PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting CMS systeem



PC-Group
12/06/05, 12:15
Naar aanleiding van mijn vorige topic maak ik even dit topic aan, waar ik voortaan ook alleen maar ga gebruiken om informatie te verstrekken over dit systeem/onderwerp.

Hieronder even een lijstje met functies die het systeem zal gaan bevatten waarmee wij op dit moment druk bezig zijn.


Lay-out >

Het makkelijk integreren van een eigen lay-out via een makkelijke procedure in de admin.

Website functies >[/b]

• Het makkelijk invoegen van nieuwe pagina`s via de admin,
• Het aan en uitzetten van het nieuws systeem
• Nieuws indien ingeschakeld toevoegen/verwijderen/bewerken
• Plaatjes mogelijk in het nieuws systeem
• Ingebouwde spelling controle

Bestel functies >

Klant kan via makkelijke bestel procedure zijn of haar gewenste functies bestellen, keuze uit standaard opgebouwde Hosting pakketten maar ook een functie om een eigen pakket samen te stellen.
Indien bedrijf ook aan design/ADSL/domeinen doet is het mogelijk deze op simpele wijze via de admin in de bestel procedure te verwerken.
Klant moet na het bestellen zijn gegevens opgegeven voor de bestelling definitief is, licentie houder van het systeem kan er voor kiezen om via de admin de functie op bevestiging via E-mail van de klant in te schakelen voor de bestelling definitief is.

Domein Check Functies >

• Domein Extentie toevoegen/verwijderen/bewerken

Agenda >

In de admin zit een agenda ge integreert.

• Bijhouden van Taken & Afspraken
• Indien afspraak met klant krijgt klant dit in zijn klanten gedeelte de datum en tijd te zien met herinneringen.
• Herinnering systeem voor belangrijke afspraken en taken

Klanten login >

• Bekijken van de door hem bestelde artikelen
• Support tickets aanmaken
• Indien ingeschakeld het beheren van zijn domeinen
• Mogelijkheid tot upgrade van zijn of haar dienst pakket.

Telefoon

Via de admin mogelijk:

• Invoegen telefoon notities + bewerken en verwijderen.
• Invoegen op klantnaam/id of indien geen klant relatie naam, en onbekende personen.



LET OP !!! er staat nog geen informatie over de factuur voorzieningen deze zal spoedig volgen dit ivm dat dit proces nog niet correct is uitgedacht.

Indien mensen vragen/ideetjes/tips of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

AUB allemaal via dit topic.

Bedankt

Hjalmar
12/06/05, 12:27
- Intergratie systeem met Plesk/Cpanel/Direct Admin, om automatisch pakketten aan te maken.
- Real time domeinen bestellen (via ODR of 24Inet etc.)

Voor de facturen:

- In PDF
- Opsturen naar mail na bestelling (automatisch, inclusief de eventuele ingevulde .nl formulieren)
- Automatisch elke maand/jaar weer sturen

PC-Group
12/06/05, 12:27
Origineel geplaatst door Hjalmar
- Intergratie systeem met Plesk/Cpanel/Direct Admin, om automatisch pakketten aan te maken.
- Real time domeinen bestellen (via ODR of 24Inet etc.)

Voor de facturen:

- In PDF
- Opsturen naar mail na bestelling (automatisch, inclusief de eventuele ingevulde .nl formulieren)
- Automatisch elke maand/jaar weer sturen

Dankje wel voor je ideetjes.

Hjalmar
12/06/05, 12:30
Moet je nog beginnen of heb je al een deel?
Ben benieuwd naar de vorderingen, dit systeem gaat te koop worden aangeboden?

Houd me op de hoogte!

PC-Group
12/06/05, 12:45
Origineel geplaatst door Hjalmar
Moet je nog beginnen of heb je al een deel?
Ben benieuwd naar de vorderingen, dit systeem gaat te koop worden aangeboden?

Houd me op de hoogte!

Er is al een deel, ja het systeem gaan te koop aangeboden worden.
Screenshots zullen zsm volgen.
Meer ideeën zijn altijd welkom

PC-Group
12/06/05, 13:36
Even een update,

Er komt onderanderen nog in:

Betaal mogelijkheden

• Betalingen via Paypal & E-Gold
• Betalingen via een 0900 nummer


Deze functies zijn ook uit en aan te zetten via de Admin.

Bij de website functies komt het volgende nog:

Website functies vervolg

• Klanten ervaringen pagina inschakelen via admin, berichten bewerken/verwijderen/goed keuren
• Support Forum met de meest belangrijke functies die een normaal forum ook bevat.

