PDA

Bekijk Volledige Versie : Kdis ?



Yoso
15/06/05, 20:56
Ik zit te denken om een dedicated bij http://www.kdisservers.nl te huren, alleen ik weet weinig over de snelheid van hun. Iemand ervaringen en mischien een voorbeeld van een website die ook gehost is op een server van hun ?

Pakket die ik wil bestellen:

Naam: Intel Xeon
Cpu : Dual Xeon 2.8Ghz
Ram : 4GB
HD : 250 GB
Dataverkeer: 500 GB
OS software : Windows 2003 standaard editie

Filipino
15/06/05, 21:15
We hadden vroeger een aantal servers bij hun. Opzich lekker goedkoop, enkel het netwerk was niet super (wij hadden ze nodig voor gameservers), voor webhosting zal het prima zijn.

XBL
15/06/05, 21:27
Webhosting gaat hardstikke lekker. We hebben twee servers in hun netwerk hangen, één colocated, één dedicated.

Voorbeeld sites (even een greep uit enkele persoonlijke sites van mij):
vanleeuwen.at (http://vanleeuwen.at)
vuilnisbak.com (http://vuilnisbak.com)

Zie mijn sig voor een speedtest.

Ik kan desgewenst even een lookingglass voor je opzetten als je dat wilt, de gegeven hiervan zal ik je dan PM'en.

Jochem

HBCS
15/06/05, 22:04
ik kan aleen maar zeggen prima
ook de snelheid van hun netwerk is de laatste maanden prima
suc6

Toon
15/06/05, 22:33
zoek even op dit forum, er zijn tal van kdis topics al reeds.

henkowz
16/06/05, 15:56
Maby vraagt TS dit omdat Kdis laatste tijd heeft lopen sleutelen aan sommige zaken?

Toon
16/06/05, 16:30
Tsjah, wij sleutelen iedere maand, dan zou je iedere maand wel nieuwe topic kunnen openen :)

Yoso
16/06/05, 17:38
Origineel geplaatst door henkowz
Maby vraagt TS dit omdat Kdis laatste tijd heeft lopen sleutelen aan sommige zaken?

Wat bedoel je ? (Als ik vragen mag) :)

[LS]Leodavinci
16/06/05, 19:56
Origineel geplaatst door Filipino
We hadden vroeger een aantal servers bij hun. Opzich lekker goedkoop, enkel het netwerk was niet super (wij hadden ze nodig voor gameservers), voor webhosting zal het prima zijn.

Ik draai op het moment zelf nog een gameserver op KDIS, een dual 2.8 versie met 2 GB ram... voor gaming is de ping meer dan redelijk, internationaal wellicht iets minder dan duurdere providers (maar niet significant)

Mijn ervaring: support is redelijk snel, verbinding is goed... hou wel rekening met een opzegtermijn en vooruitbetaling van 2 maanden !!!

arjanv
17/06/05, 10:30
Wij hebben nu ook een half jaar een server in KDIS haar colo hangen. Eerste paar maanden hebben we wat probleempjes gehad maar de laatste maanden draait het als een zonnetje. Snelheid is goed te noemen en ze zijn lekker goedkoop. Zeker aan te raden!!

Grtz Arjan

TiMMiEJ
17/06/05, 15:14
als je wil weten of ze snel zijn.. stuur een email dan.

ja3
17/06/05, 15:49
Ik heb er zelf ook een tijdje een server gehad, vooral de laatste tijd is hun service erg verbeterd. O.A. door colostation.

AlfaHosting
17/06/05, 16:34
Wat KDIS natuurlijk meeheeft is hun lage prijs. Het netwerk is de laatste maanden ook sterk verbeterd. De support is heel erg wisselend, soms krijg je snel antwoord, soms moet je erg lang wachten. Ook wat betreft serversetup mag je meestal de aangekondigde periode op de site met een korreltje zout nemen. Grootste probleem is dat je vaak dingen dikwijls moet vragen voor er aktie komt, en dat is wel jammer. Maar over het algemeen is onze ervaring wel positief.

Timmetje1989
17/06/05, 20:22
Met een grote korrel zout, nog even en ik wacht al 3 weken, wel belden ze me netjes op om te vertellen dat (door een fout van mij) wat fout was gegaan met contract.

Tuinslak
17/06/05, 23:53
Netwerk is inderdaad verbeterd en redelijk stabiel.
Enkel wat packets drop hier en daar... Meestal niet echt merkbaar.
Groter probleem is dat de connectie naar Telehouse (uk) wel af en toe bugged. Bijna elke maand netsplit mijn ircd met de HUB server in Telehouse... Echte redenen krijg ik hier niet voor, en veel wordt er niet verbeterd (al gaat het al veel beter dan vroeger, maar het netwerk is over het algemeen verbeterd).

