PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem!!!



utrechtnoord
27/06/05, 00:17
Hallo

Ik heb een website waar aantal films opstaan die gedownloaden worden
Maar omdat ik 2gig aan traffic (verkeer) is dat moeilijke wat is het beste manier om mij bezoekers te laten downloaden.
Het zijn grote film bestande de grote's is 70 mb bij elkaar is het 90 mb aan filmps (4 filmpjes).
Wie ken mij helpen met een goede idee


(kweet niet waar ik dit neer moet zetten)

XS-24
27/06/05, 00:23
Een aanbieding vragen in het daarvoor bestemde forum.

utrechtnoord
27/06/05, 00:31
Hoe bedoel je XS-24?
Welke Forum?

Best4U
27/06/05, 02:54
Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen
http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

Cripton
27/06/05, 08:46
Als de website druk wordt bezocht en de films vaak worden gedownload, dan is het verstandig om een Dedicated dan wel een Colocated sevrer te nemen. Je hebt dan geneogd dataverkeer + dat je genoeg films kan uploaden

buysman
27/06/05, 09:29
Een groter hostingpakket bij je current webhost of je vraagt er hier eentje aan, zo kom je te weten wat je nodig hebt en wat je daarvoor moet betalen bij de verschillende webhosters die zich op dit forum bevinden.

HBCS
27/06/05, 10:52
je zou eens met je huidigge hoster kunnen praten om te zien of hij wat voor je kan doen
en dat voor niet al te veel centen
zo niet kun je altijd nog overwegen om te verhuizen

suc6 er mee en hoop voor je dat het op te lossen is

Unixadmin
27/06/05, 11:10
Origineel geplaatst door Cripton
Als de website druk wordt bezocht en de films vaak worden gedownload, dan is het verstandig om een Dedicated dan wel een Colocated sevrer te nemen. Je hebt dan geneogd dataverkeer + dat je genoeg films kan uploaden
Een dedicated server voor 4 films is een beetje overdreven. Gewoon extra dataverkeer vooraf inkopen bij je huidige hostingboer of elders is voldoende.

Pantsy
27/06/05, 13:28
En zo te zien vraagt de TS ook eerder om advies en niet een aanbieding. Net een stel bloedhonden zijn jullie!!

HBCS
27/06/05, 13:31
Origineel geplaatst door TrancePitt
En zo te zien vraagt de TS ook eerder om advies en niet een aanbieding. Net een stel bloedhonden zijn jullie!!


dank

Best4U
27/06/05, 18:54
Origineel geplaatst door TrancePitt
En zo te zien vraagt de TS ook eerder om advies en niet een aanbieding. Net een stel bloedhonden zijn jullie!!

haha... nou ik reageerde gewoon op de vraag van de ts:

"Welke Forum?"

meer heb ik niet gezegd :X :D

Pantsy
27/06/05, 20:21
Vanaf nu ontopic mensen, ik vind dit helemaal niet zo grappig.

Stefan Mensink
27/06/05, 20:37
De oplossing is heel eenvoudig:

Mogelijkheid 1:
Koop meer dataverkeer in bij uw webhoster. Zodoende dat u genoeg heeft voor de downloads van uw films.

Mogelijkheid 2:
Breng de data in bij een peer-to-peer netwerk, zoals het edonkey-netwerk. Vervolgens kunt u vanaf uw eigen website ernaartoe verwijzen. Iets minder handig voor bezoekers, iets goedkoper voor u. Zie voor meer info bijvoorbeeld http://www.emule-project.net/

dreamhost_nl
27/06/05, 20:39
@TS:

Wellicht dat je enigszins bandbreedte kunt besparen door via een Torrent (p2p netwerk) te werken. Mensen die de film dan al gedownload hebben, "sharen" deze of een gedeelte ervan, waardoor dit je weer in bandbreedte(kosten) bespaart.

Edit : Stefan Mensink was me net enkele secondes voor... :p

Cripton
29/06/05, 08:45
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
De oplossing is heel eenvoudig:

Mogelijkheid 1:
Koop meer dataverkeer in bij uw webhoster. Zodoende dat u genoeg heeft voor de downloads van uw films.

Mogelijkheid 2:
Breng de data in bij een peer-to-peer netwerk, zoals het edonkey-netwerk. Vervolgens kunt u vanaf uw eigen website ernaartoe verwijzen. Iets minder handig voor bezoekers, iets goedkoper voor u. Zie voor meer info bijvoorbeeld http://www.emule-project.net/
Je moet dan wel in schatten hoeveel mensen de films downloaden. Ik raad je dan aan om te beginnen met mogelijkheid1. Alhoewel mogelijkheid2 misschien wel de beste optie is. Of de prijs hoger is, dat weet ik zo niet.

Xaroth
29/06/05, 19:58
Mogelijkheid 2 kan ook goed zijn, alleen dan zou ik zelf voor het BitTorrent netwerk gaan, het EDonkey netwerk wordt enorm bezaait met virussen en andere poep, het BitTorrent netwerk kan je prive houden (tot op een zekere hoogte) en zo je data veilig stellen.
nadeel alleen is dat met het BitTorrent netwerk je iets meer dataverkeer gaat hebben (iets als in.. 2-4x zo veel...)

OperatorCitus
29/06/05, 20:01
Vaak kun je beter CD's gaan branden en die via de TPG versturen ofzo...:P:P als je echt veel dataverkeer gaat gebruiken gaat dat duur worden...

geloof mij, ik heb ervaring met veel dataverkeer gebruiken, wat dachten jullie van 400 GB per dag? daar wil je geen rekening van krijgen...

Xaroth
29/06/05, 20:30
Origineel geplaatst door OperatorCitus
geloof mij, ik heb ervaring met veel dataverkeer gebruiken, wat dachten jullie van 400 GB per dag? daar wil je geen rekening van krijgen...

das niet echt fijn nee :eek:

Cripton
30/06/05, 08:39
Origineel geplaatst door OperatorCitus
geloof mij, ik heb ervaring met veel dataverkeer gebruiken, wat dachten jullie van 400 GB per dag? daar wil je geen rekening van krijgen...

Dat doen klanten toch zelf? Ze weten dat ze zo veel gebruiken en dus weten ze ook dat ze daarvoor moeten betalen. Lekkere inkomsten voor de webhoster :).

OperatorCitus
30/06/05, 21:54
Origineel geplaatst door Cripton


Dat doen klanten toch zelf? Ze weten dat ze zo veel gebruiken en dus weten ze ook dat ze daarvoor moeten betalen. Lekkere inkomsten voor de webhoster :).

als jij een rekening naar je klanten moet sturen van enkele duizenden euro's terwijl ze een account hebben van 60 euro per jaar kun jij wel fluiten naar je centen, uit eindelijk zijn het geen lekkere inkomsten voor de webhoster...