PDA

Bekijk Volledige Versie : Gem lengte naam



Mikey
24/06/05, 11:16
Wat is de beste gem. lengte die ik aan moet houden voor een naam ?

Het gaat hierbij om uiteindelijk een naam met wat info en sponsor tekst te laten smsen. Dat de naam niet geheel in sms staat is geen probleem maar wil eigenlijk weten wat ik aan moet houden om het leesbaar genoeg te houden.

Frangkje
24/06/05, 11:30
Wil jij de tekst naar de klant toe smsen of moet de klant de tekst naar jou smsen?
In het eerste geval maakt het namelijk niet zo heel veel uit hoe lang je de naam maakt, als het maar duidelijk is. In het 2e geval zou ik de naam niet langer dan 6 tekens maken en zorgen dat de naar door T9 herkend wordt voor een optimaal resultaat.

Mikey
24/06/05, 11:45
Ik sms naam naar klant, het gaat om reminders met als inhoud "voornaam achternaam 00 sponsor tekst." 00 is een variable getal.

Zelf had ik in gedachte 8 12 2 135
voornaam 8
spatie 1
achternaam 12
spatie 1
variable getal 2
spatie 1
sponsor tekst 135

Frangkje
24/06/05, 12:01
Als het echt om voor en achternamen van mensen die de sms ontvangen gaat zou ik meerdere sponsor teksten van verschillende lengten gebruiken en automatisch aan de hand van de beschikbare lengte de bijbehorende sponsor tekst kiezen denk ik. Het lijkt mij tenminste vervelend om je eigen naam raar afgekort toegestuurd te krijgen.

Mikey
24/06/05, 12:06
Je krijgt niet je eigen naam maar persoon x ontvangt een naam. Persoon x heeft deze namen zelf ingevuld en aan de hand van een criteria zal er gesmst worden. Het is voor persoon x een reminder ;)