PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaing met flexservers.nl



Dotdns
06/07/05, 00:31
Beste WHT's ,

Welke zijn jullie ervaring met www.flexservers.nl
genoeg om ermee in zee te gaan of beter afblijven.
Hun aanbieding van 1000 DGb is wel interessant , hiermee de vraag .

Graag goeie en of slechte ervaring horen.

AUB er geen wedstrijd van maken , er wordt ook geen aanbieding gevraagde. ( dus GEEN pb mag trouwens ook niet :D )

Bedankt voor jullie medewerking.

ju5t
06/07/05, 02:30
Ze hebben mooie flyertjes liggen bij Redbus.

Geen ervaring met ze, behalve via OpenProvider. Ik heb in ieder geval wel vertrouwen in het bedrijf achter flexservers.nl.

djalken
06/07/05, 07:36
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1299

Unixadmin
06/07/05, 10:07
Gebruik de zoekfunctie op dit forum zou ik zeggen.

Arjanvt
06/07/05, 13:53
Origineel geplaatst door domper
Gebruik de zoekfunctie op dit forum zou ik zeggen.

Daar haal je geen recente ervaringen mee op...


Ik heb 2 collega's die bij flexservers een dedi servertje hebben. Zo'n 6 maanden geleden waren ze allebei nog dik tevreden maar nu is dat wel veranderd; support schijnt op kwaliteit achteruit te zijn gegaan (soms wel 3 dagen wachten op een antwoord etc), administratie is een zooitje, lang wachten op specifieke wensen etc.

Cyberdevil
06/07/05, 16:46
Ken een hosting bedrijf waar ik zit die daar hun servers hebben.

Momenteel nog niet over klagen dat wij daar een account hebben.

Moet er geen wonderen van verwachten maar voor gewone hosting en websites zijn ze wel goed.

PS : Is bijna niemand die die 1000GB volledig gaat gebruiken. Daarom ook dat ze zo'n lage prijzen en veel dataverkeer geven ;)

Dotdns
06/07/05, 16:51
Tja i know ,
Maar ik heb een klant dat Movies wil erop draaien hebben , en zal zeker zijn 1000 Gb gaan gebruiken ( al dan niet over mischien )

Cyberdevil
06/07/05, 17:06
Dan heb je al een probleem he :)

Alles erover is 1€/GB. Kan dan rap oplopen hoor. Moet er maar eens maar 100GB over zitten :p

Arjanvt
06/07/05, 18:03
Voordeel is dat je bij de huur van een dedi. per maand kunt betalen. Ik zou zeggen, give it a try! Als ze niet voldoen aan je eisen, opzeggen die handel en nooit meer gebruik van maken...

djalken
06/07/05, 19:12
Origineel geplaatst door Arjanvt
Voordeel is dat je bij de huur van een dedi. per maand kunt betalen. Ik zou zeggen, give it a try! Als ze niet voldoen aan je eisen, opzeggen die handel en nooit meer gebruik van maken...

En wat als je klanten vervolgens hard wegrennen? dan baal je toch behoorlijk ;)

Arjanvt
07/07/05, 00:20
Origineel geplaatst door djalken


En wat als je klanten vervolgens hard wegrennen? dan baal je toch behoorlijk ;)

Het spreekt dan ook voor zich dat je de server /provider test op kwaliteit, snelheid etc. en niet gebruikt voor klanten... :)

BoX
09/07/05, 01:22
Prima ervaringen met Flexservers.

E-mail support gaat tegenwoordig vrij rap vanwege een nieuw supportbeleid. En aan de telefoon word je altijd direct geholpen.

Er zit wat verschil in niveau tussen de verschillende supportmedewerkers .. dus soms merk je het wel als je net even een 'starter' aan de lijn krijgt .. die kijken vaak een beetje met een 'tunnelview' naar bepaalde problemen. Maar er zitten ook enkele zeer ervaren technici die duidelijk weten waar ze over praten.

Voordeel is ook zeker dat ze aan het netwerk van True hangen (!!!) en ook tijdens ernstige calamiteiten reageren ze direct en lossen ze het allemaal prima op.

Je moet wel niet blind op ze vertrouwen .. zelf ook zeker verstand van zaken hebben , je eigen zooitje monitoren .. en ze soms een beetje op de huid zitten .. Maar ja .. voor de prijs is het een uitstekende keuze (zo niet .. de beste).