Een groot minpunt is persoonlijk toch de support.
Ik vraag nu al 13 dagen voor een nieuw ip dat ik nog niet gekregen heb... Heb al gemailed dat ze moeten antwoorden, een pm gestuurd via wht, ... Niets :huh:

Ze zijn denk ik leuk om te beginnen of voor persoonlijke stuff, maar niet echt om professioneel te gaan.

Maar dat is natuurlijk enkel mijn mening.

Remigius
18/06/05, 08:27
Geen ervaringen met het netwerk, wel met KDIS (Rolf) zelf. Aardige gozer, maar de support/reactie snelheid is heel erg wisselend. Wij hebben in het begin via Rolf domeinen geregistreerd. De ene keer was het binnen een dag of 2 geregeld, de andere keer moest ik er elke keer achteraan bellen. Als je dit geen bezwaar vind is het volgens mij wel een betrouwbare partij.

TiMMiEJ
23/06/05, 13:16
Wij hebben 1 server gehad bij hun (colocated) de pings van de gameservers waren prima, support is iid wisselend. De ene keer heb je binnen een kwartier antwoord, en de dag erna heb je binnen 6 uur antwoord.

Onze server heeft daar 5 maanden gehangen. 1 keer een korte downtime, voor de rest geen problemen gehad.

snaaps
24/06/05, 00:46
snelheid is over het algemeen goed
Heb wel eens rare ping resultaten gehad maar dit duurden maar een paar seconden.

support is goed als je hem aan de lijn kan krijgen...
is redelijk behulpzaam en vriendelijk.

prijzen zijn ook mooi bij kdis tot een bepaalde hoogte dan.
de dedicated servers zien er van de buitenkant mooi en nettjes uit.
Geen losse snoeren en een goede airflow in de kast.
(in tegen overstelling van de colocated racks, hier hangt en ligt alles er maar een beetje bij)

facturering netjes via incasso (kan je het in ieder geval niet vergeten)
wel elke 3 maanden ff controlleren of de facturen goed zijn!
indien deze niet goed zijn krijg je binnen 1 a 2 dagen het teveel betaalden bedrag netjes terug gestort op je rekening!
(bij sommige moet je er 4 x voor bellen)


een redelijk control panel voor je dataverkeer en andere statistieken.
plus een sms service als je server niet correct werkt!


kortom is KDIS, (rolf) een prima bedrijf voor de kleinere hosters/bedrijven.

sinds kort ben ik er wel achter gekomen dat het voor grotere bedrijven geen geschikte patner is.
dit toch vanwege de support
Maar dat ff terzijde!

UnknownFear
25/06/05, 10:37
Goede airflow? Nou, mijn server had gisteren toch wat anders te vertellen:

Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Running in modulated clock mode
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Running in modulated clock mode

En 's middags nog een uur gezeik, sjonguh jonguh.

Tuinslak
25/06/05, 10:46
Welke temp? -> run sensors

AlexanderOnline
25/06/05, 11:52
Origineel geplaatst door UnknownFear
Goede airflow? Nou, mijn server had gisteren toch wat anders te vertellen:

Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Running in modulated clock mode
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Running in modulated clock mode

En 's middags nog een uur gezeik, sjonguh jonguh.
Dit hebben wij ook weken lang gehad, erg vervelend. Het zorgde er zelfs voor dat de server soms in een soort lus ging en bijna bleef hangen.
tip, als je toch in ssh wilt werken zonder die errors, typ (door die errors heen :P)
"service syslog stop", als het goed is moet dat werken, dan zijn de errors iig even weg.
Ik zou even contact met kdis opnemen, bij ons gaven ze aan de kast te vervangen, ik weet eigelijk niet of dat gebeurt id, maar we hebben laatste 3 weken nergens last meer van.

WH-Tim
25/06/05, 14:29
Origineel geplaatst door UnknownFear
Goede airflow? Nou, mijn server had gisteren toch wat anders te vertellen:

Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Temperature above threshold
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#0: Running in modulated clock mode
Jun 24 00:33:31 r1k1s25 kernel: CPU#1: Running in modulated clock mode

En 's middags nog een uur gezeik, sjonguh jonguh.

En als je nu eens even stopt met zeuren en eerst op hun website rondkijkt voordat je begint te schreeuwen zie je vanzelf dat het binnen 5 minuten op te lossen is door 1 instelling te veranderen in je kernel config!

