PDA

Bekijk Volledige Versie : Tip voor de wifi-mensen die nu lekker in de tuin zitten



rosslo
18/06/05, 16:21
Heerlijk zo, zonnetje, beetje wind, in de tuin onder de parasol met laptop en wifi verbinding...... alleen jammer dat m'n signaal niet al te sterk is en 'ie me d'r zelfs af en toe uitgooit.

Voor mensen met hetzelfde probleem, lees verder!
Leg een zak chips (of een chipszak :)) naast het antenne punt van je laptop, op ongeveer een centimeter afstand. Dit blijkt als versterker te werken en had ik eerst een zeer laag tot laag signaal, nu heb ik een goed tot zeer goed signaal.

Ik ben er net zelf met stom geluk achter gekomen dat dit werkt en dacht dat het meer mensen kan helpen....dus doe er je voordeel mee!!

P.S. TS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor o.a. te hoge cholesterol gehaltes, dichtslippende aderen en overgewicht ten gevolge van het creeren van deze signaalversterkers!! :P

Proxio
18/06/05, 16:25
Klopt, je kunt er bijv ook een pringles bus over je antenne heen doen, werkt ook goed! :)

RobbertC
18/06/05, 16:26
Toevallig, ik zit ook net in de tuin :)

Er is op internet ergens een tutorial te vinden over hoe je een Pringles bus inzet als antenne. Dat schijnt zo goed te werken dat je met een beetje pech de hele accesspoint 'opblaast'. (Of is dat een broodje-aap verhaal? Iemand hier verstand van toevallig? ;))

Hmm, spuit 11. Grr @ Proxio ;)

luser
18/06/05, 16:42
Hier hangen meerdere hotspots (voorraan, achteraan en helemaal boven), uitstekende ontvangst in de tuin :)

wv-
18/06/05, 16:55
Origineel geplaatst door RobbertC
Toevallig, ik zit ook net in de tuin :)

Er is op internet ergens een tutorial te vinden over hoe je een Pringles bus inzet als antenne. Dat schijnt zo goed te werken dat je met een beetje pech de hele accesspoint 'opblaast'. (Of is dat een broodje-aap verhaal? Iemand hier verstand van toevallig? ;))

Hmm, spuit 11. Grr @ Proxio ;)

als je het signaal laat weerkaatsen op je access point, dan kan je wel eens iets voor hebben, maar het gaat hier over de client, niet over de AP :)

Unixadmin
19/06/05, 11:48
Origineel geplaatst door rosslo

P.S. TS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor o.a. te hoge cholesterol gehaltes, dichtslippende aderen en overgewicht ten gevolge van het creeren van deze signaalversterkers!! :P
Wist jij niet dat jij vaker nee moest zeggen :)

Tnuz
19/06/05, 12:22
Origineel geplaatst door Proxio
Klopt, je kunt er bijv ook een pringles bus over je antenne heen doen, werkt ook goed! :)
Antenne is ingebouwd in scherm ;)

Hjalmar
19/06/05, 12:32
Origineel geplaatst door Tnuz

Antenne is ingebouwd in scherm ;)

Lege zak chips over je beeldscherm heen hangen... Logisch :D

Sander-
19/06/05, 12:38
kwaliteitsspul kopen :P

Of als je ASUS hebt ff de US Firmware erin zetten... :D:D Of een gehackte, kan je heel mooi die slidertjes van het zendvermogen omhoog doen :D

chester
19/06/05, 21:31
Origineel geplaatst door RobbertC
Dat schijnt zo goed te werken dat je met een beetje pech de hele accesspoint 'opblaast'. [/B]

...het is net als met een zender. De kwaliteit en sterkte van het signaal hangt voor een groot deel aan van de lengte van de antenne. De lengte van de antenne moet afgestemd worden op de golflengte van de frequentie waarop je uitzendt.

Als de antenne volledig getuned is, dan zou ideaal gezien 100% van je vermogen (Watt) kwijt kunnen in de ether. De praktijk leert dat de antenne's nooit helemaal fijn getuned zijn, en dat dus een deel van het vermogen 'terugkomt' naar de zender toe.

Dit werkt dus je bereik tegen. Als 10% van het vermogen terugkomt, werkt het nog eens 10% tegen, dus houd je nog maar 80% van het vermogen over.

Als je met je pringles bus maar fout-genoeg afregelt, kon er wel eens meer vermogen terugkomen naar je zender dan hij aankan. Dan wil de eindtrap het wel eens begeven. (27 MC-ers die wat hobby-en kunnen er over mee praten hihi)

'Opblazen' schijnt turbo-taal te zijn voor het defect raken van een eindtrap ;)

kevers84
19/06/05, 22:10
Origineel geplaatst door Tnuz

Antenne is ingebouwd in scherm ;)

De antenne van je Accesspoint/router zit ingebouwd in je scherm??

