PDA

Bekijk Volledige Versie : Gewonnen ??



VantilborgICT
29/06/05, 18:40
Vandaag weer wat meegemaakt;
Werd net gebeld door een of andere amerikaans bedrijf om te zeggen dat ik een reis voor 4 personen naar de bahama`s had geonnen omdat ik ooit ergens mijn e-mail adres had ingetikt.
En dan ook nog mijn zakelijke mail adres!

Nou zou ik natuurlijk nooit mijn mail adres op zoiets invullen, want ik krijg al genoeg spam.
Het vage is: hoe komen ze aan mijn nummer:S

Na wat aandringen van de andere kant van de lijn heb ik de hoorn op de haak gegooid. Je weet nooit wat voor iets het is...
Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt?

Stefan Mensink
29/06/05, 18:58
Uit de whois misschien?

Triloxigen
29/06/05, 18:59
Nee, dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Zou er verder ook niet op ingaan...

1Mhosting
29/06/05, 19:20
Yep, heb ik ook meegemaakt. Ze vragen straks een bepaald bedrag over te maken via je credit card. Daarmee halen ze dus alles leeg. Ik las net optijd een artikel in de telegraaf dat het de grootste onzin is en dat je niet met hun in zee moet gaan.

Ze hebben zeker 3x gebeld, omdat ik erover wilde nadenken. Toen ik uiteindelijk vertelde dat ik geen credit card had en dat dat vaker voorkwam bij nederlanders, kon ik de laatste letter al niet meer uitspreken of er was al opgehangen.

Dus kijk aub uit, kijk anders in het archief van de telegraaf

Zenda
29/06/05, 21:13
Zou niet weten waarom ik zomaar een bedrag zou overmaken naar een onbekenden of een creditcard nummer zou geven. Neem aan dat ik niet de enigste ben?

Maar goed dat je erop wijst, je weet maar nooit ;).

Euro-Servers
29/06/05, 21:53
Je moet wel dom zijn om dat te doen, zonder enige zekerheid :D

VantilborgICT
30/06/05, 00:37
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Uit de whois misschien?

Dat lijkt me inderdaad de enige verklaring

Triloxigen
30/06/05, 07:50
Ook wel vreemd, betalen nadat je iets gewonnen hebt ;)

1Mhosting
30/06/05, 09:10
Ja, ze vertellen dus, dat je de verzekering moet betalen. En dat de Taxes van een gewonnen prijs moet altijd betaald worden door de winnaar.

Als je hun aan de telefoon krijgt klinkt het allemaal wel heel echt, en ook logisch. En dan maar dom, maar ik was er dus wel bijna ingetrapt.

Triloxigen
30/06/05, 09:18
Ik vind er niks logisch aan :p

VantilborgICT
30/06/05, 10:28
Mijn credit card nummer zou ik zelf denk ik nooit gegeven hebben. Maar dat iemand de verzekeringen zelf moet betalen, vind ik inderdaad wel logisch klinken hoor :P

clesoft
30/06/05, 10:41
Origineel geplaatst door 1Mhosting
Ja, ze vertellen dus, dat je de verzekering moet betalen. En dat de Taxes van een gewonnen prijs moet altijd betaald worden door de winnaar.

Als je hun aan de telefoon krijgt klinkt het allemaal wel heel echt, en ook logisch. En dan maar dom, maar ik was er dus wel bijna ingetrapt.

Nou, belastingen e.d. wordt in mijn ogen altijd van de prijs in mindering gebracht, dus logisch dat je dergelijke zaken per CC moet betalen is het dus niet.

xserve
30/06/05, 10:48
Lol SPAM over de telefoon. Dit is wel heel ernstig natuurlijk.

Hoe bedenk je zoiets? Kom laat ik eens mensen gaan bellen, zeggen dat ze iets winnen zodat ik hun CC kan leeghalen...

VantilborgICT
01/07/05, 12:32
Origineel geplaatst door xserve
Lol SPAM over de telefoon. Dit is wel heel ernstig natuurlijk.


Tjah, het wekt natuurlijk bij sommige mensen meer vertrouwen op als op e-mail.

Unixadmin
01/07/05, 12:57
Origineel geplaatst door clesoft


Nou, belastingen e.d. wordt in mijn ogen altijd van de prijs in mindering gebracht, dus logisch dat je dergelijke zaken per CC moet betalen is het dus niet.
Het wordt dan een reis voor 3,5 personen. :D