Het ticketsysteem word eenmaal s'morgens en eenmaal s'middags gecontroleerd op nieuwe tickets, en voor het einde van de dag ook nog eens geloof ik. Het ligt er dus puur aan wanneer je het ticket hebt aangemaakt. Telefonisch ook zeker goed te bereiken, en problemen of nieuwe servers bellen ze netjes ipv ellelange e-mails te versturen zonder persoonlijk contact. Netjes dus :)

Nachtwerk is bij hun ook zeker geen probleem, al zul je hiervoor wel een Service Level Agreement voor moeten hebben aangeschaft! Server opzetten duurt iets langer aangezien ze meerdere servers in één keer willen fixen, maar kan sneller als je meer betaalt waardoor ze dus speciaal voor jouw naar het datacenter gaan. Dit laatste kan ik overigens niet hard maken ;)

AlexanderOnline
25/06/05, 17:01
@WH-Tim: er staat in hun FAQ wel iets hoe het op te lossen, maar bij ons hielp het niet. En het is bekend dat er wat warmte probs waren, en kdis zei zelf dat ze de kasten gingen vervangen... dus chill..

Tuinslak
25/06/05, 17:22
Origineel geplaatst door WH-Tim

Het ticketsysteem word eenmaal s'morgens en eenmaal s'middags gecontroleerd op nieuwe tickets, en voor het einde van de dag ook nog eens geloof ik.

Mhhh?
En op welke bewijzen baseer je je ?
Want ik heb het nog niet gemerkt, zeker de laatste tijd toch niet.

e-styled
04/07/05, 10:34
Ikzelf heb er ook 2 dedicated server gehad, NIET DOEN!

Ze hadden mijn server zomaar geherinstalleerd, en ik kreeg daarvoor een factuur van 40 euro excl. btw, dat is me 2 keer gebeurd, een keer met toestemming, een keer zonder, ik vertrouw dat bedrijf echt niet meer.
Ikzelf had rolf van Kdis op MSN, maar ik vind persoonlijk dat hij het mooier vertelde dan het was.

Ik raad je eerder Icehosting aan, waar ikzelf ook heen ga :)

repsaj
04/07/05, 10:46
Ik heb sinds december een server en er nog nooit wat mee gehad

nu in de zomer duurt het iets langer dat er antwoord is op de tickets
maar verder ben ik best tevreden

Timmetje1989
04/07/05, 11:29
Heb sinds een paar dagen een dedi bij KDIS, pings van gameservers zijn acceptabel, niet geweldig.

ThaBomb
06/07/05, 21:21
Weet je wat ik slecht vind, weet niet hoelang dit al is..

Zij hebben 2 sites..
www.kdiss.nl en kdisservers.nl

Op kdiss.nl staat voor info kun je mailen naar info@kdiss.nl
Vervolgens komt er een email terug Oeps dit account accepteerd geen email..
Wil je bestellen, dan krijg je melding pagina niet gevonden..
Heel veel links bestaand gewoon niet.

djalken
06/07/05, 21:53
Origineel geplaatst door ThaBomb
Weet je wat ik slecht vind, weet niet hoelang dit al is..

Zij hebben 2 sites..
www.kdiss.nl en kdisservers.nl

Op kdiss.nl staat voor info kun je mailen naar info@kdiss.nl
Vervolgens komt er een email terug Oeps dit account accepteerd geen email..
Wil je bestellen, dan krijg je melding pagina niet gevonden..
Heel veel links bestaand gewoon niet.

Kan wat zeggen over het bedrijf, maar hoeft niet natuurlijk... aan de andere kant heb ik dit eerder meegemaakt met iemand van kdis bij een vorig bedrijf

ThaBomb
06/07/05, 21:56
Origineel geplaatst door djalken


Kan wat zeggen over het bedrijf, maar hoeft niet natuurlijk... aan de andere kant heb ik dit eerder meegemaakt met iemand van kdis bij een vorig bedrijf

Slechte reclame op deze manier..

TiMMiEJ
08/07/05, 14:19
Dat hun dedi's te warm worden vind ik niet zo gek hoor, p4 3.0 in een 1u chieftec case en er dan 40 boven elkaar (zonder rails volgens mij). De prijzen van hun dedi's zijn ook laag, als ze hun dedi's in een dikke procase zetten dan zullen hun prijzen ook stijgen....Ook zijn de temperaturen in redbus om te huilen.

www.kdis.nl, zo staat deze er al vanaf ik hem voor de 1e keer zag (6 maanden terug)

Kleine moeite om deze ff door te linken, want ik heb kdis gevonden via een host website waar hun het goedkoopste waren. Daar stond toen www.kdis.nl bij, totdat ik hier op wht hun website zag, heel verwarrend dus.

Verder heb ik nooit problemen gehad met de support, die was gewoon prima. Toen mijn server niet meer pingde is rolf zelfs voor mij naar adam gereden. TOPPIE :D

Danger
08/07/05, 16:50
zoals je ziet zijn de meningen dus verschillend.. ik ben een collega van TiMMiEJ en ik ga dus ook mee met wat hij zegt.