Het is een zeer degelijk bedrijf en Openprovider is sowieso geweldig vind ik.

XS-24
10/07/05, 11:14
Zowel openprovider als Flex zijn eigendom van netnation.

Dotdns
10/07/05, 12:10
Origineel geplaatst door BoX
Prima ervaringen met Flexservers.

E-mail support gaat tegenwoordig vrij rap vanwege een nieuw supportbeleid. En aan de telefoon word je altijd direct geholpen.

Er zit wat verschil in niveau tussen de verschillende supportmedewerkers .. dus soms merk je het wel als je net even een 'starter' aan de lijn krijgt .. die kijken vaak een beetje met een 'tunnelview' naar bepaalde problemen. Maar er zitten ook enkele zeer ervaren technici die duidelijk weten waar ze over praten.


Dit wil dan toch zeggen dat je ze redelijk wat email of bel...?
Dan tochj met enige reden ..
Zoveel problemen dan..?

BoX
10/07/05, 12:16
Niet zo paranoide he ;)

Tuurlijk bel ik ze wel eens .. dat doe je bij elke leverancier. Meestal technische vragen .. en vaak Plesk bugs .. waar ZIJ niks aan kunnen doen.

Ik zie dat ze tegenwoordig wel bij 'L' servers 10Mbit hebben staan .. en bij XL en XXL 100 Mbit .. Ik vraag me even af of dat een typefout is .. of dat er meer aan de hand is. Mocht iemand dat weten .. post ff.

Arjanvt
10/07/05, 12:42
Nagevraagd, is geen typefout...

BoX
10/07/05, 12:46
Dat vind ik dan wel MINDER ! Wat is precies de achterliggende gedachte hiervan dan?

Swiftway
10/07/05, 21:10
Waarschijnlijk om het piekverkeer een beetje in de hand te houden.

thastudio
10/07/05, 21:56
Misschien beetje laat, maar toch nog even mijn ervaringen met flexservers.nl melden.

1ste maal: dedicated server, september 2004
Nadat ik het contract getekend teruggestuurd had stond mijn server binnen de week on-line. Zeer goede verbinding (al heb ik hier geen harde bewijzen voor want heb nooit een monitoring dienst laten draaien op de server). De support was ronduit slecht, de meeste vragen werden niet beantwoord (zelfs niet als het over aankoop van extra zaken ging dus niet enkel bij vragen ivm problemen). Aantal maanden later server opgezegd wegens niet meer noodzakelijk en nu komt het beste: ik bleef maar e-mails krijgen met facturen en dergelijke en wat bleek, drie maanden later stond mijn server nog steeds on-line en ik had er nog steeds toegang op.

2de maal: VPS, maart 2005
Setup ging vlotjes, was dan ook volledig geautomatiseerd door de betaling met VISA. Perfecte verbinding, na drie maanden is er één keer een downtime geweest van 5 minuten en deze was dan nog voor een aangekondigd onderhoud. De support is nog steeds slecht...

We Are Online
10/07/05, 22:45
Als alles eenmaal goed draait is het prima, zodra er iets mis is bezorgt je dat wel grijze haren... aldus een klant van me .... en wat Cyberdevil zegt, bijna niemand gebruikt alles ... en ben je dus niet altijd goedkoper uit....

JasperP
18/07/05, 00:19
Inderdaad om grijze haren van te krijgen.

Support is echt om te huilen vaak. Op sommige berichten komt zelfs geen enkel antwoord!

Ik huur zelf 2 servers bij flexservers vanwege de prima prijzen, maar het kost soms erg veel moeite om een verandering voor elkaar te krijgen.

Ook reeds 3 maal een server down geweest in 5 maanden en gemiddeld 2 e-mailberichten, 1 support-form en 1 belletje om het weer werkend te krijgen.

Support formulieren worden pas na enkele dagen opgepakt, zelfs 1 maal na 1,5 week pas! En op een e-mailbericht van 2 weken geleden heb ik nog geen antwoord gehad!

Deze reactie is naar waarheid geschreven en standaard maak ik van elk contact ook een log zodat ik deze altijd er terug bij kan pakken.

Als de aanbieding niet zo aantrekkelijk was, was ik hier weg.

