PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje



phntje
12/06/05, 08:34
Ik heb hier een site tegen gekomen:
http://www.ber-art.nl/content/vps.htm

Op welke zou ik met gemak een cs server, ventrilo server op kunnen draaien?

Euro-Servers
12/06/05, 09:16
VPS servers zijn niet echt geschikt om gameservers op te draaien, een ventrilo zou eventueel nog kunnen.

phntje
12/06/05, 19:11
geef niemand een reactie?

Proxio
12/06/05, 19:19
1. Wat meer geduld mag wel
2. Er staat toch een reactie?

Cyberdevil
12/06/05, 19:20
Servers dienen voor webhosting op te doen of andere dingen die niet voor langere tijd veel CPU loads vragen.

Stel dus voor dat u ofwel gameservers huurt ofwel dedicated server gebruikt.

Of een aanvraag hiervoor doet voor een shared servers voor gameservers.

Gameservers en hosting op 1 server geeft gewoon problemen. En dit meer voor de gameserver dan voor de websites ;) (websites mogen makkelijk draaien op server met hogere loads. Hoge loads op gameserver = zware lag)

phntje
12/06/05, 19:45
Maar ik ben gewoon van plan om dit te huren voor mijn clan om er 2 cs servers op te gooien, een ventrilo server en bnc's, en de vps 100 te nemen van die site. maar zal er dan een hoge load zijn op die server? er zit 8 gig ram in :o

smurf
12/06/05, 19:55
Ja en die deel je met de andere VPS gebruikers... Ik denk dat je er trwouens max 512 Mb van hebt, zoals vermeld op de site.

phntje
12/06/05, 20:00
ja, dat is toch genoeg? of niet?

froggie
12/06/05, 20:21
Neem nou gewoon aan dat je geen gameservers kunt draaien op VPS. Dat komt gewoon door de manier waarop VPS werkt. Ik wil het je best uitleggen maar dan komen er technische details op tafel waar je waarschijnlijk toch geen zin in hebt.

Host die gameservers gewoon bij een goede host als clanhost.nl. Dan weet je gewoon zeker dat je kunt gamen zonder gezeur (want je gaat hoe dan ook gezeur krijgen met je VPS hoster als je games gaat hosten) en is iedereen blij :)

Euro-Servers
13/06/05, 09:17
Origineel geplaatst door phntje
ja, dat is toch genoeg? of niet?

Geheugen alleen is niet genoeg, ook de processor kracht telt voor een groot deel. Zoals froggie zegt, neem gewoon ergens een gameserver af of draai deze op een echte dedicated server, maar zeker niet op een VPS.

HBCS
13/06/05, 09:29
bel ze eens op zou ik zeggen en stel die vraagen aan hun
mischien kunnen ze je wel helpen met iets beters
suc6

twilightinc
13/06/05, 12:48
Dit voldoet langer niet voor een CS Server..
Elke vorm van virtual space op een jail na is ongeschikt voor CS hosting.

Dit omdat je niet weet hoeveel er is afgenomen op het systeem en er dus continu lag op kan treden aangezien alles geshared is.

Een full dedicated is beter dan een Shared Decidated (VSS)