PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar huren ?



Michel2
28/06/05, 22:13
Hallo mensen,

Ik heb een aantal vraagjes,

Ik ben van plan om een dedicated server te huren, (als iemand een server te koop heeft (niet duurder als 800 euro) PM me)
Maar waar kan ik dat het beste doen ?
Ik heb er eigelijks niet meer dan 100 euro per maand voor over, maar ik heb wel sterke eisen. oa:
Minimaal 500+GB dataverkeer per maand,
Minimaal 80GB hdd space,
Linux (of freeBSD),
Minimaal 2,8 GHZ
Minimaal 512 MB Geheugen.

Ja ik weet het, beetje streng.
Maar ik weet dat het kan, ik ben ook al een paar site's tegen gekomen die dit bieden, alleen ik vertrouw die gene niet, heb oa. met iemand contact gehad, op zijn website stond duidelijk dat zijn servers in A.dam stonden, maar echter stonden ze gewoon ergens in Frankrijk . vandaar dat hij zo goedkoop was.

Als iemand een aanrader heeft, en of een server te koop heeft beneden de 800 euro AUB reply of stuur mij een prive bericht.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Michel Hiemstra.

Dennis
28/06/05, 22:15
Dedicated Server met 500GB dataverkeer voor binnen €100,- per maand is aan de lage kant.

Zo'n dergelijke server kun je makkelijk voor minder dan €800,- kopen.

Michel2
28/06/05, 22:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dedicated Server met 500GB dataverkeer voor binnen €100,- per maand is aan de lage kant.

Zo'n dergelijke server kun je makkelijk voor minder dan €800,- kopen.

Geef eens wat meer informatie, waar kan ik die servers vinden.

Euro-Servers
28/06/05, 22:24
www.ahead-it.be verhuurt server materiaal. misschien daar eens informeren?

flen
28/06/05, 22:31
Origineel geplaatst door Michel2


Geef eens wat meer informatie, waar kan ik die servers vinden.

Dell.nl.

En je PM staat uit.

Michel2
28/06/05, 22:39
Origineel geplaatst door flen


Dell.nl.

En je PM staat uit.

Bedankt voor de melding, staat nu aan ..
Ik zal morgen even bellen met Dell.. maar heeft iemand een goedkope 2e hands server? ik zit in opstart fase en heb geen zin om me blauw te betalen voor een flop (als het mis gaat)

eMiz0r
29/06/05, 08:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dedicated Server met 500GB dataverkeer voor binnen €100,- per maand is aan de lage kant.

Zo'n dergelijke server kun je makkelijk voor minder dan €800,- kopen.

Voor jou misschien laag, maar je weet zelf heel goed dat als TS in het hosting aanbiedingen forum kijkt er soortgelijke servers + dataverkeer voor 60 euro per maand worden aangeboden :D

Meld dat dan ook gewoon even aan die jongen..

Michel2
29/06/05, 10:52
Ja of jij :P

Ik kom ook uit leeuwarden .. jij ook zie ik .. :D

Timmetje1989
29/06/05, 11:01
Kdisservers.nl kan dit aanbieden voor 70 euro pm exclusief btw... :)

DutchTSE
29/06/05, 11:15
als ik jou was zou ik gewoon zelf een server samenstellen met die specs, is makkelijk te doen voor <800 euro

s2software
29/06/05, 11:17
Dataverkeer bij colo is meestal in verhouding duurder dan bij dedicated he, alleen heb je bij colocatie meer controle over de kwaliteit van de hardware.

PS: Zit nu ook in Leeuwarden :)

Danger
29/06/05, 12:41
neem eens contract op met XS-24

www.xs-24.nl
info@xs-24.nl

Ahead-IT
30/06/05, 12:53
Origineel geplaatst door Euro-Servers
www.ahead-it.be verhuurt server materiaal. misschien daar eens informeren?
Verhuren? Nee toch niet hoor ;)

cowb
03/07/05, 12:42
www.e-dentify.nl / www.easyrack.nl :d

Euro-Servers
03/07/05, 12:46
Origineel geplaatst door Ahead-IT

Verhuren? Nee toch niet hoor ;)

Moest verkoopt zijn, sorry ;)

Unixadmin
03/07/05, 12:56
http://www.1u-server.be heeft een server binnen jouw budget.

