PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis reseller accounts?



juicy
23/06/05, 04:08
Nouja, de naam zegt het al, zijn er veel hosters die gratis reselling aanbieden?

Zo ja, kunnen er wat aanbiedingen gegeven worden?

Deze vraag is dus niet bedoeld, om te gaan resellen, maar meer om te zien hoe het die bedrijven lukt een stabiele service te behouden.

Remigius
23/06/05, 04:18
Gratis reseller accounts zeggen mij niet zoveel eigenlijk. Wel het resellen van diensten of het doorverkopen van pakketten waar je een bepaald percentage ontvangt voor het aanbrengen van een klant.

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, want als je vraagt om gratis webhosting mag dit niet vanwege 2 redenen:

1) Het staat niet in het juiste forum
2) Er mogen geen aanvragen voor sponsoring (als dit daar onder valt) worden gedaan.

Cripton
23/06/05, 08:49
Sommige webhosting bedrijven vragen vaak een soort van jaarlijkse bijlage als je reseller wordt. Daarbij komen de kosten van de producten die je koopt er nog bij. Uiteraard kan het zo zijn dat webhosters eenmalige bijdrage vragen als start tarief.

Gratis hosten/resellen komt bijna niet meer voor. Maar wanneer spreekt het woord 'gratis' jou aan? Veel webhosters bieden veel opties als reseller. Zo kan je bijvoorbeeld gratis reseller zijn, maar je betaald wel elk pakket die je verkoopt.

Designerhosting
23/06/05, 09:26
ik versta onder reseller dat jij een bepaalde x GB aan ruimte en dataverkeer 'huurt' en deze zelf weer mag doorverhuren aan jouw klanten met je eigen prijs etc. Meestal krijg je daarbij een control panel om je eigen klanten te beheren etc....

Het verkopen van andermans pakketten met een marge voor jezelf zie ik meer als 'affilliate' aangeboden worden. Dan heb je dus ook niet echt je eigen klanten. Meestal kun je dit wel gratis starten.

Unixadmin
23/06/05, 12:42
Origineel geplaatst door juicy

Deze vraag is dus niet bedoeld, om te gaan resellen, maar meer om te zien hoe het die bedrijven lukt een stabiele service te behouden.
:huh:

Gh0sty
23/06/05, 12:50
Origineel geplaatst door domper

:huh:

idd, ik snap er ook niets van

Cripton
23/06/05, 14:15
Origineel geplaatst door juicy
Nouja, de naam zegt het al, zijn er veel hosters die gratis reselling
Deze vraag is dus niet bedoeld, om te gaan resellen, maar meer om te zien hoe het die bedrijven lukt een stabiele service te behouden.

De meeste Webhosters gebruiken gewoon een webserver waar zowel resellers als ook normale klanten op zitten. Naarmate de server instabiel raakt door (noem maar) een rede, wordt er een tweede webserver gebouwd. De Webhoster kan altijd zelf beslissen of hij de webserver combineerd dan wel splitst naar 2 webserver. één voor de resellers en één voor zijn eigen klanten.

Dus echt onstabiel raakt het niet, want de Webhoster heeft altijd controle over zijn Resellers. Uiteindelijk gaan de klanten van de reseller in zee met de Webhoster en hij beheerd zijn producten / services.

Santario
23/06/05, 19:19
Origineel geplaatst door Cripton

Uiteindelijk gaan de klanten van de reseller in zee met de Webhoster en hij beheerd zijn producten / services.

Hoezo uiteindelijk gaan de klanten van de reseller in zee met de Webhoster? Denk dat een webhoster dan niet slim bezig is als hij niet op de achtergrond blijft... of bedoel je wat anders?

Remigius
23/06/05, 19:22
De webhoster hoort zich inderdaad op de achtergrond te houden, maar ik denk dat Cripton bedoeld dat de klanten van de reseller te maken hebben met het onderhoud e.d. van de webhoster. De klanten van een reseller zijn en horen ook klanten te blijven van de reseller en niet van de webhoster.

Santario
23/06/05, 20:24
Origineel geplaatst door Remigius
De webhoster hoort zich inderdaad op de achtergrond te houden, maar ik denk dat Cripton bedoeld dat de klanten van de reseller te maken hebben met het onderhoud e.d. van de webhoster. De klanten van een reseller zijn en horen ook klanten te blijven van de reseller en niet van de webhoster.

Ik hoopte al dat hij het zo bedoelde, maar was niet duidelijk uit zijn post :)

Cripton
24/06/05, 08:55
Origineel geplaatst door Remigius
De webhoster hoort zich inderdaad op de achtergrond te houden, maar ik denk dat Cripton bedoeld dat de klanten van de reseller te maken hebben met het onderhoud e.d. van de webhoster. De klanten van een reseller zijn en horen ook klanten te blijven van de reseller en niet van de webhoster.

Excuses hiervoor. We bedoelde dat de klanten van de Reseller wel gebruik maken van de producten van de webhoster. De webhoster houdt zich uiteraard op de achtergrond. Wel zal de webhoster onderhoudt plegen om de webserver draaiend te houden.