:| Shit ik wil ook scherm met router in 1 !!!

janneman
19/06/05, 22:54
Ik zit nu ook nog in de tuin, en ik heb een perfecte verbinding met wireless LAN.
En het modem staat een meter of 8 hoger op zolder :)

phreak
20/06/05, 09:15
Origineel geplaatst door chester


...het is net als met een zender. De kwaliteit en sterkte van het signaal hangt voor een groot deel aan van de lengte van de antenne. De lengte van de antenne moet afgestemd worden op de golflengte van de frequentie waarop je uitzendt.

Als de antenne volledig getuned is, dan zou ideaal gezien 100% van je vermogen (Watt) kwijt kunnen in de ether. De praktijk leert dat de antenne's nooit helemaal fijn getuned zijn, en dat dus een deel van het vermogen 'terugkomt' naar de zender toe.

Dit werkt dus je bereik tegen. Als 10% van het vermogen terugkomt, werkt het nog eens 10% tegen, dus houd je nog maar 80% van het vermogen over.

Als je met je pringles bus maar fout-genoeg afregelt, kon er wel eens meer vermogen terugkomen naar je zender dan hij aankan. Dan wil de eindtrap het wel eens begeven. (27 MC-ers die wat hobby-en kunnen er over mee praten hihi)

'Opblazen' schijnt turbo-taal te zijn voor het defect raken van een eindtrap ;)

Ghehe, steek maar eens een naald in de kabel van je 27mc naar je antenne, pure humor :)

Mikey
20/06/05, 09:40
whehe of de antenne die je perongelijk los schopt van je custom build fm zender. bye bye BLY 93 :(

HBCS
20/06/05, 09:51
daar heeft een qq640 geen last van die kan wel tegen een stootje

warlock
25/06/05, 15:35
Het is niet aan te raden om een Pringles bus te gebruiken als antenne voor je AP.
Pringles is handig als richt-antenne op je client voor b.v. wardriven ofzow.... je behoort 'm wel aan te passen en niet zomaar over je bestaande atenne te schuiven.
Als je Pringles wilt gebruiken voor je AP dan zou je dat kunnen doen als beveiliging om bepaalde delen uit te sluiten van ontvangst,
dit omdat in tegenstelling van je standaard antenne op je AP de pringles antenne een richting in kunt richten....

Normaale straal antenne (((.)))

Richt Antenne alla pringles (.))))

xserve
25/06/05, 16:03
Origineel geplaatst door kevers84
De antenne van je Accesspoint/router zit ingebouwd in je scherm??

:| Shit ik wil ook scherm met router in 1 !!!
Het gaat nog steeds over de antennes van de client!! Die van mij zit ook in het scherm.

AlexanderOnline
25/06/05, 16:55
Origineel geplaatst door janneman
Ik zit nu ook nog in de tuin, en ik heb een perfecte verbinding met wireless LAN.
En het modem staat een meter of 8 hoger op zolder :)
Welk merk accespoint/modem als ik vragen mag?

Ber|Art
25/06/05, 20:37
Ik werk in de tuin met het Wifi A protocol (5Ghz) werkt erg goed, geen zak chips nodig :)

Best4U
26/06/05, 13:56
Zeg.. ik wil er maandag draadloze router gaan halen.
Welke modellen worden er hier absoluut aangeraden/afgeraden?

froggie
26/06/05, 14:17
Ik zou voor een Linksys gaan. Out of the box goed spul en voor diegene die dat leuk vinden is er genoeg te hacken.

flen
26/06/05, 16:31
Origineel geplaatst door froggie
Ik zou voor een Linksys gaan. Out of the box goed spul en voor diegene die dat leuk vinden is er genoeg te hacken.

Heb hier een tijdje een linksys gehad maar het bereik was niet echt super (oud modelletje al weer hoor)... Nu een 3COM en die doet het perfect.

wv-
26/06/05, 16:38
senao is goed, maar wel wat duurder

Best4U
26/06/05, 19:48
Origineel geplaatst door wv-
senao is goed, maar wel wat duurder

Ik zat zelf aan zoiets te denken:
http://www.tijdhof.com/product_info.php?cPath=73_48&products_id=101
Is dit wat?

Norman
26/06/05, 22:15
Ik heb hier thuis een wl-300g van Asus en voor een kennis een wl-500g aangeschaft....
Ideale AP's moet ik zeggen en kosten vrij weinig.
Je kan idd met een custom firmware het zendvermogen vergroten tot 86mw.

