PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso buro



WilloW
08/06/05, 20:57
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een incasso dienst. Die voor mij wat facturen gaat incasseren.

Wij hebben momenteel best wel aardig wat facturen openstaan van klanten die gewoon echt niet willen betalen.

Intrum Justitie zijn we al achteraan geweest helaas zijn deze kosten zo hoog op jaar basis dat het nog niet echt rendabel is.

Weet iemand een andere incasso buro? Eventueel op basis van no-cure no-pay

Proxio
08/06/05, 21:05
Hmmz. Tja, wij zelf maken gebruik van een deurwaarder. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van Intrum Justitia maar dat beviel ons niet echt goed.

De deurwaarder waar wij gebruik van maken berekent geen jaarlijkse/eenmalige kosten, wel berekenen ze uiteraard de kosten aan je door als ze het bedrag niet voor je kunnen vorderen. Als bijvoorbeeld je klant failliet of verdwenenen is.

Wij zijn er erg tevreden over!

Deurwaarderskantoor Heutinck B.V. (http://www.dwkheutinck.nl/)

rosslo
08/06/05, 21:06
De kosten die een incasso bureau aan jou berekend verhaal je toch op je klant? Ik ben zelf nog nooit me ze in zee gegaan, maar het lijkt mij dat ze een standaard bedrag rekenen per vordering (gebaseerd op het te vorderen bedrag geloof ik). Die reken je dan toch gewoon erbij richting jouw klant?
Lijkt mij hoor.....maar nogmaals, ik heb geen ervaring.

yourwish
08/06/05, 21:10
Zelf doe ik zaken met Incasso.com / Incasso.net

WilloW
08/06/05, 21:57
Voor de grote jongens zoals Intrum Justitia en Graydon moet je jaarlijks een contract afsluiten. Hiervoor vragen ze echt een onwijs hoog bedrag wat voor ons momenteel niet rendabel is aangezien wij niet zoveel incasso's hoeven te laten doen.

1200 euro doorbereken aan je klant voor incasso kosten is ook beetje te erg voor woorden.


Origineel geplaatst door rosslo
De kosten die een incasso bureau aan jou berekend verhaal je toch op je klant? Ik ben zelf nog nooit me ze in zee gegaan, maar het lijkt mij dat ze een standaard bedrag rekenen per vordering (gebaseerd op het te vorderen bedrag geloof ik). Die reken je dan toch gewoon erbij richting jouw klant?
Lijkt mij hoor.....maar nogmaals, ik heb geen ervaring.

Websspace
08/06/05, 23:05
Als een klant na verschillende maanden nog altijd niet betaald heeft, is incasso vaak de enige oplossing. Wij zijn heel erg tevreden van dit bedrijf:

National Credit Systems
http://www.nationalcredit.nl/

Ze werken op "no cure, no pay" basis, dus je kan er alleen maar beter van worden.

flen
08/06/05, 23:09
Euhm, Intrum rekende ik geloof 300 per jaar of zo? Tenminste, toen ze hier op gesprek kwamen vorig jaar wel...

xSeries
08/06/05, 23:58
wij hebben afspraken gemaakt met "vaste" huisadvocaat op basis van no-cure no-pay.
in onze AV staat dat de incassokosten voor de klant zijn, dus het komt af en toe wel voor onze rekening, maar goed; klanten die niet betalen zie ik net zo lief gaan

4U-Web
09/06/05, 00:40
Wij zijn lid bij Intrum Justitia. Intrum Justitia doet 40% van alle incasso's in nederland.

Abbonementskosten is rond de 300 euro per jaar.

Proxio
09/06/05, 09:46
@4U-Web: Bevalt jullie dit wél goed? In de tijd dat wij er zaten konden ze 3/4 facturen niet incasseren. Terwijl de deurwaarder die ik hierboven beschreef hier geen problemen mee had.

AlfaHosting
09/06/05, 09:57
Maar welk incassobureau werkt echt op NO CURE NO PAY ... ? Want incasso.com rekent onafhankelijk of ze het geld binnen halen of niet dossierkosten aan ...

