PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfs overname



mkb-hosting.nl
15/06/05, 16:37
We zijn al een aantal jaren bezig en hebben een groot klanten bestand op gebouwt de afgelopen jaren. Het kwam tot onze aandacht dat er veel kleine hosters zijn die hun pakket kwijt willen

De vraag als we een hosting bedrijf overnemen waar moeten we aan denken! Als men praat over:

Het overnemen van de contracten
Het overnemen van de servers
en meer??

Toon
15/06/05, 16:52
de problemen.
Meestal komen bij overnames vele problemen, omdat bij overname contracten niet meer geldig zijn.

mkb-hosting.nl
15/06/05, 17:09
Hoe bedoel je overname contracten

XBL
15/06/05, 17:32
Hij bedoeld geen "overname contracten" maar "bij overname" "contract niet meer geldig". De klant heeft immers geen overeenkomst met jou, maar met het andere bedrijf, wat er toe leid dat mogelijk veel klanten vertrekken.

Ik heb geen ervaring met overnames, andere bedrijven wel hier op WHT, dus hopelijk kunnen die wat meer info verstrekken mbt overnames en de dingen die daarbij komen kijken.

Jochem

mkb-hosting.nl
15/06/05, 17:33
en als we niet de klanten maar het bedrijf overnemen

Dillard
15/06/05, 17:45
Dat werkt alleen wanneer er sprake is van een BV (zelfstandige rechtspersoon) of een VOF waarbij de overnemende partij als nieuwe maat tot de VOF toetreed en later de andere partijen uittreden.

Als er sprake is van een eenmanszaak dan heeft de klant in feite een overeenkomst met de persoon achter de eenmanszaak.

//edit: daarom is het bij overname van een eenmanszaak altijd verstandig een belangrijk deel van de goodwill pas te betalen wanneer de klanten een nieuwe overeenkomst met jou zijn aangegaan (of nadat ze de eerste factuur hebben betaald waarmee defacto een overeenkomst mag worden verondersteld onder gelijke condities die de klant voorheen had).

Mikey
15/06/05, 17:46
TP edit: Waar slaat dit op? De TS vraagt om tips mbt. een overname! Niet hoe zijn bedrijfsvoering is, hou er nou eens mee op.

Stetson