PDA

Bekijk Volledige Versie : Xs4all Adsl



spirit010
30/06/05, 12:56
Hallo,

Ik ben opzoek naar een andere ADSL provider, nu is mijn oog gevallen op XS4ALL.

Graag zou ik wat persoonlijke ervaring willen horen betreffende XS4ALL. Support/helpdesk, netwerk stabiliteit etc.

Indien jullie andere tips hebben met betrekking tot een ADSL provider hoor ik het graag. (geen Planet Internet:))

Bvd

mihosnet
30/06/05, 12:56
De beste die je kan hebben. Netwerk en support is uitstekend.

Triloxigen
30/06/05, 12:58
xs4all is geweldig, maar kan ik er niet over zeggen.
Aantal keer ook bij de Consumentenbond (ok, het zijn kneuzen maarja) als beste uit de test.

Service is goed, extra nutteloze dingen zijn goed (webspace/e-mail/weblog/etc), snelheden zijn goed, nog geen downtime gehad, etc.

Ik ga er in ieder geval niet meer weg :)

royen99
30/06/05, 13:11
Zelf al bij xs4all sinds ze nog hacktic heette en ten tijde dat zij ADSL gingen leveren beta tester geweest voor ADSL over ISDN en zelfs toen al stabiel.

Goede service, uitgebreide zelf-service pagina's en uiterst betrouwbaar.

_arno_
30/06/05, 13:18
xs4all vind ik geweldig, 2x kleine probleempjes gehad in +/- 5 jaar , goeie ping met games.

Wat nog mooier is is dat ze je blockeren als je een virus heb :)

spirit010
30/06/05, 13:38
Hmm lijkt mij vrij duidelijk dat XS4ALL een aanrader is.

Ik ga daar maar eens een bestelling plaatsen :)

Galactus
30/06/05, 13:46
Xs4all ... goed ? Mehh.. die gratis modem die je erbij krijgt is echt brak...
Ik heb het duurste pakket en krijg niet de volle snelheid (zelfs niet met meerdere downloads van verschillende servers) omdat de modem het waarschijnlijk niet aan kan.
Dus krijg je een gratis modem die niet adequaat is voor de snelheid waar
je in principe wel voor betaald.

M'n vader heeft nu dus een virus/trojan, dus is m'n verbinding gefilterd. In principe niets mis mee, maar ik kan niet eens SSH'en. Terwijl dit voorheen wel gewoon kon, ook met de filter.
Ik kom nu dus niet meer op mijn servers, dit vind ik best klote om het
nog maar even netjes te zeggen.

De support zelf is in principe wel goed, maar het gedeelte wat "abuse"
afhandeld zou wel wat beter kunnen/mogen. Telefonisch zijn ze niet
bereikbaar. Ik heb ze gisteren tegen de middag gemaild en ik zit nu nog
te wachten op een mailtje.
Wanneer ze je op een vrijdag filteren ben je de lul, je zit dan namelijk
het hele weekend achter dat filter aangezien ze in het weekend geen
mailtjes beantwoorden.

Over de snelheid en uptime valt niets te klagen, daar ben ik
het wel mee eens. Dus zolang je niets met "abuse" te maken krijgt zit
je wel goed.

_arno_
30/06/05, 13:53
Conclusie , zorg dat je geen virussen binnen krijgt ;)

Maar even serieus , als je gefilterd word kun je de proxy van xs4all gebruiken.
Waarschijnlijk is dit iets van proxy.xs4all.nl of proxy1.xs4all.nl probeer het op die manier eens.
Ik heb basic abo met ethernet modem die ik destijds kreeg , hij draait nog steeds als een zonnetje en ik haal prima snelheden.

Galactus
30/06/05, 13:55
klopt, je kunt een proxy gebruiken. Die gebruik ik nu dus ook, anders
kun je helemaal niets.
Maar ssh/ftp is nog steeds geen optie, ook niet met proxy. Daarom baal
ik dus ook een beetje.
Ik haal max 650 kb/s, dat is netjes. Maar ik betaal voor 8mbit, dus wil ik
dat ook kunnen halen.

Digiover
30/06/05, 14:02
De snelheid die je kan halen is afhankelijk van de afstand tot de centrale. Ik betaal voor 8Mbit en mijn max. snelheid is ook ~ 6Mbit, omdat ik een flink eind van de centrale verwijderd ben.
De abuse afdeling doet zeer goed werk, niets dan lof voor die lui. En dat je filtered wordt, pech. Had je (pa) maar niet geinfecteerd moeten raken. Nu kunnen de geinfecteerde systemen in iedergeval geen spam en/of virussen rondstrooien. Een hele opluchting voor de rest van het internet.
Dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn is mijns inziens niets meer dan logisch. Enig idee hoeveel klanten XS4ALL heeft en hoeveel er per dag wel niet afgesloten worden? Over alle spamklachten, hack pogingen e.d. nog maar te zwijgen.

Als je kan bewijzen dat de infectie opgelost is ben je ook in no time weer aangesloten.