Proxio
09/06/05, 10:04
Origineel geplaatst door Mario
Maar welk incassobureau werkt echt op NO CURE NO PAY ... ? Want incasso.com rekent onafhankelijk of ze het geld binnen halen of niet dossierkosten aan ...

Euhm... In Eindhoven, incassodienst.nl of zo?

http://www.incassodienst.nl/

Ik weet niet 100% zeker of het écht no cure no pay is hoor, maar volgens mij wel. Moet je anders maar even op de site kijken :).

Ijsbox
09/06/05, 10:22
Origineel geplaatst door Mario
Maar welk incassobureau werkt echt op NO CURE NO PAY ... ? Want incasso.com rekent onafhankelijk of ze het geld binnen halen of niet dossierkosten aan ...

Wij werken met Kesteren incassodiensten BV (http://www.kesterengroep.nl/dienstenproducten.htm) die werken echt met no cure no pay. En ze doen al facturen vanaf 10 euro.

4U-Web
09/06/05, 12:05
Origineel geplaatst door Proxio
@4U-Web: Bevalt jullie dit wél goed? In de tijd dat wij er zaten konden ze 3/4 facturen niet incasseren. Terwijl de deurwaarder die ik hierboven beschreef hier geen problemen mee had.

Er loopt nu nog 1 zaak, 2 zijn er gesloten omdat de debiteur niet betaalde. Bij Itrum kan je er ook voor kiezen om, als de debiteur niet betaald dat ze dan nog elke maand een brief sturen, maar ik heb nog even nagevraagd hoeveel dat kost, alleen nog geen antwoord.

BsHosting
09/06/05, 12:15
als er viezerikken zijn is het die intrum justitia wel.

die denken dat de wereld van hun is, en dat hun meer rechten hebben dan een rechter.

liever gewoon via Deurwaarderskantoor Heutinck B.V.

die werken idd nog voor hun geld en dreigen niet alleen zoals eerst genoemde

dreamhost_nl
09/06/05, 16:24
Als er door een cliënt na twee maal herinnerd te zijn, nog niet is betaald, worden onze facturen uit handen gegeven aan Deurwaarderskantoor R.L.J van Es te Rotterdam. We hebben vroeger met incassobureaux gewerkt, maar het meerendeel komt dan onbetaald terug. Een Deurwaarder heeft nu eenmaal meer mogelijkheden dan een incassobureau; iedereen kan een incassobureau starten, een deurwaarder is aangesteld...

Er is hier trouwens al eerder een thread over geweest... zoek en gij zult vinden, zou ik zo zeggen... ;)

A1Host
09/06/05, 19:38
We hebben in het verleden op verschillende manieren diverse incassoburo's ingezet. Het heeft echter meer geld gekost dan opgeleverd.
De enige die er beter van wordt is het incassoburo.
Als uiteindelijk iemand tot betalen wordt veroordeeld (na maanden!) is de vogel al wel gevlogen dan wel failliet verklaard en vangt de belastingdienst als eerste.
Ga er maar vanuit dat een klant die echt niet betaald meerdere schuldeisers heeft.
Soms moet je gewoon je verlies slikken.
Wij bellen gewoon met de klant om een regeling te treffen die haalbaar is. Verstoppen ze zich of wordt de regeling niet nagekomen dan is het einde verhaal natuurlijk.

Van incassoburo's ben ik helemaal teruggekomen. Absurde bedragen rekenen ze voor het versturen van een brief.
No Cure No Pay is vaak onzin. Bij Wel Cure zijn de kosten nog hoger.
En reken maar dat hun "pittbull" mentaliteit niet alleen gereserveerd is voor de achterstallige betaler.

Bel de klant of schrijf 'm aan en probeer iets te regelen en inzage te krijgen in de situatie.
Het kan ook een situatie zijn dat iemand tijdelijk in zwaar weer verkeert. Met incassoburo's maak je het ze alleen maar moeilijker om aan de verplichting te voldoen door de absurde bedragen die er bovenop worden gegooid.