ExOrDuS
12/06/05, 14:33
en vergeet het ensim controlpanel niet !

Colmo
12/06/05, 14:34
Klinkt goed. Ben iig erg benieuwd.

PC-Group
12/06/05, 14:35
Origineel geplaatst door ExOrDuS
en vergeet het ensim controlpanel niet !

Bedankt,

WelleKe
12/06/05, 14:41
Mag ik een suggestie doen?
Probeer niet hèt perfecte systeem te maken met alle gewenste functionaliteiten, maar kies ervoor om op een gegeven moment te starten en de dienstverlening geleidelijk uit te breiden.

Op die manier heb je de volgende voordelen;

* Eerder inkomsten
* Laagdrempelige instap (meer functionaliteiten kan afschrikken)
* Grotere betrokkenheid doelgroep (door hun ervaringen)
* Minder kans op algehele afwijzing (mocht iets niet kloppen dan kun je dat makkelijker bijsturen dan als je alles ineens presenteert)

Natuurlijk is het wel goed om alvast na te denken over de gewenste functionaliteiten, want de basis van het systeem moet daarvoor wel ingericht zijn.

Ik spreek overigens uit eigen ervaring ;) Op een gegeven moment moet je gewoon starten, ook al heb je voor je gevoel nog niet alles klaar. Later zul je namelijk beseffen dat je nooit klaar zult zijn :)

PC-Group
12/06/05, 14:53
Origineel geplaatst door WelleKe
Mag ik een suggestie doen?
Probeer niet hèt perfecte systeem te maken met alle gewenste functionaliteiten, maar kies ervoor om op een gegeven moment te starten en de dienstverlening geleidelijk uit te breiden.

Op die manier heb je de volgende voordelen;

* Eerder inkomsten
* Laagdrempelige instap (meer functionaliteiten kan afschrikken)
* Grotere betrokkenheid doelgroep (door hun ervaringen)
* Minder kans op algehele afwijzing (mocht iets niet kloppen dan kun je dat makkelijker bijsturen dan als je alles ineens presenteert)

Natuurlijk is het wel goed om alvast na te denken over de gewenste functionaliteiten, want de basis van het systeem moet daarvoor wel ingericht zijn.

Ik spreek overigens uit eigen ervaring ;) Op een gegeven moment moet je gewoon starten, ook al heb je voor je gevoel nog niet alles klaar. Later zul je namelijk beseffen dat je nooit klaar zult zijn :)


Welleke bedankt, het was inderdaad al niet het doel om elke functie er direct bij de start in te hebben zitten, :) er moet altijd wat te update over blijven ;)

PC-Group
17/06/05, 23:50
Binnen enkele dagen brengen wij de eerste screenshots naar buiten van dit Administratie/website control panel.

Remigius
17/06/05, 23:52
Ik ben benieuwd :) Succes iig, het klinkt allemaal heel leuk.

Mangelot
18/06/05, 00:28
Ik las toevallig deze topic,
en moet toch even kwijt dat de beschrijving behoorlijk
veel lijkt op onze website.
namelijk: www.mangelot.nl
deze website is gebouwd op een oscommerce platform.
maar gigantisch omgebouwd, in scripting en database.
alles wordt geregistreerd in mysql.
de gehele boekhouding werkt bijvoorbeeld online en dus realtime.
en de betalingen gaan binnenkort over naar bv. ideal (nieuwe internet betalings standaard van postbank, rabobank, ing, abn-amro. etc..), en diverse andere betalings mogelijkheden zijn in de maak.
tevens zijn diverse script functies instaat direct de bestelde domeinnaam/hosting te configureren met behulp van ensim techniek.

ik zal deze topic even in de gaten houden.
want misschien kunnen er nog ideeen uitgewisseld worden.

PC-Group
18/06/05, 10:23
Mangelot, wellicht, alleen als ik jullie systeem zo zie kan ik de gebruikers alvast vertellen dat er waarschijnlijk geen vergelijking in te vinden is.

Mangelot
18/06/05, 10:28
Ja maar het draait niet om de website,

maar het systeem erachter, (die je niet gezien kunt hebben)
deze voldoet wel degelijk aan de ideeen.

snappie..

en anders: verklaar je nader in welke opzichten jullie CMS anders is.

PC-Group
18/06/05, 10:41
Origineel geplaatst door Mangelot
Ja maar het draait niet om de website,

maar het systeem erachter, (die je niet gezien kunt hebben)
deze voldoet wel degelijk aan de ideeen.

snappie..

en anders: verklaar je nader in welke opzichten jullie CMS anders is.


