PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten opzetten webhostingbedrijf



muksie
13/06/05, 17:19
Kan iemand me wat meer vertellen over de kosten waar je allemaal mee te maken krijgt als je een webhosting bedrijf begint? Hiermee bedoel ik niet de kosten voor een resellerpaket oid, maar kosten voor inschrijving bij kvk of wat dan ook.

Hjalmar
13/06/05, 17:24
60 euro kosten ong. per kalenderjaar (eenmanszaak)
60 euro p/m voor een server
15 euro telefoon abbo (mobiel)
7 euro ISDN (meer dan een standaart pakket van KPN)
15 euro bellen per maand (vaste telefoon)

etc.

Edit:

zo heb je ook nog verzekeringen ed.

Remigius
13/06/05, 17:29
Verzekeringen, Licenties, etc.

Dit is nogal een lastige vraag om te beantwoorden, want je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Ik zou je adviseren om bij een KvK startersdag langs te gaan. Deze kunnen je een stuk beter adviseren wat dit betreft.

cashmere
13/06/05, 18:08
Origineel geplaatst door Remigius
Verzekeringen, Licenties, etc.

Dit is nogal een lastige vraag om te beantwoorden, want je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Ik zou je adviseren om bij een KvK startersdag langs te gaan. Deze kunnen je een stuk beter adviseren wat dit betreft.

ik denk dat de kvk niet zover gaat :)

ChemicalWH
13/06/05, 18:23
het opzetten van een degelijk bedrijf loopt in de duizenden euros. Maar zoals hjalmar al zei, je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
Er zijn "bedrijven" die er al met enkele honderden euros mee weg komen.

Verzekeringen (ik raad aan sowieso voor de aansprakelijkheidsverzekering en de rechtsbijstand te gaan) +/- 150 euro per kwartaal.

Fatsoenlijke server; +/- 150 euro per maand. (hoe kom je in godsnaam aan 60 euro hjalmar?).

Backup oplossing

Een betrouwbaar systeem waar je op kunt werken.

Een betrouwbare internetverbinding; +/- 35 euro per maand.

Briefpapier, enveloppen, andere kantoor benodigheden
Software licenties (jawel, een bedrijf hebben met gekopierde software is niet echt aan te raden)

vaste telefoon aansluiting (ISDN aan te raden, ivm faxnummer en dergelijk); volgens mij betaal ik hier 50 euro voor per 2 maanden.

Mobiele telefoon; je wilt ook bereikbaar zijn buiten kantooruren.

accountant (tenzij je zelf al je belasting kunt doen, maar een goede accountant verdient zich zelf echt wel terug)

reclame/promotie/marketing; kun je zo duur maken als je zelf wilt.

eventueel de kosten voor een service die domeinregistraties regelt.

Tevens moet je er rekening mee houden dat sowieso het eerste jaar (in de meeste gevallen) niet winstgevend is, je zult dus een bepaald bedrag achter de hand moeten hebben om jezelf tijden deze tijd te kunnen onderhouden en eventuele tegenvallen op te kunnen vangen.


Paar tips;
1. Onderschat het niet, het is niet zo makkelijk geld verdienen als een hoop mensen (meestal jongeren) denken.
2. Als je nog op school zit, doe het niet. Maak eerst je school af zodat je voldoende tijd hebt om een bedrijf te starten.
3. Met een eigen bedrijf heb je 24/7 de verantwoordelijkheid over jouw klanten, als er iets mis gaat (ongeacht of dit jouw schuld is of niet) ben JIJ verantwoordelijk en dien jij dit zo snel mogelijk op te lossen, ook snachts!


Succes met je onderzoek.

Ruud Goedhart

Technotop
13/06/05, 18:40
Wij gaan deze week dus beginnen voor het eerst. Kosten die wij nu al hebben gemaakt:

KvK
€ 68 per jaar

Main server
€ 1238,90

Back-up server
€ 411,26

Co-locatie
€ 50,00 per maand

OpenRegistry (domeinen)
€ 100

Control Paneel (direct admin)
€ 299

Domeinen:
€ 20 per jaar (paar domeinen)

Zijn toch wat kosten :) maarja dat heet investeren!

We weten dit natuurlijk niet even 1 2 3 terug te verdienen, maar gelukkig hebben we veel contacten en hopen we al binnen 3 maanden de maandelijkse kosten voor het datacenter er uit te halen! Dan pas kan je beginnen met winst maken totdat je alle kosten er uit hebt.

