PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie/facturatie script, interesse?



Polderdijk
01/07/05, 11:57
Beste conculega's,

Ik ben al een tijd bezig met de ontwikkeling van een eigen administratie en facturatie script ontwikkeld in ASP die helemaal is aangepast aan mijn bedrijf (webhosting). Nu hoor je regelmatig dat andere mensen op zoek zijn naar zo iets voor een redelijk bedrag.
Ik zelf kan er al aardig mee uit de voeten en komen nog een aantal opties bij.
De facturen worden d.m.v. E-Mail in PDF formaat verzonden

Dit zit er nu in:
Beheer relaties
Beheer producten
Beheer facturen
Beheer periodieke facturen (uitleg verderop)
Opties (mail instellingen, factuur opmerkingen, etc.)
Opmerkingen (o.a. voor comment bij klanten t.b.v. afspraken etc.)
E-Mailen (selectie: alle relaties/alleen hosting klanten/selectie)
Accorderen betaalde facturen
Klantgegevens importeren vanuit Helm control panel

Wat komt er t.z.t. bij
Diverse rapporten en statistieken
Automatisch betalingsherinnering sturen
Registratie uitgaven (incl. NL/Binnen EU/Buiten EU/Rest)

Misschien later
Importen van Rabobank files
WYSIWYG editor voor aanpassen factuur layout
Uitdraai t.b.v. de Belastingdienst

Met dit systeem kan je dus handmatig een nieuwe factuur aanmaken met de gekozen producten en versturen naar de klant.
Ook kan je productregels aan een klant koppelen samen met een periode (maandelijks/kwartaal/jaarlijks) en start/eind tijd. Elke 1e van de maand gaat het systeem kijken of er factuur regels matchen met de periode en geselecteerde begin/einddatum, indien hij matcht dan zal hij hier automatisch een factuur voor maken. (Ook kunnen er andere tarievenen omschrijvingen worden veranderd per klant per product).

Je kan dus als je een klant maandelijks factureerd de webhosting kosten per maand automatisch factureren, zijn domein 1x per jaar, en bijvoorbeeld de 1e 3 maanden een kortingsregel geven. Het is dan voor die klant éénmalig in het systeem invoeren en hoef er dus niet meer naar om te kijken.

Ik ben benieuwd naar jullie of jullie interesse hebben in dit systeem zodat ik hem commercieel kan gaan uitbrengen. Ook hoor ik nog ideeen en extra toevoegingen van jullie. Ook ben ik benieuwd wat jullie een redelijke verkoopprijs vinden om dit script te mogen gebruiken.

De licenties wil ik op jaarbasis uit gaan geven, binnen dat jaar mag je gratis updaten. En bijvoorbeeld tot 10 facturen per maand is de licentie gratis, tot 50 facturen € x, enz.

Graag hoor ik jullie meningen!

paulvogels
01/07/05, 12:00
screenshots?
wel interesse

heb je al ideeen over de prijs 0-100 of 100-500

Polderdijk
01/07/05, 12:32
Origineel geplaatst door paulvogels
screenshots?
wel interesse

heb je al ideeen over de prijs 0-100 of 100-500 Ik zal zo wel even een paar screenshots maken, maar alles zit nog in een zéér basic layout, het ging mij namelijk puur om de werking en niet om het uiterlijk.

Over de prijs weet ik niet, ik ben wel benieuwd naar jullie, wat jullie een redelijk bedrag vinden om per jaar aan zo'n systeem uit te geven. Ikzelf zit aan een bedrag van € 0,15 per factuur. Dus zegmaar € 75,- voor 500 facturen per jaar. Is dat redelijk?

Screenshots zal ik maken (puur voor de mogelijkheden, dus nog niet kijken naar de layout).

VantilborgICT
01/07/05, 12:39
Heb ook eventueel interesse, denk dat de prijs redelijk is ja.

Polderdijk
01/07/05, 13:03
Hieronder vind je screenshots:

http://www.skyhost.nl/upload/hoofdmenu.gif
http://www.skyhost.nl/upload/klanten.gif
http://www.skyhost.nl/upload/facturen.gif
http://www.skyhost.nl/upload/verzendfactuur.gif
http://www.skyhost.nl/upload/emailfactuur.gif
http://www.skyhost.nl/upload/periodiekeregels.gif
http://www.skyhost.nl/upload/opmerkingen.gif
http://www.skyhost.nl/upload/opties.gif
http://www.skyhost.nl/upload/email.gif

Hjalmar
01/07/05, 13:40
Heb je ook een screenshot van de uiteindelijke factuur zelf?

Of kijk ik hier nu overheen?

Polderdijk
01/07/05, 13:47
Origineel geplaatst door Hjalmar
Heb je ook een screenshot van de uiteindelijke factuur zelf?

Of kijk ik hier nu overheen?
Ohw wat dom idd, had ik nog niet erbij gemaakt.

http://www.skyhost.nl/upload/voorbeeldfactuur.gif

Maar deze factuur is natuurlijk op mijn eigen stijl gemaakt. Als hij commercieel wordt, dan kan je deze d.m.v. HTML helemaal aan jouw stijl aanpassen.

Later wil ik er nog een WYSIWYG editor erin maken voor de layout van de factuur, maar weet nog niet echt hoe ik dat moet gaan maken :)

Oja, en er komt deze week nog een optie in om SIDN registratiecontracten direct vanuit het relatie tabel te kunnen maken, ook wel makkelijk.

Mathieu
01/07/05, 14:18
Komt er een live demo om dit eens uit te testen aub?

Polderdijk
01/07/05, 14:21
Origineel geplaatst door Mathieu
Komt er een live demo om dit eens uit te testen aub? Ja dat komt er zeker; anders gezegt, ik ben al bezig met de inrichting ervan.

