mijn geforce met tv uitgang.. als ik sommige films afspeel in bsplayer heb ik op de monitor gewoon beeld, maar op de tv is het vlak dan zwart.. geen idee waar het aan ligt
Dit is iets wat in de driver van nVidia zit. Is om te voorkomen dat je via je TV-out een DVD kunt kopieren oid.
Ik gebruikte vroeger altijd extern proggie om m'n TV-out aan te sturen, maar kan niet meer op de naam komen.

MediaServe
07/07/05, 19:38
Komt door overlay :)

Easyracks
07/07/05, 20:09
Hardwareversnelling kan aan blijven staan; je kunt screenshots maken als je het filmpje in BSPlayer afspeelt.

svbeek
07/07/05, 21:29
het bleek idd aan die hardwareversnelling te liggen, als ik die lager zet werkt het wel.

Stetson
07/07/05, 21:44
Als je een DVD afspeelt met PowerDVD dan heb je in het menu een fototoestelletje staan. Als je daar dan op klikt maak je perfecte shots.