PDA

Bekijk Volledige Versie : Verglijken van webhosts



mighty mike
25/06/05, 22:52
Hallo

een vriend van me en ik willen een website opzetten, die voor het grootste deel tekst en plaatjes zal bevatten.

nu zoeken wij een geschikte internet host.
deze
-mag niet te duur zijn, het blijft een kleine hobby
-ong. 20mb groot zijn
-.nl zijn

wet iemand een geschikte host, of nog beter, een site waar men deze kan verglijken?

Xerious
25/06/05, 22:57
www.webhosters.nl
www.hostingvisie.nl
www.webselect.nl

Of hier (http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14) een verzoek plaatsen. Het forum zit vol met webhosters!

HBCS
26/06/05, 13:19
laat het topic even verplaatsen hier mogen we geen aanbieding doen

ik vraag het wel even aan een mod

Euro-Servers
26/06/05, 14:13
Hij vraagt om site waar je verschillende hosts kan vergelijken, geen aanbieding.

Zenda
26/06/05, 14:25
Het klopt dat er ontzettend veel webhosters zijn, maar sommige/veel onderscheiden zich in iets bepaalds;
- Gratis domeinnaam (.nl of een andere extentie);
- Meer extra functies;
- Kwaliteit server(s);
- Goede support.

Op de website www.webhosters.nl kunt u van veel webhosters de referentie's zien van hun klanten. Dit kan misschien zorgen om een keuze te maken. U kunt hier natuurlijk ook altijd nog om een aanbieding vragen.

MediaServe
26/06/05, 14:44
Origineel geplaatst door Zenda
Het klopt dat er ontzettend veel webhosters zijn, maar sommige/veel onderscheiden zich in iets bepaalds;
- Gratis domeinnaam (.nl of een andere extentie);Een domeinnaam is natuurlijk nooit gratis, maar soms bij de prijs inbegrepen ;)

Het verstandigste is om de totale kosten per jaar te vergelijken. Dat kun je vervolgens afwegen tegen de kwaliteit en mogelijkheden die je krijgt bij het bedrijf.

Er wordt soms wel gezegd dat consumenten alleen nog maar voor de laagste prijs gaan, maar geef ze eens ongelijk. Het is gewoon heel moeilijk om webhosters te vergelijken, dan ga je toch naar de prijs kijken.

Succes met zoeken! :)

xserve
26/06/05, 14:53
Origineel geplaatst door MediaServe
Er wordt soms wel gezegd dat consumenten alleen nog maar voor de laagste prijs gaan, maar geef ze eens ongelijk. Het is gewoon heel moeilijk om webhosters te vergelijken, dan ga je toch naar de prijs kijken.
Aldus iemand met lage prijzen...

Webhosters zijn inderdaad moeilijk te vergelijken. Maar er is weldegelijk meer verschil dan de prijs. De meeste mensen pakken de eerste keer een host met een lage prijs en komen er daarna achter dat er meer dingen belangrijk zijn. Zoals contact met de klant en support.

JSAComputers
27/06/05, 00:59
ik denk dat het ook belangrijk is om te weten waar de servers staan aan de hand daarvan kun je ook vaak de qualiteit bepalen. je kan wel een goedkope server hebben maar als die er telkens uitligt omdat hij bijv de hele tijd aan het updaten is, schiet het ook niet op. ik heb dit namelijk ook gehad.

dreamhost_nl
27/06/05, 12:20
Origineel geplaatst door JSAComputers
ik denk dat het ook belangrijk is om te weten waar de servers staan aan de hand daarvan kun je ook vaak de qualiteit bepalen. je kan wel een goedkope server hebben maar als die er telkens uitligt omdat hij bijv de hele tijd aan het updaten is, schiet het ook niet op. ik heb dit namelijk ook gehad.

Sorry hoor... maar het meerendeel van je posts slaan echt nergens op... Een server die eruit ligt omdat hij steeds aan het updaten is? Watercooling in een 1U kast? Antwoorden op topics die al een maand stof aan het vergaren zijn of zèlfs helemaal nergens op slaan??

Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?? :rolleyes:

Unixadmin
27/06/05, 12:33
Origineel geplaatst door JSAComputers
ik denk dat het ook belangrijk is om te weten waar de servers staan aan de hand daarvan kun je ook vaak de qualiteit bepalen.
Hoe dan?. :huh:

4U-Web
27/06/05, 13:25
voor updaten hoef je de server niet down te gooien, die kan gewoon blijven draaien zonder dat de klanten er last van hebben.

Ook kan je niet aan de hand van waar de server staat bepalen of deze wel goed is, iedereen kan wel een zeer slechte server in het beste datacenter zetten, dus daar kan je de kwaliteit niet aan bepalen.

PlugInInfo
27/06/05, 13:57
Even weer on-topic....

Deze sites kan je ook gebruiken voor referenties:
Google Discussiegroepen (http://www.internetten.nl/forumbencom/forum_cat.asp?cat_id=2)
Internetten.nl > Forum > Hosting (http://groups.google.com)

Aan de hand van deze en de websites die Xerious noemt kan je controleren wat de reputatie is een provider. Ik zou je aanraden om hier flink wat aandacht aan te besteden. Het kan je veel geld en tijd besparen. Let echter wel op de datum, sommige ervaringen zijn namelijk achterhaald.