KDISS
09/07/05, 01:04
Origineel geplaatst door djalken


Kan wat zeggen over het bedrijf, maar hoeft niet natuurlijk... aan de andere kant heb ik dit eerder meegemaakt met iemand van kdis bij een vorig bedrijf

Deze naam kdiss met dubbel s is nog niet officieel in gebruikt.
www.kdisservers.nl is de officieele pagina. Met dubbel ss wordt
straks de nieuwe naam en site/stijl.

We hadden gedacht dat dit wel een tijdje geheim zou blijven maar
we werden toch opgenomen door zoekmachines die de "geheime"
site/url bloot gaf :D. Natuurlijk is dit niet zo'n ramp echter brengt dit
inderdaad wel verwarring, vandaar dat ik deze site op zwart heb
gezet.

snaaps
15/07/05, 11:41
Origineel geplaatst door KDIS
vandaar dat ik deze site op zwart heb
gezet.

hmm bij mij is de site wit?

XS-24
15/07/05, 12:21
En waar staat die tweede S voor dan?

XBL
15/07/05, 13:21
Origineel geplaatst door XS-24
En waar staat die tweede S voor dan? Servers? Kdisservers als handelsnaam is te lang. Persoonlijk zou ik kiezen voor Kdis (Ka-dis) zonder tweede S, omdat hij zo ook al bekend is bij het publiek.

Tipje voor Kdis (zie je, zonder tweede s ;)): schakel even kdis.nl door naar kdisservers.nl, want heel veel zullen naar kdis.nl gaan als ze goede verhalen horen over 'kdis'.

Jochem

henkowz
15/07/05, 15:28
Gister contracten opgestuurd (voor de 2e keer), gaan kijken hoelang het duurt voordat de bak zoemt.

henkowz
29/07/05, 13:50
Nou de bak is dus sinds gister online, er moeten nog wat dingen door hun geconfigureerd worden zou gister gedaan worden... Supportdesk gebeld ik word vandaag terug gebeld, heb SLA level 8.

snaaps
29/07/05, 13:52
Nou das aardig snel voor kdiss

snaaps
29/07/05, 13:53
p.s wat vinden jullie eigelijk van de nieuwe website van rolf?

XS-24
29/07/05, 13:58
Is nog niet helemaal klaar lijkt me:

http://www.kdiss.com/content.php?site=1&lang=1&id=8 << leeg
http://www.kdiss.com/content.php?site=1&lang=1&id=9 << leeg
http://www.kdiss.com/content.php?site=1&lang=1&id=3 << leeg

ETC.

http://www.kdiss.com Alleen het kopje servers maakt het ook leeg, verder mooie layout.

henkowz
29/07/05, 13:59
+ vernieuweing
- werkt niet in firefox

snaaps
29/07/05, 14:02
een grote verbetering is dat de site nu ook in engels is.
echter vindt ik de kleuren nogal cliche.
Tevens is de inhoud niet echt vernieuwend te noemen.

maar wel een vooruitgang met de vorige layout

Ik schrok me rot van der week toen ik naar de site ging!

cashmere
29/07/05, 19:42
hij is overigens ook erg langzaam =[

henkowz
30/07/05, 10:24
Wel netjes van ze, iemand een sla laten afnemen en niet nakomen.

snaaps
31/07/05, 12:46
31-07-2005 12:45 websites van kdiss niet bereikbaar.

BsHosting
31/07/05, 12:48
denk dat er iets in het dc bij hun is bv mollie.nl is ook niet beriekbaar en die staan daar volgens mij ook

snaaps
31/07/05, 12:49
hmm al onze servers zijn gewoon bereikbaar.

nok, nok.
(ff afkloppen)

henkowz
31/07/05, 14:38
Ja hier ook, niet dat ik er nog wat mee kan sinds ze niet op support mails reageren en het telefoonnummer nergens over gaat. (word niet opgenomen).

KDISS
31/07/05, 14:48
We zijn bezig met onze webservers. Wij zijn wel gewoon telefonisch bereikbaar 24 uur per dag (0800-BELKDISS). Emails komen wel gewoon aan op onze servers. Excusses voor het eventuele ongemak.

KDISS
31/07/05, 14:50
Update: Inmiddels is alles weer bereikbaar.

AlfaHosting
31/07/05, 18:31
Origineel geplaatst door KDIS
Update: Inmiddels is alles weer bereikbaar.

Wanneer gaat jullie bestelsysteem opnieuw werken ?

AlfaHosting
13/08/05, 00:21
Origineel geplaatst door KDIS
We zijn bezig met onze webservers. Wij zijn wel gewoon telefonisch bereikbaar 24 uur per dag (0800-BELKDISS). Emails komen wel gewoon aan op onze servers. Excusses voor het eventuele ongemak.

Jullie zetten een telefoonnummer op de site dat niet bereikbaar is voor Belgische klanten ??