Oohja en vergeet niet

muksie
13/06/05, 19:07
Bedankt allemaal. Maar ik bedoelde eigenlijk in eerste instantie gewoon een reseller accountje ergens, en dan langzaam aan beginnen en opbouwen, dus in eerste instantie geen eigen servers en colocatie. Ik zit nog wel op school en dat blijft nog minstens 2 jaar zo, maar ik wil in de vakantie die eraan komt, dan heb ik wel tijd, eens proberen een webhosting bedrijfje op te zetten. Voordat het volgende schooljaar start wil ik alles een beetje lopende proberen te hebben en dan alleen nog wat onderhouden enz. tot aan de volgende vakantie.
Dan blijft toch alleen nog over:
- De kosten voor het reseller-pakket
- Kosten voor telefoon/sms
- KvK
- Domeinen
Thuis kan ik wel gebruik maken van ADSL.

Een control-paneel zit in de meeste gevallen toch ingesloten bij een reseller-paket?

Remigius
13/06/05, 19:15
Bij een reseller pakket zit dit inderdaad inbegrepen. Het is wel te doen naast je studie, maar je moet wel altijd beschikbaar zijn en dit is niet bij alle studies het geval. Als je bijv. op een HBO / Universiteit zit waar de lessen vrijwillig zijn en je je mobiel aan mag houden kan het wel met niet teveel klanten.

muksie
13/06/05, 19:27
Ik doe nu nog VWO en als ik ga bellen onder de les ben ik m'n mobiel kwijt dus dat kan niet. Ik moet me goed oriënteren, dus wat als ik alleen een reseller-account neem, geen KvK, geen belastingdienst oid, maar gewoon een site bouw en dan webhosting aan ga bieden en de mensen een banknummer geef waar ze hun geld naar over moeten maken, ovv hun klantnumer bijvoorbeeld?

XBL
13/06/05, 19:43
Waarom zou je geen kvk + btw nummer nemen als je wel hosting wilt aanbieden.

Wij (meerdere personenen dus) bieden ook naast onze studie (ook VWO) webhosting aan en dit gaat, naar mijn mening, heel goed. Veel zaken (zoals server beheer, op software na) is overgelaten aan een ander bedrijf zodat ik niet onverhoopt naar een datacenter hoef te crossen.

Software problemen (bijvoorbeeld moddertrage connecties naar apache of een uitgevallen dns server) worden gemeld via SMS die vanaf een aparte server draait. Dan kan ik binnen enkele minuten daarop anticiperen (gewoon even een computer erbij pakken; op proefwerken na doen we toch niets op school). Eventuele grote storingen kan ik doorbellen aan een ander bedrijf die (tegen betaling, uiteraard) freelance aan de slag gaat en het probleem kan oplossen.

Bovenstaande komt eigenlijk zelden voor, ik heb dit tot nu toe nog niet meegemaakt.

Verder is de administratie een hele klus, maar met mijn kennis van m&o kom ik een heel eind.

Let wel goed op dat je geen moeite hebt met school, het slokt namelijk veel tijd op en je moet het dus wel kunnen hebben op je cijfers.

Eventuele kosten (om terug te komen op de oorspronkelijke vraag) kun je vinden door een businessplan te maken en hierin alles op een rijtje te zetten. Doe dit sowieso!

Jochem

galious
13/06/05, 19:48
Dan moet je aan wat voorwaarden van de belastingdienst voldoen. Een bedrijf runnen zonder KvK of BTW-aangifte is over het algemeen niet toegestaan. (Zie de site van de KvK en de belastingdienst voor meer details).

Bedenk ook wel dat een eigen bedrijf hoe klein ook TIJD en GELD kost (de laatste verdien je als het goed is terug). Wat doe je als de server (van je provider down is) en je hebt les. JIJ wordt gebeld door de klant zij hebben immers een contract met jou. Het niet opnemen van je telefoon laat een slechte indruk achter en opnemen mag je niet. Bezoekje aan de WC ;).

Denk alle scenario's goed door en verzin er een oplossing voor; dan succes.

Aloha,

Martin

muksie
13/06/05, 19:53
Oke, bedankt. Ik zal me eerst nog maar eens wat beter gaan orienteren en kijken of er op dit forum nog ergens interessante topics staan.

Hjalmar
13/06/05, 22:10
Origineel geplaatst door ChemicalWH

Fatsoenlijke server; +/- 150 euro per maand. (hoe kom je in godsnaam aan 60 euro hjalmar?).


Je kan tegenwoordig voor 60 euro per maand toch wel een redelijk leuke server (dedicated) krijgen om mee te beginnen. Neem voorbeelden als KDIS en Flexservers.

