PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting



Patries
27/06/05, 23:23
Hallo!
Ik ben net als die andere Patricia op zoek naar een goed bedrijf om mijn website te hosten???

Ik wil nl. een webwinkel beginnen (zelf maken met EasyShopmaker Pro, is dat wat???) en weet niet goed hoe dat nou werkt. Mijn domeinnaam is wel al geregistreerd bij HetNet maar die verwijst natuurlijk heel knullig naar mijn homepage. Nieso representatief voor een bedrijf he?

Hoeveel Mb zou ik dan nodig hebben bijv. en waar moet ik nog meer op letten?

bedankt alvast voor jullie reacties.

Patricia

wbakker-letsgoonline
27/06/05, 23:33
Wat wilt u allemaal op uw webshop zetten alleen text of veel plaatjes, hoeveel producten gaat u in uw webshop zetten ?

Triloxigen
28/06/05, 00:32
Inderdaad afhankelijk van het aantal producten en of er foto's bij staan.
Maar de meeste webwinkels bij Webzilla beginnen met 50mb, maar na een half jaar zitten ze toch vaak al aan de 100mb doordat er steeds nieuwe producten bij komen..
Daarnaast is een SSL certificaat aan te raden om een encrypted verbinding te hebben.

Cripton
28/06/05, 09:56
Ook bij ons zijn een paar klanten die webwinkels beschikken. Sommigen maken het zelf anderen pakken een kant-en-klaar pakket. Ze zeggen dat je het beste tussen 50MB tot 100MB kan starten. Vooral foto's nemen veel in beslag. Ook het uplgraden van pagina's en ontwerp van de webwinkel neemt veel in beslag.

Mijn advies: Start met 100MB

Uiteraard heeft Triloxigen gelijk dat een SSL certficaat nodig is bij het invoeren van bank gegevens. Wees wel alert dat de script van de webwinkel wel veilig genoeg is. Test anders thuis en en bekijk hoeveel je nodig hebt.

ExOrDuS
28/06/05, 10:06
100Mb is wel het minimum om mee te beginnen, echter zou ik ook kijken naar de hoeveelheid dataverkeer, die kan al gauw oplopen als je webwinkel veel artikelen heeft en de daarbij de afbeeldingen van de verschillende artikelen.

Cripton
28/06/05, 10:08
Origineel geplaatst door ExOrDuS
100Mb is wel het minimum om mee te beginnen, echter zou ik ook kijken naar de hoeveelheid dataverkeer, die kan al gauw oplopen als je webwinkel veel artikelen heeft en de daarbij de afbeeldingen van de verschillende artikelen.

Ongeveer 3GB tot 5GB zal wel voldoende zijn toch? Uitbreiden kan altijd nog

Zenda
28/06/05, 11:00
In eerste instantie zal 100MB webruimte met 1GB tot 2GB dataverkeer voldoende zijn.
Pas als uw webwinkel veel bezoekers krijgt kunt u altijd naar een hoger pakket overstappen.

HBCS
28/06/05, 12:01
Origineel geplaatst door Patries
Hallo!
Ik ben net als die andere Patricia op zoek naar een goed bedrijf om mijn website te hosten???

Ik wil nl. een webwinkel beginnen (zelf maken met EasyShopmaker Pro, is dat wat???) en weet niet goed hoe dat nou werkt. Mijn domeinnaam is wel al geregistreerd bij HetNet maar die verwijst natuurlijk heel knullig naar mijn homepage. Nieso representatief voor een bedrijf he?

Hoeveel Mb zou ik dan nodig hebben bijv. en waar moet ik nog meer op letten?

bedankt alvast voor jullie reacties.

Patricia

hallo patricia
zoals je in bovenstaande reakties heb kunnen zien is 100 mb waarschijnlijk wel genoeg hd ruimte en 5 gb data (kun je later altijd nog uitbreiden )
en ik denk dat je in het begin er zeker genoeg aan zal hebben
waar je verder op moet letten is dat het besturings systeem waar je op gaat hosten (linux of windows ) wel het geen kan dat jij wil
verder neem ik aan dat er een database bij moet zitten
zodat de artikelen er in gezet kunnen worden
het lijkt mij daarom handig om een proef te vragen bij diverze hosters
ik denk dat de meeste je wel willen helpen met het opzetten

suc6

Danny Mekic
28/06/05, 21:58
Bij een simpele shop zul je aan 10MB of 20MB schijfruimte ook al genoeg hebben. Laat je goed informeren over de mogelijkheden en ook of het mogelijk is om op ieder moment te upgraden naar een groter (lees: duurder) pakket.

Als dat mogelijk is (ik adviseer je op zoek te gaan naar een host waar dat kan), begin dan te allen tijde met het kleinste pakket, als upgraden je toch niks kost :).

Succes!

Cripton
29/06/05, 09:50
Origineel geplaatst door Danny
Als dat mogelijk is (ik adviseer je op zoek te gaan naar een host waar dat kan), begin dan te allen tijde met het kleinste pakket, als upgraden je toch niks kost :).


Upgraden naar een hoger pakket kost altijd wel meer. Maar is 10 รก 20MB niet iets te weinig? Bij sommige webhosting bedrijven zie ik ook dat ze maar 500MB traffic geven bij 50MB. Dat is gewoon te weinig voor een webwinkel. Dus 100MB Webhosting met 5GB is voldoende.

Patries
30/06/05, 19:54
bedankt allemaal voor jullie reacties!!
ben alweer een stuk verder gekomen.