PDA

Bekijk Volledige Versie : hostplaats



Robbin
21/06/05, 20:04
hallo,
Ik ben van plan binnenkort een resellerpakket te kopen. Ik heb verschillende opties bekeken, maar hostplaats.nl viel op. Ze zijn extreem goedkoop(tenminste dat lijkt mij) en ik lees er redelijk goede reacties over. Mijn vraag is alleen, zijn er mensen die ervaring hebben met hostplaats?? Moet ik deze nemen, of zijn er betere??

paas
21/06/05, 20:11
Tsja,

da's een moeilijke vraag op een forum waar vooral webhosters vertoeven.
De ervaringen zijn inderdaad positief.

Ik wil niet negatief doen, maar hostplaats.nl (en ook de .org) zijn wel pas sinds nov 2004 vastgelegd.

Dus vrij nieuw bedrijf......

Sander-
21/06/05, 20:23
Bekijk gewoon even de standaard hostingvergelijk sites en maak dan je keuze. En bedenk vooral: goedkoop is vaak duurkoop...

Robbin
21/06/05, 20:25
bedankt voor jullie reacties.... Uit jullie reacties kon ik opmaken dat dit misschien niet helemaal de goede plek was, kunnen jullie mij misschien vertellen waar ik verder kan zoeken??

flen
21/06/05, 20:26
Vraag anders aan ze of je een maandje mag testen?

Dan kan je het zelf allemaal even bekijken... Lijkt me beter dan hier om ervaringen vragen.

Luuc
21/06/05, 20:30
Origineel geplaatst door Robbin
bedankt voor jullie reacties.... Uit jullie reacties kon ik opmaken dat dit misschien niet helemaal de goede plek was, kunnen jullie mij misschien vertellen waar ik verder kan zoeken?? Al eens op webhosters.nl (http://www.webhosters.nl/perserv.php) gekeken? :)

Robbin
21/06/05, 20:33
neej,, ga ik nu doen...
bedankt....

SomeOne
23/06/05, 15:49
Ze zijn extreem goedkoop(tenminste dat lijkt mij) en ik lees er redelijk goede reacties over.


Goedkoop is vaak ook duurkoop.. dus als je een goed reseller pakket wil is het misschien verstandig om wat meer geld uit te geven..

Cripton
23/06/05, 16:31
De vraag is meer: Hoeveel klanten denk je te krijgen? En wat voor pakketten ga je verkopen? Vooral de speciaficaties zijn belangrijk. Waar een server zich bevind is niet zo belangrijk. Ze zijn tegenwoordig allemaal goed.

flen
23/06/05, 16:50
Origineel geplaatst door Cripton
De vraag is meer: Hoeveel klanten denk je te krijgen? En wat voor pakketten ga je verkopen? Vooral de speciaficaties zijn belangrijk. Waar een server zich bevind is niet zo belangrijk. Ze zijn tegenwoordig allemaal goed.

Nou dat valt ook wel weer mee hoor...

Robbin
23/06/05, 20:26
niet erg veel klaneten,, ik denk ongeveer 5 tot 10 klanten... Dus dat valt wel mee denk ik...

Luuc
23/06/05, 20:37
Origineel geplaatst door Robbin
niet erg veel klaneten,, ik denk ongeveer 5 tot 10 klanten... Dus dat valt wel mee denk ik... Dan is een resellerpakket inderdaad prima!

Stuur anders hostplaats.nl en/of een paar andere hosters een mailtje en kijk hoe (snel) ze reageren. Beetje op google/webhosters.nl/hostingvisie.nl zoeken naar ervaringen et cetera.

Robbin
23/06/05, 20:42
heel erg bedankt, ik ga even naar reacties zoeken...

Cripton
24/06/05, 09:33
Sommige webhosting bedrijven vragen een start tarief of setupkosten. Als beginner is het niet te doen om deze kosten te betalen. Daarom raden we je aan goed rond te kijken naar webhosting bedrijven die maandelijkse dan wel jaarlijkse bedragen voor het gebruik van de speciaficaties vragen. Bijvoorbeeld 10GB Webhosting en 10GB voor een vast bedrag per maand/jaar.

AlfaHosting
24/06/05, 12:16
Origineel geplaatst door Robbin
bedankt voor jullie reacties.... Uit jullie reacties kon ik opmaken dat dit misschien niet helemaal de goede plek was, kunnen jullie mij misschien vertellen waar ik verder kan zoeken??

Ik raad je aan best even te kijken op bv. webhosters.nl of hostplaats zelf vragen naar enkele referentie's dan verder te gaan op sommige van de antwoorden die je hier gaat krijgen die niet echt objectief zijn ..

