PDA

Bekijk Volledige Versie : klant houd zich niet aan het contract



Speeddd
08/06/05, 21:01
hallo,

wij hebben nu een gameserver draaien voor een klant.
het is een public met 14 sloten maar de klant zet hem sinds een paar dagen elke keer op 24 sloten.
we hebben hem al een paarkeer weer terug gezet 14 maar een uur later staat hij weer op 24.
op mailen waar wij vragen waarom hij dat doet is nog geen reactie op terug gekomen.

wat kun je daar nou het beste aan doen?


als dit in het verkeerde gedeelte van de forum staat sorry daar voor want ik weet niet waar hij dan wel in thuis hoort.

veenman
08/06/05, 21:02
Gezien de klant willens en wetens het contract (bewust) overtreed, en niet reageert, zou ik het account suspenden tot deze contact opneemt.

Cyberdevil
08/06/05, 21:08
Account afsluiten, dan zal hij wel reageren ;)

Tenzij ze niet op de hoogte zijn van de voorwaarden.

HBCS
08/06/05, 21:09
blijkbaar wil de klant dus meer stuur na overleg rekening voor 24 slots inplaats van 16

Gh0sty
08/06/05, 21:14
2 keer per mail waarschuwen, of 2 keer per telefoon waarschuwen.

Als de klant zich dan nog niet aan de voorwaarden houd de server 24 uur offline gooien.

Dat werkt meestal wel :), en anders moet je ze gewoon voor die 24 spelers factureren.

Speeddd
08/06/05, 21:20
bedankt voor de reacties tot dus ver.

we gaan wat proberen en dan hoop ik dat dit opgelost word.
als er nog meer ideeen zijn, dan zijn die nog ook nog welkom.

Wouter K
08/06/05, 21:55
In ieder geval afsluiten totdat hij eens contact opneemt ;)

Triloxigen
08/06/05, 21:57
Origineel geplaatst door Wouter K
In ieder geval afsluiten totdat hij eens contact opneemt ;)

Nee, bij dit soort mensen wordt het betalen dan nog lastiger...

Overigens zowiezo vreemd dat de klant dit dan zelf kan aanpassen...

Speeddd
08/06/05, 22:16
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee, bij dit soort mensen wordt het betalen dan nog lastiger...

Overigens zowiezo vreemd dat de klant dit dan zelf kan aanpassen...

bij ons kan de klant de config bestand van hun server zelf aanpassen.
daar staat dus ook tussen hoeveel sloten die server heeft.
die regel mag de klant niet zelf aanpassen en dat word ook duidelijk vermeld.

ik weet dat je dit soort dingen dan tegen kan komen maar dat risico nemen wij.
sinds dat wij bestaan is dit de eerst keer dat we dit mee maken.

flen
08/06/05, 22:29
Bel 'm eens op?

masterpe
08/06/05, 22:47
ik weet niet hoe julie dit soort dingen in hebben gesteld maar is het niet verstandig tijdelijk de rechten van dit bestand te wijzigen. Dan neemt hij ooit wel weer contact met jullie op omdat hij het weer naar 24 wil veranderen.

Het is denk ik wel zo netjes om wat commetaar in die configfile te zetten zodat hij ook weet wat er aan de hand is.

Speeddd
08/06/05, 22:52
Origineel geplaatst door masterpe
ik weet niet hoe julie dit soort dingen in hebben gesteld maar is het niet verstandig tijdelijk de rechten van dit bestand te wijzigen. Dan neemt hij ooit wel weer contact met jullie op omdat hij het weer naar 24 wil veranderen.

Het is denk ik wel zo netjes om wat commetaar in die configfile te zetten zodat hij ook weet wat er aan de hand is.

dit bestand kun je instellen via een control panel en daar kunnen we natuurlijk het passwoord van veranderen of die optie weg halen.

Wouter K
08/06/05, 23:01
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee, bij dit soort mensen wordt het betalen dan nog lastiger...

Overigens zowiezo vreemd dat de klant dit dan zelf kan aanpassen...

