PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe succesvol ben jij?



hires
07/07/05, 10:01
Omdat de hostingmarkt hard gegroeid is de laatste jaren en er veel (al dan niet goeie) bedrijven bijgekomen en ook veel weer ten onder gegaan. Mede daarom leek het mij leuk om hier eens de volgende vraag op te werpen:

Hoe lang ben je al bezig met je hostingbedrijf (en eventueel andere diensten) en doe je dit fulltime of parttime, al dan niet naast een andere baan? En als je fulltime aan je bedrijf werkt, hoe lang heeft het geduurd voordat je dit fulltime kon gaan doen?

Ben benieuwd!

HBCS
07/07/05, 10:34
ik ben sinds 1998 al aktief als zelfstandig ondernemer
en heb het eerste jaar niet full time er aan gewerkt en na dat jaar full time bezig met ict en de laatste 5 jaar ook als hosting provider
ik doe dit 110 % met erg veel plezier

Xerious
07/07/05, 16:09
Ik ben nog relatief nieuw, namelijk van maart dit jaar. Ik doe dit officieel parttime maar omdat ik constant met computers in de weer ben kan ik het eigenlijk haast wel fulltime noemen omdat ik constant bereikbaar ben.
Ik doe dit bedrijf meer als een hobby dan om echt geld te verdienen, dat vertaald zich ook wel in de prijzen. Inmiddels ben ik ruim uit de kosten en zit de plezier er nog steeds goed in.

smurf
07/07/05, 17:02
Actief sinds Jun 2003, eerst als onderdeel van reclamebureau, sinds mei 2005 onder nieuwe aparte onderneming (bvba Stone Internet Services) die zich full time bezig houdt met de hosting / IT activiteiten. De nood aan eigen server-infrastructuur bracht de mogelijkheid tot het aanbieden van hosting diensten.

Groei was in 2004 vrij explosief te noemen, in geen tijd hadden we meer dan 3000 klanten. grootste deel van de omzet wordt gerealiseerd door een 10 tal grotere klanten. Al snel relatief grote speler in België: http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/BE?pi=2&ob=RANK&oo=ASC