En genaait wordt je toch. Daar kan je je niet tegen verzekeren...

Santario
09/06/05, 20:16
Origineel geplaatst door 4U-Web
Wij zijn lid bij Intrum Justitia. Intrum Justitia doet 40% van alle incasso's in nederland.

Abbonementskosten is rond de 300 euro per jaar.

Intrum stuurde ons iets te vaak het bericht dat het beter was om het dossier te sluiten. Ze werken TE geautomatiseerd, terwijl wij toch liever een persoonlijke individuele aanpak per debiteur wensen.

Dominic
09/06/05, 21:14
Wij zelf werken niet met incassobureau's.
We hebben in het verleden met diverse bureau's gewerkt maar het "slagingspercentage" was bedroevend laag.

Nu laten we de vorderingen innen door onze huisadvocaat die eerst een "boze brief" stuurt en vervolgens dagvaard. (afhankelijk van het bedrag).

De "kosten" zijn de incassokosten van de orde van advocaten uit mn blote kop is dat iets van 15%

Hessel
09/06/05, 23:28
Een incasso bureau mag maximaal 15% boven op het te innen bedrag doen, vandaar dat ze meestal een minimum tarief vragen daarnaast zijn er ook incasso bureau's die werken met het no-cure no-pay system. (word eerder door aantal mensen in dit topic afgeraden)

hier een aantal links naar bureau's.
http://www.krachtigeincasso.nl/
http://www.bureaupraxis.nl
en hier kan je (op postcode vinden). http://incasso.pagina.nl/

mijn tip zeg gewoon (mits uw AV het toelaten) "ik geef u nog precies 7 dagen de tijd om te betalen anders beginnen wij met het rekenen van €5,- per dag administratie kosten". En als ze dan een openstaand bedrag van €200 tot €500 hebben stuur je een incasso bureau op ze af.

renekosterman
09/06/05, 23:29
Wij hebben volgende week vrijdag een gesprek met Intrum Justitia en de abbonnementskosten per jaar zijn idd rond de 300 euro en ze rekenen voor het incasseren van facturen zonder abbo 15% van de factuur.

Jan Jaap
09/06/05, 23:40
Een goede optie is ook www.incasso-arie.nl :D

Qweb
10/06/05, 13:17
Onze ervaring met Intrum Justitia was nou niet bepaald prettig. Zij wisten ons te vertellen dat zij alleen een brief konden sturen, daarna nogmaals een brief, en als de klant dan nog niet betaald, dat ze er niets aan konden doen. Fijn, dat konden we merken ook!

Nu zitten we bij Maas-Delta Deurwaarders, bevalt prima!

Ijsbox
10/06/05, 14:05
Origineel geplaatst door Hessel
Een incasso bureau mag maximaal 15% boven op het te innen bedrag doen

Het bedrag dat een incassobureau bovenop het factuur bedrag mag vragen is volgens mij niet begrensd op 15%. Als je in je algemene voorwaarden iets anders specificeert geldt dat volgens mij (bij ons staat er dat de incasso kosten _tenminste_ 15% van het factuurbedrag bedragen).

RikkiLake
10/06/05, 14:27
Wij werken tot nu toe met Intrum, maar het bevalt me steeds minder en minder. Het duurt enorm lang voordat je geld ziet, en inderdaad ze sturen te vaak het bericht dat het beter is om het dossier te sluiten...slechte zaak dus.

