PDA

Bekijk Volledige Versie : Server doet vreemd



eweps
16/06/05, 11:47
Hallo,

De server die vreemd doet is een

Intel Celeron 2.4 GHZ
256 mb ram geheugen
80 gb hdd
250 gb dataverkeer

Hiervan is 2 gb ruimte bezet en 12 gb dataverkeer tot nu toe in deze maand.

De load is gemiddeld nu al 0.10 en dit lijkt mij erg hoog, soms is de server zo ontzettend traag en gisteren is hij zelfs helemaal uitgevallen.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? KDIS(degene die de dedicated server aanbiedt) reageert niet via email. Bellen zijn we al aan het proberen.

Het is nu al zeker een maand bezig, maar weet iemand of de werking van de server een zorg van KDIS is, of van ons zelf?

Alvast bedankt!

Nick

svbeek
16/06/05, 11:59
Doe eens een free -m om te zien hoeveel ram er gebruikt wordt en of hij swapt (dat wil je niet)

Een average load van 0.10 is nog te doen, zou het probleem niet moeten zijn. Is het netwerk wel snel? Doe eens wat pings om te zien of dat geen probleem is.

Als je echt kunt aantonen dat de server veel minder presteert dan je van zo'n machine zou verwachten heb je denk ik wel een goede reden om te klagen. Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je er zelf mee doet. Wat draait er zoal op?

ChemicalWH
16/06/05, 11:59
Origineel geplaatst door eweps
Hallo,

De server die vreemd doet is een

Intel Celeron 2.4 GHZ
256 mb ram geheugen
80 gb hdd
250 gb dataverkeer

Hiervan is 2 gb ruimte bezet en 12 gb dataverkeer tot nu toe in deze maand.

De load is gemiddeld nu al 0.10 en dit lijkt mij erg hoog, soms is de server zo ontzettend traag en gisteren is hij zelfs helemaal uitgevallen.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? KDIS(degene die de dedicated server aanbiedt) reageert niet via email. Bellen zijn we al aan het proberen.

Het is nu al zeker een maand bezig, maar weet iemand of de werking van de server een zorg van KDIS is, of van ons zelf?

Alvast bedankt!

Nick

Nick,

Tenzij je een Managed dedicated server hebt is dit je eigen probleem/verantwoordelijk.

Wat staat er precies op die server? als in, aantal klanten? mysql websites? gameservers?

Ruud

eweps
16/06/05, 12:03
We hebben service level 0, van KDIS.. www.kdisservers.nl het lijkt mij dat het een managed dedicated server is.

Bij service level agreement staat:
level: monitoring: hardware: software: updates/installaties: prijs
0 Ja 24x7x24 Nee Nee €0,-

Er staan alleen een aantal websites op de server, verder geen rare downloads en dergelijke.

Euro-Servers
16/06/05, 12:06
SLA 0 is naar mijn weten EIGEN beheer en volgens KDIS ook veronderstel ik :)

eweps
16/06/05, 12:07
Standaard wordt de hardware binnen 24 uur gerepareerd of er wordt aan u een oplossing gegeven. Ons streven is om u hardware z.s.m. te repareren.

U bent zelf verandwoordelijk voor de software op de server. U kunt updates zelf installeren of u kunt dit door ons laten doen. Mocht u toch problemen tegen komen die u niet kunt oplossen dan kunnen wij het probleem gratis voor u onderzoeken. Na onderzoek kijken wij hoe wij het probleem het beste kunnen oplossen en of hier eventueel kosten aan verbonden zijn. Wij proberen zoveel mogelijk problemen z.s.m. en gratis op te lossen.

^
dat staat bij de sla specs

HBCS
16/06/05, 12:10
is dat op gezette tijden of is hij de hele dag traag

eweps
16/06/05, 12:12
Dat is heel erg afwisselend, heb ook al eens gehad dat de load ineens 59 was... lijkt mij niet echt normaal..

Alvast bedankt voor de reacties

fiko
16/06/05, 12:28
Dat is zeker vervelend een load van 59 op een server waar een klein aantal website's op draaien en die dan 10Gb dataverkeer per maand genereren lijkt mij veel. Ik denk dat het meer aan het netwerk van KDIS ligt, dan aan de server zelf. Heb je ook de mogelijkheid om via een control pannel het dataverkeer te kunnen monitoren en kijken of er geen hik in het verkeer zit? Ik denk dat het netwerk van KDIS af en toe niet lekker loopt en daardoor schiet de load van de server op 59.

Om te zeggen dan de server niet snel genoeg is met een load van 0.15 wil ik wel graag weten hoe je het hebt getest?

eweps
16/06/05, 12:31
Ik heb niks getest, ik weet alleen dat hij 2 maanden geleden nog perfect was en dat de load nog op 0.0 stond, ondertussen zijn er wel wat websites bijgekomen, maar niet spectaculair veel..