Proxio
13/06/05, 22:21
Origineel geplaatst door Hjalmar


Je kan tegenwoordig voor 60 euro per maand toch wel een redelijk leuke server (dedicated) krijgen om mee te beginnen. Neem voorbeelden als KDIS en Flexservers.

Ja zonder SLA etc... Imho is Flexservers wel oke maar zonder SLA zou ik er op zich geen webhosting etc op willen doen.

froggie
13/06/05, 23:07
Origineel geplaatst door muksie
Ik moet me goed orienteren, dus wat als ik alleen een reseller-account neem, geen KvK, geen belastingdienst oid, maar gewoon een site bouw en dan webhosting aan ga bieden en de mensen een banknummer geef waar ze hun geld naar over moeten maken, ovv hun klantnumer bijvoorbeeld?
Begin nou niet met beunhazerij. No offence, maar jongens als jij, die het op deze manier aanpakken, zijn gewoon slecht voor dit vakgebied. Door oneerlijke prijsconcurentie verzieken jullie de markt en drukken jullie andere bedrijven, die zich wel aan de regels houden, uit de markt.

Probeer nou niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten in de hoop hiermee snel geld te verdienen. Zorg dat je je boeltje netjes op orde krijgt en bekijk eerlijk of je kunt voldoen aan de kosten. Je kunt beter een jaar later beginnen en je voorbereiding goed op orde hebben ipv nu hals over kop de aankomende vakantie de boel uit de grond stampen en dan hopen dat je volgende vakantie nog mee kunt doen.

We dromen allemaal van racks vol met eigen hardware, maar dit is slechts weggelegt voor diegene die met een goede bedrijfsvoering, veel geduld en misschien een klein beetje geluk. Zorgvuldig plannen is daar zeker een onderdeel van.
Ik weet precies wat je voelt, ik zit in dezelfde fase van het proces. Ik weet gewoon dat ik onder andere geboren ben voor het schrijven van (netwerk) software en het onderhouden en beheren van servers. De hosting branch is de ideale plek voor mij om dit bij elkaar te brengen. Maar ik weet dat ik hierin niet zal slagen als ik het geduld niet op weet te brengen die nodig is om m'n zaken op orde te brengen.

Slaap er nog een nachtje over en beantwoord voor jezelf eens de volgende vragen:
- waarom wil ik dit? (Wil je geld verdienen? Lijkt het je leuk om eens te doen, kortom een bevlieging, of hosting/systeembeheer/automatisering enz echt je hobby en is dit echt iets wat je wilt doen?)
- Waarom zouden klanten mijn product afnemen? Kortom: wat maakt mij anders dan de rest?

Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer je niet weg te jagen, te becritiseren of je op wat voor manier dan ook te beledigen. Ik ben gewoon bang dat dit een bevlieging is en dat je je zonder voorbereiding in een spannend avontuur stort. Bedrijven als dat van jou zorgen ervoor dat klanten kritisch worden en dat is slecht voor deze markt.

Alle succes gewenst!

Unixadmin
14/06/05, 00:32
Origineel geplaatst door muksie
Oke, bedankt. Ik zal me eerst nog maar eens wat beter gaan orienteren en kijken of er op dit forum nog ergens interessante topics staan.
Doe dat maar. Dat is al een goed begin. ;)

Technotop
14/06/05, 09:02
Origineel geplaatst door froggie

Begin nou niet met beunhazerij. No offence, maar jongens als jij, die het op deze manier aanpakken, zijn gewoon slecht voor dit vakgebied. Door oneerlijke prijsconcurentie verzieken jullie de markt en drukken jullie andere bedrijven, die zich wel aan de regels houden, uit de markt.

Probeer nou niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten in de hoop hiermee snel geld te verdienen. Zorg dat je je boeltje netjes op orde krijgt en bekijk eerlijk of je kunt voldoen aan de kosten. Je kunt beter een jaar later beginnen en je voorbereiding goed op orde hebben ipv nu hals over kop de aankomende vakantie de boel uit de grond stampen en dan hopen dat je volgende vakantie nog mee kunt doen.

We dromen allemaal van racks vol met eigen hardware, maar dit is slechts weggelegt voor diegene die met een goede bedrijfsvoering, veel geduld en misschien een klein beetje geluk. Zorgvuldig plannen is daar zeker een onderdeel van.
Ik weet precies wat je voelt, ik zit in dezelfde fase van het proces. Ik weet gewoon dat ik onder andere geboren ben voor het schrijven van (netwerk) software en het onderhouden en beheren van servers. De hosting branch is de ideale plek voor mij om dit bij elkaar te brengen. Maar ik weet dat ik hierin niet zal slagen als ik het geduld niet op weet te brengen die nodig is om m'n zaken op orde te brengen.