RubberenRobbie
21/07/05, 20:17
Heb slechte ervaringen en ben dan ook weggegaan. In 12 maanden 6 keer server down. Oorzaken hebben zij nooit kunnen verklaren.
Mijn vermoeden bestaat dat zij geen hoogwaardige server hardware hebben. En ik denk ook dat zij gebruikte servers, waaronder die van ons, her-gebruiken m.a.w. een grote kans dat een ander nu de dupe is. Server wel/niet in de lucht "thats the question" daarmee zijn wij geconfronteerd geweest. Its up to you

BoX
21/07/05, 21:53
Nou dat ze hardware opnieuw inzetten is logisch ... Je gaat niet voor iedere nieuwe klant een nieuwe server aanschaffen als er nog 4 leeg staan. Dat doet geen enkele aanbieder.

Echter, defect mogen ze niet zijn nee .. maar dat is ook niet bewezen hier.

Mijn ervaring met Flexservers is dus vrij goed .. al moet je soms voor de support wat moeite doen (ff bellen) .. maar dan heb je vaak ook wel een goede oplossing.

Wat ik belangrijk zou vinden om te weten is hoe ze presteren in vergelijking met 1 van hun grootste concurrenten (mijns inziens) .. nl. Leaseweb ..

Hoe is de service e.d. van Leaseweb ?

flen
21/07/05, 21:58
Origineel geplaatst door BoX
Nou dat ze hardware opnieuw inzetten is logisch ... Je gaat niet voor iedere nieuwe klant een nieuwe server aanschaffen als er nog 4 leeg staan. Dat doet geen enkele aanbieder.

Echter, defect mogen ze niet zijn nee .. maar dat is ook niet bewezen hier.

Mijn ervaring met Flexservers is dus vrij goed .. al moet je soms voor de support wat moeite doen (ff bellen) .. maar dan heb je vaak ook wel een goede oplossing.

Wat ik belangrijk zou vinden om te weten is hoe ze presteren in vergelijking met 1 van hun grootste concurrenten (mijns inziens) .. nl. Leaseweb ..

Hoe is de service e.d. van Leaseweb ?

Replys op mail e.d. is altijd snel bij LeaseWeb echter rekenen ze graag geld voor extra dingen (op zich logisch maar mijn ervaring is bijv. dat Concepts-ICT dat niet doet, die proberen nog met je mee te denken en te zoeken naar een oplossing vóórdat ze zeggen dit gaat je 99/uur kosten anders beginnen we er nog niet aan). Er zit dan echter wel een verschil in prijs tussen LeaseWeb en Concepts-ICT maar toch, ik vind het geen prettige manier van werken, dan liever maandelijks wat meer betalen.

Ik weet niet hoe dat bij Flexservers zit...

BoX
21/07/05, 22:04
Flexservers laat dat duidelijk zien op hun site waar je wel en niet voor moet betalen.

Mijn ervaring leert (en trust me .. ik kan het weten) .. dat ze over het algemeen geen zeikerds zijn .. en echt niet moeilijk doen en zeker niet meteen uurtje-factuurtje sturen.
Tenzij je elke dag aan de lijn hangt voor iets wat je zelf hebt verpest.

LinQ
23/07/05, 09:55
Misschien wat laat, maar ik zou graag nog een conclusie zien...:
- Prima servers, prijs en netwerk
- Verder lijkt de organisatie alweer te groot en (daardoor) de support minder (ik trek even een vergelijken met Ladot/Active24).

Iemand niet mee eens?

Dotdns
24/07/05, 21:24
Tja , aan de hand diervan , heb ik dan toch mijn conclusies getrokken , en ben er niet mee in zee gegaan ,

Liever Goed , snel en duidelijk service.

Unixboy
25/07/05, 23:13
Origineel geplaatst door uhosting
Tja , aan de hand diervan , heb ik dan toch mijn conclusies getrokken , en ben er niet mee in zee gegaan ,

Ik constateer juist dat veel mensen juist tevreden zijn over Flexservers.

Origineel geplaatst door uhosting
Liever Goed , snel en duidelijk service.

Flexservers heeft een goed netwerk en de service is ook duidelijk als je de support matrix bekijkt die hier (http://www.flexservers.nl/support/#matrix
) te vinden is.

thastudio
25/07/05, 23:51
Ik denk dat hij eerder doelt op de traagheid van de service van flexservers (waar meerdere mensen over geklaagd hebben), dus dan klopt het weer wel wat hij zegt...

