PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers: 176 sloten op 1 fysieke machine??



Hollanda
21/06/05, 23:04
Mijn vraag: is het normaal dat een gamehoster 176 sloten draait op 1 fysieke machine?

Dit zijn de machines waar deze hoster mee werkt:

- P4, 3.0 ghz HT
- 1024 mb werkgeheugen (800 mhz)
- 80 gb SATA
- Supermicro machine

Hollanda
21/06/05, 23:06
Nog een plaatje (kan ik niet meer bij het vorige bericht plaatsen):

MikeN
21/06/05, 23:12
Bij sommige gamehosters is dit normaal, bij andere niet ;)

djalken
21/06/05, 23:12
lijkt me misschien wat aan de hoge kant, maar moet dan ook merkbaar voor de gebruikers zijn lijkt me (wellicht kan een fulltime gamehoster aangeven waar hij dit op zou hosten ;))

Gh0sty
21/06/05, 23:17
die server word veel te veel overgeboekt.

de server kan op zich hoogstens 45/50 spelers aan tegelijk zonder te laggen.
soms worden er tot 70 spelers op de server gezet maar dat word alleen gedaan als de gameservers weinig tot niet gebruikt worden.

(mag ik vragen wie dat doet, antwoord mag je ook pm'en als je dat liever hebt. Ik ben gewoon nieuwschierig ^^ ?)

Euro-Servers
21/06/05, 23:17
Als die allemaal vol zouden zitten tezelfder tijd ga je serieuze problemen krijgen met pings. Maarja, sommige hosts houden geen rekening mee wat een systeem aankan & blijven maar servers bijhosten op hetzelfde systeem, met de gevolgen vandien.

Hollanda
21/06/05, 23:17
Dat er zoveel virtuele servers opzitten is eigenlijk sinds de laatste tijd, het waren er eerst iets van 90 sloten bij elkaar (wat ik wel redelijk vind).

Op dit moment zitten er rond de 50 sloten vol.

froggie
21/06/05, 23:21
Het vervelende is dat je over verschillende games praat en je dus niet alle slots over 1 kam kunt scheren.
Ik vind 90 slots eigenlijk nog teveel voor zo'n simpel machientje. Maar ja, als er weinig op die servers gespeeld wordt dan gaat het misschien wel goed.

SystemZ
22/06/05, 10:53
Hmm toch een verdere vraag.

Ik heb een P4-2.4 HT met 1024 GB geheugen S-Ata en draai daarmee

1x CODUO 32 Ports
1x CODUO 20 ports
1x Teamspeak 20 ports

Website met mysql en dan een kleine mailserver voor mezelf.

Zou ik hiermee problemen krijgen als alle sloten vol zouden zitten??

Rgds

Houriahond
22/06/05, 10:58
Hee, dat is een van onze servers, en Hollanda is een van onze klanten :)

Ik zal het even toelichten:

In het geval dat al die sloten gebruikt zouden worden kan ik meteen zeggen dat het zou gaan laggen, echter monitoren wij permanent de statistieken van de machines (binnenkort ook publiekelijk).
Indien één van onze klanten teveel van de server vraagt plaatsen wij de betreffende klant simpelweg naar een minder volle server.
Deze oplossing heeft altijd perfect gewerkt en zal het naar mijn mening ook blijven doen.

Euro-Servers
22/06/05, 10:58
Websites en gameservers op één en dezelfde bak hosten is sowieso al onverstandig.

Houriahond
22/06/05, 11:50
Er draaien geen websites op... dat zou inderdaad niet verstandig zijn, het enige op poort 80 is de webadmin voor gameservers starten / stoppen.

Euro-Servers
22/06/05, 11:58
In ieder geval, als al je slots vol lopen tegelijkertijd kan dat problemen geven, met 72 slots.

Houriahond
22/06/05, 12:05
Origineel geplaatst door Euro-Servers
In ieder geval, als al je slots vol lopen tegelijkertijd kan dat problemen geven, met 72 slots.