Tuinslak
13/08/05, 00:29
Ach ja... Wat doet je eraan ;)
En idd, ik kan er niet naar bellen. :p

AlfaHosting
13/08/05, 00:44
Origineel geplaatst door Tuinslak
Ach ja... Wat doet je eraan ;)
En idd, ik kan er niet naar bellen. :p

En als je belt krijg je het antwoord dat ze op vakantie zijn tot 21 augustus ?

cashmere
13/08/05, 07:40
Origineel geplaatst door henkowz
Ja hier ook, niet dat ik er nog wat mee kan sinds ze niet op support mails reageren en het telefoonnummer nergens over gaat. (word niet opgenomen).

0800 nummer waar niet opgenomen wordt is iig kostenbesparend:P

// verder niets vervelend t.o. kdis, suc6 iig

snaaps
13/08/05, 11:55
Rolf zit lekker met zijn bruine reet in de zon ergens op een wit strand!

Alleen een beetje lullig dat die invaller van hem geen DA licence kan aanmaken!

Nou ja, ik gun rolf wel een lekkere rustige vakantie toe!

p.s als die 0800 nummer niet bereikbaar is vanuit belgie vraag dan ff aan rolf zijn prive nummer!
Doet hij wel, ik heb hier ook 2 prive nummers die ik kan gebruiken bij (echte) hoge spoed.
(geen telnr aan mij vragen die krijg je toch niet van mij!)

AlfaHosting
13/08/05, 19:54
Origineel geplaatst door snaaps
Rolf zit lekker met zijn bruine reet in de zon ergens op een wit strand!

Alleen een beetje lullig dat die invaller van hem geen DA licence kan aanmaken!

Nou ja, ik gun rolf wel een lekkere rustige vakantie toe!

p.s als die 0800 nummer niet bereikbaar is vanuit belgie vraag dan ff aan rolf zijn prive nummer!
Doet hij wel, ik heb hier ook 2 prive nummers die ik kan gebruiken bij (echte) hoge spoed.
(geen telnr aan mij vragen die krijg je toch niet van mij!)


Ik heb geen problemen met het feit dat hij op vakantie is .. iedereen heeft recht op vakantie, ook Rolf :) Ik heb hen ook wel telefonisch kunnen contacteren maar je zou toch denken dat men een werkend nummer voorziet op de website.

Telefonisch hulp is dan wel een telefoniste die zegt dat er geen technische support meer is en dat we niet kunnen verder geholpen worden VOOR 21 augustus en dat lijkt me wel te ver gaan, omdat we toch betalen voor een bepaald service level.

Het is dan ook aan KDISS om voor de nodige vervanging te zorgen. Ondertussen staan er al enkele tickets dagenlang open zonder reactie.

WilcoOnline
13/08/05, 20:00
Helaas is communicatie soms beetje aan de langzame kant bij Kdis.

Wij hebben er zelf ook regelmatig last van dat is ook de reden dat wij voor onze servers en diensten onderdak hebben sinds kort bij iemand anders.



Origineel geplaatst door Mario



Ik heb geen problemen met het feit dat hij op vakantie is .. iedereen heeft recht op vakantie, ook Rolf :) Ik heb hen ook wel telefonisch kunnen contacteren maar je zou toch denken dat men een werkend nummer voorziet op de website.

Telefonisch hulp is dan wel een telefoniste die zegt dat er geen technische support meer is en dat we niet kunnen verder geholpen worden VOOR 21 augustus en dat lijkt me wel te ver gaan, omdat we toch betalen voor een bepaald service level.

Het is dan ook aan KDISS om voor de nodige vervanging te zorgen. Ondertussen staan er al enkele tickets dagenlang open zonder reactie.

snaaps
13/08/05, 22:15
Even voor de goede order: er is wel degelijk een vervager voor spoedeisende zaken! vraag ernaar bij de telefoniste.

AlfaHosting
13/08/05, 22:43
Origineel geplaatst door snaaps
Even voor de goede order: er is wel degelijk een vervager voor spoedeisende zaken! vraag ernaar bij de telefoniste.

Ik heb MEERDERE malen er uitdrukkelijk naar iemand van de technische dienst gevraagd bij deze 'telefoniste' van KDISS omdat ik iemand wilde spreken omtrent drie openstaande problemen en een RAM upgrade. Ze heeft me telkens gemeld dat ik diende te wachten tot 21 augustus.

Als er een vervanger is, waarom beantwoord hij dan geen openstaande tickets ? Beetje vreemd allemaal.

snaaps
14/08/05, 00:14
wellicht is je probleem niet dringend genoeg voor de telefoniste.

Maar ik begrijp je probleem...

AlfaHosting
14/08/05, 00:42
Origineel geplaatst door snaaps
wellicht is je probleem niet dringend genoeg voor de telefoniste.

Maar ik begrijp je probleem...

