PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfs overname



mkb-hosting.nl
15/06/05, 16:37
We zijn al een aantal jaren bezig en hebben een groot klanten bestand op gebouwt de afgelopen jaren. Het kwam tot onze aandacht dat er veel kleine hosters zijn die hun pakket kwijt willen

De vraag als we een hosting bedrijf overnemen waar moeten we aan denken! Als men praat over:

Het overnemen van de contracten
Het overnemen van de servers
en meer??

Toon
15/06/05, 16:52
de problemen.
Meestal komen bij overnames vele problemen, omdat bij overname contracten niet meer geldig zijn.

mkb-hosting.nl
15/06/05, 17:09
Hoe bedoel je overname contracten

XBL
15/06/05, 17:32
Hij bedoeld geen "overname contracten" maar "bij overname" "contract niet meer geldig". De klant heeft immers geen overeenkomst met jou, maar met het andere bedrijf, wat er toe leid dat mogelijk veel klanten vertrekken.

Ik heb geen ervaring met overnames, andere bedrijven wel hier op WHT, dus hopelijk kunnen die wat meer info verstrekken mbt overnames en de dingen die daarbij komen kijken.

Jochem

mkb-hosting.nl
15/06/05, 17:33
en als we niet de klanten maar het bedrijf overnemen

Dillard
15/06/05, 17:45
Dat werkt alleen wanneer er sprake is van een BV (zelfstandige rechtspersoon) of een VOF waarbij de overnemende partij als nieuwe maat tot de VOF toetreed en later de andere partijen uittreden.

Als er sprake is van een eenmanszaak dan heeft de klant in feite een overeenkomst met de persoon achter de eenmanszaak.

//edit: daarom is het bij overname van een eenmanszaak altijd verstandig een belangrijk deel van de goodwill pas te betalen wanneer de klanten een nieuwe overeenkomst met jou zijn aangegaan (of nadat ze de eerste factuur hebben betaald waarmee defacto een overeenkomst mag worden verondersteld onder gelijke condities die de klant voorheen had).

Mikey
15/06/05, 17:46
TP edit: Waar slaat dit op? De TS vraagt om tips mbt. een overname! Niet hoe zijn bedrijfsvoering is, hou er nou eens mee op.

Stetson
15/06/05, 17:59
Origineel geplaatst door mkb-hosting.nl
en als we niet de klanten maar het bedrijf overnemen Als je het hele bedrijf overneemt en op diezelfde voet door gaat is er in feite niet veel aan de hand. Je moet dan natuurlijk wel de klanten netjes op de hoogte brengen dat ze voortaan te maken krijgen met een ander 'moederbedrijf'.

Zelf heb ik enige maanden geleden alleen mijn hostingklanten overgedaan aan een ander bedrijf. Deze klanten zijn toen op de hoogte gebracht dat de hosting vanaf een bepaalde datum zou worden uitgevoerd door een ander bedrijf. Mochten zij daar problemen mee hebben dan konden die klanten binnen 30 dagen hun contract opzeggen en verhuizen (uiteraard zonder restitutie :p).
De constructie van de verkoop van hostingklantenbestand is als volgt gegaan:
Vastgestelde jaaromzet op basis van het laatste jaar, vastgestelde maximum overnamebedrag, overgebleven geschatte jaaromzet na 2 maanden na eventuele opzeggingen. Eerste betaling voor de overname 50% op basis van de vastgestelde maximum overnamebedrag bij ondertekening overnamecontract als aanbetaling. Evaluatie overgebleven omzet 2 maanden later en betaling overgebleven op basis van:
vastgestelde maximum overnamebedrag : vastgestelde jaaromzet x overgebleven geschatte jaaromzet na 2 maanden.