In de opzichte dat je bij jullie indd het osscommerce er nog kan uitplukken ? weet niet hoe dat natuurlijk met de admin zit, het systeem zal geen shop achtig karakter krijgen.
Dus ik zie niet precies waarin je hem dan wil vergelijken ?


Overigens de rest graag via PM, en in dit topic verder gaan over het hoofd onderwerp.

PC-Group
18/06/05, 13:39
Is er eigenlijk behoefte om het systeem in verschillende talen te kunnen instellen ?

Sander-
18/06/05, 15:22
Origineel geplaatst door PC-Group
Is er eigenlijk behoefte om het systeem in verschillende talen te kunnen instellen ?

Denk aan je afzetmarkt en je zult het antwoord wel weten? :P

Trouwens het is heel makkelijk om ff met language files te gaan werken, als je er consequent in bent iig ;)

PC-Group
22/06/05, 12:27
Eerste gedeeltelijke screenshot van het systeem.
Witte streepjes zijn ivm met geheim houding van de naam van het systeem.
Meer screenshots zullen spoedig volgen, en updates van deze screenshot volgen ook.

Vaxon Networks
22/06/05, 12:39
wat gaat de richtprijs worden voor dit systeem?

vaste prijs? prijs per maand?

PC-Group
22/06/05, 12:42
Een vast bedrag per jaar dat recht geeft op volledige support en volledige updates van het systeem.

PC-Group
23/06/05, 11:09
De website zal over enkele dagen online komen, waaronder meer de eerste prijs indicaties zullen staan, meer informatie staat over het systeem.
En een mailing list aanwezig is voor geïnteresseerde.

ExOrDuS
24/06/05, 17:34
url ?? ben zeker geïnteresseerd....

PC-Group
24/06/05, 17:46
website laat even opzich wachten excuses, prijzen zal ik morgen bekend maken.

XS-24
24/06/05, 18:38
Wij hebben eventueel interesse om dit systeem te resellen binnen ons eigen netwerk.

PC-Group
24/06/05, 19:00
Origineel geplaatst door XS-24
Wij hebben eventueel interesse om dit systeem te resellen binnen ons eigen netwerk.


Voor Bulk/reseller inkoop kan je altijd even contact via PM opnemen om een mooie prijs af te spreken.

Hjalmar
27/06/05, 09:09
PC-Group:

Zijn er inmiddels prijzen bekend en de site up? En ik ben eventueel ook wel geintereseerd in het resellen van het product.

PC-Group
27/06/05, 12:07
Beste WHT leden,
De website is op dit moment nog niet online en laat nog even opzich wachten.
Daarnaast zullen wij de volgende prijzen hanteren voor dit systeem:

Licentie Normale € 54.99 P/J

Licentie 2-Pack

(1) € 54.99 P/J
(2) € 39.99 P/J

joriz
27/06/05, 13:38
Ik heb misschien ook wel interesse.

Maar wat ga je doen met de veiligheid? Maak je het alleen? Maak je het met een team en heb je nog een onafhankelijk iemand die effe alles voor je probeerd te hacken/fouten opsporen.

Nog ideeen:
- meerdere talen. (Engels, Frans, Duits etc..)

chrisism
27/06/05, 14:22
dus TMAP

ExOrDuS
27/06/05, 16:33
Origineel geplaatst door PC-Group
Beste WHT leden,
De website is op dit moment nog niet online en laat nog even opzich wachten.
Daarnaast zullen wij de volgende prijzen hanteren voor dit systeem:

Licentie Normale € 54.99 P/J

Licentie 2-Pack

(1) € 54.99 P/J
(2) € 39.99 P/J

Das nog te doen, nu maar eens zien wat de demo ons brengt....

jagermaster
27/06/05, 17:37
in welke periode is het ongeveer te verwachten dat er een demo online komt? dan schrijf ik dat op ;)

PC-Group
27/06/05, 19:06
Ik geef geen release datum en ook geen datum waarop de demo online zal komen.
Waarom ? omdat wij de tijd er voor uit willen trekken die nodig is en geen valse beloftes willen doen.
We gaan namelijk voor een optimale veiligheid en een optimaal systeem.
Systeem komt dan ook niet eerder in de verkoop dan dat wij de veiligheid van de hosters en hun gegevens kunnen garanderen.
Dat gaat niet inhouden dat als jullie een aantal maanden niks van ons horen het systeem van de baan is, maar dat er hard aan gewerkt wordt :) Want een release zonder bugs is mooier dan een release wat heel wat privacy gegevens naar buiten brengt, of bestellingen niet optimaal verwerkt waardoor jullie geld mis lopen.