Moet eerst nog het één en ander doen, maar denk dat hij over een 30 á 60 minuten live is!

jagermaster
01/07/05, 14:30
komt er ook een import/koppeling met plesk? zou mooi zijn als je hierin een account zou aanmaken dat het ook aangemaakt wordt in plesk ;)

je zegt tot 10 facturen per maand gratis. Mag dit ook gelezen worden als tot 120 facturen per jaar gratis? en tot 100 facturen per maand bedrag x als tot 1200 facturen per jaar bedrag x (keer het aantal maanden..) Dit omdat niet altijd de klanten mooi verspreid over een jaar liggen

Polderdijk
01/07/05, 14:46
Origineel geplaatst door jagermaster
komt er ook een import/koppeling met plesk? zou mooi zijn als je hierin een account zou aanmaken dat het ook aangemaakt wordt in plesk ;)

je zegt tot 10 facturen per maand gratis. Mag dit ook gelezen worden als tot 120 facturen per jaar gratis? en tot 100 facturen per maand bedrag x als tot 1200 facturen per jaar bedrag x (keer het aantal maanden..) Dit omdat niet altijd de klanten mooi verspreid over een jaar liggen Er zit nog geen import vanuit Plesk omdat ik geen Plesk heb. Maar als iemand mij op detail kan vertellen welke querystring er nodig is om gegevens uit Plesk te halen, dan kan ik dat erin zetten natuurlijk.
Op het moment kan je wel een gebruikersnaam van Helm Control Panel invoeren, en dan importeert hij de gegevens in het Admin script (updaten is ook mogelijk, dus bij bestaande users).

Let wel even op dat alle bedragen enzo wat ik hier noemt niet direct het werkelijke wordt, ik heb aardig wat tijd erin gestoken maar ik vind dat we samen een redelijk bedrag kunnen bedenken wat het gewoon waard is om het te gebruiken. Het moet uiteraard niet te duur worden, maar ook niet te goedkoop. Hoe meer geld ik er mee 'verdien' hoe meer tijd ik er voor vrij maakt om extra functies toe te voegen.

Over die 10 facturen gratis wil ik gebruiken om het puur te testen of je er tevrede mee bent en om te kijken of het op jouw server werkt enzo. Indien je het een goed script vind, dan kan je dus een licentie aanschaffen.

Maar ik ga eerst eens de testversie live zetten en daarna nog de open staande punten verwerken.

Het script is geschreven in ASP samen met MSSQL, ik weet niet hoeveel mensen hier geen ASP kunnen draaien, maar daar moeten we dan ook nog even een oplossing voor vinden. Misschien met een klein meerprijs dat het gehost wordt op onze servers?

Polderdijk
01/07/05, 15:13
Ik heb een demo online gezet, let hier bij wel op dat je niet zomaar naar iedereen een mailtje gaat sturen. Ook privacy gevoelige informatie kan je beter ergens ander neerzetten, dit omdat hij nu door iedereen gezien kan worden.

Je kan het testen via:
http://testadmin.skyhost.nl

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat er verbeterd kan worden volgens jullie!

jagermaster
01/07/05, 15:25
ziet er opzich wel leuk uit, het wil mij alleen niet lukken om facturen op betaald status te zetten. Daarnaast zou het praktischer zijn om de link naar hoofdmenu en dergelijke inplaats van onderaan boven aan neer te zetten.

Polderdijk
01/07/05, 15:27
Origineel geplaatst door jagermaster
ziet er opzich wel leuk uit, het wil mij alleen niet lukken om facturen op betaald status te zetten. Daarnaast zou het praktischer zijn om de link naar hoofdmenu en dergelijke inplaats van onderaan boven aan neer te zetten. De status op betaald gaat heel simpel door in het hoofdmenu onder "Nog niet betaalde facturen" te klikken op de link "Betaald" :)

De link verplaatsen is een goede. Die zal ik op de to-do zetten!

Bedankt voor je reactie.

jagermaster
01/07/05, 15:37
Origineel geplaatst door Polderdijk
De status op betaald gaat heel simpel door in het hoofdmenu onder "Nog niet betaalde facturen" te klikken op de link "Betaald" :)

De link verplaatsen is een goede. Die zal ik op de to-do zetten!

Bedankt voor je reactie. mis de optie om een factuur te kunnen downloaden zonder verzenden. Want er zijn ook klanten die het perse per post willen hebben en niet per mail. Als je hem download dan wordt deze ook automatisch verstuurd.

Polderdijk
01/07/05, 15:43
Origineel geplaatst door jagermaster
mis de optie om een factuur te kunnen downloaden zonder verzenden. Want er zijn ook klanten die het perse per post willen hebben en niet per mail. Als je hem download dan wordt deze ook automatisch verstuurd. Ja dat is ook een goede optie ja! Ik zal deze ook op de to-do zetten. Maak ik onder het kopje "Beheer facturen" en extra link met "download".

Jan Jaap
01/07/05, 17:12
Dit systeem ziet er erg goed uit!

Wordt het een hosted systeem, of moet het op je eigen server draaien? Dat wordt met ASP nl. niet zo makkelijk voor de Linux-hosters..

Polderdijk
01/07/05, 17:19
Origineel geplaatst door Jan Jaap
Dit systeem ziet er erg goed uit!

Wordt het een hosted systeem, of moet het op je eigen server draaien? Dat wordt met ASP nl. niet zo makkelijk voor de Linux-hosters.. In eerste instantie zat ik aan een hosted systeem te denken, dus bij je licentie krijg je een DLL en de benodigde ASP scripts, maar dat zal idd voor de Linux mensen onder ons niet gaan werken.

Daarom zit ik er aan te denken dat je bij je licentie ook de optie "hosting" kan aangeven zodat het op onze server wordt gehost. Dit met een meerprijs van € 25,- per jaar o.i.d.

Ik zag ook nog dat er een foutje in de "Verzend maandelijkse facturen" zat, deze heb ik inmiddels opgelost.

Graag hoor ik nog van de mensen die zijn geinteresseerd wat ze willen uitgeven aan zo'n script. Wel gerekend op jaarbasis en aantal facturen per jaar.

mind
01/07/05, 18:55
Systeem heeft zeker mogenlijkheden...

Je moet alleen nog eens goed naar de importfilters kijken...
Een bedrag invoeren van "aaa" bij beheer produkten levert een fraaie

Provider error '80020005'

Type komt niet overeen.

/skyhost-nl/testadmin/producten.asp, line 124

Dit zijn toch wel basic zaken die in elk geval goed moeten zijn voor iets in een produktieomgeving gebruikt kan worden.

Succes met de ontwikkeling,

Kees

Polderdijk
01/07/05, 20:23
@mind:
Bedankt voor het melden van je ervaringen. Ik zal idd de invoer gaan controleren zodra dit in de productie gaat.
Opzich is dit niet de hoogste prio, dit omdat alleen mensen met een login erin komen, en dus waarschijnlijk wel weten dat je er alleen een bedrag in mag voeren :)

Maar eerlijk is eerlijk, het moet netjes af gevangen worden!

itc
02/07/05, 15:10
Tja, volgens mij is dat wat veel hosters zoeken... ik zou zeker aanraden om dit systeem ook voor Linux te maken, zeker weten dat je heel wat licenties gaat verkopen!