Danger
04/07/05, 04:14
kijk gewoon bij een hardware shop..

AMD 64 3500+
1 GB Ram
80 GB S-ATA
Simpel MOBO
en een server case van +- 150 euro

Dat systeem kun je makkenlijk krijgen voor 800 euro. Kijk bijvoorbeeld eens op www.gistron.com

dabeerman
11/07/05, 20:15
Origineel geplaatst door domper
http://www.1u-server.be heeft een server binnen jouw budget.
Ik hoop dat de servers beter zijn dan de databse want die is een beetje gammel op dit moment :)

Warning: mysql_pconnect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /usr/home/1userver/domains/1u-server.be/public_html/includes/functions/database.php on line 17
Unable to connect to database server!

abcinternet
19/07/05, 00:29
Ik heb zelf contact opgenomen met dell eergister middag en met mn coloboer... konden beiden leveren voor 100 euro/800 euro van je budget :) net zelf een servertje aangeschaft .

Er zijn vrijveel mogelijkheden.
Een dedicated sun fire met 10Mbit flat bij leaseweb www.webhostingtalk.nl zoek op leaseweb/sunfire want hier posten ze ze nooit helaas. Leaseweb zit in shuberg philis en redbus en heeft daar zijn eigen suites (corrigeer me als ik het fout heb)
Een dedicated of colocated server bij TwiLightI N C www.twilighti n c.nl dacht alleen per mail zeurpieten zeiken nu al over financiele regeltjes die je over een paar maand gaat krijgen maar ze doen hun werk... Alleen ja... alles op offerte niks prijslijsten en werken dacht ik alleen met dagprijzen. Colocatie zijn ze overigens heel goedkoop in. Zitten of zaten in redbus bij transip, Iqarus/Linkup, Trueserve onder een andere handelsnaam en Leaseweb i.d.
Wil je er systeembeheer bij kun je naar jlo toegaan. Zij hebben geen website maar wel een emailadres namelijk schopman@jlo.nl Zij leveren servers op maat in elk gewenst formaat. Echter zit er een nadeel aan. Je moet er systeembeheer afnemen. Tis erg duur maar ja als jij service nodig hebt en een service contract dient te hebben voor je verzekering is dit onder andere een goede methode. Vraag eens naar hun voorwaarden etc.
Een dedicated server bij Kdis www.kdis.nl ook per mail aanvragen. Krijg je soms een betere prijs. Helaas kun je ze nu ook ALLEEN per mail bereiken aangezien hun site down is. (althans.. je krijgt alleen hun logo omdat ze bezig zijn met hun nieuwe site)
Een full system server bij Salland Automatisering www.salland.be soms wel leuke prijzen zitten in raalte NL! Is een online webshop en bij de deur hoef je daar echt niks te bestellen. Dat is een afhaalpost voor particulieren die wat besteld hebben. Iets kapot eerst betalen dan later terugstorten. Helaas vaak achteraan bellen om koelers vooral socket A Amd.. maar daar heeft helaas elke groothandel/detailhandel op het moment problemen mee
Een colocated + 2 jaar lease bij dell. Nadeel van dell is, is dat je alleen intel zal verkrijgen en geen AMD. Kijk op www.dell.nl en altijd ff vragen of je coloboer hem voor je wil afnemen :) scheelt je soms klauwen vol met geld vooral als hij / zij toevallig zelf wat dell apparatuur afgenomen heeft in het verleden. Niet de bedoeling.. Maar wel zo efficient ;)

Ok dat waren dan de servers opzich.
Let even op het volgende.
Vraag aan alle partijn om server materialen te gebruiken en of je maandlasten bij eenmalige setupfee bij dedicated lager kunnen.

Ik heb nu ervaring met Leaseweb, JLO, TwiLightI N C,Salland, Quote e.a. En ieder heeft zo zn voordelen. En vaak ook zn nadelen. Onderstaande geld voor kopen.