Dan krijg je antwoorden als 'goedkoop is duurkoop', meestal gegeven door de hosters die duur zijn .. Ook een antwoord als 'ze zijn pas bezig van 2004' is geen aanduiding dat een host goed of slecht is. Men vergeet vaak dat men zelf ook ooit één jaar bezig is geweest.

Verder kan je nog vragen stellen die echt verband houden met het bedrijf, waar je ook vaak dingen van leert zoals met hoeveel personeel ze zijn, bereikbaarheid support, of ze gedurende de hele dag bereikbaar zijn of enkel na schooluren, enz ...

BsHosting
24/06/05, 12:34
beste mario,

goedkoop is toch idd duurkoop als je wilt praten over service ed.
voor 1 euro pm kun jij gewoonweg weinig service verwachten.

hostplaatsje
24/06/05, 12:44
Origineel geplaatst door mobileman
beste mario,

goedkoop is toch idd duurkoop als je wilt praten over service ed.
voor 1 euro pm kun jij gewoonweg weinig service verwachten.

Ik zit deze discussie al een tijdje te volgen.
Ik zag de reactie van mobileman en toe dacht ik dat het wel een keer genoeg was.

Wat ik hier allemaal lees mogen jullie vinden maar dit is bijna allemaal objectief.
Ik weet dat jullie graag over anderen praten en die graag afkraken. Omdat het nou eenmaal de 'concurent' is.

Ten eerste, Wij als Hostplaats hanteren lage prijzen, en dat willen we ook en dit laten we blijven zien. We willen de klant laten zien dat er voor een lage prijs ook goede service is.

Ten tweede, we bestaan nog maar sinds 2004. dit klopt. Maar jullie zijn toch ook met een eerste jaar begonnen.

Ten derde, Robbin mocht u echt belang hebben dan kunt u contact met ons opzoeken en dan kunt u bij ons een account voor een maand proberen.

®on
24/06/05, 13:07
Origineel geplaatst door mobileman
beste mario,

goedkoop is toch idd duurkoop als je wilt praten over service ed.
voor 1 euro pm kun jij gewoonweg weinig service verwachten.
Als je dan toch je collega webhoster gaat flamen:
jou goedkoopste pakket is €35 jaarlijks, oftewel amper €1,5 per maand. Voor die 0,50 extra kan je plotseling "kwaliteitshosting" verwachten? ;)
Komop zeg, blijf gewoon weg uit topics waar gevraagd wordt naar ervaring met een webhoster, als je zelf webhoster bent.

Robbin, benader hen eens persoonlijk. Stel de vragen die graag wenst te stellen aan hen, en bekijk de antwoorden goed. Gebruik Google/webhosters/hostingvisie voor je onderzoek naar ervaringen.

BsHosting
24/06/05, 13:37
beste ron

ik denk dat jij iets goekoper bent dan mijn prijs is ex 19% btw.

bij jou is ie 29,90 incl btw.

je actieprijs dan

eind van het verhaal zitten we bijna op dezelfde prijs.

ik doelde ook op 1 euro pm incl de btw he dat scheelt pm op onze prijzen wel iets meer als jij schetst.

®on
24/06/05, 13:45
Ik heb het niet over mijn prijzen of van wie dan ook; ik vergelijk enkel jouw prijzen met die van hostplaats. Jij suggereert dat er voor €1 weinig service te verwachten valt. In je onderschrift valt te lezen: "Voor kwaliteitshosting kijk op". Dus voor amper 0,50 extra per maand heb je al kwaliteitshosting :rolleyes: .

Dat BTW verhaal slaat vervolgens weer nergens op. Maar gezien eerdere ervaringen met jou manier van discussieren laat ik het hier maar bij. De strekking was hopelijk duidelijk.

//edit: gebruik eens wat leestekens her en der, dan komt je verhaal wat duidelijker over. 't Is hier tenslotte geen chatbox/MSN-client.

BsHosting
24/06/05, 13:50
beste ron

ik zal niet me je in dicussie gaan maar ik zie daar toch duidelijk prijzen van 18 euro per jaar.

scheelt dan wel 17 euro minstens hoor.

en ik bedoel het niet als afkraken hoor ook niet van hostplaats.

Unixadmin
24/06/05, 13:53
Tjonge, jonge ... gaan we hier bekvechten om die paar euro's al dan niet met BTW en dat op jaarbasis. Pfuff........