Dat is voor alle partijen een nette oplossing.

mkb-hosting.nl
15/06/05, 18:25
Beste mikey,

we zijn al even bezig en dan niet alleen onder de naam simple-hosting dat is onze nieuwe naam! Maar toch beknakt voor je waardeloze input inzake mijn vraag TOP

mkb-hosting.nl
15/06/05, 19:00
Na een kort telefonisch gesprek met Mikey ben ik tot de conclusie gekomen dat het normaal is volgens hem om open een eerlijk te comminceren. En hij vindt t dus belangrijk om te weten waar simple hosting van daan komt en daarom post hij dus dit soort waardeloze posts. Nou voor uit 1 keer dan en daarna niet meer.

een korte corperate sustainable story dan

We zijn begonnen onder de naam Prenens 11-2000 Hier hebben wij ons vooral bezig gehouden met webdesig e.d. Hosting is daar later bij gekomen.
Prenen en van der Linde Automatisering is opgericht 04-2004. Deze naam was tijdelijk totdat we wat beters hadden. Dit werd al snel OQS (Online Quality Solutions).
Vanuit OQS zijn een aantal initiatieven ontstaan. zie www.oqs.nl

1 Simple-Hosting zie http://www.simple-hosting.nl

2. Onderzoek Online zie
http://www.onderzoek-online.nl

De zaken gaan aardig en we hebben amper tijd om onze eigen website bij te houden, zoals u misschien kan zien.

Dus wat meneer mikey wil zeggen is dat wanneer je vanaf 11-2000 tot heden bezig bent dat je niet al een aantal jaren bezig bent. Want dat is eigenlijk wat hij wilde zeggen!

Goeie research ook erg waarde vol in deze post!!

Voor andere lezers graag wel reacties op de vraag over de overname. Sorry voor het ongemak!

MVG

Pieter Prenen

Websspace
15/06/05, 19:17
Welkom op Webhostingtalk.nl :)

Mikey
15/06/05, 23:16
Origineel geplaatst door mkb-hosting.nl
Na een kort telefonisch gesprek met Mikey ben ik tot de conclusie gekomen dat het normaal is volgens hem om open een eerlijk te comminceren. En hij vindt t dus belangrijk om te weten waar simple hosting van daan komt en daarom post hij dus dit soort waardeloze posts. Nou voor uit 1 keer dan en daarna niet meer.

een korte corperate sustainable story dan

We zijn begonnen onder de naam Prenens 11-2000 Hier hebben wij ons vooral bezig gehouden met webdesig e.d. Hosting is daar later bij gekomen.
Prenen en van der Linde Automatisering is opgericht 04-2004. Deze naam was tijdelijk totdat we wat beters hadden. Dit werd al snel OQS (Online Quality Solutions).
Vanuit OQS zijn een aantal initiatieven ontstaan. zie www.oqs.nl

1 Simple-Hosting zie http://www.simple-hosting.nl

2. Onderzoek Online zie
http://www.onderzoek-online.nl

De zaken gaan aardig en we hebben amper tijd om onze eigen website bij te houden, zoals u misschien kan zien.

Dus wat meneer mikey wil zeggen is dat wanneer je vanaf 11-2000 tot heden bezig bent dat je niet al een aantal jaren bezig bent. Want dat is eigenlijk wat hij wilde zeggen!

Goeie research ook erg waarde vol in deze post!!

Voor andere lezers graag wel reacties op de vraag over de overname. Sorry voor het ongemak!

MVG

Pieter Prenen

Ik kan je niet anders dan gelijk geven, als je dit nou gewoon gelijk post zal het oplettende oog lang niet altijd zijn werk doen. Tevens vind ik jammer dan onze top mod mijn post weggehaald heeft, nu weet 90% niet eens waar het over gaat :W:

Maar goed, hierbij mijn excuus, mocht u nog interesse in een saté'tje die zijn net allemaal van de bbq gehaald en nog te eten.

mkb-hosting.nl
16/06/05, 14:10
excuses aanvaart en een satetje gaat er altijd wel in!!