PDA

Bekijk Volledige Versie : AdSense



Igor
18/06/05, 20:47
Hey,

Ik wil een AdSense banner op m'n site zetten, maar hoe zit het met die cheques? Moet zoiets aangeven bij de belastingdienst?

simmering
18/06/05, 22:13
Ten eerste kun je deze tegenwoordig ook laten overmaken op je bankrekening. En ja het lijken me inkomsten dus moet je die opgeven.

Totalin
18/06/05, 22:39
Nee, dat is nog niet mogelijk. Je krijgt een cheque thuisgestuurd, die moet je naar je bank brengen en na ongeveer 5 werkdagen wordt het op je rekening gestort. De transactie kosten bedragen 5 euro volgens mij.

V. Kleijnendorst
18/06/05, 22:41
Origineel geplaatst door Totalin
Nee, dat is nog niet mogelijk. Je krijgt een cheque thuisgestuurd, die moet je naar je bank brengen en na ongeveer 5 werkdagen wordt het op je rekening gestort. De transactie kosten bedragen 5 euro volgens mij.

Beter de aankondigingen van AdSense in de gaten houden.
:)

Erik H.
18/06/05, 22:46
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Beter de aankondigingen van AdSense in de gaten houden.
:)

Inderdaad ....

InterRacks
18/06/05, 23:03
De cheque kosten bedragen wel meer dan 5 euro (12,00 was het hier)

Tegenwoordig is het inderdaad mogelijk betaling via bank. Scheelt die cheque kosten.

Igor
18/06/05, 23:16
Maar moet ik dit op geven aan de belasting, of is dat vanaf ... euro?

joriz
18/06/05, 23:17
Zelf doe ik nu betaling via bank.
Dit gaat gewoon snel en scheelt een heleboel gedoe en geld met cheques.

Alleen hoe het met de belasting zit weet ik niet.

Even wat technisch.

De reclame van Google staat niet op jouw site maar wordt via een javascript geladen van servers buiten Nederland. Ook Google zit niet in Nederland maar is een Amerikaans bedrijf. Dit is dus inkomen vanuit het buitenland.
Hoe het verder zit moet ik zelf ook nog de belastingdienst voor bellen.

Henky!
19/06/05, 01:45
Inkomen is inkomen. Gewoon belasting betalen dus.

De omzet is wel BTW vrij indien je een BTW nummer hebt (VAT).

WebSiteNet
19/06/05, 09:32
Officieel moet je er belasting over betalen. Alleen ik denk dat meer den de helft van alle nederlandse adsense gebruikers dat niet doet.

Je moet een heel lang traject van belasting formulieren volgen in de wizard van google (voornamenlijk vanwege die ingewikkelde amerikanen), maar uiteindelijk komt er uit dat je het zelf moet regelen.

De faq's (/helps) van google adsense zijn erg uitgebreid en erg handig. Daarin kijken zal zeker helpen!

Unixadmin
19/06/05, 11:49
Origineel geplaatst door WebSiteNet

De faq's (/helps) van google adsense zijn erg uitgebreid en erg handig. Daarin kijken zal zeker helpen!
Tis geen leuke bezigheid maar tis idd wel aan te raden hun FAQ goed door te nemen.