PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller starten



nickb
11/06/05, 21:20
Hallo allemaal,

Ik kom hier even wat informatie in te winnen.

Ik ben momenteel 16 jaar en ben van plan om een reseller pakket te kopen.
Nu zijn mijn vragen:

- Ben ik een kvk nodig? (Beantwoord)
- Moet het op naam staan van iemand die ouder is dan 18? (Beantwoord)
- Als het bedrijf waar ik de reseller koop failliet gaat, wat doe ik dan?
- Als ik besluit na een jaar niet meer te hosten, waar moeten dan de klanten naartoe?
- Is het verplicht een apart rekening nummer te hebben?
- Krijg je belasting aanslag etc? En hoe zit het met de belasting.
- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?


Bvd,
N Bakhuis.

Triloxigen
11/06/05, 21:28
Ligt er allemaal maar nt aan wat je ermee gaat doen en wat je leverancier als voorwaarde heeft.

En voor bijna alle vragen zijn er al tientallen topics geweest en staat bijna alles op www.kvk.nl en www.belastingdienst.nl

Sphere
11/06/05, 21:28
Je bent een kvk nummer nodig. Dat kan je alleen krijgen als je minderjarig bent als een van je ouders ondertekenen ofzo.

nickb
11/06/05, 21:30
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ligt er allemaal maar nt aan wat je ermee gaat doen en wat je leverancier als voorwaarde heeft.

En voor bijna alle vragen zijn er al tientallen topics geweest en staat bijna alles op www.kvk.nl en www.belastingdienst.nl

Ik wil gewoon hosting pakketjes verkopen, en scripting/design bieden.


Origineel geplaatst door Sphere
Je bent een kvk nummer nodig. Dat kan je alleen krijgen als je minderjarig bent als een van je ouders ondertekenen ofzo.

Oke, bedankt :)

hostplaatsje
11/06/05, 23:33
Origineel geplaatst door nickb

- Ben ik een kvk nodig? (Beantwoord)
- Moet het op naam staan van iemand die ouder is dan 18? (Beantwoord)
- Als het bedrijf waar ik de reseller koop failliet gaat, wat doe ik dan?
- Als ik besluit na een jaar niet meer te hosten, waar moeten dan de klanten naartoe?
- Is het verplicht een apart rekening nummer te hebben?
- Krijg je belasting aanslag etc? En hoe zit het met de belasting.
- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?



- Het is wel verstandig om je in te schrijven. Anders ben je niet legaal bezig.
- Volgens mij moet je wel boven de 18 zijn. Maar deze informatie staat ook op de site van de Kamer van Koophandel.
- Tegenwoordig kun je snel en makkelijk overstappen. Je kunt dit altijd meenemen in je noodscenario. Wanneer je naar een betrouwbare hoster gaat is er niets aan de hand.
- Klanten die bij je hosten kun je niet zomaar laten vallen. Je kunt met een andere hoster een deal maken om je klanten te laten verhuizen. Maar dan moeten je klanten wel instemmen.
- Het is niet verplicht om een apparte rekening te openen.
- Bekijk het even op de website van hun. Tot een bepaald bedrag hoef je niets aan te geven.
- Maak een goed plan. Begin daarna vast. Bereid een noodscenario voor.

En toch even een tip. Wacht totdat je ouder bent. Mensen van jou leeftijd geven het snel op. Je kunt je niet veel veroorloven.

Succes!

XBL
11/06/05, 23:39
Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de Kamer van Koophandel gaan! (Als ik voor elk keer dat ik dit zei een euro kreeg, had ik nu een dikke auto onder m'n kont terwijl ik nog niet eens m'n rijbewijs heb.)

KvK (http://kvk.nl)
belastingdienst.nl/zakelijk (http://belastingdienst.nl/zakelijk)

Veel plezier met lezen (je zou wat meer zelf research moeten doen, je komt dan vaak langs dingen waar je nooit aan gedacht zou hebben en in dit topic ook nooit voorbij zou zien komen).

Jochem

XS-24
12/06/05, 00:05
Je heoft niet ouder te zijn dan 18, mijn vader zat er alleen bij toen ik mij inschreef...

Bapolo
12/06/05, 01:22
- Als het bedrijf waar ik de reseller koop failliet gaat, wat doe ik dan?


Het beste kun je daar voor in contact blijven met je webhoster, een voorbeeld daar van: Altijd up 2 date, of de gene op msn hebben. Als jij heel netjes je resseler pakket betaald en een contract hebt. dan kunnen hun moelijk zeggen: We zijn failliet; doei! Dan zou ik inderdaad maatregelen nemen :), Als dat echter wel het geval is en je stikt van de klanten, zet dan onmiddelijk op de site dat er wat problemen voorkomen en dat die binnenkort opgelost zijn. Houd er wel rekening mee om een 2e hoster in het oog te houden, bevalt de ene je niet? stap dan zo snel mogelijk op de andere!