WH-Tim
27/06/05, 03:28
En wat doe ik nu precies om beter ontvangst te hebben? Mijn antenne zit dus achterop de kast, onder het bureau :rolleyes:

AlexanderOnline
27/06/05, 08:42
@WH-Tim, ja en bij mook nog tegen een verwarmning, dat werkte niet echtgoed :X

buysman
27/06/05, 09:22
Origineel geplaatst door froggie
Ik zou voor een Linksys gaan. Out of the box goed spul en voor diegene die dat leuk vinden is er genoeg te hacken.

Helemaal mee eens, ik heb geen problemen met in de tuin internetten hoor, gewoon perfect bereik!

@froggie,

Wat valt er zoal te hacken aan een linksys accespoint dan?

WH-Tim
27/06/05, 14:10
Origineel geplaatst door buysman


Helemaal mee eens, ik heb geen problemen met in de tuin internetten hoor, gewoon perfect bereik!

@froggie,

Wat valt er zoal te hacken aan een linksys accespoint dan?

De eigenaar zijn macadres bannen en alleen die van jou allowen + de adminpass changen ;)

buysman
27/06/05, 17:39
Origineel geplaatst door WH-Tim


De eigenaar zijn macadres bannen en alleen die van jou allowen + de adminpass changen ;)

Met 'hacken' doel ik hier meer op het toevoegen van dingen, denk aan hacks voor een forum..

Domenico
28/06/05, 13:41
Origineel geplaatst door buysman


Helemaal mee eens, ik heb geen problemen met in de tuin internetten hoor, gewoon perfect bereik!

@froggie,

Wat valt er zoal te hacken aan een linksys accespoint dan?

http://www.i-hacked.com/content/view/26/42/

wv-
28/06/05, 13:56
die linksys'n hebben bijna geen zendvermogen. senao's hebben 100mW zendvermogen tot 200 mW, hangt er vanaf welke versie je neemt.

Domenico
28/06/05, 16:04
Origineel geplaatst door wv-
die linksys'n hebben bijna geen zendvermogen. senao's hebben 100mW zendvermogen tot 200 mW, hangt er vanaf welke versie je neemt.

Dat kun je dus opschroeven met een andere firmware.

wv-
28/06/05, 16:05
Origineel geplaatst door Domenico


Dat kun je dus opschroeven met een andere firmware.

ja dat dacht ik al, maar 300% van 20 mW is nog altijd maar 60, dus zo krachtig is het niet (tenzij mijn 20 mW fout is, maar ik het weet het niet exact)

Norman
28/06/05, 20:15
Origineel geplaatst door wv-
die linksys'n hebben bijna geen zendvermogen. senao's hebben 100mW zendvermogen tot 200 mW, hangt er vanaf welke versie je neemt.

Kan me vergissen maar 200mw of 100mw is toch eigenlijk al hardstikke illegaal ?

flen
28/06/05, 20:17
Origineel geplaatst door wv-
senao is goed, maar wel wat duurder

Welk type zou je aanraden daarvan?

wv-
28/06/05, 20:36
Origineel geplaatst door Norman


Kan me vergissen maar 200mw of 100mw is toch eigenlijk al hardstikke illegaal ?

200 mW is illegaal in de EU. Je mag die bezitten (en kopen), maar niet gebruiken. 100 mW mag wel.


Origineel geplaatst door flen


Welk type zou je aanraden daarvan?

Hangt er vanaf wat je nodig hebt. Ik zou de gewone Access point voor indoor, 54G nemen, 100 mw . Die kost ongeveer 100 eur excl btw.

Best4U
28/06/05, 21:37
Origineel geplaatst door wv-

Hangt er vanaf wat je nodig hebt. Ik zou de gewone Access point voor indoor, 54G nemen, 100 mw . Die kost ongeveer 100 eur excl btw.


Origineel geplaatst door Best4U


http://www.tijdhof.com/product_info.php?cPath=73_48&products_id=101


Is dus iets duurder... Je moet trouwens wel iets beter zoeken naar zo'n Senao dan linksys.

Heb je er zelf ook een wv-? en zo ja, waar heb je hem vandaan?

wv-
29/06/05, 01:24
ik heb er zelf ook, maar van 11 mbit nog. Werkt prima. een shop in nederland is bijvoorbeeld http://www.zx-yagi.nl/.

kevers84
29/06/05, 01:33
Origineel geplaatst door WH-Tim


De eigenaar zijn macadres bannen en alleen die van jou allowen + de adminpass changen ;)

Reset knop 5 sec inhouden en de gemaakte settings zijn er dan uit?? Toch :)

Dune
29/06/05, 14:58
Origineel geplaatst door WH-Tim


De eigenaar zijn macadres bannen en alleen die van jou allowen + de adminpass changen ;)

Of: het macadres van jou laptop toevoegen op het wireless van de buurman (a) ;)