Mijn complimenten in elk geval, het ziet er goed en degelijk uit. Mocht je willen testen met een Linux server (en wellicht integratie met Plesk), laat het me even weten, dan maak ik een demo-account voor je aan.

Polderdijk
02/07/05, 18:54
Origineel geplaatst door itc
Tja, volgens mij is dat wat veel hosters zoeken... ik zou zeker aanraden om dit systeem ook voor Linux te maken, zeker weten dat je heel wat licenties gaat verkopen!

Mijn complimenten in elk geval, het ziet er goed en degelijk uit. Mocht je willen testen met een Linux server (en wellicht integratie met Plesk), laat het me even weten, dan maak ik een demo-account voor je aan. Bedankt voor je complimenten! Over het linux hosten ga ik zeker over nadenken, maar helaas heb ik totaal geen ervaring in PHP.

Daarom lijkt het me zeker in het begin beter om dan voor de Linux hosters een shared hosting pakket er voor te maken zodat alles goed werkt. Ook een voordeel is dat dan alles geupdate wordt als er een nieuwe update uitkomt, en hoeft dus niks zelf te doen.

Heb vanmiddag weer een aantal zaken verbeterd (nog niet in de demo verwerkt!).

Halverwege volgende week komen de volgende items erbij:
Beheer inkomsten (naast de hosting facturen)
Beheer uitgaven
Veldvalidatie

Danger
03/07/05, 02:10
in 1 woord...

PRACHTIG!

itc
03/07/05, 13:01
Origineel geplaatst door Polderdijk
Bedankt voor je complimenten! Over het linux hosten ga ik zeker over nadenken, maar helaas heb ik totaal geen ervaring in PHP.

Daarom lijkt het me zeker in het begin beter om dan voor de Linux hosters een shared hosting pakket er voor te maken zodat alles goed werkt. Ook een voordeel is dat dan alles geupdate wordt als er een nieuwe update uitkomt, en hoeft dus niks zelf te doen.


Dat zou ik je echt kunnen afraden.. als hoster wil je graag controle over je administratie, niet afhankelijk zijn van een andere hoster (downtime, het verloren gaan van gegevens bij crash, etc). Daarnaast moet het mogelijk zijn om aanpassingen te maken aan het systeem (o.a. layout), dus dan zul je dat ook mogelijk moeten maken. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die je kunnen helpen met het omzetten.

Het is echt een mooi systeem, iets meer investering en je bent binnen!

Polderdijk
03/07/05, 13:33
Origineel geplaatst door itc


Dat zou ik je echt kunnen afraden.. als hoster wil je graag controle over je administratie, niet afhankelijk zijn van een andere hoster (downtime, het verloren gaan van gegevens bij crash, etc). Daarnaast moet het mogelijk zijn om aanpassingen te maken aan het systeem (o.a. layout), dus dan zul je dat ook mogelijk moeten maken. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die je kunnen helpen met het omzetten.

Het is echt een mooi systeem, iets meer investering en je bent binnen! Dat vind ik een sterke opmerking van je.
Ik ben al contact aan het zoeken naar mensen die voor mij van ASP naar PHP kunnen programmeren, dus voortaan gaat alles via PHP/MySQL ipv ASP/MSSQL. Bijna alle windows hosters kunnen toch wel PHP draaien.
En als ik alles in PHP doe, hoef ik maar 1 ding te onderhouden :)

Weet alleen niet hoe ik het moet doen qua beveiliging van een aantal items. In Windows heb ik legio mogelijkheden om het script te beveiligen tegen 'diefstal' en te zorgen dat als mensen bijvoorbeeld meer dan 500 facturen sturen, dat hij geblokt wordt. Maar in PHP weet ik niet hoe dat zou moeten.

Polderdijk
03/07/05, 16:57
Na een tijdje na te hebben gedacht over het fijt over te stappen op PHP/MySQL ben ik daar toch niet echt blij mee. Zeker gezien het fijt dat ik weinig PHP kennis hebt lijkt me dat, zeker op beveiligings aspect, geen goede keuze.

Nu kan ik dus wel een echt programma er van maken, een EXE file dus wat op een Microsoft machine gerund kan worden.

Graag hoor ik van jullie of jullie dit een goed alternatief vinden om er een echt software pakket van te ontwikkelen. Dit zal dan draaien met een in Visual Basic 6 geprogrammeerd programma onder MSDE (gratis versie van MSSQL).

Het enigste nadeel hiervan is dat het dus niet webbased is. Alhoewel ik natuurlijk wel een mini webbrowser erin kan bakken.

Wat vinden jullie hiervan?

Luuc
03/07/05, 17:18
Origineel geplaatst door Polderdijk
Na een tijdje na te hebben gedacht over het fijt over te stappen op PHP/MySQL ben ik daar toch niet echt blij mee. Zeker gezien het fijt dat ik weinig PHP kennis hebt lijkt me dat, zeker op beveiligings aspect, geen goede keuze.

Nu kan ik dus wel een echt programma er van maken, een EXE file dus wat op een Microsoft machine gerund kan worden.

Graag hoor ik van jullie of jullie dit een goed alternatief vinden om er een echt software pakket van te ontwikkelen. Dit zal dan draaien met een in Visual Basic 6 geprogrammeerd programma onder MSDE (gratis versie van MSSQL).

Het enigste nadeel hiervan is dat het dus niet webbased is. Alhoewel ik natuurlijk wel een mini webbrowser erin kan bakken.

Wat vinden jullie hiervan? Ik zou er geen problemen mee hebben, zolang alle functies gewoon werken is dat wat mij betreft prima.

Wat zijn de kosten voor het systeem per ... ? (maand/kwartaal/jaar/eenmalig?)

Jorem
03/07/05, 17:24
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik vond juist het mooie eraan dat het webbased is. Erg makkelijk omdat ik veel weg ben en dan alles even na kan kijken.

Als het niet meer webbased is zie ik er niet zoveel meer in.

Polderdijk
03/07/05, 17:37
Nou omdat er natuurlijk veer verschillende wensen zijn, wil ik graag een poll maken. Waar de meeste mensen op stemmen, ga ik uitvoeren. Helaas kan ik nu niet meer een poll neerzetten, dus als je in je bericht graag even laat weten welke keuze je maakt:

ASP + MS SQL (gratis gehost bij ons is mogelijk)
EXE + MSDE (incl. mini webserver)
PHP + MySQL
Maakt niet uit

Ik wacht dit een aantal dagen af, en dan ga ik de knoop doorhakken wat het wordt en daar zal dan ook direct aan gewerkt worden.

