PDA

Bekijk Volledige Versie : Shared vs. VPS vs. Dedicated



hires
03/07/05, 17:13
Ik ben een beetje de draad kwijt. Wat zijn de voordelen van VPS hosting tegenover SHARED hosting? Omdat de techniek geavanceerder is en de mogelijkheden en specs die je bij een VPS oplossing krijgt (veel) uitgebreider zijn, had ik verwacht dat de prijs dan wel meer zou zijn. Ik begrijp niet waar het verschil in zit.

Ik begrijp wel dat een VPS server een 'dedicated server ruimte' is die helemaal is afgeschermd met de andere VPS'ers op die fysieke kast (en dus daarom niet écht dedicated is) en shared hosting is dat ook niet. Dus waar zit 'm dan dat verschil? Verder lees ik dat de performance van dedicated servers vaak beter zijn dan VPS servers, maar... wat is het verschil met SHARED hosting; zijn dat dezelfde soort servers (maar anders ingericht), of is dat afhankelijk van de provider? En als de servers dan hetzelfde zijn; hoe kan het dat VPS dan goedkoper is; waar zit 'm dat nu logischerwijs in? MOet je misschien je eigen plek meer zélf inrichten met Virtuozzo / Cpanel e.d.?
Voor de duidelijkheid: ik heb nu een reseller account, maar zit te denken aan VPS (of misschien toch een dedicated server ivm. klein prijsverschil..?)

Laat ik de vraag ook anders formuleren: waarom zou ik geen goedkoper VPS pakket proberen in plaats van het vasthouden aan het resellerspakket?

Alvast bedankt!

Eurovps
03/07/05, 18:09
Graag zou ik je antwoord willen geven op de bovenstaanden vragen.

Het verschil tussen een vps en dedicated server is dat een dedicated server bestaat uit echte hardware module's zoals cpu's hardeschijfen ect.
Deze dedicated server is niet te vergelijken met een VPS node die gebruikt maakt van Virtuozzo.
Het Virtuozzo control panel beheert dus alle vps servers en daar staat cpanel of plesk los van die zorgen alleen als je hosting wilt aanbieden of gebruiken op je vps server.
Met shared hosting kan je dus alleen webruimte gerbuiken en veder geen software instaleren via ssh of iets dergelijks en dat kan dus wel op een vps of een dedicated server.
Het eenige verschil is dat met je een dedicated server een hardware probleem kan krijgen wat op een vps node(hoofdserver) geen enkel probleem veroorzaakt. Ook heeft een vps de mogelijkheid om sneller backups terug te zetten wanneer je kernel problemen geeft dus wanneer je een kernel probleem krijgt op je dedicated server moet er eerst een mannetje naar het datacenter gaan,monitor aansluiten, en kijken wat de fout melding is en oplossen dit heb je dus niet met een vps server dus ook weer iets waar op je geld kunt besparen. Alle vps's server zijn op een hele krachtige server geplaats die niet te vergelijken is met een dedicated server die heeft veel minder geheugen dan een VPS node.
Ik hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd zo niet dan hoor ik graag feedback van u.

Groet,

hires
05/07/05, 16:38
Bedankt voor je antwoord.
Ben ik toch ook nog benieuwd naar wat minder belanghebbenden in bijvoorbeeld de nadelen van VPS t.o.v. zowel SHARED als DEDICATED hosting.. Ook de nadelen vergeleken met SHARED hosting en RESELLER hosting omdat je mogelijk meer zelf moet opzetten dan behalve accounts aanmaken..?

Bij voorbaat dank!

hires
08/07/05, 16:21
Misschien zo: wat zijn jullier ervaringen met Shared-, reseller-, VPS- en Dedicated server hosting? Vanuit ondernemers-oogpunt gezien.

Eurovps
08/07/05, 16:45
VPS heeft alleen maar voordelen omdat je veel meer bewegings ruimte hebt als bij een shared hosting of reseller hosting.
Dedicated servers end vps server zijn precies het zelfde alleen is een dedicated server nog iets krachtiger. Opzetten van account gaan allemaal gewoon via plesk control panel of ander hosting panel dit is voor zoal dedicated,vps shared en resell hosting.
Van uit ondernemers-oogpunt hebben wij over al ervaring in van shared to vps hosting en dit gaat uitstekend goed.