XS-24
26/07/05, 00:15
Komt nog bij dat ik het woordt uurtarief niet onder service vindt vallen.

ivs
26/07/05, 00:46
Wat mij opvalt bij flexservers is dat ze eerst managed servers aanboden maar dat nu niet meer doen. Dat geeft wat mij betreft aan dat ze toch eigenlijk zo min mogelijk support willen doen.

thastudio
26/07/05, 01:00
Dat die managed eruit is inderdaad een gevolg van minder support te moeten bieden (denk ik), maar in de plaats hiervan bieden ze nu hun VPS en DDS aan die ze makkelijk allemaal tegelijk kunnen updaten en waar dus veel minder werk aan is.

Dus ergens is het wel iets van: zoveel mogelijk verkopen (van een hoge kwaliteit, mag wel gezegd worden) en zo weinig mogelijk automatiseren zodat er weinig support geboden moet worden.

crazycoder
26/07/05, 12:46
Origineel geplaatst door XS-24
Komt nog bij dat ik het woordt uurtarief niet onder service vindt vallen.
Uhm, alles gratis valt onder onder het kopje: hobby.

Als jij kans zie om een gehuurde server te verklooien dan lijkt het mij niet onredelijk dat men kosten in rekening brengt om dit weer in orde te maken.

Als jij iets gedaan wil hebben en jij kan/wil het niet zelf doen lijkt het mij ook in orde als men daar kosten voor in rekening brengt.

Kan in beide best een stukje service zien.. Wil men ook kosten in rekening brengen om een keer op een reboot knop te meppen terwijl men er toch al rond aan het wandelen is, dan heb je een punt.

Unixboy
26/07/05, 19:43
Origineel geplaatst door crazycoder

<alles>

Totaal met je eens. (alle punten)

Flexservers maakt er geen punt van om je server te rebooten.

synto
01/08/05, 14:07
Flexservers geeft een verkeerde indruk over hun virtualservers. Ze bieden het aan alsof je een dedicated processor krijgt. Waarom kun je als klant kiezen uit verschillende processoren als je toch moet delen, lijkt me een manier om in te dekken als de VPS niet zo snel blijkt. Je moet geen hardware specs verkopen als je dat niet daadwerkelijk levert! De VPS oplossing is mooi, dit product heeft 1 nadeel en dat is dat je alleen het OS kunt draaien wat je ook op de host draait. Flexservers.nl gebruikt Fedora, en daar waag ik me liever niet aan. De support voor FreeBSD is bijv. door de leverancier gestopt omdat dit te weinig werd afgenomen. Logisch ook, want voor FreeBSD is er een (gratis) VPS implementatie, daar ga je geen $$$ aan licentiekosten aan uitgeven voor een product dat onnodig complex en in ontwikkeling is. Maar punt is, dat er bij de leverancier meer om de centen draait dan de kwaliteit van het product. Persoonlijk vind ik dat een kwalijke zaak. Flexservers lijkt hiermee kant-en-klare oplossingen in te kopen zoals bij een reseller het geval is.

Ik vraag me ook af hoevaak ze de hostmachine (inclusief alle virtual machines) moeten rebooten vanwege de nodige Fedora kernel updates op de hostbak die toch regelmatig verschijnen. Ik heb ze gemaild over uptimes m.b.t. deze kwestie, maar kreeg hier helaas niets over te horen. Er wordt alleen gezegd dat de klant verantwoordelijk is over zijn eigen VPS uptimes, niets over de "opgedrongen" downtimes van de host.

BoX
01/08/05, 14:43
Origineel geplaatst door synto
Flexservers geeft een verkeerde indruk over hun virtualservers. Ze bieden het aan alsof je een dedicated processor krijgt. Waarom kun je als klant kiezen uit verschillende processoren als je toch moet delen, .......


Waar zie jij dan dat je kunt kiezen uit verschillende processoren ? Ik zie dat niet hoor ... Ja bij de rootservers wel .. maar dat ZIJN ook aparte fysieke servers.

En bij de naam 'Virtualservers' lijkt het me toch wel duidelijk dat het om een virtuele oplossing gaat ... hoe duidelijker wil je het nog hebben dan ?

En dat ze 'kant en klaar ' inkopen vind ik juist een voordeel .. en getuigt van kwaliteit. Liever DAT dan een pre-alpha open-source pakketje.