Hoop jullie zo opnieuw voldoende te hebben ge informeert

P.the.chicken
28/06/05, 14:07
Indien het mogelijk is dit systeem te resellen bulk in te kopen dan hebben wij intresse in een 50 tal licenties.

Luuc
28/06/05, 16:16
Kan het script op een eigen server geplaatst worden of moet je inloggen op een centrale website?

Kan ik het script indien nodig wijzigen?

PC-Group
28/06/05, 16:22
Luuc, Het script kan op eigen server geplaatst worden, wijzigen van het script is mogelijk.
Echter wordt misbruikt en illigaal gebruik van het script bestraft.
Wij staan bij het wijzigen van het script ook niet in voor de gevolgen van de updates.

hires
28/06/05, 16:24
Een jaarbedrag voor 1 licentie incl. updates en volledige support; betekent dat ook alle bijkomende software, zoals plug-ins en (aanvullende) modules; kortom totaal en volledig 100% 1 bedrag voor 1 jaar?

Vraagje 2 voor dit interresante project:
Wat zijn de minimum eisen voor de server waar je het systeem op wil laten draaien? Bestaat er een mogelijkheid updates automatisch uit te laten voeren?

PC-Group
28/06/05, 16:27
Hires,
Nee, dit bedrag is voor het basis model waarvan een aantal plugins gratis zijn, beveiligings updates en wijzigende updates in het structuur van het script zijn gratis,
Plug-ins-modules die daarbij nog uitkomen zijn uitbreidingen van het script, denk hierbij aan meer betaal opties, een forum, live chat enz enz.


Plug-ins/modules hebben een prijskaartje varierend tussen de € 1.99 per jaar en e € 9.99 per jaar per plug-in/module.

Luuc
28/06/05, 16:28
Origineel geplaatst door PC-Group Luuc, Het script kan op eigen server geplaatst worden, wijzigen van het script is mogelijk.
Echter wordt misbruikt en illigaal gebruik van het script bestraft.
Wij staan bij het wijzigen van het script ook niet in voor de gevolgen van de updates. Ik neem aan dat updaten niet verplicht is?
Zo nee, betaal je dan een eenmalig bedrag voor het script?

// Bedankt voor de info! :)

PC-Group
28/06/05, 16:31
Origineel geplaatst door Luuc
Ik neem aan dat updaten niet verplicht is?
Zo nee, betaal je dan een eenmalig bedrag voor het script? :)

Indien je de updates niet afneemt is dit je eigen verantwoordelijkheid.
Je betaald ten alle tijden het jaar bedrag. het script is op huur basis. je betaald daardoor ook per licentie, en niet per script.
Waar je wel en niet gebruik van maakt moet je zelf weten.

ju5t
28/06/05, 17:03
Modernbill integratie?

PC-Group
28/06/05, 17:06
Bedankt voor je tip,

Hjalmar
28/06/05, 18:14
Zit er inmiddels automatische pakketten aanmaken via DA, Plesk ed. na bestelling in het systeem verwerkt?

Ik ben benieuwd wat het systeem nou eigenlijk precies kan...

PC-Group
28/06/05, 18:18
Wat jij nu noemt staat inderdaad op het lijstje, is er nog niet in verwerkt zijn wel druk aan het scripten,

PC-Group
28/06/05, 18:53
Inverband met een PM die ik zojuist kreeg en er een aantal nuttige vragen in stonden publiceer ik deze even hier.

-------
Het cmssysteem is dus te vergelijken met een dergelijk bestelsysteem als die van icehosting?

Verder ben ik ook zeker geïntereseerd in het resellen van dit product en zou ik hier meer informatie over ontvangen.
Hoe gaat dit bijvoorbeeld in zijn werk met de rechten en is het mogelijk het product te verkopen met een eigen layout/naam ed.?

------

REACTIE:

Het CMS is niet vergelijkbaar met het bestelsysteem van icehosting.
Het gaat hier om een systeem dat zowel de website als de administratie uithanden neemt.
En met aanschaf van een plug-in zelfs belasting aangifte kan doen.

Over het resellen van het product is nog geen informatie beschikbaar.
Excuses hiervoor.
Met de rechten beroepen wij ons op een Huur Product en geen Koop Product.
Het product blijft ten alle tijden eigendom van ons.
De verkoop onder een eigen layout en naam is wellicht een mooie functie, waar ik zeker over na zal denken.

hires
28/06/05, 20:51
Het zou ook handig zijn om diverse gegevens te kunnen printen; voor de klant zelf denk ik dan met namen aan de openstaande facturen, bevestiging van de bestelling. Voor mijzelf als bedrijf denk ik aan een balans.