Leaseweb

Mensen hebben verstand van zaken echter mist hun communicatie

JLO

Hardware is tiptop en hun service ook
echter prijzen ze zichzelf uit de markt. Erg jammer....

TwiLightI N C

Toplui, groothandel ook alleen levering op offerte grote voorraad echter alleen duur spul. Dus Dual Opteron SCSI dual XEons etc. Echter leveren ze wel snel en zijn voornamelijk eerlijk in wat ze wel en niet leveren. Nadeel is, is dat ze als je een offerte opvraagt ook al is het per msn ofzo stuur het even per mail. Ze lopen vaak voor met dit soort zaken(financiele bijsluiter en algemene leveringsvoorwaarden etc etc etc). Misschien vroeger te vaak opgelicht? wie het weet mag me het zeggen. Of willen ze gewoon van te voren op hun hoede zijn.
RMA / DOA zijn ze supermakkelijk in. Is het kapot dan krijg je gewoon een nieuwe mee. Betaling wanneer blijkt dat het door je zelf komt komt later wel een keer.

Salland Automatisering Raalte

Ook toplui bestel 30% bij hun van alles wat ik heb. Uitval is nauwelijks. En als er iets kaduuk is, je krijgt vaak het zo mee... moet wel ff betalen. Maar na een dag of 4 staat het terug op je rekening. Dat is het nadeel van een detailhandel op een industrie terrein ;) er mag niet gehandeld bij de deur worden. Alles dien je dus online te bestellen. En als je iets besteld goed je orderstatus in de gaten houden. Als je denkt continu wat af te nemen is een resellerstatus wel wat. Echter moet je dan behoorlijk bijpoten. Je kan dan ook naar TwiLightI N C gaan ;) in het algemeen zijn daar de reseller prijzen te vinden.

Quote Systems

Doet helaas niets meer aan de duer, kleine bestellingen nemen ze niet meer aan en alles moet dus per post. Voordeel is dat je quantum korting snel verkrijgt en dat ze werken met excel sheets en pdf's en het vrij simpel op te vragen valt. Nadeel is dat ze soms te afhankelijk van derden en servers bouwen dat kunnen ze niet.. Van de 3 offertes die ze me gaven paste er 2 niet en die 3e werd veel te heet. Het groote voordeel is is de ruime keuze.

Dell

Tja dell.. het lijkt wel alsof ze failliet gaan. Ze leveren xeons voor een prijs dat je denkt van.. en dual xeons zijn weer veel te duur. TIs een groot spelletje daaro.. Je betaalt zogenaamd minder omdat de tussenhandel eruit is... Maar met die tussenhandel is het soms een heel stuk goedkoper en daar heb ik ervaring mee :)
Dan maar zogenaamd leasen van ieamand anders. Als me dat zo 100 euro bespaart graag. Niet dan?

Huren

Leaseweb

Ze doen niet anders. Kijk even op webhostingtalk.com en daar zie je tonnen aanbiedingen sommige zijn echt leuk. Snap nog steeds niet dat ze hier het zelfde niet posten. Snelle oplevering!

JLO

doet niet aan colo / huur alleen systeembeheer en verkoop

TwiLightI N C

Huren kan alleen in dedicated vorm Zitten in meerdere locaties. Gewoon bellen of mail en Proberen voor de klant het onderste uit de kan te halen. Afhankelijk van je systeem een hele snelle oplevering mogelijk. Soms al een geheel complete server binnen 24 uur geheel opmaat bij je op je deurmat of colo hangende in een van hun eigen racks. Maar soms duurt het ook een paar weken. Echter zijn ze hier heel duidelijk over. Zeggen ze het duurt langer dan ... en weten het niet echt.. dan moet je bij ze oppassen want als zij twijfelen.. Dan kan ik zelf zoeken naar het geen wat ik wil maar kan het nergens krijgen.