®on
24/06/05, 13:56
De warmte is me naar het hoofd gestegen: €35 delen door 12 is ca. €3, verkeerde veronderstelling wat betreft de rekensommen. Excuus dus. De strekking van het verhaal blijft overigens verder overeind staan, een paar euro's per maand extra vragen maakt je nog geen kwaliteitshoster en daar was het me om te doen.

BsHosting
24/06/05, 14:08
beste ron

excuses aanvaard
waar ik dus op doelde is dat je voor 1 euro toch geen service kunt verwachten.

onder kwaliteit versta ik waarschijnlijk wel hetzelfde als jou dat hoef ik hier niet uit te leggen neem ik aan.

Luuc
24/06/05, 14:15
Het gaat hier toch om ervaringen met hostplaats.nl?
Niet over de prijs/kwaliteit verhouding.

Doe dit anders via PB/telefoon/MSN/e-mail

Om nog maar iets toe te voegen:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2045
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?348

Ziet er allemaal positief uit :)

Xerious
24/06/05, 14:53
Origineel geplaatst door mobileman
waar ik dus op doelde is dat je voor 1 euro toch geen service kunt verwachten.

Dat is eerste klas onzin, maar daar ga ik in dit topic geen discussie over houden!

AlfaHosting
24/06/05, 16:53
Origineel geplaatst door mobileman
beste mario,

goedkoop is toch idd duurkoop als je wilt praten over service ed.
voor 1 euro pm kun jij gewoonweg weinig service verwachten.

Als jezelf geen ervaring hebt met hostplaats kan je dat eigenlijk niet zeggen. Het kan zijn dat je als klant niet veel wenst te betalen maar daarvoor ook geen 24/24 uur service verwacht. Natuurlijk voor anderen zoals bedrijven is dit wel belangrijk en zij zullen dan elders meer betalen.

Het is eigenlijk wat je zelf als klant zoekt, dus zomaar eventjes komen met wat vooroordelen vind ik een beetje bedroevend, maar dat is dan mijn mening. Je moet niet starten met proberen iemand anders af te breken in de hoop om zelf een klantje meer gaat krijgen. In de 'long run' gaat dat niet lonen.

eMiz0r
24/06/05, 19:34
Origineel geplaatst door mobileman
beste mario,

goedkoop is toch idd duurkoop als je wilt praten over service ed.
voor 1 euro pm kun jij gewoonweg weinig service verwachten.

Iedereen heeft zijn eigen opvattingen over kwaliteit hosting. Of wou je zeggen dat je voor die paar tientjes per jaar 24/7 telefonisch bereikbaar bent? :P Dat vind ík namelijk kwaliteit.

BsHosting
24/06/05, 19:45
mijn klanten kunnen mij idd bereiken heel de dag.

is er een storing mogen ze bellen al is het in de nacht.

voor bv vragen hoe moet ik mijn mail instellen zijn we er gewoon tijdens de kantooruren.

maar dat weten de klanten zelf ook.

eMiz0r
24/06/05, 20:59
Je hebt een 06 nummer op je website staan dus jij bent de enige contactpersoon binnen het bedrijf, wat nu als je even niet kan opnemen?!

Ik ken hostingbedrijven voor eurobedragen die een 9 tot 5 helpdesk van een aantal mensen tijdens kantooruren beschikbaar hebben. Ik heb het idee dat dat het hostingbedrijf met een telefoonteam meer kwaliteit kan bieden dan jij.

Allemaal suggestief natuurlijk (overigens ook offtopic, mijn excuses), maar dat is exact dezelfde beredenering die jij volgt. Totaal waardeloos dus :)

Wat ik wil zeggen om toch wat binnen het topic te blijven: Robbin, laat je niet leiden door alleen de prijs. Ook goedkope hosters kunnen de zaken tiptop in orde hebben. Duurkoop staat niet automatisch voor kwaliteit!

BsHosting
24/06/05, 21:12
ik heb wel meerdere nummers
alleen zijn die echt voor mensen die klant zijn.

maar ging ook niet om 1 bedrijf specifiek het ging om het algemeen

Xerious
24/06/05, 21:42
Kijk dan eens naar bedrijven als Sohosted.com of PCExtreme, allebei heel goedkoop en een fulltime ploeg van 3 of 4 personen. Die zijn ook de hele dag bereikbaar en is hun prijs bijzonder hoog?

®on
24/06/05, 21:45
Origineel geplaatst door mobileman
waar ik dus op doelde is dat je voor 1 euro toch geen service kunt verwachten.
Zucht.........:X


.....een paar euro's per maand extra vragen maakt je nog geen kwaliteitshoster.....

Rik
24/06/05, 22:06
tis weer genoeg geweest voor vandaag, hop naar bed allemaal :mad:

Closed...