Ik denk niet dat een telefoniste die misschien niet eens weet wat 'webhosting' is moet beslissen wat dringend is en wat niet. De telefoniste is gewezen op de problemen en onze SLA overeenkomst met KDISS, zij hoeft niet te oordelen. Ik heb meerdere malen gevraagd om doorverbonden te worden. Waarom betaal je voor een bepaalde SLA als ze toch niet nageleefd wordt ?

DaRkDrEw
14/08/05, 03:48
... Waarom betaal je voor een bepaalde SLA als ze toch niet nageleefd wordt ?

Waarom kiezen mensen altijd voor het goedkoopste en denken hierbij meteen het allerbeste te krijgen wat dus gewoon niet kan.

TP edit: Even wat rustiger aan in het vervolg

AlexanderOnline
14/08/05, 11:18
Daar zit wel wat in, maar het gaat hier toch echt om een SLA, en afspraak is afspraak, dus jou opmerking is mss niet helemaal terecht

AlfaHosting
14/08/05, 11:21
Origineel geplaatst door DaRkDrEw


Waarom kiezen mensen altijd voor het goedkoopste en denken hierbij meteen het allerbeste te krijgen wat dus gewoon niet kan.

Hoe kan jij nu weten wat wij gebruiken en wat we betalen of zo ? Ziek wordt ik van die opmerkingen in een poging om anderen zwart te maken.

jinxedworld
14/08/05, 11:22
Als je betaald voor een SLA, dan mag je absoluute verwachten dat deze nageleefd word. Als dit niet gebeurd dan zou ik persoonlijk toch eens met die partij om tafel gaan zitten en overleggen waarom het niet gebeurd, en wat voor oplossing ze dan wel kunnen bieden.

Ik ben vanochtend wakker gebeld omdat er ergens een probleempje met een server was. De SLA welke ik met die klant heb afgesproken kom ik na. Zo doe je toch zaken?

snaaps
14/08/05, 20:10
Nou vandaag weer ff een ticket aangemaakt en wat denk je?
Ik ben vandaag binnen 1 1/2 beantwoord!

Hoezo problemen?

Tuinslak
14/08/05, 20:13
1 1/2 = ?
1.5 uur?

Ik heb ook een ticket aangemaakt, deze middag ofzo, en daar heb ik nog geen antwoord opgekregen...

snaaps
14/08/05, 20:14
Mischien ligt dit aan je naam?
(tuinslak)

snaaps
15/08/05, 18:43
werkt de sms service nog bij iemand?
Hier werkt het namelijk niet meer.
(van colocontrolstation)

WilcoOnline
15/08/05, 18:55
Origineel geplaatst door snaaps
werkt de sms service nog bij iemand?
Hier werkt het namelijk niet meer.
(van colocontrolstation)

Als je in de changelog kijkt van colocontrolstation kun je zien dat deze functie uitgezet is.

In iedere geval dat was de laatste keer dat ik daar op keek. Tegenwoordig nieuw onderkomen wat kwa communicatie toch echt stuk beter is.

Geen slechte mening over kdis hoor maar iedereen weet dat ze best laks zijn wat betreft communicatie.

Tuinslak
15/08/05, 18:58
Origineel geplaatst door snaaps
Mischien ligt dit aan je naam?
(tuinslak)

Waarom zou dat aan mij liggen?
Een reply van hun is wel redelijk belangrijk...
Ivm server ophaling enzo. :(
Nog steeds geen reply btw.
Selectief niet antwoorden op bepaalde mensen? Fraai...

snaaps
15/08/05, 19:00
vraag ff naar cees de lange!
Wat edoel je met server ophaling?

p.s in de updates vindt ik niks over de verwijdering van de sms service.
tis wel jammr, nu ken ik alle sms berichten zelf gaan betalen.

weet iemand een goede 3e partij die mijn server kan monitoren tegen een maandelijkse kosten?
(geen webbuddy die controleert alleen poort 80)

Sphere
15/08/05, 19:06
Origineel geplaatst door snaaps
vraag ff naar cees de lange!
Wat edoel je met server ophaling?



Ons contract verloopt volgende maand en wij hebben besloten het contract niet te verlengen.

snaaps
15/08/05, 19:08
Gaat dit om een dedi server?
Dan zal het wel goed komen, ik neem aan dat als jij dit in de tickes heb vermeld dat ook al worden de servers niet afgesloten niet hoeft te betalen.

WilcoOnline
15/08/05, 19:09
Origineel geplaatst door Tuinslak


Waarom zou dat aan mij liggen?
Een reply van hun is wel redelijk belangrijk...
Ivm server ophaling enzo. :(
Nog steeds geen reply btw.
Selectief niet antwoorden op bepaalde mensen? Fraai...