Stetson
10/06/05, 15:07
Ach, incassobureaux kunnen nu eenmaal gewoon niets. Dreigen en de kosten opvoeren maar meer ook niet. Vaak houden ze zich niet aan de 'spelregels', ook de groten als Interum en InkassoUnie niet.
Ik heb nu al ruim 3 jaar een akkefietje aan de hand met Chello / InkassoUnie om een bedrag van nog geen 150 euri. Dat bedrag wil ik best wel betalen (en heb ik ook betaald) maar onderaftrek van de borg (100 gulden destijds) van de kabelmodem die teruggestuurd is na opzegging.
Je zou zeggen dat als de ontvanger van dat bedrag het niet eens is met die betaling moet je het dus terug storten. Nee, het is in mindering gebracht op buitengerechtelijke kosten :p
Chello blijft hardnekkig volhouden dat de modem nooit is ontvangen door hun, hoewel ik daar wel een keurig TPG bewijsje van heb En InkassoUnie blijft fijntjes rente op rente in rekening brengen en tweewekelijks briefjes naar me sturen. Mijn antwoord op die briefjes is steevast het zelfde: "Als u zo zeker bent van uw zaak, dan verwacht ik van u dat u mij in rechte betrekt". En dat kunnen ze lekker niet (behalve dan middels een deurwaarder) en vermoedelijk durven ze het ook niet :p
Bedrag is overigens al opgelopen tot ruim 900 euri.

FiberOptic
11/06/05, 11:48
Kennen jullie ook Belgische incassobureaus?

Santario
11/06/05, 21:18
Origineel geplaatst door Ijsbox


Het bedrag dat een incassobureau bovenop het factuur bedrag mag vragen is volgens mij niet begrensd op 15%. Als je in je algemene voorwaarden iets anders specificeert geldt dat volgens mij (bij ons staat er dat de incasso kosten _tenminste_ 15% van het factuurbedrag bedragen).

Het incassobureau mag maximaal 15% er bovenop gooien, ongeacht wat jij in je AV hebt staan. Een rechter zal nooit meer dan 15% accepteren. Je kan wel administratiekosten in rekening brengen natuurlijk maar ook dat moet een redelijk bedrag zijn.

Ijsbox
13/06/05, 13:22
Origineel geplaatst door Santario


Het incassobureau mag maximaal 15% er bovenop gooien, ongeacht wat jij in je AV hebt staan. Een rechter zal nooit meer dan 15% accepteren. Je kan wel administratiekosten in rekening brengen natuurlijk maar ook dat moet een redelijk bedrag zijn.

je kan best gelijk hebben, haalde incasso kosten en de juridische term voor alle kosten voor het innen van de vordering door elkaar :)

A1Host
13/06/05, 20:12
Wat mij nog het meest tegen de borst stuit zijn de inhalige "abonnementskosten" voor een incassoburo.
Alsof je bij AH 300 Euro per jaar moet neerleggen om er te mogen winkelen. Is een wonderlijke gang van zaken.

Proxio
13/06/05, 20:33
Origineel geplaatst door A1Host
Wat mij nog het meest tegen de borst stuit zijn de inhalige "abonnementskosten" voor een incassoburo.
Alsof je bij AH 300 Euro per jaar moet neerleggen om er te mogen winkelen. Is een wonderlijke gang van zaken.

De meeste incasso bureau's die een jaarlijkse bijdrage vragen geven daar ook wel wat voor terug hoor. Zo kan ik me herinneren dat je bij Intrum Justitia bijvoorbeeld een setje stickers er bij krijgt voor op je aanmaningen, etc, etc. Maargoed, blijft natuurlijk veel, 300 per jaar voor niks doen... Intrum Justitia haalt namelijk bar weinig geld voor je binnen. Die lui doen echt niets.

AlphaXS
13/06/05, 20:58
Ook wij werken met Gerechtsdeurwaarderskantoor Heutinck.
Gedurende de twee jaar dat wij met deze partij werken, zijn er twee incasso's niet binnengehaald.

De rest is op een zeer professionele en klantvriendelijke wijze binnengehaald.

Wat ik een erg belangrijk voordeel aan Heutinck vind is dat zij niet alleen je geld snel vorderen, maar er ook voor zorgen dat de klant, je klant nog blijft.
Zij voeren niet zoals bijv. intrum of gelijksoortige bedrijven, een pitbull mentaliteit, waarbij zij het bloed onder de nagels van je klant ( en vaak van jou) vandaan halen.
Zij behandelen je klant met respect, en zoeken samen met jou en je klant naar de meest passende oplossing.