Dell

Dell heeft een financial plan ofzoiets dan kun je huren ofzo. Ik heb nog geen idee hoe het werkt ik weet alleen dat ik via via 35 euro per maand betaal voor mijn single xeon. En voor 65 euro per maand had ik een dual xeon kunnen hebben. Maar ja dan moet je wel 3 weken!!! wachten op de toetsing en dan nog eens een keer 2 weken op het systeem. Schiet niet op dus.. Maar ja wil je leasen ;);) <- he he he ;)

Zo ik hoop genoeg te hebben getypt.
Zal mij benieuwen of je er ook iets mee kan.

-=-= Edit

Je kunt ook ahead it proberen. Geen btw betalen als je nederlander bent en koopt in belgie.. soms wel zo voordelig wanneer je opstartende bent.

Netwerken zijn er in overvloed. Wil je weten hoe een netwerk is dan moet je die voelen :) Woorden zeggen zo weinig en brochures al helemaal niks. Ze lichten gewoon alles op en zetten alles in mooi daglicht. Beetje shoppen dus in beide richtingen kan geen kwaad. Heb vanavond zelf ook een topic geplaatst voor een paar backup servers en ben benieuwd waar iedereen mee aan komt zetten.

Mensen die bij salland shoppen zijn onder andere icehosting.. bevalt hun prijs jou dan moet je voor de gein daar eens kijken.

O ja en als je de eerste maand meer dan 1500 euro shopt dan zeker weten ff je kvk er naar toe mailen. Eerst inloggen en daarna je zaakjes toevoegen. Mooie vaste verzendprijs onder andere.

Edit ik woon zelf in zwolle dus ja dan is TwiLight I N C en Salland natuurlijk om de hoek. Quote en JLO zitten iets verder.. maar daar heb je DHL of de nederlandse pakket dienst voor

MediaServe
19/07/05, 01:27
Je kunt ook ahead it proberen. Geen btw betalen als je nederlander bent en koopt in belgie.. soms wel zo voordelig wanneer je opstartende bent.:X

BTW verleggen is wat anders dan belastingontduiking. Je moet bij verlegde BTW gewoon in je eigen land het BTW tarief betalen hoor.

Cyberdevil
19/07/05, 01:50
Origineel geplaatst door MediaServe
:X

BTW verleggen is wat anders dan belastingontduiking. Je moet bij verlegde BTW gewoon in je eigen land het BTW tarief betalen hoor.

Van waar haal je dat ?

Bedrijf in België moet geen BTW betalen aan Nederland want bedrijven krijgen zoiezo hun BTW terug. Alleen moeten wij deze in nederland gewoon niet betalen.

On-topic : Hebben 3 weken een bestelling bij dell geplaatst en tot op heden is daar nog niks van ontvangen dus persoonlijk zou ik niet voor dell gaan ;)

Showeb
19/07/05, 10:49
Origineel geplaatst door Michel2
Ja ik weet het, beetje streng.
Maar ik weet dat het kan, ik ben ook al een paar site's tegen gekomen die dit bieden, alleen ik vertrouw die gene niet, heb oa. met iemand contact gehad, op zijn website stond duidelijk dat zijn servers in A.dam stonden, maar echter stonden ze gewoon ergens in Frankrijk . vandaar dat hij zo goedkoop was.


Zo zie je maar weer, denk je dat je goedkoop uitbent en vervolgens word je belazerd.
Goede support, snelle respons tijden en een goed netwerk kost dan ook meer dan 100 euro.

Als beginneling raad ik je aan om een dedicated server te nemen.
- scheelt je namelijk de aanschafkosten voor een server.
- hardware problemen worden afgehandeld
- hoster die je kan helpen in geval van problemen.

Sommige hosters zijn bijv goedkoop met dedicated servers, maar pakken je aan de andere kant weer terug. Moet er een servertje geboot worden? ik ken er een die je 140 euro ex rekent.

Als je de server op de een of andere manier verziekt en er moet een nieuwe OS op? 250 euro ex.

Het is belachelijk, maar ze zitten er bij.

Howel dit niet voor iedereen geld: Goedkoop is soms duurkoop.

XS-24
19/07/05, 13:14
Wij zouden ook voor dell gaan, toch maar niet gedaan, mede doordat ze langzaam zijn, veel verzendkosten rekenen en een beetje flexibiliteit achterwege blijft.

