PDA

Bekijk Volledige Versie : problemen Supermicroserver



cybermuts
30/06/05, 20:57
ik heb een probleem met een nieuwe bestelde server.
Systeemspecs:
intel 3.2
1 gb geheugen
2x 120 GB sata shijven.

Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik standaard in de bios kijk staat er standaard 2 masters, dit zijn dus de harddisks. Zodra ik een cdromspeler aansluit om de boel te installen wordt de ene sata schijf master en de andere slave. de cdromspeler wordt dan op dat moment herkend als master terwijl ik hem als slave hem ingesteld met een jumper... zodra alles geinstalleerd is en ik de cdomspeler eruit haal wordt de sataschijf weer gewoon master. Zodra ik webmin en Cpanel installeer geeft hij aan dat de schijven geen dma hebben.. wel worden ze herkend in linux alleen weet linux niet wat hij er mee moet doen... heeft iemand dit wel eens meegemaakt.. zo ja, hoe heb je het opgelost?

TiMMiEJ
30/06/05, 22:24
Je kunt in de bios dma aan en uitzetten, staan staandaard aan toch? En ik neem aan de je een ide cd-rom speler hebt dan kan die toch niet overhoop liggen met je sata schijven.......

twilightinc
01/07/05, 01:01
ik weet niet precies welke barebone je hebt maar de allernieuste hebben dual SATA kanalen die jouw de mogelijkheid geven om een master en slave te maken van je SATA disks. De overigen gaan dan gewoon over je overige poort.. Niks om je druk over te maken.. je zal echter wel die jumpertjes goed moeten zetten!

Meestal wanneer je goed de handleiding leest staat dit er met KOEIELETTERS ER IN!

cybermuts
01/07/05, 15:04
dat is allemaal heel leuk en aardig maar ik heb er geen manual bij gekregen:(

En de cdromspeler is inderdaad op de primary idekanaal aangesloten.
Daar heb ik heb ik met behulp van een jumper hem slave gemaakt.
Maar toach wordt hij in de bios master en wordt de ene sata master en andere slave. maar zodra je dan de cdromspeler eruit haalt. dan worden ze beide master:(

dreamhost_nl
01/07/05, 20:04
Uhm... weet je wel zeker dan dat je SATA schijven hebt en geen PATA schijven... :rolleyes: Zoals al eerder opgemerkt kan het anders niet met elkaar conflicteren...

cybermuts
01/07/05, 21:58
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Uhm... weet je wel zeker dan dat je SATA schijven hebt en geen PATA schijven... :rolleyes: Zoals al eerder opgemerkt kan het anders niet met elkaar conflicteren...

heb het denk al gevonden.. de bios configed sata auto:D laten we da maar nie doen..:D