PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies



Bapolo
22/06/05, 19:18
Beste leden,

Als startende bedrijf vroeg ik me af of een server met de volgende specificaties wel voldoet en genoeg, snel is voor een startende bedrijf.

Intel Pentium 3 800mhz
128mb ram
10gb harddisk
100gb datatraffic
100mbit uplink

Het gaat hier dus om de snelheid, hoeveel klanten hier ongeveer op passen en of alles wel goed funcioneert.

De prijs is ongeveer 30 euro per maand en netwerk is Neoworld.

merci!

idServe
22/06/05, 19:19
Wat wil je er mee doen? Webhosten, gamehosten ..

Beetje meer info is - as usual - wel fijn :)

Bapolo
22/06/05, 19:21
Webhosten :)

XS-24
22/06/05, 19:24
Als ik het goed heb is neoworld het netwerk van remon akkermans?

Zou in princiepe genoeg zijn maar voor 10 euro meer heb je al een amd 2800...

Bapolo
22/06/05, 19:25
Klopt, maar de vraag is nu.. deze server is dus goed genoeg voor een startende webhosting bedrijf? en e-dentify gaat de server dus plaatsen :).

idServe
22/06/05, 19:26
Dat is goed te doen op zo'n bak. Ik zou er wel (minimaal) 512 MB ram inzetten ivm vooral MySQL.

Een goede 100 klanten moet je er wel op kunnen hosten, afhankelijk van de soort sites dat je host.

Triloxigen
22/06/05, 19:33
Ik denk niet dat het de moeite is zo'n bak :|

Remigius
22/06/05, 19:42
Ik vind het geheugen en de HD een beetje weinig, voor de rest kun je met zo'n machine nog best hosting aanbieden. Vooral als het om eenvoudige websites gaat.

Bapolo
22/06/05, 20:46
Maar het kan geen kwaad dus? als ik deze server houd.

dus: Intel Pentium 3 800mhz
128mb ram
10gb harddisk
100gb datatraffic
100mbit uplink


zal alles werken, en natuurlijk ook snel?

Triloxigen
22/06/05, 21:00
In de tijd dat je het moet overwegen had je geld kunnen verdienen om iets fatsoenlijks te nemen :p

XS-24
22/06/05, 21:08
:o

Neoworld is niet een van de beste netwerken, verre van zelfs (1 transit en 1 peering uplink)

Remigius
22/06/05, 21:26
Origineel geplaatst door Bapolo
Maar het kan geen kwaad dus? als ik deze server houd.

dus: Intel Pentium 3 800mhz
128mb ram
10gb harddisk
100gb datatraffic
100mbit uplink


zal alles werken, en natuurlijk ook snel? Ja het moet wel werken en snel, tsja dat hangt er vanaf wat je er op gaat draaien. Ik zou zeggen neem de opmerkingen in dit forum nog eens in overweging en plaats er wat geheugen bij en een grotere HD. Of inderdaad voor 1 of 2 tientjes meer een betere machine.

Easyracks
22/06/05, 22:15
Uiteraard zal 't snel en goed werken, maar niet als je er 100 websites op gaat donderen. Het ligt helemaal aan je eisen of deze server een goede keus voor je is.

Bapolo
22/06/05, 22:19
Dit is pas een plan hé, heb de server dus nog niet besteld :). Maar leek me wel een goeie koop kwa prijs, maar kwa geheugen valt het inderdaad tegen voor een startende bedrijf.

Alleen nu moet ik dit dus allemaal goed bekijken,
Heb alles op een dikke donkere witte A4 blaadje gezet! ;)
Dus idééén, opmerkingen en aanbiedingen kunnen gerust via pm komen, graag wil ik ook weten wat jullie dan geschikt vinden voor een startende bedrijf, zo kom je ook dingen tegenkomen zoals: de eerste paar weken/maanden zul je niet heel veel klanten hebben.

XBL
22/06/05, 22:37
- geheugen _erg_ weinig.
- hdd _erg_ weinig.

En die specs staan ook niet cool op je site ;) (< niet als grapje bedoeld hoor, maar er zijn veel klanten die daar naar kijken. Wij wilden minimaal 3,0Ghz. Niet omdat het dan zo veel sneller is dan 2,8Ghz, maar het psychologische effect van 'de grens' van 3,0Ghz maakt wel uit).

Jochem

Remigius
22/06/05, 22:47
Je kan het trouwens ook overwegen om te beginnen met minder dataverkeer. Als je begint met hosten heb je vaak nog geen 100 Gb nodig (ook weer afhankelijk van de websites). Persoonlijk zou ik met bijv. 20 Gb/maand beginnen en dan langzaam opbouwen. Hierdoor betaal je de eerste maanden niet teveel voor het dataverkeer.

Bapolo
22/06/05, 23:05
ok dames en heren, ik heb tog maar iets anders in bezit, namelijk een mooie aanbieding..

Pentium 4 2,8 ghz!!
1024 mb ram
80 gb hdd sata
Directadmin
100 gb data
5 IP adressen
Apc reboort
Managed

70 euri per maand.

Veel beter dan de vorige he :)

Remigius
22/06/05, 23:17
Dat is idd een stuk beter. Zeker als deze server volledig gemanaged is. Succes ermee!

Leandros
23/06/05, 14:04
Origineel geplaatst door XS-24
Als ik het goed heb is neoworld het netwerk van remon akkermans?

Zou in princiepe genoeg zijn maar voor 10 euro meer heb je al een amd 2800...


Origineel geplaatst door XS-24
Neoworld is niet een van de beste netwerken, verre van zelfs (1 transit en 1 peering uplink)

- Hoe kom je er bij dat Neoworld van Akkermans is?
- Volgens mij zit je zelf bij Linkup en die hebben ook 1 transit + 1 peering.. En uiteraard heeft alles zijn prijs, klant weet waarschijnlijk heus wel dat 1 transit en 1 peering beetje weinig is maar voor klanten die zich voornamelijk op richten op Nederland is 1 transit leuk. Daarnaast ligt het er ook aan welke peering het is :) Als dat kwaliteit is het om mee te beginnen ook leuk.

host3000
23/06/05, 14:08
Origineel geplaatst door Leandros

- Hoe kom je er bij dat Neoworld van Akkermans is?


Google eens op de bedrijfsnaam. Als enige wordt Neoworld Ltd op webhostingtalk.pl genoemd. Kan toeval zijn....:)

En Remon is reseller (of via via) van Level(3).

Reinier v Eeden
23/06/05, 18:07
Origineel geplaatst door Leandros




- Hoe kom je er bij dat Neoworld van Akkermans is?
- Volgens mij zit je zelf bij Linkup en die hebben ook 1 transit + 1 peering.. En uiteraard heeft alles zijn prijs, klant weet waarschijnlijk heus wel dat 1 transit en 1 peering beetje weinig is maar voor klanten die zich voornamelijk op richten op Nederland is 1 transit leuk. Daarnaast ligt het er ook aan welke peering het is :) Als dat kwaliteit is het om mee te beginnen ook leuk.

Alleen even voor Leandros omdat jij toch iets verkeerd zegt, de rest moeten we dit topic lekker schoon houden voor de persoon die een aanvraag doet.

We hebben amsix en 2 X peering hoor en dus niet 1 peering, en de extra peerings die we hebben van rokscmo is pure kwaliteit. Een partij waar wij niet meer weggaan.

groeten
reinier

flen
23/06/05, 18:15
Origineel geplaatst door Leandros




- Hoe kom je er bij dat Neoworld van Akkermans is?


Wil je beweren dat het niet zo is dan? :)

Overigens niks mis met het netwerk hoor...

snaaps
24/06/05, 00:30
800mhz en 128mb ram?

hmm zou ik niet doen!

Zeker neit als je hier sites voor kalnten op gaat hosten.
tenzij je geen sql gaat aanbieden dan is het wel te doen!

er hoeven maar 2 druk bezocht sql site worden gehost en de server zal snel plat gaan!
Ik bedoel wij hebben een aantal P4 3.0GHZ servers staan met 1024 mb ram en deze krijgen het af en toe al zwaar te verduren!

als je niet zoveel geld heb kan je beter een C kwaliteit server in elkaar flansen.
dat is volgens mij beter dan jouw configuratie.
(er zijn meerdere hosters die dit doen, ben ik inmiddels achter gekomen)

Leandros
24/06/05, 12:16
Origineel geplaatst door flen


Wil je beweren dat het niet zo is dan? :)

Overigens niks mis met het netwerk hoor...

Ach hoor zoveel dingen over Remon, hij zou eigenaar zijn van;
Home
Zajebista
Sisco
Speedbone
Limit internet
en nu Neoworld?

Mocht de helft al waar zijn, dan doet die het toch wel goed. Dat is leuk voor hem.

Maar denk dat we even moet ophouden met roddelen;). Ontopic. Die server is natuurlijk erg zwak voor een XX tal shared hosting klanten, krijg je problemen mee. 2-3 tientjes meer in de maand en er zijn veel mensen hier die je wat leuks kunnen bieden, misschien de partij waar je dit aangeboden kreeg ook wel.

Triloxigen
24/06/05, 12:28
Hoezo doet hij het dan goed?
Dat je veel handelsnaam of veel kbk inschrijvingen hebt zegt niks over de kwaliteit ;)

Edit:
ok, ga niet naar de .com variant van zajebista :'(

Leandros
24/06/05, 12:34
Origineel geplaatst door Triloxigen
Hoezo doet hij het dan goed?
Dat je veel handelsnaam of veel kbk inschrijvingen hebt zegt niks over de kwaliteit ;)

Als je op de namen googled kom je bij sommige toch op leuke sites te recht, dan denk ik, indien daar _allemaal_ achter zit, hij doet het toch leuk, maarja het zijn allemaal geruchten en mijn indruk.

Edit:
ok, ga niet naar de .com variant van zajebista :'(
:r