Luuc
03/07/05, 17:41
Volgens mij kan een mod nog wel een poll toevoegen.
Wellicht even een pb sturen..

jagermaster
03/07/05, 17:49
[voorkeur] PHP + MySQL
[met gratis hosting en redelijke uptime servers goede tweede keus] ASP + MS SQL (gratis gehost bij ons is mogelijk)
[geen optie voor mij] EXE + MSDE (incl. mini webserver)

Polderdijk
03/07/05, 18:53
Origineel geplaatst door Luuc
Wat zijn de kosten voor het systeem per ... ? (maand/kwartaal/jaar/eenmalig?) Ik zit een beetje aan onderstaande te denken:

Licentie betaling per factuur (pre-paid):
€ 0,20 cent per factuur

Licentie tot 500 facturen per jaar:
€ 75,- p/jaar (€ 0,15 per factuur)
€ 21,25 p/kwartaal (€ 0,17 per factuur)

Licentie tot 1000 facturen per jaar:
€ 130,- p/jaar (€ 0,13 per factuur)
€ 37,50 p/kwartaal (€ 0,15 per factuur)

Licentie tot 2000 facturen per jaar:
€ 220,- p/jaar (€ 0,11 per factuur)
€ 65,- p/kwartaal € 0,13 per factuur)

Licentie tot 5000 facturen per jaar:
€ 450,- p/jaar (€ 0,09 per factuur)
€ 137,50 p/kwartaal € 0,11 per factuur)

Licentie vanaf 5000 facturen per jaar:
Per offerte

Dit lijkt mij enigsinds redelijke bedragen maar dit hoeft natuurlijk NIET te betekenen dat dit het definitieve bedrag zal worden!
Daarom ben ik benieuwd of jullie dit normale tarieven vinden, en zo niet wat zie je dan liever. Uiteraard wel een goed gemotiveerd antwoord.

Luuc
03/07/05, 19:11
Ik vind het inderdaad zeer redelijke bedragen, heb ik er graag voor over. Wanneer denk je het systeem ongeveer "af" te hebben of in ieder geval te verhuren?

// typo

Deimos
03/07/05, 19:14
OM eerlijk te zijn vind ik de bedragen aan de lage kant. Ik zou het verdubbelen. Want hou er rekening mee je hebt ook operationele kosten onderhoud door ontwikkeling etc. etc. Voor het bedrag dat je nu vraagt is dat feitelijk onmogelijk.

Polderdijk
03/07/05, 19:27
Indien het systeem in PHP/MySQL gemaakt wordt, dan denk ik dat we nog wel 8 tot 10 weken nodig hebben om de eerste beta release gaan uitbrengen. Ook omdat er nog een vakantie tussen zit, en ik niet heel de dag in het internet café wil zitten :)

De bedragen zijn zoiezo richtprijzen, we gaan uiteraard aan het eind van het ontwikkel proces kijken wat onze kosten zijn geweest en hoe groot uiteindelijk de belangstelling zal zijn. Dit samen met de tijd wat we gaan investeren in doorontwikkeling zal een eindbedrag opleveren.

Origineel geplaatst door jagermaster
[voorkeur] PHP + MySQL
[met gratis hosting en redelijke uptime servers goede tweede keus] ASP + MS SQL (gratis gehost bij ons is mogelijk)
[geen optie voor mij] EXE + MSDE (incl. mini webserver)
De shared hosting wordt gedaan op onze eigen webservers waar ook onze eigen klanten op worden gehost. Uiteraard zal dit dus een zo groot mogelijke uptime hebben, en daar hoef je je echt niet druk over te maken dat deze er dagen uitligt.

Graag vraag ik iedereen nog om een optie uit de 'poll' te vermelden!

John Doe
03/07/05, 22:22
Hee een paar punten/ideetjes.

Asp is idd een nadeel voor de meeste mensen. Ik prefer ook php. De prijzen zijn idd prima gekozen en lijken me goed te hanteren.

Misschien is het een idee om het factuur paneel samen tevoegen met reseller paketten...

Groet John.

Polderdijk
04/07/05, 08:23
Origineel geplaatst door John Doe
Hee een paar punten/ideetjes.

Asp is idd een nadeel voor de meeste mensen. Ik prefer ook php. De prijzen zijn idd prima gekozen en lijken me goed te hanteren.

Misschien is het een idee om het factuur paneel samen tevoegen met reseller paketten...

Groet John. Om toch de meeste mensen met dit systeem te helpen heb ik nu definitief gekozen voor PHP/MySQL. Hierbij is de planning dat we eind augustus begin september de eerste BETA zullen lanceren. Een maand later (of in ieder geval wanneer alle foutmeldingen e.d. verwerkt zijn) zal de eerste versie commercieel naar buiten komen.

De optie voor resellers:
Uiteraard is het mogelijk dat jouw resellers ook het pakket aanschaffen. Als extra's kunnen we natuurlijk een optie toevoegen zodat ze ook klantgegevens vanuit Plesk kunnen importeren, maar dan alleen met de klanten die onder hun reseller account zijn toegevoegd. Ik weet niet hoe Plesk hier mee omgaat, maar dat zal ik t.z.t. uit gaan zoeken óf dat mogelijk is.

Denk jij voor dit systeem een licantie aan te schaffen?
Indien je graag gebruik wil gaan maken van dit systeem, e-mail/pm mij dan a.u.b. met iig je e-mail adres. Jij kan dan ons helpen met de BETA versie te testen en wij kunnen hiermee ook het aantal geinteresseerde mee monitoren om een exacte vraagprijs te kunnen vaststellen.

paulvogels
04/07/05, 09:30
info [a] birdsinteractive.com

Luuc
04/07/05, 10:13
Origineel geplaatst door Polderdijk
Denk jij voor dit systeem een licantie aan te schaffen?
Indien je graag gebruik wil gaan maken van dit systeem, e-mail/pm mij dan a.u.b. met iig je e-mail adres.Het zou helpen als je je pm aan hebt staan... ;)
Ik heb zeker interesse: l.rikken@linxhosting.nl

®on
04/07/05, 10:14
Ik heb je een email gezonden.

Polderdijk
04/07/05, 10:21
Ik heb net de website www.webbasedadministratie.nl geregistreerd. Op deze website kunnen straks de licenties aangekocht worden en natuurlijk meer informatie gevonden worden.