Oftewel .. ik ben het totaal niet met je eens.

synto
01/08/05, 16:08
Ik zie de specs inderdaad niet meer op hun site. Am I crazy, wellicht :-Q Ik heb de mail nl. ook niet meer die ik enkele weken geleden naar Flexservers had gestuurd hieromtrent.

Maar je bedoelt die VPS patch voor Fedora/Linux? Die is inderdaad experimenteel (dat was hij kort geleden althans toen ik er voor het laatst naar keek). Die durf ik ook niet te gebruiken (stel je wilt je kernel updaten en de patch is nog niet beschikbaar..) Maar goed, ik had het ook niet over Linux.

Voor de rest denk ik dat VPSen het gangbare virtualhosting op termijn zal gaan vervangen, wat dat betreft vind ik Virtuozzo een goede oplossing en ik hoop dat de andere VPS ontwikkelaars ook vooral doorzetten hierin.

BoX
01/08/05, 16:14
Nee bedoelde niet de VPS patch .. maar gewoon dat ik liever heb dat hostingbedrijven (including myself) hoge kwalitatieve producten inkopen / resellen (dus SW-Soft spul etc) dan dat ze bijv. een of ander open-source projectje installeren dat zich nog lang niet bewezen heeft.

synto
01/08/05, 16:32
Origineel geplaatst door BoX
Nee bedoelde niet de VPS patch .. maar gewoon dat ik liever heb dat hostingbedrijven (including myself) hoge kwalitatieve producten inkopen / resellen (dus SW-Soft spul etc) dan dat ze bijv. een of ander open-source projectje installeren dat zich nog lang niet bewezen heeft.

Dan is mijn vraag, wat versta je dan onder open-source software wat zich niet bewezen heeft? *Refereert aan vorige post waarin hij herhaalde dat het niet om Linux VPS ging* Wat die patch betreft zou ik het met je eens zijn. Al was deze stabiel (na enkele jaren praktijktest) dan had ik er nog een probleem mee als deze niet standaard in de kernel zat.

En wat versta je precies onder bewezen?

Neem bijv. FreeBSD jailing, deze heeft zich toch al bewezen in de praktijk want dit draait al redelijk wat jaren mee, is stabiel en het zit standaard in de kernel. Waarom? De footprint is erg klein, weinig code - omdat het principe eenvoudig is. Daardoor overzichtelijk, veilig, snel en betrouwbaar. Jailing heeft ook z'n nadelen: 1 IPv4 adres per host momenteel en je gebruikt de kernel van de hostmachine (persoonlijk vind ik dit weer een voordeel want je kunt je jails zo bepaalde security controls opleggen). Gebruikt alle systeemgeheugen efficient (niet zoals bijv. bij Vmare waar je geheugen toegewezen krijgt aan een vm, en dat ook kwijt bent op de host).

Andere VPS'en heb ik nog niet onderzocht eigenlijk. Ik ben wel benieuwd hoe Virtuozzo met het geheugen omgaat: shared of toegewezen?

BoX
01/08/05, 17:53
Tja die FreeBSD oplossing zal zeker goed zijn .. maar je vergeet dingen als gebruikersvriendelijkheid, leuke interface voor klanten, manageability etc ...

Flexservers baseert zich steeds meer op SW-Soft software. En met die software is op zich niks mis. Zelfs Intel vond het leuk genoeg voor een strategische samenwerking.

Ik weet er verder weinig van .. want ik doe niet aan virtual.

synto
01/08/05, 18:53
Origineel geplaatst door BoX
Tja die FreeBSD oplossing zal zeker goed zijn .. maar je vergeet dingen als gebruikersvriendelijkheid, leuke interface voor klanten, manageability etc ...


Op de FreeBSD host is daar een scriptje voor het aanmaken/weggooien van de virtual servers. De virtuals zijn in te richten zoals je wil, met een standaard http/php/sql bijv, root en een su- user. En evt. een Plesk (achtige) voor hun kiezen :-) Evt. automatisch het base system laten upgraden als dit nodig is, synchroon met het host systeem. Ik weet niet of dit bij Virtuozzo ook kan, maar dat kun je ongetwijfeld wel per VPS doen, volgens mij is dat dan wel weer de verantwoordelijkheid van de klant. Maar dit is denkelijk meer een kwestie van hoe de hoster afspraken maakt met zijn klanten.



