PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows reseller pakket aanbieden, do's en dont's??



mkb-hosting.nl
22/06/05, 10:52
Beste Experts!

Wij willen in de toekomst reseller pakketten gaan aanbieden. Zijn er bepaalde do’s en dont’s waar wij rekening mee moeten houden. Kan iemand een goed prijs > schijfruimte > dataverkeer verhouding geven!
Ook informatie over goede en slechte ervaring is van harte welkom!

Alvast bedankt voor jullie input!

Basic-it
22/06/05, 11:09
Tip 1 : Hou je windows machine up2date zodat ze geen kans krijgen om je machine te hacken. Alleen het nare wanneer je hem up2date wilt houden vooral met de windows pacht moet je je server weer reboten en dit zorgt weer voor wat downtime:( wat erg jammer is.

Cripton
24/06/05, 10:02
Volgends mij is het grote verschil de script die je gebruikt. Zo gebruik je bij Windows ASP en Linux(distros) PHP. Het rebooten van Windows servers duurd soms ook een eeuwigheid. Dit kan flink tegenwerken wanneer veel updates in een korte termijn beschikbaar zijn

mguilmot
24/06/05, 10:16
Want PHP draait niet op Windows natuurlijk ;)

Triloxigen
24/06/05, 10:19
Origineel geplaatst door Cripton
Zo gebruik je bij Windows ASP en Linux(distros) PHP.

Wat is dat voor onzin :D:D

Cripton
24/06/05, 10:43
Origineel geplaatst door Triloxigen


Wat is dat voor onzin :D:D
Bij de meeste webhosting bedrijven (lijkt me ook logisch) gebruiken ze bij Windows Servers altijd ASP en bij linux PHP. Ik heb nog nooit een linuxbak gezien waar je ASP kan draaien. Dus echt onzin is het niet of heb ik het mis? :eek: :huh:

PlanPro
24/06/05, 10:46
ASP op Linux kan wel kijk maar hier:
http://www.sun.com/software/chilisoft/

Het kost zelfs meer dan een licentie voor Windows 2003 Web edition :D

Cripton
24/06/05, 11:28
Origineel geplaatst door PlanPro
ASP op Linux kan wel kijk maar hier:
http://www.sun.com/software/chilisoft/

Het kost zelfs meer dan een licentie voor Windows 2003 Web edition :D
Haha, dit is voor het eerst dat ik dit zie :D :D

PlanPro
24/06/05, 11:34
Dit is wel erg off-topic, maar je kunt ook linux hosting aanbieden op een windows server :D met co-linux http://www.colinux.org/

Zal nu verder weer on-topic blijven ...

SebastiaanStok
25/06/05, 19:57
[offtopick]
ASP en php kan alle bij draaien onder zowel windows als linux.

Voor ASP moet je echter onder linux wat meer moeite doen.
En PHP onder windows is minderfijlig omdat de ASAPI voor ISS niet helemaal goed werkt.

ensermo
27/06/05, 12:58
ASP op linux werkt niet... Simpel... Het is leuk als testje om het te proberen maar verder niet. Ook chillisoft via een Amerkaanse provider uitgetest. Bij alle providers waar ik vroeg werd me afgeraden om het voor productieservers te gebruiken omdat het gewoon weg niet stabiel is. Heb ik dus kunnen meemaken met een webwinkel in ASP. Windows+ASP combinatie.. perfect. Linux-ASP combinatie was gewoon onmogelijk.

msdevasp
28/06/05, 07:32
Origineel geplaatst door ensermo
ASP op linux werkt niet... Simpel... Het is leuk als testje om het te proberen maar verder niet. Ook chillisoft via een Amerkaanse provider uitgetest. Bij alle providers waar ik vroeg werd me afgeraden om het voor productieservers te gebruiken omdat het gewoon weg niet stabiel is. Heb ik dus kunnen meemaken met een webwinkel in ASP. Windows+ASP combinatie.. perfect. Linux-ASP combinatie was gewoon onmogelijk.

Lijkt me logischer als je voor ASP of ASP.NET kiest om dan een Windows machine te gebruiken. Vooral omdat Windows & IIS geoptimaliseerd zijn hiervoor. Tuurlijk zijn er altijd omwegen te vinden om ASP of ASP.NET op een Linux omgeving te draaien, feit blijft dat Windows daarvoor het beste geschikt is. PHP bijvoorbeeld draait overigens ook goed op Windows (makkelijker als ASP op Linux). Ik doe dat zelf ook en heb er geen problemen mee. De meeste PHP scripts draaien zonder problemem onder Windows, daarbij moet wel rekening gehouden worden dat er geen specifieke modules gebruikt worden die alleen voor Linux beschikbaar zijn.

Cripton
28/06/05, 10:05
Conclusie: ASP kan op Linux en PHP op Windows. Dit is niet logisch en daarom ook niet aan te raden. Tevens draait zowel ASP als ook PHP niet lekker met deze combinatie.


En nu weer on-topic :)