Gezien de kosten die aan ons doorberekend zijn voor die incasso's die niet geincasseerd konden worden, is het een nog steeds goedkopere optie dan intrum.

Overigens waren de niet te incasseren incasso's, een faillissement, met vertrek naar het buitenland. Een een zaak m.b.t. oplichting, waarbij meerdere partijen gedupeerd waren.

Beide zaken lopen nu via de politie.

Een absolute aanrader dus!

Santario
13/06/05, 21:45
Origineel geplaatst door AlphaXS
Ook wij werken met Gerechtsdeurwaarderskantoor Heutinck.
Gedurende de twee jaar dat wij met deze partij werken, zijn er twee incasso's niet binnengehaald.

De rest is op een zeer professionele en klantvriendelijke wijze binnengehaald.

Wat ik een erg belangrijk voordeel aan Heutinck vind is dat zij niet alleen je geld snel vorderen, maar er ook voor zorgen dat de klant, je klant nog blijft.
Zij voeren niet zoals bijv. intrum of gelijksoortige bedrijven, een pitbull mentaliteit, waarbij zij het bloed onder de nagels van je klant ( en vaak van jou) vandaan halen.
Zij behandelen je klant met respect, en zoeken samen met jou en je klant naar de meest passende oplossing.

Gezien de kosten die aan ons doorberekend zijn voor die incasso's die niet geincasseerd konden worden, is het een nog steeds goedkopere optie dan intrum.

Overigens waren de niet te incasseren incasso's, een faillissement, met vertrek naar het buitenland. Een een zaak m.b.t. oplichting, waarbij meerdere partijen gedupeerd waren.

Beide zaken lopen nu via de politie.

Een absolute aanrader dus!

Dit zou zo een marketing promo kunnen zijn ;)

Webhosters
14/06/05, 10:50
www.nationalcredit.nl

zeer persoonlijke aanpak, zowel in de briefwisseling als telefonisch

AlphaXS
14/06/05, 23:15
Origineel geplaatst door Santario


Dit zou zo een marketing promo kunnen zijn ;)

Dat is het in feite ook. Ken nog geen site waar men de ervaringen van incasso bureaus kan plaatsen he ;)

Oftewel, wij zijn gewoon zeer tevreden over hun diensten.
Snel en accuraat. Ik vind dat dat dan ook wel eens gezegd mag worden.

mkb-hosting.nl
15/06/05, 16:27
Er zijn natuurlijk ook incasso buraus die werken op basis van no cure - no pay! Dat is misschien wat voor jou. Verder is het ook belangrijk dat je intern alles goed op orde hebt! Denk aan hoe vaak je en wanneer je een herinnering stuurt e.d. En of je een telefoontje doet naar die slechte betaalers. Wat wij doen is bij onze laatste herinnering aangeven dat wanneer ze niet betallen we hun dossier zullen overdragen aan een incasso bureau! Dit helpt ook wel goed! We hebben het nog nooi hoeven doen

henkowz
15/06/05, 17:58
http://www.knokploeg.nl ?

Webhosters
15/06/05, 20:27
Origineel geplaatst door henkowz
http://www.knokploeg.nl ?

Zeer effectief, maar toen ik zélf een keer mijn jaarlijkse bijdrage vergat te betalen hebben ze mijn duimen gebroken :(

frvge
15/06/05, 20:51
geintje zeker?

