PDA

Bekijk Volledige Versie : Apache2 MEER dan 2 sites hosten op 1 ip



macpoes
29/06/05, 00:35
Ik heb via de httpd file virtual hosting ingesteld zoals hieronder:

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin email@.nl
DocumentRoot c:\htdocs\domein1\
Servername www.domein1.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin email@.nl
DocumentRoot c:\htdocs\domein2\
Servername www.domein2.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin email@.nl
DocumentRoot c:\htdocs\domein3\
Servername www.domein3.nl
</VirtualHost>

Nu is het zo, dat de eerste 2 domeinen vanaf "buiten" bereikbaar zijn, maar als ik www.domein3.nl intyp dan kom ik bij domein1 uit. Kan iemand mij uitleggen waarom?

P.S. de eerste 2 domeinen zijn geregistreerd. nummer 3 is een "ontheweb" domein

Youngbits
29/06/05, 01:18
Origineel geplaatst door macpoes
P.S. de eerste 2 domeinen zijn geregistreerd. nummer 3 is een "ontheweb" domein

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "ontheweb" maar als het neerkomt op een forward dan zal het inderdaad niet werken.
Je zou bij wijze van test de domeinen 2 en 3 kunnen omwisselen

macpoes
29/06/05, 01:33
Origineel geplaatst door Youngbits


Ik weet niet precies wat je bedoelt met "ontheweb" maar als het neerkomt op een forward dan zal het inderdaad niet werken.
Je zou bij wijze van test de domeinen 2 en 3 kunnen omwisselen

Dat is zo'n gratis domeinregistratie zoals DOT.TK, maar het helpt niets als ik 2 en 3 omdraai.

Cripton
29/06/05, 08:41
Het lijkt erop dat hij domein3 niet kent waardoor de resolving niet goed gaat. Daardoor switched hij naar een ander domeinnaam. Dit komt (dat denk ik) omdat ontheweb niet goed is?

macpoes
29/06/05, 08:58
Origineel geplaatst door Cripton
Het lijkt erop dat hij domein3 niet kent waardoor de resolving niet goed gaat. Daardoor switched hij naar een ander domeinnaam. Dit komt (dat denk ik) omdat ontheweb niet goed is?

Weet jij een alternatief voor ontheweb waarmee ik at gratis kan testen.

Houriahond
29/06/05, 15:08
Met een ontheweb domein kan het niet, aangezien dat domein enkel redirect, en niet gelinked is aan een IP-Adres.
Je zou het met een noip.com domein kunnen testen, dat werkt normaal gesproken wel.

Cripton
29/06/05, 15:29
Origineel geplaatst door Houriahond
Met een ontheweb domein kan het niet, aangezien dat domein enkel redirect, en niet gelinked is aan een IP-Adres.
Je zou het met een noip.com domein kunnen testen, dat werkt normaal gesproken wel.
IP adres kan toch wel?

twilightinc
30/06/05, 15:39
als je nou de mogelijkheid had om de dns te veranderen in plaats van een forward ;) dan was het wel mogelijk.