Slaap er nog een nachtje over en beantwoord voor jezelf eens de volgende vragen:
- waarom wil ik dit? (Wil je geld verdienen? Lijkt het je leuk om eens te doen, kortom een bevlieging, of hosting/systeembeheer/automatisering enz echt je hobby en is dit echt iets wat je wilt doen?)
- Waarom zouden klanten mijn product afnemen? Kortom: wat maakt mij anders dan de rest?

Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer je niet weg te jagen, te becritiseren of je op wat voor manier dan ook te beledigen. Ik ben gewoon bang dat dit een bevlieging is en dat je je zonder voorbereiding in een spannend avontuur stort. Bedrijven als dat van jou zorgen ervoor dat klanten kritisch worden en dat is slecht voor deze markt.

Alle succes gewenst!
100% mee eens! Wij hebben eerst 10000 offertes opgevraagd. Servers co-locatie KvK alles moest gedaan worden. Dit is nu klaar en we kunnen gaan beginnen het kopen van de server.

Iri is wel dat we eerst nog een brief van de belastingdienst moeten krijgen :@ voor die tijd kunnen we wel een server kopen maar niet aftrekken omdat we in België de servers gaan kopen.

Ervaring is ook altijd goed meegenomen, ik word geholpen door mijn ouders die alle twee al jaren een bedrijf hebben en dus veel ervaring hebben etc.

Maak een bedrijfsplan hoe wil ik de klant benaderen en hoe krijg ik klanten! Zeer belangrijk!

en ook belangrijk: maak voor je zelf een prijzenopgaven, dan weet je wanneer je de maandelijkse kosten er uit hebt.

Klanten willen service! Wij wouden eerst 1 server nemen maar omdat we toch de beste service willen bieden nemen we ook nog een back-up server.. ja het kost allemaal goed!

Maar onderneem! Ga niet op je luie gat zitten en denken dat de klanten komen, nee! Je moet ondernemen stappen durven nemen waarvan je niet 100% zeker bent of het wel goed gaat uitpakken, maar van je fouten leer je!

Wij zijn een paar maanden geleden rond de tafel gaan zitten en aan elkaar gevraagd, wanneer maak je winst? Wat is de tijd? Wat zijn de risico's?

Je moet slim zijn, en kijk naar de toekomst. Beste is om niet een server te gaan huren, hoezo niet? Omdat je na een jaar toch die server er al uit hebt wat je aan die huur betaald.. als je hem koopt kan je een jaar later nog altijd zeggen na het lukt niet ik haal hem daar weg (datacenter) en houd hem thuis als privé pc...

Maar denk eraan investeren! Ondernemen! Stappen durven nemen!

Webhosters
14/06/05, 11:23
En zorg dat je genoeg marge hebt.

Elke maand komen er wel een paar "onverwachte" kosten bij.

Panikeer niet meteen als het de eerste maanden traag of niet groeit: een bedrijf opzetten kost tijd!

Het is belangrijk dat je jezelf voortdurend evalueert. Welke methodes gebruik ik om klanten te vinden, heb ik daar succes mee, en hoe kan het nog efficiënter?

ChemicalWH
14/06/05, 13:48
Origineel geplaatst door muksie
Ik doe nu nog VWO en als ik ga bellen onder de les ben ik m'n mobiel kwijt dus dat kan niet. Ik moet me goed oriënteren, dus wat als ik alleen een reseller-account neem, geen KvK, geen belastingdienst oid, maar gewoon een site bouw en dan webhosting aan ga bieden en de mensen een banknummer geef waar ze hun geld naar over moeten maken, ovv hun klantnumer bijvoorbeeld?

hah. dude, dit gaat niet werken.

Wat ga je jouw klanten aanbieden op de betreffende site? Alleen service tijdens schoolvakanties en weekends?

Zoals ik al eerder zei, reseller of dedicated of eigen hardware, in elk geval ben JIJ verantwoordelijk voor jouw klanten, niet het bedrijf waar jij iets afneemt.

Ongeacht wat je verkoopt, KVK en BTW zijn verplicht, anders ben je naast stom, ook nog eens illigaal bezig.

Mijn tip; wacht 2 jaartjes tot je er wel tijd voor hebt.


Ruud Goedhart

DutchTSE
14/06/05, 13:53
Origineel geplaatst door Webhosters
En zorg dat je genoeg marge hebt.