Als je dit soort klanten hebt die zich niet aan de regels houden dan ben je ze liever kwijt dan rijk. Als een klant zich nergens van aan trekt dan moeten er sancties getroffen worden, de meest redelijke is toch echt om z'n server plat te gooien totdat hij weer bijgedraaid is.

Overigens kan je "maxplayers" aangeven in de startup line ;)

martijntje
09/06/05, 19:19
laat horen wat er uiteindelijk gebeurd en wat je gaat doen, dat is wel leuk;)

wbakker-letsgoonline
09/06/05, 19:45
Ben ook wel benieuwd naar het eind resultaat en hoe de klant gereageerd heeft...

Gh0sty
09/06/05, 22:58
ze zullen waarschijnlijk eerst gaan flippen en daarna dreigen dat ze weg gaan, maar uiteindelijk zullen ze blijven en zich gedragen ^_^.

Speeddd
10/06/05, 23:50
we hebben die gameserver stil gelegd en we zien wel wat de klant doet.
waneer ik meer weet laat ik het weten.

timmeh
11/06/05, 00:48
Als het een game is die draait op de cs of quake3 engine is het heel makkelijk om de maxplayers in de opstartregel te zetten.

Dan kan hij zijn config net zo hard op meer players zetten (of via rcon). Maar na mapchange is dit weer weg :)

Cyberdevil
11/06/05, 00:59
Bij CS kan je het aantal spelers toch enkel in command line in geven en niet in config ? :p

WH-Tim
11/06/05, 01:19
precies het type klanten die wekenlang onbereikbaar zijn, en als je dan het account stil legt binnen 1 uur de rekening hebben betaald of iig al contact hebben gezocht ;)

Remigius
11/06/05, 04:58
Ligt het aan mij of gebeuren dit soort problemen vaker bij gamehosting? Omdat je met meer jongeren te maken heb bedoel ik.

FiberOptic
11/06/05, 10:49
Gewoon aflsuiten.
Regels zijn er om je aan te houden

Speeddd
11/06/05, 22:56
nou ik denk dat we niets meer van hun zullen horen.
het kontract loopt bijna teneinde.

bedankt iig voor de reacties.

Vernon
12/06/05, 16:53
Jammer genoeg zijn het enkel 14-18 jarigen die Gameserver huren tegenwoordig. Ze verzieken het wel voor de rest zeg !

Ik heb zelf eentje die steeds van zijn server een DM server maakt, nou geloo fme dat merk je directt aan de loads :( En elke keer al sje het vraagt doen ze of er niks aan de hand is en da tik moet bewijzen dat de loads daadwerkelijk hoger zijn. Sinds wanneer bepaald de klant wat er gebeurd ?'

Spijtig genoeg verhuren wij eiglijk alleen maar CS servers, deze zijn eenvoudig te onderhouden en heb ik zelf onwijs veel ervaring mee dus dat scheelt weer :) Alleen jammer van de kinder spelers :S Bij andere spellen zoals CoD en Mohaa series heb je lekker volwassenen die hun rekening op tijd betalen en de regels begrijpen! Waren ze allemaal maar zo :(

Cyberdevil
12/06/05, 17:23
Haha, wij verhuren ook momenteel enkel CSS servers en hebben echt niet te klagen.

Iedereen betaald op tijd enz. Maar wij hebben ook geen kinderen als klant. Bij ons zijn ze allemaal 18 of ouders. Mischien daarom ook dat wij hier geen last van hebben.

Mischien niet slecht om te zorgen dat enkel mensen van 18 of ouder gameservers mogen huren. Moeten ze dit maar aan hun ouders gaan vragen.

Enige wat ons soms op de zenuwen werkt is klanten die bots gaan draaien. Zie je ook direct aan de loads. Nogtans weten ze dat die enkel snachts mag maar denk dat we dit in de toekomst best ook gewoon verbieden.

Speeddd
13/06/05, 01:23
jha is dan wel zo heandig.
wij zijn ook al een systeem aan het maken dat het veranderen van de sloten niet meer kan.