PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows rechten zetten via een of ander script?



LightMan
15/06/05, 00:24
Is het nou echt niet mogelijk om via een of ander script
bv. aspx of zo de rechten van de IUSR remote aan te passen,
zodat een klant zelf schrijrechten kan toepassen op een map en/of bestand?

Showeb
15/06/05, 14:28
Via VB scripting is het mogelijk, maar het account waaronder dit script zal moeten draaien moet genoeg rechten hiervoor bezitten.
Volgens mij kan je zelfs xcacles gebruiken in je scripts om rechten te zetten. Deze is te vinden in de resourcekit.

LightMan
15/06/05, 20:12
heeft iemand zoiets al een gerealiseerd?

MediaServe
15/06/05, 20:16
Origineel geplaatst door LightMan
heeft iemand zoiets al een gerealiseerd? Ik heb een script gemaakt dat een folder aanmaakt en vervolgens bepaalde gebruikersrechten op die folder toepast. Ik maak daarbij gebruik van setacl.exe

Interesse? :)
thomas@mediaserve.nl

dotnetjunkie
16/06/05, 05:48
Ik heb een volledige provisioning applicatie / library geschreven die alle NTFS rechten (IUSR_, Network Service, User Account, ...) juistzet, en ook meteen de website enz. kan aanmaken.

Dit als echte windows assemblies, en dus géén gebruik van enige externe tool, command line commando's, of scripting zoals vbscript!

PM me maar indien interesse...

LightMan
16/06/05, 12:34
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Ik heb een volledige provisioning applicatie / library geschreven die alle NTFS rechten (IUSR_, Network Service, User Account, ...) juistzet, en ook meteen de website enz. kan aanmaken.

Dit als echte windows assemblies, en dus géén gebruik van enige externe tool, command line commando's, of scripting zoals vbscript!

PM me maar indien interesse...


je hebt een PM