Ik ga de huidige versie zoals hij nu is, omzetten naar PHP/MySQL en zal dan ook als een BETA worden uitgebracht. Dit zal eind augustus begin september worden. Als de BETA helemaal goed is, zal eind september begin oktober de eerste licenties gekocht worden.

Wat is jullie facturering methode?
Ik denk dat niet ieder de zelfde methode gebruikt voor het verzenden van de facturen. Het systeem is op dit moment zo gemaakt:
Ik factureer nieuwe gebruikers het percentage tot het eind van de huidige periode. Daarna krijg de klant elke 1e van de periode een factuur. Dus bijvoorbeeld 1x per kwartaal.

Ik zit er aan te denken dat er ook genoeg hosters zijn die dus de klant direct een volledige factuur sturen voor de hele periode, dus als de klant vandaag aanmeld dan zal hij elke 4e van de maand een factuur ontvangen.

Klopt dit?

P.S. PB staat nu aan :)

jagermaster
04/07/05, 10:31
Origineel geplaatst door Polderdijk
Ik zit er aan te denken dat er ook genoeg hosters zijn die dus de klant direct een volledige factuur sturen voor de hele periode, dus als de klant vandaag aanmeld dan zal hij elke 4e van de maand een factuur ontvangen.
stuur zelf altijd een factuur voor een heel jaar, (behalve als een klant anders wil) meestal per post. Als dus vandaag (4 juli) wordt geregistreerd dan is de periode dus 4 juli 2005 tot 4 juli 2006. Dat scheeld weer rekenwerk ;)

®on
04/07/05, 10:50
Origineel geplaatst door jagermaster
stuur zelf altijd een factuur voor een heel jaar, (behalve als een klant anders wil) meestal per post. Als dus vandaag (4 juli) wordt geregistreerd dan is de periode dus 4 juli 2005 tot 4 juli 2006. Dat scheeld weer rekenwerk ;)
Hier hetzelfde. Idem als mensen per kwartaal betalen, dan zou het 4 juli 2005 tot 4 oktober 2005. Facturen gaan hier via email, tenzij een klant ze graag per post wil ontvangen.

Ik mis nog de optie om herinneringen te versturen. Is er een mogelijkheid om er een bestelsysteem aan te koppelen, of wil je niet zover gaan? Op zich kan ik me voorstellen om eerst op het bestaade te focussen, en later met uitbreidingen hierop komen.

Peter
04/07/05, 14:14
Ik heb de hele meuk even doorgelezen en denk dat systeem mij en m'n concullega's inderdaad een hoop tijd gaat schelen. Persoonlijk vind ik het wat jammer dat er voor PHP/MySQL gekozen is aangezien EXE/MSDE wellicht in combinatie met een koppeling met ASP of PHP veel meer mogelijkheden biedt.

Is het een idee om per klant aan te geven of de factuur per post of per mail moet? Dan kun je de maandelijkse facturen autmatisch verzenden en tegelijkertijd 1 grote PDF genereren waar alle post-facturen in zitten. Kun je die in 1 keer printen. Hoef je niet alles stuk voor stuk te downloaden en te printen.

Hou me op de hoogte (peter@skysurf.nl) ik zie wel toekomst in dit systeem.

Polderdijk
04/07/05, 14:19
@Peter:
Ik heb je op de lijst gezet!
Wat betreft jouw vraag voor keuze tussen mail of post: Ja die functie komt erin. Iedereen die mail heeft geselecteerd zal hem ook per mail krijgen, de personen voor Post zullen verzameld worden en als 1 grote PDF opgeslagen om dus in 1 keer uit te draaien.

We houden het wel definitief op PHP/MySQL (zijn er nu al druk mee bezig om alles om te programmeren) omdat je dan over heel de wereld je administratie kan bekijken. Met een EXE is dit uiteraard niet mogelijk en dus eigenlijk ook geen optie.

Peter
04/07/05, 14:28
Ok.. Dit is natuurlijk zowel voor- als nadeel.

Ik heb de privacy van mijn klanten nogal hoog staan, zodra bekend wordt dat veel hostingbedrijven hun complete administratie op internet heeft staan kun je wachten op de eerste hacks.. met alle gevolgen van dien..

Op het moment dat ik het systeem in PHP draai zal dit dus gebeuren op een interne server, waardoor het hele voordeel van PHP meteen vervalt.

Polderdijk
06/07/05, 08:44
UPDATE!
Even een update van mijn kant. Onlangs het hier even stil is geweest ben ik wel druk bezig geweest voor de mogelijkheden in PHP/MySQL. Helaas heb ik zelf niet de benodigde kennis in huis om dit te maken. Hierdoor heb ik een externe programmeur ingeroepen. Heb een offerte van hem ontvangen en zeer waarschijnlijk ga ik hier accoord mee.

Hij verwacht binnen 2 weken de eerste BETA te hebben, wat dus aanzienlijk snel is.

Helaas kan ik het dus niet zelf maken en maak ik dus extra kosten. Hierdoor zal het bedrag wel hoger uitvallen dan ik hier in het toppic had gepost. Helaas is hier niks aan te doen.

Indien ik het die programmeur laat maken, dan wil ik meteen een 'onderhouds' contract tekenen zodat we zeker de eerste jaren regelmatig nieuwe functies aan het pakket kunnen toevoegen (al dan niet tegen een extra update-prijs).

Ik hou jullie op de hoogte!

Polderdijk
06/07/05, 16:20
Oke ik laat het script voor een groot gedeelte door een extern bedrijf ontwikkelen. Ik heb de offerte binnen maar er zijn toch wel wat kosten aan verbonden.

Om het systeem interessant te maken voor ons om te blijven exploiteren, dienen de tarieven toch wel een stuk omhoog.
Dit zal ongeveer neerkomen op onderstaande tarieven:

Licentie betaling per factuur (pre-paid):
€ 50,- éénmalig + 50 facturen gratis
€ 0,50 cent per factuur

Licentie tot 500 facturen per jaar:
€ 125,- p/jaar (€ 0,25 per factuur)
€ 35 p/kwartaal (€ 0,28 per factuur)

Licentie tot 1000 facturen per jaar:
€ 200,- p/jaar (€ 0,20 per factuur)
€ 57,50 p/kwartaal (€ 0,23 per factuur)

Licentie tot 2000 facturen per jaar:
€ 300,- p/jaar (€ 0,15 per factuur)
€ 90,- p/kwartaal € 0,18 per factuur)

Voor de mensen die echt interesse in het systeem hebben, accepteren jullie bovenstaande prijzen nog?