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

HBCS
16/06/05, 12:33
het lijkt er idd op dat het netwerk van kdis wat vol loopt
is er niet ergens te zien wat er op het netwerk gebeurt dan ?

_arno_
16/06/05, 12:34
misschien voert iemand zware web applicaties uit ? zoals criminals op je server?

en als je load af en toe vliegt , misschien even in de crontab kijken.

eweps
16/06/05, 12:51
Ik zal de server nog eens onderzoeken, ik weet niet waar ik de status van het netwerk kan bekijken.. als iemand dat weet hoor ik dat graag.

Weet iemand toevallig ook hoe je kunt zien of er een ddos attack plaatsvind?

Alvast bedankt!

Smoved.nl
16/06/05, 13:15
Als de server traag word moet je even met het commando "top" kijken welke processen er draaien, eventueel kun je ook nog "mytop" gebruiken om de mysql query's te zien die misschien de hoge load veroorzaken.

Albert
16/06/05, 14:34
Ik zou je /TMP dir eens checken ;)

joriz
16/06/05, 15:17
Heb je nog een control panel zoals Cpanel erop? Daar kan je duidelijk bekijken hoeveel CPU/MEM/Mysql elk domein gebruikt (vast ook wel bij ander pakketten)

Wat valt je op als de load zo hoog is? Zijn er dan bepaalde processen die veel serverload in bestag nemen?
Dit kan je inderaad bekijken via het commando top

Stefan Mensink
16/06/05, 15:25
Overigens klinkt het me heel onwaarschijnlijk in de oren dat de load op een server extreem hoog zou worden doordat het netwerk waaraan de machine is aangesloten niet goed is.

Als dat al zo zou zijn zouden de websites misschien traag laden, maar de load niet enorm omhoog schieten.

s2software
16/06/05, 15:34
Waarom laat je je serverbeheerder er niet naar kijken? Als je er geen hebt, PM me, ik ken goede.

eweps
16/06/05, 16:11
Net ging hij weer down, het controle paneel is Direct Admin.

Load: 4.1 A zie ik op de APC.
Load in direct admin: 0.10 na de herstart.

Die commando's moet ik in root intikken?

eweps
16/06/05, 16:20
Nog een update die wel van belang is:

Processor Speed (MHz) 2395.218
Total Memory 248220 kB
Free Memory 2960 kB
Total Swap Memory 522104 kB
Free Swap Memory 490728 kB


Kan iemand met die gegevens wat meer zeggen?

De free memory loopt soms terug naar 2200 kb, lijkt mij vrij weinig..

en nu is hij weer sloom en staat het vrije geheugen weer op:

Free Memory 61680 kB
Load: 5.22

Load gaat nu omhoog zit nu al op 6

Proxio
16/06/05, 17:13
Tja, ik denk niet dat iemand hier zó voor je kan zeggen wat het probleem is. Je moet dan echt iemand 'op' je server laten kijken...

KDISS
18/06/05, 08:37
Buiten onze SLA om zijn wij toch gaan inloggen op de server van de
klant en nu blijkt inderdaad dat er te weinig geheugen in de server
zit. De betreffende server van de klant is heel veel geheugen aan het
swappen waardoor de server steeds trager wordt.

Het probleem heeft niks met het netwerk te maken of iets dergelijks
alles loopt verder bij ons stabiel. Probleem wordt opgelost voor de
klant vandaag doormiddel van extra ram geheugen. Deze topic kan
om deze reden dan ook gesloten worden.

fiko
18/06/05, 21:51
Bijna te mooi om te geloven. Wat een service van KDIS. TOP TOP TOP

Danger
19/06/05, 19:03
//edit.

zie dat het is opgelost en gesloten kan worden.

eweps
19/06/05, 19:24
Fiko je hoeft niet zo enthousiast te zijn.. want ik heb steeds een paar dagen moeten wachten op een mailtje terug!!!

dus zo heel erg tevreden ben ik niet!

verder is het nu wel opgelost dus dat is weer mooi

SebastiaanStok
19/06/05, 20:42
Ik denk tewijnig geheugen :)

Zo wie zo vind ik 256 voor een server al wijnig :X

hostingpower
19/06/05, 22:29
Tja, een celeron en 256 mb ram is toch wat weinig voor een productieserver. Ik zou toch niet voor minder dan een pentium 4 gaan met minimaal 512 ram. Dat is vragen om problemen. Het mag niets kosten zeker?

eweps
19/06/05, 22:33
Hij is nu ook geupgrade naar 768 mb geheugen. Onze andere servers zijn wel oke, pentium 4 met 2 gb ram