Elke maand komen er wel een paar "onverwachte" kosten bij.
absoluut waar!
Ik ben zelf gisteren gestart met mijn bedrijf, kvk en belasting doen we volgende week na informatieavond van iemand. Hou rekening met eenmalige kosten van je eventuele colocatie (in ons geval 10U rack --> eenmalige kosten: 100 euro, switch die er niet bij bleek te zitten: 320 euro enz). Dit zijn allemaal kosten die je inene moet opvangen.


daarnaast: met reseller account hoef je iig niet telkens naar redbus zou er wat zijn ;). Eigen colocated server is wel leuker :)

FransVanNispen
14/06/05, 14:39
Beste DutchTSE, de enmalige kosten en kosten voor een switch waren toch niet onverwacht?

Maar idd. Ik geloof ook niet dat de markt zit te wachten op noch zo'n 'bedrijf' dat eigenlijk geen bedrijf is.

muksie
14/06/05, 16:18
Bedankt allemaal, ik zal er nog even over denken en me goed oriënteren. Een eigen bedrijf opzetten is geen peuleschilletje, dat besef ik ook wel.

Wat ik nog wel graag zou willen weten is hoe lang het ongeveer duurt voordat je eigen bedrijf een beetje rendabel draait, dus na hoelang je de break even omzet haalt. Misschien kan iemand daar uit ervaring wat over zeggen?

Remigius
14/06/05, 16:37
Origineel geplaatst door muksie
Bedankt allemaal, ik zal er nog even over denken en me goed oriënteren. Een eigen bedrijf opzetten is geen peuleschilletje, dat besef ik ook wel.

Wat ik nog wel graag zou willen weten is hoe lang het ongeveer duurt voordat je eigen bedrijf een beetje rendabel draait, dus na hoelang je de break even omzet haalt. Misschien kan iemand daar uit ervaring wat over zeggen? Ook dit is weer afhankelijk van heel veel factoreren. Hoeveel investeer je in het begin en wat is je doelgroep. Als je voor zakelijke klanten gaat kun je meer vragen, maar dan wordt er ook meer van je verwacht. Ook is het vaak lastiger om zakelijke klanten te krijgen omdat deze vaak bij een bekende/betrouwbare partij blijven (dit is natuurlijk ook weer een voordeel als je de klanten eenmaal hebt).

Particulieren zijn vaak een stuk wisselvalliger. Als je buurman het 2 kwartjes goedkoper aanbied zullen deze eerder verhuizen dan zakelijke klanten. Aan de andere kant is het ook, naar mijn mening, makkelijker om particuliere klanten te krijgen (kijk naar je omgeving).

Triloxigen
14/06/05, 16:39
Origineel geplaatst door muksie
Bedankt allemaal, ik zal er nog even over denken en me goed oriënteren. Een eigen bedrijf opzetten is geen peuleschilletje, dat besef ik ook wel.

Wat ik nog wel graag zou willen weten is hoe lang het ongeveer duurt voordat je eigen bedrijf een beetje rendabel draait, dus na hoelang je de break even omzet haalt. Misschien kan iemand daar uit ervaring wat over zeggen?

Over het algemeen wordt gezegd dat je na 5 jaar break even draait..
Maar dit is uiteraard maar net afhankelijk van wat je doet etc.

muksie
14/06/05, 16:50
Origineel geplaatst door Triloxigen


Over het algemeen wordt gezegd dat je na 5 jaar break even draait..
Maar dit is uiteraard maar net afhankelijk van wat je doet etc.

Is dat na 5 jaar met eigen servers of met een reseller pakket? Want het lijkt me, dat als je investeert in een eigen server je dan minstens 40 gb aan webruimte moet zien te verhuren en daar ook kosten voor hebt, dat het dan langer zal duren voordat je break-even draait dan wanneer je een resellerpakket hebt van een paar gigabyte webruimte en een paar tientjes in de maand.

Triloxigen
14/06/05, 17:30
Origineel geplaatst door muksie


Is dat na 5 jaar met eigen servers of met een reseller pakket? Want het lijkt me, dat als je investeert in een eigen server je dan minstens 40 gb aan webruimte moet zien te verhuren en daar ook kosten voor hebt, dat het dan langer zal duren voordat je break-even draait dan wanneer je een resellerpakket hebt van een paar gigabyte webruimte en een paar tientjes in de maand.

Over het algemeen bedoel ik mee alles, niet brance afhankelijk ;)
Maar het is zeker geen garantie, het ligt grotendeels aan de eigen bedrijfsvoering.

ChemicalWH
14/06/05, 17:44
Origineel geplaatst door muksie


Is dat na 5 jaar met eigen servers of met een reseller pakket? Want het lijkt me, dat als je investeert in een eigen server je dan minstens 40 gb aan webruimte moet zien te verhuren en daar ook kosten voor hebt, dat het dan langer zal duren voordat je break-even draait dan wanneer je een resellerpakket hebt van een paar gigabyte webruimte en een paar tientjes in de maand.