Dat klopt, en dat weten we ook... Echter is het in ongeveer 6 maanden nog nooit voorgekomen.

Cyberdevil
22/06/05, 12:05
176 sloten ?

Haha, welke host ? Want is wel grappig.

Zoveel slots durven wij nog niet eens op een Dual Xeon 3.4 Ghz te draaien :)

60 Slots per (+-3Ghz) CPU. Verder zou ik niet gaan want zal je zoiezo lag krijgen.

Maar denk wel niet dat ze de enige zijn. Alle echte budget gameserver providers durven zo'n dingen wel uit te steken.
Betaal gewoon ietsje meer en heb een gameserver zonder lag :)

Houriahond
22/06/05, 12:08
Origineel geplaatst door Cyberdevil
176 sloten ?

Haha, welke host ? Want is wel grappig.

Zoveel slots durven wij nog niet eens op een Dual Xeon 3.4 Ghz te draaien :)

60 Slots per (+-3Ghz) CPU. Verder zou ik niet gaan want zal je zoiezo lag krijgen.

Maar denk wel niet dat ze de enige zijn. Alle echte budget gameserver providers durven zo'n dingen wel uit te steken.
Betaal gewoon ietsje meer en heb een gameserver zonder lag :)

Nogmaals, ik ben de beheerder van die servers.
Het lagt niet zo lang je geen extreem veeleisende klanten hebt, ervaring leert dat het nooit echt vol zit.

En als het wel problemen oplevert is het slechts een kwestie van de betreffende gameserver kopieren naar een andere machine in ons netwerk.

En je zegt zelf dat je ongeveer 60 slots voor zo'n server zou rekenen... Het komt zelden voor dat er zoveel slots tegelijk gebruikt worden.

Okee, deze server is misschien iets té overbooked... Echter verlopen een groot deel van die gameservers binnenkort.

SystemZ
22/06/05, 12:19
Nou ik weet het niet. Ik draai al enige tijd de 2 uo servers en de eerste is ieder avond ramvol :(


2e Nog niet maar dat zal niet lang meer duren.

Meschien wordt het voor ons tijd om externe gameservers te gaan huren ipv hem te laten draaien op mijn colocated server in AMS.

twilightinc
22/06/05, 23:54
Wij draaien 48 CS sloten op 1 machine meer niet... En dat is soms al een ramp op een P4 3.0

Wij maken duidelijke afspraken met onze klanten omtrent de games en de mappen die ze maken. Je moet er van uitgaan dat sommigen dan ook boosted spelen en dat een groot aantal mensen ook inferno gaan doen...
Dan is 24 sloten op een machine al te veel.

Onze servers draaien 24/7 bijna vol. Althans de servers in het jolt netwerk. De nederlandse servers wat minder... maar dat komt binnen kort nog wel. Wij hebben heel duidelijk de afspraak: 48 sloten en meer NIET.

JayvD
23/06/05, 00:05
Ik draai voornamelijk Unreal Tournament based spellen en draai iets van 75-90 slots per server met single cpu (1x P4 3.0Ghz + 1x AMD Opteron 246) en zo rond 125-150 op server dual cpu (1x Dual Opteron 246). Nooit klachten ofzo alles loopt perfect. OOK als 50/75 slots worden gebruikt. Ligt net aan de game volgens mij.

twilightinc
23/06/05, 00:07
Bovenstaande aantal sloten sloeg uiteraard op CS... Wij belasten de game systemen met max 69%. Dit omdat er bij hoge usage de reg minder goed kan verlopen en er toch al vaak doorschieters zijn naar de 100%.

MikeN
23/06/05, 00:14
@Bombmail: moet je ut2004 onslaught is proberen, trek je een Opteron 246 al plat met 32 slots =)

JayvD
23/06/05, 09:40
Origineel geplaatst door MikeN
@Bombmail: moet je ut2004 onslaught is proberen, trek je een Opteron 246 al plat met 32 slots =)
Zal het een keertje doen (om 3 uur s'nachts :))