PDA

Bekijk Volledige Versie : Bekende personen



Jos2
03/07/05, 12:37
Ik vroeg me af of de domeinnamen (zonder website) van beroemde personen ook wat waard zijn.

Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan:
JosBrink.nl
HennieHuisman.nl
MichaelJackson.nl
RobbieWilliaams.nl

Enerzijds denk ik dat er best wel wat bezoekers op zullen komen en ze dus ook wel wat waard zullen zijn, anderzijds vraag ik me af of de beroemde personen er niets aan zullen (en kunnen?) doen.

Wat denken jullie?

Stetson
03/07/05, 12:44
JosBrink.nl en
HennieHuisman.nl
Zijn gewoon in het bezit van de betreffende personen hoor. Dus ik weet niet wat je nu bedoelt?

Jos2
03/07/05, 12:45
Het zijn maar wat voorbeelden. :p

Ik bedoel meer dingen als MichaelJackson.nl, dus domeinnamen van bekende personen die niet in hun eigen bezit zijn.

Stetson
03/07/05, 12:51
Ow dat... tja, een klant van mij heet exact het zelfde als een wereldberoemde basketballer en heeft dus de .nl versie. Hij heeft nog nooit iets te horen gekregen dat hij het moest afstaan ofzo.
Over het andere laat ik me maar verder niet meer uit :X

buysman
03/07/05, 13:37
Ik denk niet veel, omdat op dit soort domeinen fansites komen te staan, en deze zullen hier dus niet veel voor neer willen leggen, en van de persoon in kwestie hoef je ook niet veel te verwachten schat ik ..

superweb
06/07/05, 08:49
van .nl .be namen zulllen niet veel inkomsten inzitten en als het ook nog eens nederlandse of belgen zijn dan is de kans dat ze de naam opeisen ook nog aanwezig

wij hebben voor een acteur/artiest uit Belgiƫ voorge maand nog de .be naam opgeeist (met sucses)

Jos2
06/07/05, 09:02
In mijn geval gaat het om buitenlandse (met name Amerikaanse) artiesten.
De Nederlanders waren slechts een voorbeeld.

mguilmot
06/07/05, 09:08
Met acteurs valt er zeker geld te verdienen. Vooral als ze tegenwoordig in films meespelen.

Edit: Adsense kan wonderen doen ;)

nikolensen
06/07/05, 18:57
dat vraag ik mij dus ook af met iets minder bekende nederlanders. Denk aan het zakenleven.
registreren, mag dat?

mguilmot
06/07/05, 19:01
Registreren mag altijd :p

Pim(P)
12/07/05, 15:53
Ze kunnen het wel opeisen toch?
het is immers hen naam die gebruikt word.

Jos2
12/07/05, 18:45
Het is inderdaad hun naam die gebruikt wordt, maar ik denk niet dat dat iets uitmaakt. Ik heet Jos en ik weet 100% zeker dat er nog een Jos in Nederland woont. Maar de andere Jos kan toch ook niet het door mij geregistreerde Jos.nl opeisen?

Volgens mij zitten er dus geen rechten op persoonsnamen. Is er misschien iemand die dit zeker weet?

Zuidberg
13/07/05, 19:06
Ik heb ergens gelezen dat voor bijvoorbeeld artiesten wordt de naam als een soort handelsnaam gezien en een domeinnaam is daardoor op te eisen.

Die andere Jos Wind zal geen bekende Nederlander zijn en anders heeft ie nog geen poot om op te staan omdat jij ook zo heet. De SIDN hanteert nou eenmaal het 'wie het eerst komt, eerst maalt'-principe...

Terrestra
19/08/05, 20:14
Zijn een aantal mensen goed rijk van geworden, als je een beetje geluk hebt kun je goed zaken doen

domeinverkoop
29/08/05, 21:01
Wie is er goed rijk geworden dan met een bekende personennaam? Bill Gates?

CHMOD - Mick
30/08/05, 23:23
Ik heb er wel een paar van beroemde mensen:

www.keanureeves.nl (uit The Matrix)
www.christopherlee.nl (Graaf Dracula)
www.emiliederavin.nl (uit de serie Lost)
www.joshholloway.nl (uit de serie Lost)
www.samuelljackson.nl (uit Star Wars en Pulp Fiction)
www.dominicmonaghan.nl (LotR en Lost)
www.nicolekidman.nl (hollywood actrice)
www.rutgerhauer.nl (nederlandse acteur)
www.tonyblair.nl (premier van Engeland)

xYnta
31/08/05, 09:26
Mooie domeinnamen, ook al denk ik dat ze met een .nl domeinnaam bijna niks waard zijn.