Indien er genoeg positieve reacties komen kunnen we het systeem eind augustus al live hebben inclusief Rabobank import en een webbased factuur editor om je layout te veranderen en alle opties die er al inzaten.

Indien voldoende interesse komen er z.s.m. ook imports voor andere banken bij.

®on
06/07/05, 16:30
Waarom hou je vast aan die prijzenstructuur? Waarom niet gewoon een licentie, voor een compleet pakket, al dan niet met een maand/kwartaal/jaar betaling?

Peter
06/07/05, 16:38
Ik ben eerlijk gezegd ook meer geïnteresseerd in eenmalige aanschaf plus eventuele software updates dan in betalen per factuur..

Polderdijk
06/07/05, 17:08
Nou dat doe ik om zo een gegarandeerde inkomsten stroom te houden om zo genoeg geld per jaar binnen te krijgen voor het ontwikkelen van nieuwe functies en dat soort zaken.

Ook wordt dan de aanschafprijs een stuk hoger (immer ik moet ook mijn onkosten eruit halen) en dan zal het zeker voor startende hosters minder interessant worden.
Nu is het zo dat bedrijven met weinig facturen minder betalen (omdat ze ook minder omzet maken) en bedrijven die meer omzet krijgen, die moeten meer betalen. Dit lijkt mij een veel eerlijker systeem.

Ook zie ik het niet zitten om elke keer bij een grote update weer een bedrag te moeten rekenen aan de klant.

Met mijn huidige methoden weet je precies wat je op jaarbasis kwijt bent aan kosten, en krijg je alle updates er gewoon gratis bij.

jagermaster
06/07/05, 19:38
Opzich wel logisch dat je gegarandeerde inkomsten bron voor je zelfwil creeren. Alleen dan moeten die updates ook blijven komen....

Opzich niets mis mee met de prijzen, vind ze alleen de hoge kant opgaan. Zeker voor het instap model. Als je beginnende bedrijven kan binden aan je product is dit naar mijn mening alleen maar voordelig voor je in de toekomst als ze meer facturen gaan schrijven. Daarnaast vraag ik me af hoeveel facturen een redelijk hosting bedrijf per jaar uitschrijft. Als ze werken met maandelijkse facturen gaat dit heel snel niet meer interressant worden en zelfs goedkoper om zelf te laten maken.

Tot 199 facturen ben je goedkoper uit met het prepaid pakket. (124,50 euro)
Als je 400 of 451 of 500 facturen per jaar verstuurd ben je 125 euro per jaar kwijt. Verstuur je echter 201 facturen kost dit omgerekend per factuur 0,62 euro
Wat nou als je 501 facturen verstuurd? ben je opeens 75 euro meer kwijt voor die ene klant.

Waarom ga je de prijzen niet baseren op het aantal vestuurde facturen. Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
25 per jaar 50 facturen gratis.
in de range van 51-500 0,25 euro per factuur
in de range van 501-1000 0,20 euro per factuur

Het gaat er jou neem ik aan ook om dat mensenzoveel mogelijk facturen gaan sturen. Maar iedere ondernemer probeerd ook tegen de concurrentie op te kunnen. Want ieder weet dat er gewoon te veel bedrijven zijn in de hostingwereld.

crazycoder
06/07/05, 21:09
Origineel geplaatst door Polderdijk

Voor de mensen die echt interesse in het systeem hebben, accepteren jullie bovenstaande prijzen nog?

Indien er genoeg positieve reacties komen kunnen we het systeem eind augustus al live hebben inclusief Rabobank import en een webbased factuur editor om je layout te veranderen en alle opties die er al inzaten.

Indien voldoende interesse komen er z.s.m. ook imports voor andere banken bij.
Ik zie veel over tarieven, maar het is wellicht belangrijker of men de broncode krijgt en zo nee, of deze wel beschikbaar is/komt als jij per ongeluk op de fles ga... Als mede hoe jij e.e.a. denk te garanderen..

Vergeet niet dat men eens een systeem in gebruik is genomen daar minder snel vanaf zal/wil stappen..

Voor wat betreft je tarieven kan je denken aan limieten naar het aantal facturen en een jaarlijks percentage van de aanschafprijs..
Kijk maar eens hoe Exact e.d. het doen..

ThaBomb
07/07/05, 04:08
Ziet er veelbelovend uit.. Mijn complimenten.. Momenteel gebruik ik clientexec.. Werkt perfect.. Zit ook een TT functie bij.. Misschien ook optie om dit ook als extra service/optie invoeren? :)

davew
07/07/05, 12:51
Origineel geplaatst door ThaBomb
Ziet er veelbelovend uit.. Mijn complimenten.. Momenteel gebruik ik clientexec.. Werkt perfect.. Zit ook een TT functie bij.. Misschien ook optie om dit ook als extra service/optie invoeren? :)

Is wel handig ja, ;-)
Alleen je moet dan steets klikken en klikken.

Kun je niet beter een file scripten zodat je maar 1x iets hoeft intevullen en zelf kunt kiezen waar dat allemaal aangepast wordt dat zou nog veel handigere zijn..

RPH
11/07/05, 17:49
Ikzou graag een vaste prijs zien en een prijs voor de eventuele updates

Richard

OperatorCitus
11/07/05, 22:50
Ik vind het een leuk programma, heb even hier en daar wat dingen getest, en ik denk dat dit best heel interessant kan zijn voor de kleinere webhosters.

Ik mis een paar dingetjes:
Kortingen periodiek factureren?
Betalingsherinneringen?
Artikelvoorraad bijhouden? (bijvoorbeeld een waarschuwing bij het factureren van de laatste Snickers in stock :p )
Overzichten? Omzet? Openstaand/betaald?
Klantengroepen?

hires
13/07/05, 22:13
Origineel geplaatst door ThaBomb
Ziet er veelbelovend uit.. Mijn complimenten.. Momenteel gebruik ik clientexec.. Werkt perfect.. Zit ook een TT functie bij.. Misschien ook optie om dit ook als extra service/optie invoeren? :)

Ik ben ook op zoek naar een dergelijk programma, maar kan op de site van clientexec niet echt duidelijk vinden op je ook verschillende bestelformulier kan gebruiken of anders zelf kan maken. Dit moeten er meerdere kunnen zijn i.v.m. meerdere produkten en zelfs één om eventueel de klant zélf een pakket-op-maat helemaal van 'scratch' af aan samen te stellen. Tenslotte ben ik nog op zoek naar een optie om de klant te laten kiezen voor: 'Bestellen' of ' Offerte aanvragen'. Mijn vraag is dus: kna Clientexec aan deze wensen voldoen dat iemand weet? En zo nee, dan hierbij mijn bijdrage voor deze topic :)

itc
13/07/05, 22:49
Verkeerde topic ;) Maar dat brengt me wel meteen op de vraag hoe het met het systeem staat waar deze topic over gaat... is er al nieuws aan het front?