Flexservers baseert zich steeds meer op SW-Soft software. En met die software is op zich niks mis. Zelfs Intel vond het leuk genoeg voor een strategische samenwerking.

SW? Zegt me even niets, zal er zeker eens naar kijken.

xserve
01/08/05, 19:37
Origineel geplaatst door synto
SW? Zegt me even niets, zal er zeker eens naar kijken.
De makers van Plesk zijn dat.

thastudio
01/08/05, 21:40
Over de stabiliteit van de VPS servers mag zeker niet geklaagd worden, heb maar één keertje een downtime van 5 minuten gehad door een technische aanpassing en deze was dan aangekondigd...

Voor de rest werkt de VPS oplossing van SW-soft heel vlotjes, wil alleen eens kijken hoe makkelijk of moeilijk het is om de beheerder van een server te zijn die met VPS'en volstaat.

McRox
01/08/05, 22:48
Origineel geplaatst door synto
Ik vraag me ook af hoevaak ze de hostmachine (inclusief alle virtual machines) moeten rebooten vanwege de nodige Fedora kernel updates op de hostbak die toch regelmatig verschijnen. Ik heb ze gemaild over uptimes m.b.t. deze kwestie, maar kreeg hier helaas niets over te horen. Er wordt alleen gezegd dat de klant verantwoordelijk is over zijn eigen VPS uptimes, niets over de "opgedrongen" downtimes van de host.


Je mag van een 3000 euro per server licentie toch minimaal een custom kernel voor virtuozzo van swsoft verwachten.. ;)

Virtuozzo beschikt over een eigen "speciale" kernel. Dus de Fedora kernels hebben hier niets mee te maken.. :)

Sowieso is het updaten van Fedora kernel's niet zo vaak nodig, een keer in de 1-2 maand? Geldt ook voor de BSD kernels..

Het nadeel van Fedora is niet de "vele" updates maar meer de korte "levensduur", EOL->Fedora Legacy zegt hierbij vast genoeg en dat alles wat in Fedora zit nieuwe nog-niet-geteste code is :)

synto
01/08/05, 23:55
Origineel geplaatst door McRox
Sowieso is het updaten van Fedora kernel's niet zo vaak nodig, een keer in de 1-2 maand? Geldt ook voor de BSD kernels..


hmm 1 misschien 2 keer per jaar als je een stabiele omgeving wilt bijhouden met de nodige updates? Elke 2 maanden rebooten vind ik best frequent.

BSD kent niet zo'n losse kernel principe als Linux. Bij BSD hoort de kernel bij het base system, de "distributie".

McRox
02/08/05, 02:01
Origineel geplaatst door synto
Elke 2 maanden rebooten vind ik best frequent.

Als elke 2 maanden rebooten te veel is, zou ik geen webservers draaien, tenzij je het niet erg vindt om risico's te lopen.. ;)

Patchen en updaten is a way of life.. :)


Origineel geplaatst door synto
BSD kent niet zo'n losse kernel principe als Linux. Bij BSD hoort de kernel bij het base system, de "distributie".

En ook hierin worden lekken gevonden die gepatched moeten worden, waarbij een reboot noodzakelijk is :)

synto
02/08/05, 14:00
Origineel geplaatst door McRox
Als elke 2 maanden rebooten te veel is, zou ik geen webservers draaien, tenzij je het niet erg vindt om risico's te lopen.. ;)
Patchen en updaten is a way of life.. :)
En ook hierin worden lekken gevonden die gepatched moeten worden, waarbij een reboot noodzakelijk is :)


Mee eens, en ik patch nu (na het testen van de patch) bijna 10 jaar alle
kritieke en security bugs op webservers. Enhancements vind ik minder nodig in een stabiele productie omgeving. Maar elke 2 maanden rebooten vind ik best veel, zoals ik al eerder aangaf. Dit is ook de reden waarom ik van Linux ben afgestapt. Een stabiele codebase en uptime heeft zo ook zijn waarde (ook naar de klant) en dat wil niet altijd zeggen dat een systeem niet geupdate/veilig is. Veiligheid is daarbij ook relatief, met alleen updaten ben je er niet.

BoX
02/08/05, 14:07
Niet echt on-topic meer dit wel ?

synto
02/08/05, 14:17
Nee inderdaad, sorrie. :-) Ik heb verder niets meer toe te voegen aan het onderwerp Flexservers.