PC-Group
29/06/05, 11:04
Deze functies zitten standaart in het systeem.
Het is ook instelbaar om bij elke wijziging het automatisch te laten afdrukken.

hires
30/06/05, 23:03
Misschien iets teveel ideetjes inéén, misschien al op je lijst. Maar dit systeem is dan ook wat prijziger:
http://www.modernbill.com/demo/4.3/

ExOrDuS
06/07/05, 01:41
is er al wat meer bedenkt over de demo ?

PC-Group
06/07/05, 13:08
Origineel geplaatst door ExOrDuS
is er al wat meer bedenkt over de demo ?

Er zal voorlopig nog geen demo verschijnen zoals eerder aangegeven.

RPH
11/07/05, 18:58
wanneer kunnen we wat verwachten??

PC-Group
11/07/05, 19:08
Zodra het systeem af is.

Triloxigen
11/07/05, 19:34
Een typisch IT'er antwoord ;)

PC-Group
11/07/05, 19:37
Origineel geplaatst door Triloxigen
Een typisch IT'er antwoord ;)

:D Ja ik ga geen valse beloftes hier doen en dat mensen dan helemaal naar die datum toeleven en er toch nog 2 maanden bij geplakt moeten worden bijvoorbeeld.

sander815
11/07/05, 22:18
wat is de reden dat het langer duurt?

PC-Group
11/07/05, 22:21
Dat het langer duurt ? er is nooit een datum gegeven en die geven wij ook niet.
Het duurt daarom ook niet langer :)

FSCJasper
11/07/05, 22:21
Wellicht dat hij nog wat toevoegingen moet maken of de beveiliging moet bijstellen? Reden lijkt me duidelijk : hij wilt dat zijn product zo goed mogelijk voldoet aan de eisen van de consument. Als het dan wat langer duurt, het zij zo. Overigens heeft hij in het begin al gemeldt dat hij geen vaste datum wilt prikken voor de release.

itc
11/07/05, 23:15
Ach, gelukkig komt er nog meer op de markt en hoeven we op dit systeem helemaal niet te wachten ;)

Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik onderhand een beetje moe word van posters die een systeem beloven (met of zonder datum) een mooie screenshot posten en vervolgens niks meer van zich laten horen óf er steeds maar langer en langer over doen. Beetje jammer dat dit ook bij dit verhaal aan de hand is, ach... er zal wel een goede reden zijn.

PC-Group
11/07/05, 23:20
Origineel geplaatst door itc
Ach, gelukkig komt er nog meer op de markt en hoeven we op dit systeem helemaal niet te wachten ;)

Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik onderhand een beetje moe word van posters die een systeem beloven (met of zonder datum) een mooie screenshot posten en vervolgens niks meer van zich laten horen óf er steeds maar langer en langer over doen. Beetje jammer dat dit ook bij dit verhaal aan de hand is, ach... er zal wel een goede reden zijn.

En gelukkig word ik moe van mensen die een tikkeltje ongeduldig zijn en liever een verrot en systeem vol met bugs gebruiken dan dat ze normaal kunnen doen en rustig afwachten voor ze commentaar posten.
Als je NIET weet waar je over praat, praat dan ook liever niet mee.
Ik verwacht daarnaast geen enkele reactie meer van jou in dit topic welk geen betrekking heeft op het systeem.
Je bovenstaande bericht is naar een moderator verzonden en is verzocht te verwijderen.

Zo laten wij nu weer ontopic gaan.

itc
11/07/05, 23:48
Beste collega,

En gelukkig ben jij niet snel op je *** getrapt! Als je iets te melden hebt, doe dat dan per PB, de mods hebben het al druk zat met écht belangrijke zaken. Ik poste niet om te flamen richting jou, dit was meer algemeen.. maar een eigen mening hebben is aan jou blijkbaar niet besteed... ook goed. Succes ermee in elk geval.

ExOrDuS
12/07/05, 17:55
het zal de warmte wel zijn!!, ik wacht rustig af op wat komen gaat.

deeltje
13/07/05, 13:36
KVK? Website?

PC-Group
13/07/05, 14:02
Origineel geplaatst door deeltje
KVK? Website?

Website is op dit moment nog geen informatie over, kvk worden geen mededelingen over verstrekt op dit moment.

Pantsy
13/07/05, 15:05
slotje on request.