Polderdijk
14/07/05, 08:28
Origineel geplaatst door itc
Verkeerde topic ;) Maar dat brengt me wel meteen op de vraag hoe het met het systeem staat waar deze topic over gaat... is er al nieuws aan het front? Er is nog niks gebeurd met de status van dit programma, we zijn er dus nog mee bezig.

Maar het staat even op een laag vuurtje, ik ga volgende week namelijk van Applicatie beheerder bij GTI Rotterdam verhuizen naar systeembeheer Feyenoord. En daarna heb ik ook nog 2 weekjes vakantie, dus de eerste 3 weken zal er weinig actie zijn van onze kant.

StijnDesmettre
14/07/05, 09:36
Beste,

Ik volg al enig tijdje deze post end e andere rond administratiesystemen.

Ik stel vast dat er enkele bedrijven met perfect hetzelfde bezig zijn als ons. Uiteraard helemaal niets op tegen daar wat concurrentie altijd goed is en een stimulans kan zijn om beter te doen.

Maar ik heb de indruk dat er al veel bedrijven begonnen zijn aan een dergelijk systeem maar nog niet alles konden realiseren. En daar hebben de toekomstige klanten/bezoekers van dit forum weinig aan. (Klaar binnen maand, klaar wanneer het uitkomt, ...)

Omdat dit systeem (dus van Polderdijk) toch redelijk wat gemeen heeft met het onze (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=70065) zou ik een eventuele samenwerking voorstellen. Dan kunnen we samen kijken naar extra functionaliteiten, meer mogelijkheden om te testen op verschillende systemen, kunnen samen een perfecte asp en php versie afleveren. Wij moeten niet meer investeren in een asp versie, jullie niet meer in een php versie.

En de klant krijgt vooral een een gestructureerd project te zien en zal altijd meer ontvangen dan van een bedrijf die afzonderlijk werkt.

Wat ook handig is dat jullie een Nederlands bedrijf hebben en wij een Belgisch wat ook weer nieuwe deuren kan openen voor beide.

Zouden jullie (Polderdijk) een dergelijke samenwerking zien zitten?
Zien de potentiele klanten een dergelijke samenwerking zitten of liever niet?

Ik ben benieuwd ...


Mvg

Desmettre Stijn
DS-Webdesign

hostlogic.nl
23/08/05, 13:36
Voor wat ik ervan gezien heb ziet het er echt perfect uit. Dit is precies wat ik (en blijkbaar vele collega hosters met mij) zoek. Eenvoudig en toch doeltreffend. Ik zou wel graag de volgende functies terugzien in een toekomstige versie:
- Bij elke factuur de betaaltermijn bijhouden. Deze gegevens gebruik ik nu om te zien hoe snel een klant gemiddeld betaalt en pas hierop mijn herinnering/aanmaningen aan.
- Overzicht van het totaalbedrag van de openstaande facturen
- Onder relatiebeheer een link bij elke klant voor een overzicht van de betaalde en openstaande facturen van deze klant.
- Per klant ook een overzicht bijhouden van de totale omzet van deze klant.

Verder inderdaad een kortings optie, bijvoorbeeld in de vorm van een percentage of een bedrag per klant.

Wat betreft de prijzen vind ik je laatste prijzen erg hoog worden. Het liefste betaal ik eenmalig voor aankoop van het product en dan eventueel jaarlijks voor updates. PHP of ASP maakt mij niet zoveel uit, ik zal dit toch op een interne server draaien ivm privacy gevoelige informatie.

crazycoder
23/08/05, 17:36
Origineel geplaatst door hostlogic.nl

Wat betreft de prijzen vind ik je laatste prijzen erg hoog worden. Het liefste betaal ik eenmalig voor aankoop van het product en dan eventueel jaarlijks voor updates. PHP of ASP maakt mij niet zoveel uit, ik zal dit toch op een interne server draaien ivm privacy gevoelige informatie.
Als je het toch niet online draai ben je m.i. beter uit met een normaal boekhoudpakket.

Daar zitten overigens de meeste zo niet alle functies die jij zoek in. Jammer alleen dat veel pakketten nog geen factuur in pdf kunnen verzenden.

Iets met wielen en opnieuw uitvinden enzo.

OperatorCitus
24/08/05, 12:14
Origineel geplaatst door hostlogic.nl
Voor wat ik ervan gezien heb ziet het er echt perfect uit. Dit is precies wat ik (en blijkbaar vele collega hosters met mij) zoek. Eenvoudig en toch doeltreffend. Ik zou wel graag de volgende functies terugzien in een toekomstige versie:
- Bij elke factuur de betaaltermijn bijhouden. Deze gegevens gebruik ik nu om te zien hoe snel een klant gemiddeld betaalt en pas hierop mijn herinnering/aanmaningen aan.


Ik ben het niet eens met dit punt. Het is veel makkelijker om je herinneringen en aanmaningen automatisch te laten genereren. Hierdoor creeer je een soort stabiliteit, anders krijg je problemen met klanten die lax worden. Ze merken dat je flexibel bent, en gaan hier hun betalingsgedrag negatief op aanpassen. Ik zou standaard vaste data aanhouden voor herinneringen.

hostlogic.nl
25/08/05, 19:50
Origineel geplaatst door OperatorCitus


Ik ben het niet eens met dit punt. Het is veel makkelijker om je herinneringen en aanmaningen automatisch te laten genereren. Hierdoor creeer je een soort stabiliteit, anders krijg je problemen met klanten die lax worden. Ze merken dat je flexibel bent, en gaan hier hun betalingsgedrag negatief op aanpassen. Ik zou standaard vaste data aanhouden voor herinneringen.

Dat ben ik wel met je eens. Gelukkig betaalt het grootste deel van onze klanten ruim op tijd. Momenteel maken wij onze herinneringen/aanmaningen nog niet automatisch en kan ik dus rekening houden met het betaalgedrag van een klant. Dit zal binnenkort zeker veranderen omdat we dan de facturatie automatisch gaan doen.

OperatorCitus
25/08/05, 22:42
Origineel geplaatst door hostlogic.nl


Dat ben ik wel met je eens. Gelukkig betaalt het grootste deel van onze klanten ruim op tijd. Momenteel maken wij onze herinneringen/aanmaningen nog niet automatisch en kan ik dus rekening houden met het betaalgedrag van een klant. Dit zal binnenkort zeker veranderen omdat we dan de facturatie automatisch gaan doen.