Galactus
30/06/05, 14:09
Als je mijn eerste post goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik het
in principe niet erg vind dat ze me filteren. Maar dat ik er van baal
dat ik met of zonder proxy geen gebruik kan maken van SSH of FTP.
Ik weet niet wat jij onder "no time" verstaat, maar zo zou ik het niet
willen uitdrukken.
Je bent zo een dag verder voordat je het eerste mailtje van ze hebt
ontvangen. Ze zullen het best druk hebben, maar daar hoort een bedrijf
als Xs4all dan toch rekening mee te houden. Heb je veel klanten zul je
ook voldoende personeel moeten hebben die dit snel kan afhandelen.

En dat m'n vader geinfecteerd is geraakt kan hij ook niets aan doen, dat
doet hij niet met opzet. Hij drukt gewoon te snel op ja af en toe, hij weet
gewoon niet beter.

royen99
30/06/05, 14:12
Ik haal regelmatig snelheiden van boven de 800Kb/sec (400 meter van de centrale af) met het standaard modem wat ik jaren geleden (gratis) bij kreeg. (zo'n alcatel speedtouch gevalletje) en nooit problemen.

Ook een voordeel van xs4all boven andere, thuis servers zijn toegestaan, ook smtp in/uit wordt niet geblokkeerd, gratis anti-virus software en firewall software voor je thuis pc's, en een zeer grote (en snelle) newsserver.
xs4all biedt ook nog een publieke tijd server (ntp.xs4all.nl).
Voor degene die nog met antieke software werken, ze hebben ook nog steeds een operationele UUCP server.

Easyracks
30/06/05, 14:30
Even een paar keer te duur. Ook in verhouding.

Triloxigen
30/06/05, 14:43
Origineel geplaatst door Easyracks
Even een paar keer te duur. Ook in verhouding.

Ze zijn inderdaad duurder als de rest, maar voor kwaliteit betalen vind ik niet zo'n probleem.
Het kost pas geld als het kantoor zonder internet zit...

PlanPro
30/06/05, 14:53
Ze zijn niet de goedkoopste, maar wel een van de beste providers die er zijn. Laatste consumentenbond onderzoek: http://www.consumentenbond.nl/nieuws/persberichten/Archief/2005/1474912?ticket=nietlid

Het grote voordeel is dat als je een probleem hebt en de helpdesk belt zitten er mensen die ook iets van techniek weten en het ook kunnen oplossen.

Om niet al te veel reclame te maken, over Demon hoor ik ook veel goede verhalen.

Stefan Mensink
30/06/05, 14:57
Wat betreft die speedtouch, daar ben ik ook geen echt grote fan van. Als je met genoeg gebruikers achter zo'n speedtouch zit en de lijn een beetje intensief gebruikt, valt de ene na de andere TCP-verbinding weg. Waarschijnlijk heeft de ingebouwde router niet genoeg buffercapaciteit o.i.d. Hoe dan ook maakt dit de verbinding behoorlijk brak.

The MAzTER
30/06/05, 15:05
Origineel geplaatst door Galactus
Ik haal max 650 kb/s, dat is netjes. Maar ik betaal voor 8mbit, dus wil ik
dat ook kunnen halen.



[1] de snelheden zijn weergegeven in downstream/upstream.
Snelheid downstream: Dit is de snelheid waarmee u informatie ophaalt, zoals het bekijken van websites. Snelheid upstream: Dit is de snelheid waarmee u informatie verzendt, zoals e-mails en chats.
De daadwerkelijke maximale down- en upstream snelheid is afhankelijk van een aantal factoren waaronder de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale, de kwaliteit van die koperlijn, de kwaliteit van de bekabeling bij u thuis en de gebruikte apparatuur.

bron: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php


Welke modems zijn wel goed voor kpn adsl? (8mbit), ik heb ook zo'n brakke speedtouch

royen99
30/06/05, 15:15
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Wat betreft die speedtouch, daar ben ik ook geen echt grote fan van. Als je met genoeg gebruikers achter zo'n speedtouch zit en de lijn een beetje intensief gebruikt, valt de ene na de andere TCP-verbinding weg. Waarschijnlijk heeft de ingebouwde router niet genoeg buffercapaciteit o.i.d. Hoe dan ook maakt dit de verbinding behoorlijk brak.

Nog nooit enig probleem gehad (en het modem wordt af en toe zelfs ZEER intensief gebruikt, lees: 300/400gb p/maand). Overigens zit in mijn modem geen router functie, puur alleen het modem (het IP komt terecht op een PC/Server die de verdere routing voor zijn rekening neemt).

(ander voordeel van xs4all: maandelijkse statistieken van het dataverkeer gebruik).

Triloxigen
30/06/05, 15:19
Hier ook geen problemen met de speedtouch gehad.

spirit010
30/06/05, 15:24
Ik heb twee speedtouchmodems:
1 op de internetaansluiting van mijn ouders. Als ik hier aan het werk ben en vrij intensief aan het uploaden ben knalt de verbinding er volledig uit.

de andere modem (zelfde type) op mijn internetverbinding thuis heb ik hier geen problemen mee..

froggie
30/06/05, 15:36
Ik draai hier met een E-tech analoog modem/routertje in bridge config. Gaat prima op 8Mbit.

