PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe achter ip adres komen van switch ?



janwillem
29/06/05, 16:43
Hoi. Ik heb op een remote netwerk een switch hangen waarop een aantal servers zijn aangezloten ( W2003) voor SNMP doeleinden wil ik graag toegang krijgen tot de switch, maar ik weet niet welk ip adres deze heeft. Ook weet ik niet zeker of het ip-adres wel in het juiste IP-segment zit.

ik kan dus vanaf remote wel inloggen op een server die aan de switch hangt, maar vanaf daar weet ik niet hoe ik de gegevens van de switch kan benaderen (telnet)

Iemand enig idee? of zal ik erheen moeten om een seriele connectie op te zetten ?

mvg,

Janwillem

oscar
29/06/05, 16:48
wat voor switch is het? cisco?

Triloxigen
29/06/05, 16:51
Origineel geplaatst door oscar
wat voor switch is het? cisco?

Inderdaad, een Sweex huis-tuin-en-keuken-switch zal geen eigen IP (of SNMP mogelijkheden) hebben.

janwillem
29/06/05, 17:04
hij heeft een eigen ip adres + snmp mogelijkheden. Nortel 450-24T

svbeek
29/06/05, 17:08
misschien kan je iets van een packet sniffer aan het ding hangen en wachten tot er een packet met zijn mac address voorbij komt..

M2k
29/06/05, 17:24
Ik heb er verder niet veel verstand van, maar misschien gewoon een traceroute naar de server die aan de switch hangt?

oscar
29/06/05, 17:28
Origineel geplaatst door M2k
Ik heb er verder niet veel verstand van, maar misschien gewoon een traceroute naar de server die aan de switch hangt?

daarmee zie je alleen de routers, niet de switches

Deltafox
29/06/05, 17:51
je kan superscan wat ranges laten afzoeken, de switch zal toch wel ergens op reageren neem ik aan.

hier te downloaden:

http://www.snapfiles.com/get/superscan.html

svbeek
29/06/05, 17:59
alle mogelijke ip's afzoeken kost je wel ff hoor..

xserve
29/06/05, 18:07
En met nmap? Daarmee kun je toch een range van ip's scannen en kijken welke reageerd?

_arno_
29/06/05, 18:46
look@lan misschien ?

Cliff
29/06/05, 18:55
Origineel geplaatst door janwillem
hij heeft een eigen ip adres + snmp mogelijkheden. Nortel 450-24T

Console kabel eraan hangen en het ding configureren misschien ? :)

janwillem
29/06/05, 21:21
ja maar dan moet ik naar Amsterdam. Ik hoopte eigenlijk op een oplossing vanaf hier.

Triloxigen
29/06/05, 21:33
IP-scan op de range waar hij in kan zitten en kijken wat je als replies krijgt. :)

GlobalServe
29/06/05, 23:46
Het is gewoon niet mogelijk van een ip van een switch te vinden, wie weet in welke netwerkrange hij hangt.

Tracert, arp, rarp, packettracers, niks zal werken.

Ga naar die switch, plug een consolekabel in en config vlan1 met een ip address.

Alvast success

janwillem
30/06/05, 08:28
dank maar het is toch al gelukt met het scanprogje, welke Deltafox aanrad.

Deltafox
30/06/05, 15:22
Origineel geplaatst door janwillem
dank maar het is toch al gelukt met het scanprogje, welke Deltafox aanrad.

jow graag gedaan :)

SKyLiNe
04/07/05, 13:47
Als je een vermoede hebt in welk subnet hij hangt,
Probeer een SNMP Scan eens ;-)

Suc6

VantilborgICT
06/07/05, 10:34
je kan toch m.b.v. het mac adres een hard ip adres laten toewijzen?

Of je reset hem, en zorgt dattie een nieuwe krijgt via dhcp.
OF je hangt er de console poort aan

damike
07/07/05, 16:32
Bij deze nortel switches staat standaard SNMP en telnet uit. Let wel op dat bij deze switches de console redelijk kritisch is voor wat betreft de communicatie.

RS232 kabel female=>female verbinding, geen cross. eerst hyperterminal updaten op windows XP naar versie 6.3 ( zit een bug in de standaard versie )

9600/8/geen/1/geen

suc6

Tozz
11/07/05, 01:45
De beste oplossing als je er niet naar toe wil is om een sniffer te starten in het LAN waar de switch op zit, en kijken of je iets tegenkomt met een nortel MAC. De beste oplossing is om er een console kabel aan te hangen en hem dan opnieuw te configureren.

Het afscannen van een IP range heeft niet veel nut aangezien je niet weet of hij wel in de IP range zit van je servers. Het scannen van andere ranges dan de range waar jou server in zit zal via je router verstuurd worden, en daar zal dus geen ARP request voor over je LAN gaan. Heeft dus geen effect.