PDA

Bekijk Volledige Versie : Rare Algemen Voorwaarden



Topservers
19/06/05, 19:01
Beste Whters,

Na een korte onderbreking ben ik weer terug :) En ik denk ga meteen eens die nieuwe bedrijven napluizen maar nu kwam ik toch iets raars tegen in algemene voorwaarden van een bedrijf !

Moet je lezen gaat over verhuren van bouncers:

Bouncers:
1. Als je bouncers huurt dien je te idlen in ***
2. Het gebruiken van bouncers voor idle deals is verboden door Quakenet, gebeurt dit toch dan worden de bouncers offline gehaald ivm regels van Quakenet zelf

Wat is er nu aan de hand met de webhosting en gameserver markt ! Dit zijn toch rare dingen om op je website zetten of ligt het nu aan mij !

En ik vind het ook uiterst onproffesioneel ! Ik ga niet de naam noemen van dit bedrijf wat dat maakt niet uit ! Maar wat ik me afvraag is moet je algemene voorwaarden indienen bij de kamer van koophandel ?

Triloxigen
19/06/05, 19:09
Nee, moet niet.

Topservers
19/06/05, 19:23
Okeej maar je bent met me eens dat dit rare av is ? En niet echt vertrouwen afstemt

XS-24
19/06/05, 19:28
Klopt.


http://www.topservers.nl/index.php?id=Home

www.shopcentrum.nl/site


... professioneel

s.vossen
19/06/05, 19:43
Origineel geplaatst door XS-24
Klopt.


http://www.topservers.nl/index.php?id=Home

www.shopcentrum.nl/site


... professioneel

Algemeen plaatje ;)

http://www.funprice.nl/

Topservers
19/06/05, 19:48
Ja dat is heel algemeen ! Maar dat heeft niets te maken met een AV een AV hoort juist je bedrijf of klant te helpen bij onenigheid !

s.vossen
19/06/05, 19:52
Een bedrijf mag alles er in zetten. In jouw ogen misschien raar, voor een klant misschien weer heel normaal. De AV is iets tussen de klant en het bedrijf en wanneer de klant daarmee akkoord gaat is er niks aan de hand!

[offtopic]
Is het toegestaan in je AV te zetten dat je bij facturen slechts na 1 herinnering of zelfs geen direct de zaak uit handen geeft aan een incassobureau?

Stetson
19/06/05, 20:09
Origineel geplaatst door s.vossen
Een bedrijf mag alles er in zetten. In jouw ogen misschien raar, voor een klant misschien weer heel normaal. De AV is iets tussen de klant en het bedrijf en wanneer de klant daarmee akkoord gaat is er niks aan de hand!
............. Zet dat maar uit je hoofd :p

Unixadmin
19/06/05, 23:43
Origineel geplaatst door Stetson
Zet dat maar uit je hoofd :p
:huh: Kun jij het effe uitleggen?.

EWS
19/06/05, 23:47
In de algemene voorwaarden mogen geen onredelijke dingen staan. Onredelijke bepalingen worden door de rechter zo verworpen. Daarom is het ook slim om je AV na te laten kijken door bijvoorbeeld ICTrecht.

s.vossen
19/06/05, 23:48
Origineel geplaatst door EWS
In de algemene voorwaarden mogen geen onredelijke dingen staan. Onredelijke bepalingen worden door de rechter zo verworpen.



Bouncers:
1. Als je bouncers huurt dien je te idlen in ***
2. Het gebruiken van bouncers voor idle deals is verboden door Quakenet, gebeurt dit toch dan worden de bouncers offline gehaald ivm regels van Quakenet zelf

Daar is toch niks onredelijks aan? En dan mag je toch binnen bepaalde normen vrijwel alles er in zetten wat je wil ... ?

Topservers
20/06/05, 15:11
Hum nee, net zoals EWS als zeg onredelijke dingen worden meteen verworpen door de rechter !

Hjalmar
20/06/05, 15:20
En dan mag je toch binnen bepaalde normen vrijwel alles er in zetten wat je wil ... ?

Als het redelijk is altijd blijkbaar ;)

Wat is idlen? :D

Stetson
20/06/05, 15:57
Origineel geplaatst door domper

:huh: Kun jij het effe uitleggen?. Nou gewoon. Je kunt niet alles er zo maar in knallen waarvan jij denkt dat het wel aardig is of wat je zo uit komt.
Ook al tekent je klant die AV, dat wil nog niet zeggen dat die AV aan de normen van redelijkheid en billijkheid of het consumentenrecht voldoet en als er dan een geschil is komt het maar al te vaak voor dat het dan als reserve papier op de plee kan worden gehangen ;)
Dus als iemand roept:
"De AV is iets tussen de klant en het bedrijf en wanneer de klant daarmee akkoord gaat is er niks aan de hand!"
Dan zeg ik daarom "zet dat maar uit je hoofd".

Thijma.NL
20/06/05, 18:13
Ik ken ook een bedrijf die deze paar regels ook in haar algemene voorwaarden hanteert toevallig ook voor haar bouncer klanten.

Persoonlijk zou ik zoiets nooit in mijn AV zetten, ik snap wel waarom bedrijven dat doen; namelijk om een algemene kanaal te hebben met alle bouncers zodat ze snel kunnen zien of de bouncers gekke dingen doen etc.

* Heb namelijk zelf lang, lang, lang.. geleden bouncers verhuurd :x