Gewoon bellen

Timmetje1989
15/08/05, 19:14
SMS monitoring werkt niet? Staat niet vermeld op de colostation site (ma 15 augustus 19:13)

Known Problems:
[]Traffic shows 0 GB traffic if there is traffic less then 0 GB per day
[]No services will be checked at this time
[]No traffic will be monitord at this time

Sphere
15/08/05, 19:27
Origineel geplaatst door snaaps
Gaat dit om een dedi server?
Dan zal het wel goed komen, ik neem aan dat als jij dit in de tickes heb vermeld dat ook al worden de servers niet afgesloten niet hoeft te betalen.

Ik neem aan dat ik een dedi niet mag ophalen :D colo dus

snaaps
15/08/05, 19:30
Die kan je toch zelf uit het rack halen?
Ik neem aan dat je jezelf gewoon kan aanmelden bij redbus?

WilcoOnline
15/08/05, 19:43
Origineel geplaatst door snaaps
Die kan je toch zelf uit het rack halen?
Ik neem aan dat je jezelf gewoon kan aanmelden bij redbus?

Mischien krijgt hij dan ook wel zo iets als Icehosting :P

Tuinslak
15/08/05, 20:06
Origineel geplaatst door snaaps
Die kan je toch zelf uit het rack halen?
Ik neem aan dat je jezelf gewoon kan aanmelden bij redbus?

Nee, je bent geen klant van Redbus, maar van KDIS(S) (dat weer klant van iemand anders is).
Als jij daar toekomt van "hey, ik kom enkele servers ophalen bij het KDISrack" smijten ze je direct buiten....

repsaj
15/08/05, 20:14
Hopen dat je servertje niet helemaal onderop zit :P

AlfaHosting
15/08/05, 20:39
Blijkbaar is er dan toch nog leven bij KDISS ...

snaaps
15/08/05, 20:59
Ik snap een ding niet, als je een colo server hebt hangen daar, dan beschik je toch ook over colocontrolstation? Hier kan je je zelf aanmelden bij redbus. Dan kan je zo die server weg halen daaro.

Esbes
15/08/05, 21:10
Origineel geplaatst door snaaps
Ik snap een ding niet, als je een colo server hebt hangen daar, dan beschik je toch ook over colocontrolstation? Hier kan je je zelf aanmelden bij redbus. Dan kan je zo die server weg halen daaro.

Je mag niet zomaar je apparatuur mee naar huis nemen lijkt me, of gaat dat allemaal zó makkelijk bij RedBus?

Tuinslak
15/08/05, 22:29
Origineel geplaatst door repsaj
Hopen dat je servertje niet helemaal onderop zit :P

Jawel... 2de server van beneden... :(



Origineel geplaatst door snaaps
Ik snap een ding niet, als je een colo server hebt hangen daar, dan beschik je toch ook over colocontrolstation? Hier kan je je zelf aanmelden bij redbus. Dan kan je zo die server weg halen daaro.

Bij mijn weten werkt colocontrolpanel niet?
Zeker al niet in mozilla en Linux/mac os X. Zelfs met Internet explorer krijg ik zo'n "gelieve even te wachten" popup ding in javascript dat niet meer weg gaat....



Origineel geplaatst door Esbes


Je mag niet zomaar je apparatuur mee naar huis nemen lijkt me, of gaat dat allemaal zó makkelijk bij RedBus?

Nee, tuurlijk niet. KDIS moet dat doorgeven aan Redbus, maar blijkbaar is Rolf weg? En Cees doet enkel de administratie (werkt die wel bij KDIS? of is hij zo'n huur-me-in-boekhouder? :p)

snaaps
15/08/05, 22:31
Origineel geplaatst door Esbes


Je mag niet zomaar je apparatuur mee naar huis nemen lijkt me, of gaat dat allemaal zó makkelijk bij RedBus?

Mooi verhaal!, zou ik niet eens me server mee naar huis mogen nemen!
Tuurlijk wel, is toch jouw server?

Kijk als later blijkt dat er iets vermist wordt dan staat alles op videobeelden, en ze weten aan de hand van hun log boek wie en waar presies waren.

link colocontrolstation:
http://www.colocontrolstation.com/index.php

repsaj
15/08/05, 22:33
volgens mij moet he twel via kdiss.
Kdiss gaat je dan aanmelden, en dan kan je zelf naar binnen

snaaps
15/08/05, 22:35
ben ik nu de enige hier die mezelf (en collega's) kan aanmelden bij redbus???

Tuinslak
15/08/05, 23:06
Origineel geplaatst door snaaps
ben ik nu de enige hier die mezelf (en collega's) kan aanmelden bij redbus???

Ik vermoed van wel. Ik kan al niet aanklikken welke persoon het datacenter gaat bezoeken (lijst is leeg)... Ook krijg ik een 404 op de eerste pagina enzo... Leuke panel... Mag is af gewerkt worden. ;)

Esbes
15/08/05, 23:17
Origineel geplaatst door snaaps


Mooi verhaal!, zou ik niet eens me server mee naar huis mogen nemen!
Tuurlijk wel, is toch jouw server?

