PDA

Bekijk Volledige Versie : co-location server



msdevasp
08/06/05, 22:18
Wie kan mij vertellen waar goede co-location voor een rackserver te vinden is? Waar moet opgelet worden en wat komt er bij kijken? Ik ben ook erg benieuwd naar de prijzen, wellicht kunnen er wat aanbiedingen gedaan worden. Gelieve in omgeving Rotterdam, maar als de prijs ergens anders beter is -> ook prima.

Tuinslak
08/06/05, 22:22
Wie kan mij vertellen waar goede co-location voor een rackserver te vinden is?
Uh?? Je bedoelt "waar kan ik een goede colocator vinden"? Welja.. Dat is redelijk subjectief, persoon X vindt bedrijf Y goed, enzo voort...


Waar moet opgelet worden en wat komt er bij kijken?
Goede hard- en software kennis. Ga je voor een Linux of Windows server? etc...


wellicht kunnen er wat aanbiedingen gedaan worden.
Dat hoort hier niet.

flen
08/06/05, 22:23
In Rotterdam zou je eens kunnen kijken bij We Dare (wedare.nl). Deze hebben een eigen datacenter en netwerk, misschien dat je het bij resellers/klanten van we dare iets goedkoper zou kunnen krijgen maar ik houd er van om direct zaken te doen met een partij met een eigen netwerk/datacenter.

Edit: Ik zie dat prijs belangrijker is dan locatie. Je zou ook eens kunnen kijken bij LeaseWeb of Linkup/iQarus. Beide beschikken over een eigen netwerk en datacenter/suite's. Tevens hanteren ze scherpe tarieven voor zover ik weet :).

Edit2: Als je wat meer te besteden hebt. Ik zelf heb érg goede ervarigen met ProServe (http://www.proserve.nl) en Concepts-ICT (http://www.concepts-ict.nl).

Remigius
09/06/05, 03:06
Ik sluit mij grotendeels bij Flen aan.

Wil je scherpe prijzen:
- LeaseWeb
- Linkup

'Beter' netwerk/kwaliteit:
- ProServe
- True

Triloxigen
09/06/05, 09:38
Origineel geplaatst door Remigius
Ik sluit mij grotendeels bij Flen aan.

Wil je scherpe prijzen:
- LeaseWeb
- Linkup

'Beter' netwerk/kwaliteit:
- ProServe
- True

Ook niet helemaal waar..
Je suggereert nu dat goedkoop meteen slechter is, de reden dat Leaseweb goede prijzen heeft is omdat het zo groot is.

Proxio
09/06/05, 09:48
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ook niet helemaal waar..
Je suggereert nu dat goedkoop meteen slechter is, de reden dat Leaseweb goede prijzen heeft is omdat het zo groot is.

Maar ProServe en True zijn wél een stuk beter.

Triloxigen
09/06/05, 09:51
Origineel geplaatst door Proxio


Maar ProServe en True zijn wél een stuk beter.

Dat ze goed zijn twijfel ik niet aan, mar beter is onzin..
En True heeft al vaker problemen gehad dan Leaseweb (zeker in verhouding me de grote).