Helaas heb ik wel met veel klanten te maken die erg slecht betalen, dit is mede mijn eigen schuld geweest.

Om niet in details te treden, maar om je toch een indicatie te geven: ruim een derde van mijn omzet 2005 is nog openstaand....(en bijna allemaal te laat)

Wij houden een betalingstermijn aan van 14 dagen, en jij/jullie?

Mikej0h
27/08/05, 02:20
Het initiatief is goed natuurlijk.

Maar als ik kijk naar een aantal reeds bestaande pakketten, vraag ik me af of die kwa functionaliteit niet beter zijn op kwaliteit/prijs verhouding.
Als ik het heb over pakketten als Mamut Standaard, of Afas Small Business zijn dat zeer mooie applicaties waar je (als startende ondernemer) prima mee aan de slag kan.

Alles wat je wilt hebben als ondernemer:
- Debiteuren & Crediteuren beheer
- Aangiftes met een druk op de knop versturen
- Gemakkelijk facturen genereren
- Aanmaningen/Herinnerigen systeem

Gemiddelde pakketten zijn misshcien in de aanschaf iets hoger (rond 500 euro eerste jaar), maar opvolgende jaren ligt ook rond de 250 euro.
De oplossing die ik hier voorbij zie komen is niet veel goedkoper.

Dit is puur mijn optiek natuurlijk, kan me voorstellen dat er voor andere mensen / bedrijven wel behoefte voor is. Maar dat is hoe wij er over staan.

hostlogic.nl
27/08/05, 06:39
Juist de functies die ik in andere (vaak duurdere) pakketten mis komen terug in de initiatieven die hier op het forum ontstaan. Hoewel ik momenteel goed naar ADBplus 2000 Special zit te kijken en die lijkt ook alle functionaliteit in huis te hebben. Maar goed, daarom zijn er natuurlijk ook zoveel verschillende pakketten, er is altijd wel een specifieke behoefte van (een groep) mensen om voor een bepaald product te kiezen.

@OperatorCitus: Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen. Als klanten vaak (veel) te laat betalen probeer ik ze over te halen via automatische incasso te betalen. Scheelt ons weer werk aan herinneringen sturen. Wij hebben de afgelopen jaren slechts 2 gevallen gehad dat een klant echt niet betaalde, in beide gevallen was deze klant dan ook echt "met de noorderzon vertrokken", ook een incassoburo/deurwaarder had hier dus niks meer kunnen doen. Het ging om zulke lage bedragen dat het nog niet eens 1% van onze totale omzet bedroeg.

Mikej0h
27/08/05, 17:30
Ik vraag het me af of er zoveel extra functies inzitten die wel zo handig zijn als dat je denkt dat het is.
Op https://secure.skyhost.nl/skyhost-nl/testadmin/Login.asp
Zie ik inderdaad wel een aardig systeem, maar dat tipt verre weg niet aan mijn eigenboekhoud systeem Afas Small Business, het enige wat ik netjes vind is dat je direct de factuur kan mailen, dat is iets wat niet standaard aanwezig is in de grote pakketten. Of in ieder geval niet in het pakket waar ik mee werk op dit moment.

Maar het bij houden van de gebruikersnaam ? Daar kent bijna elk grootpakket het zogenoemde "vrije velden" principe voor.
Deze posts zijn zeker niet bedoelt om dit initiatief onderuit te schoppen, maar heb wel het idee dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden dat niet echt everedig staat met de tarieven die ervoor gevraagt worden.

Als je dit 'pakket' zou willen aanschaffen, ga dan eens kijken naar reeds bestaande oplossingen. Naar mijn idee krijg je daar meer informatie en functies voor minder geld.

Deimos
27/08/05, 21:35
Origineel geplaatst door Mikej0h
Ik vraag het me af of er zoveel extra functies inzitten die wel zo handig zijn als dat je denkt dat het is.
Op https://secure.skyhost.nl/skyhost-nl/testadmin/Login.asp
Zie ik inderdaad wel een aardig systeem, maar dat tipt verre weg niet aan mijn eigenboekhoud systeem Afas Small Business, het enige wat ik netjes vind is dat je direct de factuur kan mailen, dat is iets wat niet standaard aanwezig is in de grote pakketten. Of in ieder geval niet in het pakket waar ik mee werk op dit moment.

Maar het bij houden van de gebruikersnaam ? Daar kent bijna elk grootpakket het zogenoemde "vrije velden" principe voor.
Deze posts zijn zeker niet bedoelt om dit initiatief onderuit te schoppen, maar heb wel het idee dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden dat niet echt everedig staat met de tarieven die ervoor gevraagt worden.

Als je dit 'pakket' zou willen aanschaffen, ga dan eens kijken naar reeds bestaande oplossingen. Naar mijn idee krijg je daar meer informatie en functies voor minder geld.
Als ik dit zo lees, heb je reeds ervaring met pakketen die hieraan voldoen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze pakketen.

Mikej0h
27/08/05, 23:40
Origineel geplaatst door Deimos

Als ik dit zo lees, heb je reeds ervaring met pakketen die hieraan voldoen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze pakketen.

Mocht je vragen hebben over zo'n pakket, stel ze gerust.
Heb veel contact met een Unit 4 dealer, maak zelf gebruik van Afas Small Business, en Mamut Standard heb ik ook al een kijkje in genomen.

Santario
28/08/05, 20:32
Dat valt mij inderdaad ook op. Kijk, een hostingprovider die zo'n pakket maakt zal dat best kunnen voor zijn eigen bedrijf, maar hoe veilig is het voor derden om hierop te vertrouwen? Een simpele vraag:

Je hebt 500 EUR te besteden (voorbeeld) en je hebt de keuze uit 2 pakketten. Pakket A komt van bijvoorbeeld AFAS en pakket B komt van de topicstarter. Het pakket van de TS biedt minder mogelijkheden (twijfel ik niet aan, AFAS is immers al veel langer bezig met de ontwikkeling). Pakket A kost 500 EUR, pakket B kost laten we zeggen 250 EUR... waar vertrouw je op? Op een pakket wat door een bedrijf is gemaakt die zich hierop heeft toegespits, of het pakket van een simpele hostingprovider? Simpele in de zin van dat dit zijn eerste stappen zijn in boekhoudkundige software applicaties... niet qua grootte bedrijf ofzo ;)