We kopen nu mooie 1u systemeepjes met ASUS serverboard.

jinxedworld
19/07/05, 13:22
Origineel geplaatst door Cyberdevil

On-topic : Hebben 3 weken een bestelling bij dell geplaatst en tot op heden is daar nog niks van ontvangen dus persoonlijk zou ik niet voor dell gaan ;)

Ik heb een sales agent van Dell aan de lijn gehad, een mooie PowerEdge 750 met 2x 80 GB SATA CERT RAID aangeschaft, én nog eens 250,- korting hierop bedongen. Ik had het systeem binnen een week in huis.Het kan dus ook anders bij Dell. De verzendkosten zijn inderdaad redelijk hoog (€ 80,-) maar dat compenseert wel met de goede service die ik van ze hebt ontvangen qua levering en aanschafkosten :D

Het kan natuurlijk anders gaan als je via de online shop bestelt, maar daar zit ook geen flexibiliteit in.

Triloxigen
19/07/05, 13:32
Mijn ervaring bij Dell is ronduit bedroevend..
Als particluier wordt je kont gelikt, maar als bedrijf hoef je niks te verwachten.

jinxedworld
19/07/05, 13:33
Mijn ervaring is juist als bedrijf...

Triloxigen
19/07/05, 13:35
Is het spul gewoon goied afgeleverd?
Of heb je ook problemen gehad? Ik heb nameoijk problemen met een product en daarbij schiet het ruim tekort, zeker als ze technische dienst niet eens weet wat dode pixels zijn :x

jinxedworld
19/07/05, 13:44
Het is perfect afgeleverd, server lag "zwevend" op schuimrubberen staven, welke nog een keer in elkaar gegoten zaten. Erg stevig allemaal. Ik had het idee dat als ik de doos en al van het balkon af zou flikkeren dat er nog geen krasje op de server zou zitten.

Server ziet er mooi verzorgd uit, bekabeling is zéér strak weggewerkt (Flatcables welke rond zijn getrokken en op maat zijn gemaakt en dergelijke). Bij het installeren geen enkel probleem gehad, de handleiding voor het instellen van de CERT RAID-controller is erg helder, en de array was ook zo gebuild.

Al met al geen enkele wanklank vanaf mijn kant.

Triloxigen
19/07/05, 13:45
Bel maar eens voor de gein naar de helpdesk met een probleem :+

Dat afleveren ed is ook geen probleem, maar bij problemen begint het pas leuk te worden :)

(Maar dit gaat meer offtopic)

jinxedworld
19/07/05, 13:47
Heb al eens gebeld, waarschijnlijk heb ik mazzel gehad dan, want die kerel kon me precies vertellen wat ik moest weten :)

Ik bel ook niet naar de helpdesk, maar naar mijn account manager welke mij doorverbind naar de juiste persoon.

flen
19/07/05, 13:53
Origineel geplaatst door XS-24
Wij zouden ook voor dell gaan, toch maar niet gedaan, mede doordat ze langzaam zijn, veel verzendkosten rekenen en een beetje flexibiliteit achterwege blijft.

We kopen nu mooie 1u systemeepjes met ASUS serverboard.

langzaam waarmee? Hier altijd érg snelle levering, verzendkosten boeit niet de prijs van de server is zó laag...

abcinternet
19/07/05, 14:57
Kom op flen dat valt best wel mee.. pak wat meer dan die budget zooi en je bent al meteen een heel stuk meer kwijt.. misschien wel veel te veel kwijt.

Ze hebben nu een summer action... normale atx casings desk 4x memory en 1U is zogenaamd gratis 3 jaar garantie. Nou spijt me zeer hoor maar om vervolgens te zeggen dat een Intel P4 goedkoop is nee... een 2.8 Xeon single is goedkoop... een dual betaal je plots 340 euro voor de extra processor.. dat is pas gekkenwerk en niet goedkoop...

jinxedworld
19/07/05, 15:03
Bij mijn weten draait bij flen absoluut geen "budget zooi" zoals je het omschrijft.