Ik denk dat ze er met die 5 jaar vanuit gaan dat je zelf ook nog moet eten en leven. Die servers of dat resellerpakket dat zijn echt de kosten niet hoor, lees eens terug in dit topic. Er komt ZO veel bij kijken, niet alleen een resellerpakketje afnemen en een websiteje online zetten.
Ook al ben ik er zeker van dat 40% van de jonge starters denkt dat dat wel zo is.

Chemical Web Hosting bestaat inmiddels 2 jaar en die tijd is ook zeker wel nodig geweest om winst te maken/ervan te kunnen leven. De eerste.. 6 tot 7 maanden kwamen er vrijwel geen tot heel weinig klanten, zeker niet genoeg om ook maar 1 cent winst te maken. Daarna begonnen er meer klanten te komen door de mond tot mond reclame over de goede SERVICE (die jij, met alle respect, NIET kan geven omdat je hele dagen op school zit). Na het eerste jaar ondernemerschap begon chemical winst te maken, niet veel, maar het is een begon. Inmiddels is er genoeg winst om van te leven en ook tegenvallers op te vallen.

Maar... zelfs op dit moment, waar chemical het uitstekend doet, verdienen mensen met een "goede" supermarktbaan nog net iets meer als mij.

Uiteraard zal dit zeer binnenkort wel veranderen, maar het was/is niet makkelijk.

Vergeet niet dat je ondanks dat het "maar" hosting is.. je het nog steeds over ondernemerschap hebt, en de verantwoordelijkheid die hierbij komt kijken.

En nogmaals, dat redt je NIET als je hele dagen op school zit. Misschien het eerste jaar, maar dan echt niet meer.

Oh, en nog zoiets. Om een hosting bedrijf te runnen heb je echt wel wat netwerk/systeem beheer kennis nodig. Toen ik met Chemical begon was ik 18 jaar jong, en in het laatste jaar van mijn studie netwerkbeheer, die is inmiddels afgerond en heb daar netjes mijn papiertjes voor. De kennis die ik hiermee heb opgedaan heb ik meerdere malen al nodig gehad om alles lekker te laten draaien, daarnaast heb ik ook veel bij moeten studeren; linux, bash, dns, apache, etc. etc.; je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent.

Jij doet VWO nu, dat wil zeggen dat je dus nog helemaal geen ict-gerelateerde opleiding hebt gedaan. Ik schat dat je 15 of 15 jaar jong bent. Waar wil je in godsnaam de kennis vandaan halen om uiteindelijk alles zelf te kunnen doen? want een resellerpakket is slechts een tijdelijke oplossing.
Veel studeren in je "eigen" tijd? Naast je VWO opleiding?


Ruud Goedhart

muksie
14/06/05, 19:53
Oke bedankt allemaal, meer vragen heb ik zo niet en ik zal voorlopig me nog wat verder verdiepen in alles wat met webhosting te maken heeft.

Hjalmar
14/06/05, 20:43
Origineel geplaatst door muksie
Oke bedankt allemaal, meer vragen heb ik zo niet en ik zal voorlopig me nog wat verder verdiepen in alles wat met webhosting te maken heeft.

Afgeschrokken? :D

muksie
14/06/05, 21:02
Origineel geplaatst door Hjalmar


Afgeschrokken? :D

Oh nee hoor, maar ik ga me eerst maar eens wat verder verdiepen, dat zeiden ze tegen me op www.webhostingtalk.nl ofzo :):W::eek:

DutchTSE
15/06/05, 03:18
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Beste DutchTSE, de enmalige kosten en kosten voor een switch waren toch niet onverwacht?

Maar idd. Ik geloof ook niet dat de markt zit te wachten op noch zo'n 'bedrijf' dat eigenlijk geen bedrijf is.
mwah...de ene aanbieding die ik kreeg zat switch bij prijs inbegrepen (de huur ervan), bij de hoster waar ik nu zit moest ik hem zelf kopen, ga er dus niet vanuit dat hij er bij zit maar zoek dit goed uit ;) zo bedoel ik het, net als met eenmalige kosten ;) die werden pas vernoemt op de uiteindelijk offerte zie ik aanvroeg, daarvoor niet :)

froggie
15/06/05, 08:22
Origineel geplaatst door DutchTSE
net als met eenmalige kosten ;) die werden pas vernoemt op de uiteindelijk offerte zie ik aanvroeg, daarvoor niet :)
Achteraf eenmalige kosten noemen is echt een stink actie! Volgens mij mag dat zelfs niet eens, want je gaat in op die specifieke aanbieding (= offerte). Een bedrijf kan dan niet ineens aan komen met een andere offerte, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Tenzij er iets in de offerte heeft gestaan als "offerte onder voorbehoud". Ma goed, wel iets waar je op moet letten dus. Zodra de bedrijven moeten vechten voor hun omzet is er een catagorie bedrijven die zich gaan bedienen van dit soort truuks, beetje jammer.

