PDA

Bekijk Volledige Versie : Artikel graag feedbak



mkb-hosting.nl
06/07/05, 22:52
Artikel Simple-Hosting, we gaan iets van deze strekking binnen kort publiceren meningen en feedback zijn welkom!
-----------------------------------------------------------------------------------
Zoveel hosting providers, wat moet ik doen?

Het is een ware chaos op het internet. Op iedere computer of internet gerelateerde website zie ik tientallen advertenties waarvan minimaal de helft van hosting providers. De ene nog goedkoper dan de ander. Waar moet ik aan denken als ik een provider kies? Waarom biedt de ene hosting provider een pakket aan voor 1 euro per maand terwijl de ander dat doet voor 10. Antwoorden vinden jullie hier!

Hoe ontstaan die prijs verschillen?

Goedkopen hosting providers (budget, discounter of dump) bied domeinnamen aan voor zeer lage prijzen. Maar wat krijg je ervoor? Laten we beginnen bij de support, aller eerst is er soms niet eens een telefonische support en dat is toch wel lastig als je problemen hebt met je website. Een vraag kan je stellen via e-mail maar op een reactie kan je lang wachten. Dan kan je kijken in de FAQ van een discounter, het lijkt wel of die ook bij een discounter is gekocht. Rommelig, niet overzichtelijk en zeker niet compleet.
Dan de servers die deze budget bedrijven gebruiken. Er staan veel te veel websites op een server dat op zich is nog tot daar aan toe maar als ze dan ook nog eens de e-mail en databases op die zelfde servers zetten dan wordt het een heel instabiel zooitje.
Bij een hosting dump of dicounter of budgethosting bedrijf moet je ook nog maar afwachten of de domeinnaam die je registreert wel op uw naam komt te staan. Sommige providers presteren het om de domeinnaam op hun naam te zetten met als gevolg dat u totaal geen zeggenschap over de domein heeft. Mocht je de domeinnaam willen verhuizen dan zal u eerst nog een heftige “fee” moeten betalen.
Waar u ook op moet letten is wat krijgt u er voor? Hoeveel e-mail adressen een database? En is het een windows of een linux server, ondersteunt de server PHP, ASP, ASP.NET en ga zo maar door. Meestal heb je bij een budget pakket de minimale mogelijkheden en kan je alleen maar een HTML pagina uploaden.
Let op betaal ook niet te veel. Een redelijk prijs voor hosting is rond de 4 euro per maand exclusief BTW. Let er wel op dat de hosting provider dan wel alles ondersteund voldoende e-mail adressen beschikbaar maakt minimaal 5. Is er webmail en een SPAM filter aanwezig! Alle hosting bedragen rond de 1 euro zijn gewoon te laag let goed op wat je doet.

Simple-Hosting.nl www.Simple-Hosting.nl is scherp met prijs geen dump of discounter en leveren uitstekende service.
------------------------------------------------------------------------------------

Easyracks
06/07/05, 22:56
Vol met taalfouten 8-)

bakkerl
06/07/05, 23:03
Een redelijk prijs voor hosting is rond de 4 euro per maand exclusief BTW.

En daar krijg je dan voor?
Je gaat dan ook zelf met prijzen gooien zonder erbij te noemen wat het in zal houden.

4 euro en dan 1Gb opslag, 10Gb aan data verkeer.. dan wordt je zelfs goedkoper als een budget hoster.. een losse opmerking van een bedrag zegt dus niets.

Zenda
06/07/05, 23:03
Inderdaad, veel spelfouten en de tekst is niet overtuigend; het gaat erom waarin jullie je onderscheiden van de andere (die je omschrijft in je tekst). Hier is die laatste regel echt te weinig voor.

Misschien is het ook slim om van te voren een inleiding te geven wat webhosting inhoudt, zodat ook mensen die er niets (letterlijk) vanaf weten geïnteresseerd worden en misschien wel een webhostingpakket bij je gaan nemen ;).

mkb-hosting.nl
06/07/05, 23:04
oke, maar het wordt iets als dit! taalfouten moeten er nog uit! maar bedankt

mkb-hosting.nl
06/07/05, 23:05
Zenda bedankt voor de goed feedbank

V. Kleijnendorst
06/07/05, 23:07
Is het voor de schoolkrant?

wdv
06/07/05, 23:11
Naast de spelfouten is het gewoon een slecht stuk, qua tekst en inhoud. Ik betwijfel of de schoolkrant zo'n stuk zou accepteren ;)

veenman
07/07/05, 00:14
Het stuk is inderdaad belabberd en dan heb ik het nog niet eens over de spelfouten gehad. mv stuk /dev/null als je het mij vraagt.

XS-24
07/07/05, 00:29
Inderdaad zeer onprofessioneel, zowel de spelling als woord gebruik en zinsopbouw. Begin opnieuw of zet het idee uit je hoofd.

Stefan Mensink
07/07/05, 00:33
De reinste prijsvechter-bashing als je het mij vraagt.

kaasino.nl
07/07/05, 00:41
bedankt

ThaBomb
07/07/05, 03:24
Origineel geplaatst door XS-24
Inderdaad zeer onprofessioneel, zowel de spelling als woord gebruik en zinsopbouw. Begin opnieuw of zet het idee uit je hoofd.

Ben het met je eens.. :)
Indien je persbericht opnieuw hebt geschreven, willen wij die wel weer beoordelen.. :)

marijn79
07/07/05, 09:48
Ik ben het er ook niet mee eens met je statement dat als er geen telefonische helpdesk is automatisch de service slecht is. Er zijn hele goede webhosters die alleen maar een e-mail helpdesk aanbieden. En dan een SLA afsluiten waarin staat dat je antwoord krijgt binnen een uur, 2 uur, 4 uur of dag. Hangt er vanaf hoeveel je betaalt. Dat is dus geen slechte service, je krijgt de service waar je vor betaalt.

FSCJasper
07/07/05, 12:44
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
De reinste prijsvechter-bashing als je het mij vraagt.

Santario
10/07/05, 00:19
Alle hosting bedragen rond de 1 euro zijn gewoon te laag let goed op wat je doet.

Knap dat je kan zeggen dat het TE laag is. Onze prijzen liggen ook hoger, maar je moet uitkijken met zogenaamde 'feiten'. Daarnaast een slecht stuk, weet niet wat je er mee wilt bereiken maar kennis van zaken heb je niet blijkt uit dit 'artikel'.

Sorry, niet negatief bedoeld, ben gewoon eerlijk :)

jagermaster
10/07/05, 10:59
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Is het voor de schoolkrant? nee, het is voor om op websites te plaatsen. Een verkapte manier om overal te kunnen spammen.. Zoals de TS al deed op Fok.

dreamhost_nl
10/07/05, 19:35
Origineel geplaatst door jagermaster
Zoals de TS al deed op Fok...

En op Webhosters.nl :



Gepost door Simple-Hosting Woensdag 15 juni 2005 - 15:28
Waarom niet gewoon hosten bij een hoster waarvan je weet dat die goed is?

Zelf heb ik goede ervaringen met www.mijneigentoko.nl. Ze zijn snel en goedkoop en de service is ook prima. Ik zou geen risico nemen om mogelijk met een minder goede host in zee te gaan.



Lekker onafhankelijk advies zo... :rolleyes: