PDA

Bekijk Volledige Versie : Levertijd dedi-server Kdisservers.nl



Timmetje1989
22/06/05, 14:57
Beste webhostingtalkers,

Vandaag precies 3 weken geleden, heeft KDIS van mij een contract op de deurmat gekregen voor de levering van het volgende (dedicated server):

Intel Pentium 4 3.0 ghz
1024 MB Ram
80 GB

Nu, 3 weken later, heb ik nog steeds niets gehoord, het enige wat ik heb gehoord is dat ik "binnenkort" een mail met de verwachte opleverdatum krijg (ook alweer aantal dagen geleden).

Op de site staat vermeld dat de levering 1 TOT 2 weken is.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Meerdere malen support ticket aangemaakt
- Meerdere malen support-lijn gebeld

Zoals jullie misschien begrijpen, raakt mijn geduld op, daarom ben ik benieuwd of er nog andere mensen zijn die bestelt hebben maar nog steeds niets gehoord hebben en ik hoop heel stiekem op een reactie van KDIS zelf aangezien die ook actief op het forum is.

P.S. dit vind ik in de AV van KDIS:
Indien overschrijding van de afgesproken levertijd dreigt, zal dit zo spoedig mogelijk worden medegedeeld. In geval van overmacht aan de zijde van KDIS zal de termijn worden verlengd met de termijn van die overmacht. Excessieve overschrijding van de levertijd kan beschouwd worden als een grond tot ontbinding van de Overeenkomst.

Jammer dat er niet bijstaat wat er onder: Excessieve overschrijving wordt verstaan (zo heb ik nog geen poot om op te staan :)).

Ook wil ik graag weten wat jullie in dit geval zouden doen?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Mvg,
Tim Breuer

Timmetje1989
22/06/05, 15:04
Deze moest natuurlijk in Dedicated / Colocated forum, mijn excuses... :/

®on
22/06/05, 15:07
Zoek eens op het forum naar "KDIS" en "wachten", daarmee vind je voldoende info.

Unixadmin
22/06/05, 15:10
Origineel geplaatst door Timmetje1989

Jammer dat er niet bijstaat wat er onder: Excessieve overschrijving wordt verstaan (zo heb ik nog geen poot om op te staan :).

1 week overschrijding is niet excessieve dus je kunt je contract niet laten ontbinden. Tis lullig voor je maar het zit niet anders op dan wachten op je server (en natuurlijk veel support tickets aanmaken en dergelijke).
Veel succes.

ThePostman
22/06/05, 15:14
Of even bellen? :)

Timmetje1989
22/06/05, 15:15
Bellen heb ik al meerdere malen gedaan, zover ik weet maakt helpdesk alleen een supportticket aan :)

HBCS
22/06/05, 15:32
ik zou een beetje geduld hebben
en zeker dit soort dingen hier NIET neerzetten
bel ze eens op zou ik zeggen

Timmetje1989
22/06/05, 15:42
Nogmaals, heb al meerdere keren gebeld... :(

Unixadmin
22/06/05, 15:43
Origineel geplaatst door HBCS
ik zou een beetje geduld hebben
en zeker dit soort dingen hier NIET neerzetten
bel ze eens op zou ik zeggen
De TS heeft aangegeven meerdere malen naar Kdis gebeld te hebben, echter zonder resultaat. Ik zie niet waarom je dit soort dingen hier niet neer mag zetten. Tis geen flame topic naar Kdis toe maar eerder een poging om de server online te krijgen. Mss heeft de TS zijn planning rond de oplevering van de server gepland en hij zit nu in de problemen. Kan ik mij heel goed voorstellen.

Timmetje1989
22/06/05, 15:43
Domper begrijpt me ;)!

®on
22/06/05, 15:46
Origineel geplaatst door HBCS
en zeker dit soort dingen hier NIET neerzetten
Waarom niet? Mits fatsoenlijk en gefundeerd is daar niets mis mee.

HBCS
22/06/05, 15:48
hebben jullie wel enig idee hoeveel mensen dit topic lezen via google
en dergelijke
en hoeveel mensen er wel niet kunnen denken oei dat is niks die kdis
en dat als ik of anderen dan een aanbieding doen en er staat het woord kdis in dat ze dan kunnen denken oei dat is niets want .......
negatieve reclame noem ik dit en om dat weg te werken moet je maanden werken

dit alles en voorgaande topics was positief bedoelt naar de ts

Timmetje1989
22/06/05, 15:51
Zal niet weten waarom dit negatieve reclame is, de waarheid verbergen voor toekomstige klanten lijkt me meer "sneaky" dan dit om het zo maar even te noemen.

Het is gewoon een feit dat ik 3 weken wacht, terwijl 1 tot 2 belooft wordt...

No offense tegen KDIS trouwens hoor...

@HBCS, hoelang deed jouw levering bij KDIS als ik vragen mag?

izdesign
22/06/05, 15:53
net zolang blijven bellen tot jij je server krijgt en ff vragen naar rolf dat is de baas bij ons bleef het duren daarna hadden we hem zo :)

Unixadmin
22/06/05, 15:58
Origineel geplaatst door HBCS
hebben jullie wel enig idee hoeveel mensen dit topic lezen via google
en dergelijke
en hoeveel mensen er wel niet kunnen denken oei dat is niks die kdis
en dat als ik of anderen dan een aanbieding doen en er staat het woord kdis in dat ze dan kunnen denken oei dat is niets want .......
negatieve reclame noem ik dit en om dat weg te werken moet je maanden werken

dit alles en voorgaande topics was positief bedoelt naar de ts
Ja ok, je hebt wel een punt. Maar dan nog....
Mss dat iemand hier de eigenaar van Kdis effe hierop wijst en het probleem effe fixen or wharever en dan kan de topic zo snel mogelijk dicht zodat anderen er geen last van negatieve reklame ondervinden.

AlfaHosting
22/06/05, 16:09
Waarom mag dat niet gemeld worden ? Ik denk dat meerdere mensen op het forum dit al gemeld hebben dat de levertijden altijd overschreden worden ... de oplossing is simpel en ligt in het kamp van KDIS ...

vermeld haalbare levertijden op je site en doe daar nog beetje extra bij zodat je in geval van problemen ze zeker haalt en alles is opgelost

®on
22/06/05, 16:10
Origineel geplaatst door HBCS
en hoeveel mensen er wel niet kunnen denken oei dat is niks die kdis
en dat als ik of anderen dan een aanbieding doen en er staat het woord kdis in dat ze dan kunnen denken oei dat is niets want
Dan spreek je daar toch je leverancier (KDIS) opaan? Als ik jou volg, mogen hier alleen "hiephiep hoera, blij blij blij"-topics geopend worden.

Er is overigens niets verkeerd aan het lange wachten, alleen moet zoiets wel duidelijk gecommuniceerd worden aan de afnemer. Duidelijkheid voor alles, ook voor toekomstige klanten (die via google niet alleen dit topic vinden, maar ook de vele topics met tevreden klanten van KDIS)

XBL
22/06/05, 16:48
Origineel geplaatst door izdesign
net zolang blijven bellen tot jij je server krijgt en ff vragen naar rolf dat is de baas bij ons bleef het duren daarna hadden we hem zo :) Dat kan ik inderdaad bevestigen: gewoon bellen en zeggen dat het dringend is en je graag met Rolf doorverbonden wenst te worden.

Wij hebben overigens geen last gehad van te lange levertijd (te vroeg zelfs ;)), maar dat kwam omdat we de bestelling ruim van te voren hadden geplaatst met de gewenste oplever datum erbij.

Jochem

eMiz0r
22/06/05, 21:14
Origineel geplaatst door HBCS
hebben jullie wel enig idee hoeveel mensen dit topic lezen via google
en dergelijke
en hoeveel mensen er wel niet kunnen denken oei dat is niks die kdis
en dat als ik of anderen dan een aanbieding doen en er staat het woord kdis in dat ze dan kunnen denken oei dat is niets want .......
negatieve reclame noem ik dit en om dat weg te werken moet je maanden werken

dit alles en voorgaande topics was positief bedoelt naar de ts

Heb je enig idee van het feit dat dit soort topics niet voorkomen als je gewoon je eigen afspraken nakomt? :)

Ik vind bovenstaand argument een beetje onzinnig om eerlijk te zijn. Het is echt niet nodig om van wht.nl een subjectief forum te maken. Als mensen graag hun genoegen willen uiten over een webhoster moet dat kunnen vind ik en voor datzelfde geld moeten ze ook hun ongenoegen (niet gemodereerd dus!) kunnen uiten als ze het ergens niet mee eens zijn.

Censuur is een dooddoener voor een forum als deze.

FransVanNispen
22/06/05, 23:49
... en zeker dit soort dingen hier NIET neerzetten ...
Waarom niet? Het is hier toch geen propaganda forum?

Zolang het geen pure zwartmakerij is, vind ik dat dit soort dingen best gemeld mogen worden als het op waarheid berust.

KDIS is ook op dit forum vertegenwoordigd, en kan dus ook zich verantwoorden hier als zij daar behoefte aan heeft.

dausems
23/06/05, 00:41
Sterker nog hoe eerlijker het forum hoe meer toekomstige klanten het forum zullen raadplegen voor advies. Hoe meer kans iedereen heeft om op een informele wijze uitleg te geven waarom het soms mis gaat en als het een keer mis gaat dat dat niet gelijk betekent dat je met een slechte hoster te maken hebt.


Gewoon door laten komen dat soort berichten, zie niet waar je bang voor bent

EWS
23/06/05, 01:02
Origineel geplaatst door dausems
Gewoon door laten komen dat soort berichten, zie niet waar je bang voor bent [/B]

Dat ze zelf ook eens in een kwaad daglicht worden gesteld :rolleyes: :)

Unixadmin
23/06/05, 14:13
Een tijdje geleden was hun oplevertijd van servers tussen 1-6 weken. Als zij dat nou gewoon op hun site zetten dan was er niets aan de hand geweest.

Colmo
23/06/05, 17:18
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Zal niet weten waarom dit negatieve reclame is, de waarheid verbergen voor toekomstige klanten lijkt me meer "sneaky" dan dit om het zo maar even te noemen.

Het is gewoon een feit dat ik 3 weken wacht, terwijl 1 tot 2 belooft wordt...

No offense tegen KDIS trouwens hoor...

@HBCS, hoelang deed jouw levering bij KDIS als ik vragen mag?

Oplevering mwa, een uurtje of 10 ;)

Hadden nog 1 server klaar staan dus kon direct in gebruik worden genomen! :)

Timmetje1989
23/06/05, 17:52
Grrr @ Colmo.. Lucky bastard ;)!

HBCS
23/06/05, 20:43
binnen 14 dagen alles klaar hier :(

Timmetje1989
23/06/05, 22:09
Morgen maar (weer) eens bellen en dan naar Rolf vragen...

KDISS
24/06/05, 00:07
Er waren inderdaad leverings problemen met de server, een slechte zaak
van ons om onze klanten niet op de hoogte hiervan te brengen. Op dit
moment worden de bestellingen handmatig verwerkt. Binnenkort met
onze nieuwe homepage worden klanten elektronisch op de hoogte
gehouden van de status, en kunnen zij ten alle tijden bekijken wat de
status is van de bestelling. Ook wordt de leverdatum die bij de servers
staan betrouwbaarder zodat klanten hier wel vanop aan kunnen. De
leverdatum die nu op de site staat moet steeds met de hand worden
bijgewerkt, op de nieuwe homepage gebeurd dit automatisch.

Onze excusses voor de late reactie van onze kant, alle klanten zijn als
het goed is nu geinformeerd over de gang van zaken en hebben allemaal
een definitieve opleverdatum van ons gekregen waar ze wel van op
aan kunnen.

Ik hoop dat ik hiermee het een en ander verduidelijkt heb, en ik
verwacht dat het probleem niet weer voorkomt met de nieuwe site. De
site wordt gelanceerd binnen 2 weken.

Nogmaals onze excusses voor het wachten.

Timmetje1989
24/06/05, 09:22
Heb inderdaad een mail met de opleverdatum gekregen!

Petje af voor KDIS :)!

Unixadmin
24/06/05, 13:13
Origineel geplaatst door Timmetje1989
Heb inderdaad een mail met de opleverdatum gekregen!

Petje af voor KDIS :)!
Dit topic heeft toch wel bijgedragen tot een snelle oplossing. Maare hulde aan Kdis voor zijn snelle (r)actie.

Tuinslak
24/06/05, 22:23
Even offtopic,
maar heeft iemand toevallig het adres van KDIS? Ik vind deze nl. niet terug op hun website?
En hun de vraag stellen via ticket is no go omdat ik dan 1 tot 2 weken moet wachten voor reply. Ik zou eventueel ook kunnen bellen, maar moest er iemand het hier weten, zou het mij een internationaal telefoongesprek besparen.

XBL
24/06/05, 22:27
There you go:

KDIS
Haddingestraat 18
9711KD Groningen
Nederland

Jochem

Tuinslak
24/06/05, 22:30
Bedankt :D

JSAComputers
27/06/05, 01:02
volgens mij zijn ze evengoed verplicht om je een duidelijke reden te geven, of ze dat nou in de voorwaarden hebben staan of niet.