Waar ik het wel mee eens ben is dat je je upgrades het beste niet bij Dell kan bestellen, aangezien dat toch redelijk prijzig is. Maar voor een goede 1000,-excl. heb je toch een systeem met flink veel pit.

flen
19/07/05, 15:04
Origineel geplaatst door abcinternet
Kom op flen dat valt best wel mee.. pak wat meer dan die budget zooi en je bent al meteen een heel stuk meer kwijt.. misschien wel veel te veel kwijt.

Ze hebben nu een summer action... normale atx casings desk 4x memory en 1U is zogenaamd gratis 3 jaar garantie. Nou spijt me zeer hoor maar om vervolgens te zeggen dat een Intel P4 goedkoop is nee... een 2.8 Xeon single is goedkoop... een dual betaal je plots 340 euro voor de extra processor.. dat is pas gekkenwerk en niet goedkoop...

Wij nemen altijd Dell PowerEdge 2650 voor onze eigen webhosting voortaan, ik vind de prijzen daarvan érg meevallen. Ze zijn bijv. een stuk lager dan bij onze oude leverancier. Daarnaast een aantal SC1425 en 750 hangen.

jinxedworld
19/07/05, 15:10
Origineel geplaatst door flen


Wij nemen altijd Dell PowerEdge 2650 voor onze eigen webhosting voortaan


Bedoel je niet de 2850?

flen
19/07/05, 15:37
Origineel geplaatst door jinxedworld


Bedoel je niet de 2850?

Kan ook :) kan Dell site niet bereiken nu, in ieder geval hebben nu 4 van die 2U Dual Xeon's hangen met raid5 SCSI, bevalt prima.

jinxedworld
19/07/05, 15:45
Zijn inderdaad best el cheapo op het moment, als je ze via dell.com, ipv dell.nl bestelt. $ 1199 voor 2x 73 SCSI en 2x dual xeon :)

Cyberdevil
19/07/05, 16:11
Origineel geplaatst door jinxedworld
Zijn inderdaad best el cheapo op het moment, als je ze via dell.com, ipv dell.nl bestelt. $ 1199 voor 2x 73 SCSI en 2x dual xeon :)

Alleen kan deze enkel verzonden worden in de 50 states van Amerika :S

jinxedworld
19/07/05, 16:22
Meestal komen de aanbiedingen die in de States zijn ook naar Europa toe, duurt alleen even. Kwestie van geduld :)

abcinternet
19/07/05, 16:51
Waar ik op doelde als je de budget Dell pakt... Dan heb ik het over die systemen die ze kaal verkopen met hun aanbiedingen enzo. Dan moet je nog zo ontzettend veel opwaarderen etc voordat je een beetje een systeem hebt en ja dan duurt het heel erg lang voordag je zo'n systeem binnen hebt

jinxedworld
19/07/05, 16:55
Origineel geplaatst door abcinternet
Waar ik op doelde als je de budget Dell pakt... Dan heb ik het over die systemen die ze kaal verkopen met hun aanbiedingen enzo. Dan moet je nog zo ontzettend veel opwaarderen etc voordat je een beetje een systeem hebt en ja dan duurt het heel erg lang voordag je zo'n systeem binnen hebt

Ik snap wat je bedoeld, maar ik moet je toch ongelijk geven (vanuit eigen ervaring gesproken dan).

De PowerEdge 750 (niet de duurste server, kaal) welke ik recent heb besteld zitten behoorlijk wat uitbreidingen bij. De processor, geheugen, schijven en raid waren niet standaard. Toch zat dit alles binnen een week in elkaar, en had ik het in huis staan.

flen
19/07/05, 17:03
Origineel geplaatst door abcinternet
Waar ik op doelde als je de budget Dell pakt... Dan heb ik het over die systemen die ze kaal verkopen met hun aanbiedingen enzo. Dan moet je nog zo ontzettend veel opwaarderen etc voordat je een beetje een systeem hebt en ja dan duurt het heel erg lang voordag je zo'n systeem binnen hebt

Langste levertijd hier was 5 dagen. Meestal 3 dagen... En bij elke server zit een raidcontroller, meerdere schrijven, snellere CPU, meer geheugen, etc.