DutchTSE
15/06/05, 13:08
op site werd het nergens vernoemd, zodra je offerte aanvraag dan staat het er inene bij. En weet dat mijn hoster het niet bedoeld als naaiactie, want het is een erg goede hoster, jullie kennen hem ook wel :)

crazycoder
15/06/05, 13:15
Origineel geplaatst door froggie

Achteraf eenmalige kosten noemen is echt een stink actie! Volgens mij mag dat zelfs niet eens, want je gaat in op die specifieke aanbieding (= offerte). Een bedrijf kan dan niet ineens aan komen met een andere offerte, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Tenzij er iets in de offerte heeft gestaan als "offerte onder voorbehoud". Ma goed, wel iets waar je op moet letten dus. Zodra de bedrijven moeten vechten voor hun omzet is er een catagorie bedrijven die zich gaan bedienen van dit soort truuks, beetje jammer.
Als ik het goed lees dan is hij/zij op een aanbieding ingegaan en heeft toen offerte gevraagd.

Verder moet je natuurlijk goed informeren wat wel of niet inclusief is. Als nieuwkomer weet je immers niet zo veel of in ieder geval veel minder af van de gewoontes en gebruiken in een bepaalde branche.
Goede kans dat hetgeen geboden wordt niet overeenkomt met jouw verwachtingen.

mkb-hosting.nl
15/06/05, 16:31
Voor je een bedrijf begint moet met veel elementen rekening houden! Niet alleen maar wat het kost, maar veel belangrijker wat levert het op en hoe kom ik aan klanten!! Promotie van je website is belangrijk. Ook is het van belang dat je een goed service verleent aan je klanten! Klein beginnen is altijd goed. Hou in je achterhoofd
Promotie en Support!
Kosten en Opbrengsten!
Tijd en Inzet

slommy
17/06/05, 00:23
Ik dacht vorig jaar ook ineens ik wil een bedrijfje beginnen, daarna ben ik gaan denken waarin. Toen kwam ik uit op Webhosting, daarna ben ik gaan zoeken op google en vond dit handige forum en heb mij gelijk geregistreerd(22-09-2004).

Na wat rondvragen en zelf verder te zoeken op google en andere website`s heb ik besloten om er nog even mee te wachten en mischien het plan wel helemaal te vergeten, ik wou het eigenlijk niet helemaal vergeten en dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik zou over een paar jaar nog steeds graag een Webhosting bedrijf willen opzetten maar er zijn toch zoveel dingen waar je aan moet denken en je moet toch aardig investeren.

Ook moet je eens gaan kijken bij Webhosters op hun website naar de prijzen, dit vind ik allemaal veel te goedkoop en dat is ook een reden waarom ik ermee wacht. Als ik nu namelijk zou beginnen zou ik veel te duur zijn daarom krijg ik niet zoveel klanten en heb ik(wat ik denk) geen winst(ook niet na een aantal jaren).

Ik heb nog steeds(wat ik denk) een goed plan in mijn hoofd zitten, om snel wat klanten te krijgen, maar daar wil ik niet verder op in gaan.

Ik raad jou, net zoals vele andere het af om nu te beginnen met je webhosting bedrijf. Wacht nog een paar jaar en denk er af en toe eens over na hoe je nou echt goed kunt beginnen.

Als je nu al zeker weet dat je wilt beginnen zou ik er toch nog mee wachten, zet dan gewoon maandelijks een bedrag opzij zodat je als je eenmaal wilt beginnen je een mooi startkapitaal hebt.(het is maar een idee)

Technotop
17/06/05, 11:32
Origineel geplaatst door slommy
Ik dacht vorig jaar ook ineens ik wil een bedrijfje beginnen, daarna ben ik gaan denken waarin. Toen kwam ik uit op Webhosting, daarna ben ik gaan zoeken op google en vond dit handige forum en heb mij gelijk geregistreerd(22-09-2004).

Na wat rondvragen en zelf verder te zoeken op google en andere website`s heb ik besloten om er nog even mee te wachten en mischien het plan wel helemaal te vergeten, ik wou het eigenlijk niet helemaal vergeten en dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik zou over een paar jaar nog steeds graag een Webhosting bedrijf willen opzetten maar er zijn toch zoveel dingen waar je aan moet denken en je moet toch aardig investeren.

