PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk Scheduler met php script



dubbelepunt
01/07/05, 09:02
Hoi,

volgens de handleiding van Plesk (7.0.3, Windows) kan ik een scheduler instellen die een .php script uitvoert. Ik krijg dit echter niet voor elkaar...

Als ik het script aanroep via het www path krijg ik een foutmelding, en als ik hem aanroep via C:\etc krijg ik OOK een foutmelding... de handleiding heeft het ook nog over een constructie als %homedrive%etc, maar dat levert helemaal niets op, zelfs geen foutmelding...

Zie ik iets over het hoofd? Roep ik mijn script verkeerd aan? Moet ik iets aan mijn php toevoegen? Alle suggesties zijn welkom :-)

dubbelepunt
04/07/05, 20:31
Niemand? :(

Triloxigen
04/07/05, 23:10
Hoe roep je het precies aan?

dubbelepunt
05/07/05, 19:32
via
"D:\inetpub\vhosts\domeinnaam\subdomains\test\httpd ocs\scheduler_test.php"

of via
"http://test.domeinnaam/scheduler_test.php"

of via
"%homedrive%%homepath%/scheduler_test.php"

waarbij domeinnaam natuurlijk mijn domeinnaam is :)
alledrie zonder effect uiteraard...

Triloxigen
05/07/05, 20:53
Ik weet niet hoe het precies met Windows gebouwd zit...
Maar Windows weet niet vanzelf wat er met dat bestand moet gebeuren, fijn dat je het erin zet.. maar wat dan..
Ik denk dat je er iets als GET voor moet zetten (of wat het dan ook mag worden).

dubbelepunt
07/07/05, 10:55
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik weet niet hoe het precies met Windows gebouwd zit...
Maar Windows weet niet vanzelf wat er met dat bestand moet gebeuren, fijn dat je het erin zet.. maar wat dan..
Ik denk dat je er iets als GET voor moet zetten (of wat het dan ook mag worden).

dat Windows niet weet wat ie met het bestand moet klinkt op zich logisch... het is tenslotte geen executable ofzo...

wat moet ik met GET doen? Waar moet ik dat zetten, in de aanroep van mijn bestand? Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...

Triloxigen
07/07/05, 11:36
Ik eet ook niet exact wat Windows wil hebben..
Ik wilde alleen aangeven dat je aan Windows moet vertellen wat er met dat bestand moet gebeuren.
Welk commando hiervoor wordt gebruikt weet ik niet.

dubbelepunt
07/07/05, 17:02
heeft iemand anders hier misschien een idee over?

Triloxigen
07/07/05, 17:13
Al eens op het Plesk forum gevraagd? :)

dubbelepunt
07/07/05, 23:11
oh, dat is wel een idee eigenlijk :-0
had wel de handleiding gelezen enzo...

ik kwam naar aanleiding van jouw tip op Google trouwens wel een topic tegen waar ze php.exe starten (dat moet lukken met scheduler), en daar met de -f optie een script aanroepen... maar dat heb ik nog niet geprobeerd :)