- Is het verplicht een apart rekening nummer te hebben?

Nee, natuurlijk niet! Je kan gewoon je huidige rekening nummer gebruiken. (ook is er een online paypal methode, meer informatie: paypal.com)


- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?

Jawel, Waarom start je een bedrijf? Heb je er genoeg tijd voor? Wat als je op vakantie moet? wat als je een fout maakt in de controle paneel? Deze vragen komen vaak voor bij beginnende webhosters. Denk er goed overna voordat je start, '' Geduld is een schone zaak ''


- Als ik besluit na een jaar niet meer te hosten, waar moeten dan de klanten naartoe?

Deze dingen horen in de categorie ''- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?-'', Als je eenmaal een contract afsluit voor een jaar dan is dit echter geen probleem! dus laten we zeggen: een klant wilt pakket 1 bij jou bestellen, en betaald heel netjes voor een jaar. na een jaar kan die klant zelf kiezen natuurlijk. Namelijk gaan of blijven! is het geval dat jij niet meer gaat hosten, stop dan en meld het heel netjes op de website! en anders blijfen de zaken gewoon doorlopen.

Kvk: Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de Kamer van Koophandel gaan! :) www.kvk.nl
Btw: Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de BTW website gaan! :) www.belastingdienst.nl/zakelijk


Hoop dat ik je voldoende informatie heb gegeven, Veel succses met uw bedrijf, en remember its free to send me a pm whit your problems :)!

Hjalmar
12/06/05, 11:22
- Als het bedrijf waar ik de reseller koop failliet gaat, wat doe ik dan?


Faillissement valt niet altijd goed in te schatten. Om redelijk zeker te zijn van een bedrijf wat nog lang blijft bestaan kan je eigenlijk niet zomaar achterkomen.


- Als ik besluit na een jaar niet meer te hosten, waar moeten dan de klanten naartoe?

Als je naar een jaar stopt (of later of eerder) met je bedrijf kan je deze natuurlijk laten overnemen (lees; kopen). Zo kunnen bestaande klanten gewoon bij het bedrijf blijven, je kan je klanten eventueel ook laten verhuizen.


- Is het verplicht een apart rekening nummer te hebben?

Een zakelijke rekening is wel handig, privé en zakelijk scheiden is immers niet verkeert.


- Krijg je belasting aanslag etc? En hoe zit het met de belasting.

Je zal over je hosting/script en design diensten 19% BTW moeten rekenen bij afzet van een klant. Deze zul je aan het einde van het jaar weer moeten afdragen aan de belastingdienst (op uitzonderingen na). Kijk voor meer info op de belastingdienst.nl



- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?

Waarom zou jou idee zo goed zijn en vele male beter dan al die andere hosters? Er zijn inmiddels zoveel aanbieders. Er wordt hard geconcureert met tegenwoordig bijna onder de kostprijzen. Om stevig te staan zou ik zorgen dat je je goed voorbereid en met een goed concept komt!



en remember its free to send me a pm whit your problems !


Of je ze ook beantwoord is twee :D

Bapolo
12/06/05, 12:31
Ik beantwoord ze zeker weten.

nickb
12/06/05, 18:14
Ik ben echt heel veel info wijzer!

Hartelijk bedankt allemaal!

JayvD
12/06/05, 21:20
Ik ben zelf ook minderjarig :)

- Ben ik een kvk nodig?
Als je iets wilt verkopen: Ja
- Moet het op naam staan van iemand die ouder is dan 18?
Zijn twee manieren, of je krijgt handlichting of je ouders tekenen mee.
- Als het bedrijf waar ik de reseller koop failliet gaat, wat doe ik dan?
Je moet dan een nieuwe reseller zoeken en zo snel mogelijk alles overplaatsen mists je nog een backup kan verkrijgen. Kan je die niet krijgen dan ligt het aan jouw eigen algemene voorwaarden over wat jij doet aan backups.
- Als ik besluit na een jaar niet meer te hosten, waar moeten dan de klanten naartoe?
Dan moet je vervanging voor ze zoeken, als je failliet gaat hebben ze pech.
- Is het verplicht een apart rekening nummer te hebben?
Geen idee, ik heb een bedrijfsrekening genomen.
- Krijg je belasting aanslag etc? En hoe zit het met de belasting.
Je moet een BTW nummer aanvragen en dus ook aangifte doen.
- Zijn er verder nog dingen waarmee je rekening moet houden?
Hou er rekening mee dat niet iedereen het op prijs stelt als ze werken met een minderjarige, als je volwasse overkomt zit het wel goed kom je jong over dan kunnen eventuele klanten nog weleens afwijken.

Danger
12/06/05, 23:00
Origineel geplaatst door hostplaatsje

En toch even een tip. Wacht totdat je ouder bent. Mensen van jou leeftijd geven het snel op. Je kunt je niet veel veroorloven.


Wat noem jij snel.. ?