Ook moet je eens gaan kijken bij Webhosters op hun website naar de prijzen, dit vind ik allemaal veel te goedkoop en dat is ook een reden waarom ik ermee wacht. Als ik nu namelijk zou beginnen zou ik veel te duur zijn daarom krijg ik niet zoveel klanten en heb ik(wat ik denk) geen winst(ook niet na een aantal jaren).

Ik heb nog steeds(wat ik denk) een goed plan in mijn hoofd zitten, om snel wat klanten te krijgen, maar daar wil ik niet verder op in gaan.

Ik raad jou, net zoals vele andere het af om nu te beginnen met je webhosting bedrijf. Wacht nog een paar jaar en denk er af en toe eens over na hoe je nou echt goed kunt beginnen.

Als je nu al zeker weet dat je wilt beginnen zou ik er toch nog mee wachten, zet dan gewoon maandelijks een bedrag opzij zodat je als je eenmaal wilt beginnen je een mooi startkapitaal hebt.(het is maar een idee)

Te duur.. ja maar dat heet "verkennen" ik heb binnen 3 weken honderden offertes opgevraagt. Waar krijg ik een mooie prijs per zo veel dataverkeer? Waar krijg ik service? Ik denk niet dat je je zorgen moet maken om een prijs. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat je je product moet aanpassen. Dus ben je duur maar heb je wel TOP service dan willen bedrijven best eens een kijkje komen nemen.

Service en Prijs zijn één van de dingen die erg belangrijk zijn.

Voor veel bedrijven maakt een dubbeltje meer totaal niks uit. Ze willen het beste van het beste en geloof mij heel veel bedrijven denken daar over!

Wat ik ook merk uit jouw verhaal is dat je bang bent om te valen, bang om in het onbekende te stappen maar 9/10 bedrijven heeft ook in het duister gestapt, en moest ook maar afwachten of het allemaal wel ging lukken, maar dat is gewoon het bedrijfs leven. De weg is niet voor je neergelegt, nee deze weg moet je zelf opbouwen. Ook het sparen wat jij zegt kan.. maar een bedrijf opstarten zonder geld is ook niet echt slim en natuurlijk is het zo dat je voldoende geld tot je beschikking moet hebben om problemen te vermijden.

maar het zijn gewoon stappen het is 50/50 dat je valt of wint, maar de kansen om winnen kan je natuurlijk wel vergroten door je te verdiepen in het bedrijfs leven, maak gewoon een keer een prijs opgaven.. dan komt het wel goed

slommy
17/06/05, 12:07
Echt bang om te falen ben ik eigenlijk niet, als ik zou beginnen zou ik me er 100% voor inzetten.

Ik heb ook al een prijsopgave gemaakt, maar dat vind ik gewoonweg te duur. Ik kan namelijk niet van bijvoorbeeld 9 tot 6(en ook buiten die tijden) service bieden ik ben ook nog schoolgaande, ik ben nu wel klaar met mijn middelbare school en ga nu een MBO opleiding volgen maar dan kan ik alsnog geen goeie service bieden(niet 24 uur per dag).

Ik kan waarschijnlijk tussen de lessen door gewoon emails beantwoorden en een account aanmaken, maar telefonisch contact kan ik wel vergeten.

Maar ik heb dus een paar redenen(voor mij goeie redenen) om er nog even mee te wachten, ik ben nu trouwens 16 en begin juli word ik 17.

ChemicalWH
17/06/05, 18:19
Origineel geplaatst door slommy
Echt bang om te falen ben ik eigenlijk niet, als ik zou beginnen zou ik me er 100% voor inzetten.

Ik heb ook al een prijsopgave gemaakt, maar dat vind ik gewoonweg te duur. Ik kan namelijk niet van bijvoorbeeld 9 tot 6(en ook buiten die tijden) service bieden ik ben ook nog schoolgaande, ik ben nu wel klaar met mijn middelbare school en ga nu een MBO opleiding volgen maar dan kan ik alsnog geen goeie service bieden(niet 24 uur per dag).

Ik kan waarschijnlijk tussen de lessen door gewoon emails beantwoorden en een account aanmaken, maar telefonisch contact kan ik wel vergeten.

Maar ik heb dus een paar redenen(voor mij goeie redenen) om er nog even mee te wachten, ik ben nu trouwens 16 en begin juli word ik 17.


Wijs besluit Slommy. Je bent jong en zit nog op school.. Na school wil je echt niet nog eens de godsganse tijd bezig zijn met zeurende klanten ;) (no offense)

success met school.


Ruud Goedhart