Kijk als later blijkt dat er iets vermist wordt dan staat alles op videobeelden, en ze weten aan de hand van hun log boek wie en waar presies waren.

link colocontrolstation:
http://www.colocontrolstation.com/index.php

Nou, dat vind ik dan maar slecht geregeld. Ik zou niet willen dat bijvoorbeeld mijn klanten zomaar servers uit het rack kunnen halen en mee kunnen nemen, ondanks dat je aangemeld bent...

repsaj
16/08/05, 17:02
De bedoeling was, dat je een apart contract gaat ondertekenen
waar vast staat wat je allemaal wel en niet mag.
Die moet je dan odertekenen en dan zou je je zelf via colocontrolstation kunnnen aanmelden

snaaps
19/08/05, 19:07
iemand ook problemen met de verbinding van planet naar kdis?

AlfaHosting
19/08/05, 19:46
Origineel geplaatst door snaaps
iemand ook problemen met de verbinding van planet naar kdis?

Wel even van Skynet naar KDIS ..

Timmetje1989
20/08/05, 10:43
Geen probleem hier om vanaf Planet ADSL te connecten naar KDIS netwerk.

AlfaHosting
20/08/05, 10:47
Het was ook maar heel even. We hebben ook enkele klachten gekregen.

snaaps
20/08/05, 13:00
het valt mij op dat de verbinding vanuit engeland vele packet lose geeft!

Randy
20/08/05, 14:04
Planet -> KDIS:
Heb het vermoeden dat de e-mail van Planet Internet niet altijd aankomst bij KDIS. Zo kan de ene Planet abonnee me wel mailen, de andere weer niet.

Timmetje1989
20/08/05, 15:00
Hmmpz, heb geen problemen om KDIS te bereiken via de mail, je krijgt automatisch zo'n ticket ding binnen enkele seconden dus controleren of de mail is aangekomen is niet zo lastig ^^.

Draai een gameserver op het KDIS netwerk, heb nog niemand horen klagen over packetloss/pingspikes. (Meeste zijn trouwens Nederlanders).

AlfaHosting
20/08/05, 18:06
Het ticketnummer krijg je dadelijk, het antwoord op je vraag is wat anders ... lol.

Timmetje1989
20/08/05, 18:19
Nou doe je net of het een maand duurt voordat je antwoord krijgt :P.
Meestal binnen 3 dagen wel antwoord van KDIS.

Tuinslak
20/08/05, 18:44
Hier al 6 dagen geen antwoord op mijn vraag...
Het heeft is 2 weken geduurd bij mij voor een antwoord.

snaaps
20/08/05, 18:46
Jongens rolf is vanaf maandag gewoon weer bereikbaar.

Tuinslak
20/08/05, 18:59
Ik denk niet dat een colocatie zomaar op vakantie kan gaan... Of hij is er, of er is een deftige vervanger.

KDISS
20/08/05, 19:43
KDISS heeft meer support medewerkers dan Rolf. Er wordt momenteel onderzocht waar het probleem zich heeft voorgedaan. Zoals enkele mensen in de forum schreven heeft lang niet iedereen last van de storing gehad. Het probleem lag bij een paar transit verbindingen. Klanten zullen op de hoogte gehouden worden van het onderzoek en welke acties KDISS hierop gaat nemen.

Indien er na een paar dagen geen antwoord gegeven is op een ticket, dan kunt u controleren via de link die met de ticket is meegestuurd of de ticket nog open staat. Zo niet dan kunt u deze zelf openen met een antwoord terug te sturen.

AlfaHosting
20/08/05, 20:22
Origineel geplaatst door KDIS
KDISS heeft meer support medewerkers dan Rolf. Er wordt momenteel onderzocht waar het probleem zich heeft voorgedaan. Zoals enkele mensen in de forum schreven heeft lang niet iedereen last van de storing gehad. Het probleem lag bij een paar transit verbindingen. Klanten zullen op de hoogte gehouden worden van het onderzoek en welke acties KDISS hierop gaat nemen.

Indien er na een paar dagen geen antwoord gegeven is op een ticket, dan kunt u controleren via de link die met de ticket is meegestuurd of de ticket nog open staat. Zo niet dan kunt u deze zelf openen met een antwoord terug te sturen.

Prima, kan je daar je telefooncentrale dan ook van op de hoogte brengen ? Zij beweerden bij hoog en bij laag dat Rolf op vakantie was en niemand beschikbaar was, wachten tot 21 augustus was de boodschap.

Tuinslak
20/08/05, 22:13
Ticket staat nog open, en heb ondertussen (deze middag?) nog eens op gereplied... Ik heb en antwoord nodig VOOR 24/8.