PDA

Bekijk Volledige Versie : uploadsnelheid, wanneer hoger



msdevasp
14/06/05, 23:43
Wanneer verwachten jullie dat de providers de uploadsnelheid van de huis-tuin-en-keuken abonnement zal verhogen? Ik zie dat het nu met 1024 up is en heel soms 2048. Ik snap dat het voor de huis-tuin-en-keuken gebruikers niet interessant is, maar voor mij wel. Daarom deze vraag! :)

Digiover
14/06/05, 23:45
Heeft je vraag nu betrekking op kabel, ADSL, SDSL of ADSL2?

msdevasp
14/06/05, 23:47
Sorry ADSL, SDSL. Ook ASDL2 (das toch wat versatel aanbied?).

sander815
15/06/05, 01:15
tsja tsja, ik hoop asap

@home(wat ik nu heb) loopt helaas een beetje achter: binnenkort een verhoging van de up van 512 naar 600...joepie

FransVanNispen
15/06/05, 01:42
Wanadoo Power: 1050kbit up, 10Mbit down

Daar kan ik héél goed mee leven hoor!

DutchTSE
15/06/05, 04:55
Origineel geplaatst door msdevasp
Ik zie dat het nu met 1024 up is en heel soms 2048.
Is het niet zo dat er dan 2 adsl lijnen getrunked worden tot 1 waardoor je die 2048 haalt

abbo was iets van 16 mbit / 2 mbit ( 2* 8/1 mbit getrunked)

PowerSp00n
15/06/05, 12:36
Meer dan 1Mbit up is met de huidige ADSL technieken volgensmij niet mogelijk, dan zul je bijvoorbeeld naar SDSL moeten gaan kijken.

msdevasp
15/06/05, 12:43
Inderdaad. SDSL is denk ik de enigzins betaalbare optie, met maximaal 2mbps upload. Vervolgens kun je een vastelijn regelen bij Versatel of KPN. Dat kost minimaal paar honderd euro per maand.

Hoge upload om thuis te hosten is geen optie, co-location is veel verstandiger.

mguilmot
15/06/05, 12:56
Blah, en wij zitten hier dan met onze 192 kbit van telenet upload :p

mark_m
15/06/05, 13:08
Ja :P op dat punt loopt belgie nog wat achter :)

Nitroserve
17/06/05, 18:26
upload zal niet veel hoger uitkomen dan 1,5Mbit (echte snelheden dan)
Is wel jammer, want dit wordt door de meesten als "onbelangrijk" ervaren....

Dillard
18/06/05, 02:08
Origineel geplaatst door mguilmot
Blah, en wij zitten hier dan met onze 192 kbit van telenet upload :p

Voor een tientje meer in de maand kun je deze sinds kort upgraden naar 512. Dat werkt voor ons een stuk beter, aangezien een deel van onze kantooractiviteiten in Belgie staan en we dus IPSEC tunnels gebruiken voor bestanden e.d.

Verder: een te hoge uplink lijkt me nadelig voor onze business. Als iedereen makkelijk 10 / 20 mbit uplink kan krijgen, zal het animo (zeker aan de onderkant van de markt) verder afnemen (denk aan streaming / gameserver hosting). Dat gaan meer mensen dan zelf thuis doen. Dus of wij hier nu halsreikend naar uit moeten kijken ... :)

eMiz0r
18/06/05, 13:56
Origineel geplaatst door Dillard


Voor een tientje meer in de maand kun je deze sinds kort upgraden naar 512. Dat werkt voor ons een stuk beter, aangezien een deel van onze kantooractiviteiten in Belgie staan en we dus IPSEC tunnels gebruiken voor bestanden e.d.

Verder: een te hoge uplink lijkt me nadelig voor onze business. Als iedereen makkelijk 10 / 20 mbit uplink kan krijgen, zal het animo (zeker aan de onderkant van de markt) verder afnemen (denk aan streaming / gameserver hosting). Dat gaan meer mensen dan zelf thuis doen. Dus of wij hier nu halsreikend naar uit moeten kijken ... :)

Enig idee wat een server op jaarbasis aan stroom kost? :D Meer dan je duurste hostingpakket.

Totalin
20/06/05, 03:52
Klopt helemaal



Origineel geplaatst door eMiz0r


Enig idee wat een server op jaarbasis aan stroom kost? :D Meer dan je duurste hostingpakket.

AlexanderOnline
20/06/05, 10:03
Klopt, maar ik zou daar niet aan denken al ik bij ons thuis even een servertje op zolder zet ;) M.a.w., er zijn genoeg die hun siteje dan zelf op een servertje zetten, ook omdat ze nog thuis wonen en toch geen stroom betalen :)

hostplaatsje
20/06/05, 11:00
Wanneer je gebruik maakt van cable, ga dan eens naar speedguide.net. Ik weet zeker dat je verbinding daar sneller gaat.

JSAComputers
27/06/05, 01:04
ik denk dat de providers wel snel komen met upgrades. Ik denk dat ze er niet onderuit komen met de mega snelheid die versatel nu levert.

msdevasp
27/06/05, 22:03
Origineel geplaatst door JSAComputers
ik denk dat de providers wel snel komen met upgrades. Ik denk dat ze er niet onderuit komen met de mega snelheid die versatel nu levert.

Maar versatel levert alleen hoge download (20mpbs) geen upload. Die's gewoon 1mbps.... Daar hebben we het hier over.

twilightinc
30/06/05, 16:47
ik denk dat je pas over 5 jaar je daar druk over moet gaan maken.
Digitale televisie is 1, dan gaan ze kijken of ze het zaakje niet per internet kunnen aanbieden en dan vervolgens zal er gekeken moeten worden naar de markt... 7,4GB pompen in 2 uur ;) dat soort downsnelheden moet verwachten... en ja up.. hooguit 256K per seconde de eerste anderhalf jaar. Althans dat het betaalbaar zou worden.

Vraag maar eens een bussines sdsl lijn aan.. dat is een ramp! laat staan duur.