PDA

Bekijk Volledige Versie : TK: Clanhome.nl gamehosting



Anoniem
13/06/05, 14:34
Omdat wij ons volledig willen gaan concentreren op onze hoofd activiteiten verkopen wij onze gamehosting unit. Gamehosting is de afgelopen 2 jaar onder de naam ClanHome.nl actief geweest.

Momenteel staan we bij SBP (niet Leaseweb, maar direct). Onze gamehosting unit is volledig apart van de webhosting opgebouwd en bestaat uit 6 dual athlon/2GB/2x40-120GB servers. Op deze servers draaien onze pubs en klanten. De pubs staan goed bekend en zijn bijna altijd vol.

Het klantenbestand bestaat momenteel uit 20-25 klanten. De maandopbrengst van deze klanten is ongeveer 750-1100 euro. De gemiddelde opbrengst per klant is hoog (veel publics), klanten binding is goed.

Wij verkopen onze complete gamehosting unit inclusief OTRS support systeem, domain (.nl, .se en .be), naam en klantenbestand. Onze vraagprijs is €9000,-. PM of mail voor meer informatie.

Basic-it
13/06/05, 14:38
Hallo,

Wat zijn de vaste maandelijkse kosten die van de maandopbrengst af gaan? Denk hier aan het huren van de racks,bandbreedte ect.

Ook zou ik willen weten hoeveel dataverkeer er gebruikt word. Of dat je een contract met je klanten hebt ondertekend.

Anoniem
13/06/05, 14:42
Origineel geplaatst door Basic-it
Wat zijn de vaste maandelijkse kosten die van de maandopbrengst af gaan? Denk hier aan het huren van de racks,bandbreedte ect.
Ook zou ik willen weten hoeveel dataverkeer er gebruikt word. Of dat je een contract met je klanten hebt ondertekend.

Ik zet het antwoord hier even neer, omdat het redelijk belangrijk is lijkt me. Het bandbreedte gebruikt zit tussen de 10 en 11mbit momenteel. Het ligt eraan of je de machines in een eigen omgeving zet of een overeenkomst afsluit met SBP/anders ISP. Bij een dergelijk gebruik ligt je prijs/mbit ongeveer op €50/mbit. Je maandkosten zijn natuurlijk volledig afhankelijk van waar je de machines neerzet. Tussen de 500 en 700 euro per maand normaal gesproken.

Klanten hebben allemaal een 3 maanden contract. De meeste klanten hebben die al uitgediend (er gaan weinig klanten weg), de nieuwe klanten zitten in een van die 3 maanden.

Basic-it
13/06/05, 14:48
Dus dan hou je zoon ongeveer 400 euro over van je maandelijkse inkomst.

Anoniem
13/06/05, 15:01
Origineel geplaatst door Basic-it
Dus dan hou je zoon ongeveer 400 euro over van je maandelijkse inkomst.

Als je naast de klanten de 7 publics voortzet en met die bandbreedte pricing werkt zal dat ongeveer je netto opbrengst per maand zijn ja. Het slimste is om de hardware met de klanten op te nemen in een bestaande activiteit. Kijk je puur naar klanten en haal je de pubs eruit zit je ongeveer een mbit of 3 lager. Dat scheelt je dan ongeveer €150,- /mnd aan kosten normaal gesproken.

Cyberdevil
13/06/05, 15:04
Winst van 550 € per maand zonder publics.

Dan is de vraagprijs van 9000 € er toch wel goed over ;)

Anoniem
13/06/05, 15:16
Origineel geplaatst door Cyberdevil
Winst van 550 € per maand zonder publics.
Dan is de vraagprijs van 9000 € er toch wel goed over ;)

De vraagprijs is based op hardware en klantenbestand. Wij denken dat het stabiele klantenbestand met lage support load en een redelijke opbrengst samen met de 6 dual Athlon MP servers en de opgebouwde naam wel wat op moet brengen. Over de prijs valt natuurlijk te onderhandelen, maar dumpen voor 2k doen we niet.

Prijsvoorstellen ontvangen wij graag via PM/Mail.

vanderhart
13/06/05, 15:38
ZPEED, De kosten voor direct afnemen bij SBP van een rack kan jij die kosten vertellen ?
Neem aan dat SBP geen netwerk heeft liggen en je hier zelf zorg voor dient te dragen ?


Alvast bedankt.

Anoniem
13/06/05, 15:44
Origineel geplaatst door vanderhart
ZPEED, De kosten voor direct afnemen bij SBP van een rack kan jij die kosten vertellen ?
Neem aan dat SBP geen netwerk heeft liggen en je hier zelf zorg voor dient te dragen ?

Ik kan geen uitspraken doen over SBP prijzen, die moet je zelf uit onderhandelen. Maar een half rack bij SBP is voldoende. Wij gebruiken Abovenet traffic, dat kun je bij SBP afnemen. Je kan de hardware ook een verdieping omhoog verhuizen naar Leaseweb, daar kun je op het Leaseweb netwerk komen. In principe heeft SBP/Abovenet combinatie altijd perfect gewerkt. Kastprijzen zullen tussen de 225-300 euro p/m voor een halve kast liggen denk ik. Bij een eventuele overname brengen wij je in contact met SBP en kan er waarschijnlijk wel een goede deal gemaakt worden.

Arjan
17/06/05, 21:22
//edit pm verstuurd