Galactus
30/06/05, 15:45
Ik heb twee speedtouchmodems:
1 op de internetaansluiting van mijn ouders. Als ik hier aan het werk ben en vrij intensief aan het uploaden ben knalt de verbinding er volledig uit.



daar had ik ook last van, ik heb toen alle pc's op 10mbit gezet. Dat heeft
een stuk geholpen.

Wat m'n snelheid betreft, ik ben niet de enige die klaagt :P
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14935

spirit010
30/06/05, 15:56
Mijn idee was ook om ADSL Fast te nemen, echter als ik hier lees dat deze snelheden niet vaak gehaald worden lijkt het mij voordeliger om ADSL Basic te nemen.

MikeN
30/06/05, 16:41
Origineel geplaatst door spirit010
Ik heb twee speedtouchmodems:
1 op de internetaansluiting van mijn ouders. Als ik hier aan het werk ben en vrij intensief aan het uploaden ben knalt de verbinding er volledig uit.

Ligt waarschijnlijk aan een defect speedtouch modem, zal steeds erger worden. Na een tijdje deed hij hier bij mij helemaal niets meer.

_arno_
30/06/05, 19:04
misschien voor een aantal geintereseerde:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
schatten ze hoever je van centrale zit, ik heb trouwens ook die speedtouch van alcatel , heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk...

spirit010
30/06/05, 22:00
1351 meter zit ik er vanaf volgens je link.
Geen idee of dat nou ver is of juist niet :)

Klein rotdorpje is het hier dus veel internetters zullen we hier niet hebben :)

Henky!
30/06/05, 23:07
Iets anders over XS4ALL. Goede provider hoor, daar niet van.

Maar we moesten hun spamfilters gebruiken om een inbox van 250 MB te krijgen. Gedaan met als gevolg dat bestellingen van een van onze websites geblokkeerd werden. Dan moesten we de spamfilters maar deactiveren zo zei XS4ALL. Gevolg is dat we nu bedolven worden onder spam berichten.

Klein minpuntje dus toch.

mihosnet
30/06/05, 23:11
Origineel geplaatst door Henky!
Iets anders over XS4ALL. Goede provider hoor, daar niet van.

Maar we moesten hun spamfilters gebruiken om een inbox van 250 MB te krijgen. Gedaan met als gevolg dat bestellingen van een van onze websites geblokkeerd werden. Dan moesten we de spamfilters maar deactiveren zo zei XS4ALL. Gevolg is dat we nu bedolven worden onder spam berichten.

Klein minpuntje dus toch.

Je bestelling mailtjes zo maken dat ze niet worden geblokkeerd?

Henky!
30/06/05, 23:20
Origineel geplaatst door mihosnet


Je bestelling mailtjes zo maken dat ze niet worden geblokkeerd?

Ja, of zoeken naar welk filter precies de bestellingen blokkeert, enzovoorts. Voorlopig heb ik wel wat beters te doen.

Hoe dan ook, in ons geval hebben de anti spam maatregelen van XS4ALL geleid tot een behoorlijke toename van spam.

mihosnet
30/06/05, 23:22
Origineel geplaatst door Henky!


Ja, of zoeken naar welk filter precies de bestellingen blokkeert, enzovoorts. Voorlopig heb ik wel wat beters te doen.


Meestal is het maar één ding, staat gewoon in de bron van je bericht. De tijd dat je bezig bent je SPAM te wissen duurt waarschijnlijk langer dan opzoeken waar de fout zit ;).

Youngbits
01/07/05, 04:45
XS4ALL is gewoon een pionier, en die status maken ze ook waar vind ik. Ik heb al vanaf de launch een ADSL-Basic abo, en ik heb het twee weken geleden geupgrade naar een Fast abo... Zéér tevreden.
Hun werknemers zijn professionals, en ze hoeven geen handboek te gebruiken om je ergens mee te helpen... Bel maar eens een helpdesk van bijv. Wanadoo... soms heb je het gevoel dat jij hun aan het helpen bent in plaats van andersom...

Henky!
02/07/05, 00:11
Origineel geplaatst door mihosnet


Meestal is het maar één ding, staat gewoon in de bron van je bericht. De tijd dat je bezig bent je SPAM te wissen duurt waarschijnlijk langer dan opzoeken waar de fout zit ;).

In een bestelformulier staan uiteraard verdachte woorden als 'order' 'special offer' enzovoorts. Daarbij, echt geen tijd om die 20 (?) spamfilters van XS4ALL allemaal te doorzoeken / testen.

Zo levert, oh ironie, de strijd tegen spam ons alleen maar nog meer spam. Ben trouwens een grote fan van XS4ALL maar in dit geval zijn ze naar mijn mening iets te kort door de bocht gegaan....

wowzie
02/07/05, 00:59
XS4ALL is top. Nooit problemen mee gehad.