Remigius
15/06/05, 21:45
Origineel geplaatst door frvge
geintje zeker? Nee, wij maken tot volle tevredenheid gebruik van Johnny. En als Johnny op vakantie is bellen we incasso Arie ;)

Drunk
16/06/05, 01:09
Wij gebruiken (al bijna en jaar) Interum Justitia, hierover hebben wij eigenlijk geen klachten. Elke week netjes een overzicht, als een klant echt niet wil betalen dan gaat het gewoon door naar de gerechtsdeurwaarder, zo komt het vaak (mag even duren) toch nog binnen.
Vooral de stickertjes (:)) van Interum maken de aanmaning die we sturen echt serieus waardoor de debiteur al snel contact met ons opneemt. Als de debbiteur dit doet, treffen wij regelmatig (proberen dit altijd) een betalingsregeling. Als de debiteur hier niets van wilt weten en wij zijn zeker van de zaak waarschuwen wij altijd duidelijik, als de debiteur hier niets van wilt weten gaat de 'order' door naar interum.
Ik vind het wel vreemd dat er zo veel negatieve reacties over Interum... zijn, voor ons waren (zijn) ze die 300 euro echt wel waard.

Stetson
16/06/05, 01:55
Nogmaals, incassobureaux kunnen helemaal niets. Behalve dan intimideren en in veel gevallen de privacy regels overtreden. Stuur mij maar eens een factuurtje a 10 euri. Die betaal ik niet en na een maand ga jij Intrum inschakelen. Die brieven van hun hang ik dan als noodpapier op de wc en doe er niks mee behalve dan indien nodig mijn kont er mee af vegen. Na een maandje of drie neem ik contact met jou op met de mededeling sorry dat het zolang geduurd heeft maar ik heb net die 10 euri op je rekening bijgeschreven. Hierbij ben ik dan gladjes vergeten administratiekosten etc. er bij te doen. Incassobureau komt vervolgens eens bij mij aan de deur om verhaal te halen. Foute actie van ze want dit komt bij mij intimiderend over en schendt mijn privacy. Dan nog even wachten tot er zich uiteindelijk een deurwaar zich er mee gaat bemoeien en dan aangeven dat je al lang betaald hebt en klagen over dat incassobureau wat zich niet heeft gehouden aan de regels.
Klaar :)
Jij hebt je 10 euri binnen maar bent ondertussen wel 100 euri kwijt aan het incassobureau.
Dus, wat dat aangaat.... begin gelijk met een deurwaarder. Die kunnen meer en houden zich ook aan de regels.

dreamhost_nl
16/06/05, 12:29
Misschien iets te visueel beschreven door Stetson, maar ik zou inderdaad aanraden om direct naar de Gerechtsdeurwaarder te stappen... De totale kosten zijn dan *gratis* (mits de debiteur niet failliet wordt verklaard uiteraard).

Johant
16/06/05, 14:49
Ja en hoeveel rekent een gerechtsdeurwaarder in rekening als de vordering oninbaar is?

dreamhost_nl
16/06/05, 20:58
Origineel geplaatst door Johant
Ja en hoeveel rekent een gerechtsdeurwaarder in rekening als de vordering oninbaar is?

Zoals al gezegd... een vordering is nimmer oninbaar tenzij de debiteur failliet is verklaard... dat is wel wat anders bij een incassobureau... "Geen zin om te betalen? Maakt niet uit joh... ze hebben toch geen enkel recht..." Overigens weten de meeste hardnekkige debiteurs dat de rechten van een incassobureau net zo ver reiken als hun eigen voordeur en dat alleen een deurwaarder recht heeft om daadwerkelijk beslag te leggen...

japieo
16/06/05, 22:36
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Zoals al gezegd... een vordering is nimmer oninbaar tenzij de debiteur failliet is verklaard... dat is wel wat anders bij een incassobureau... "Geen zin om te betalen? Maakt niet uit joh... ze hebben toch geen enkel recht..." Overigens weten de meeste hardnekkige debiteurs dat de rechten van een incassobureau net zo ver reiken als hun eigen voordeur en dat alleen een deurwaarder recht heeft om daadwerkelijk beslag te leggen...

Gaat niet helemaal op: Intrum Justitia zal indien noodzakelijk ook over gaan op gerechtelijk, daarnaast hanteren zij ook nog een z.g schulbewakingsysteem waarin een niet betalende debiteur 10 jaar in gemeld blijft staan, verder is het dan ook nog eens zo dat deze in Experian staan vermeld waardoor het zelfs zo goed als onmogelijk is om ook nog maar een GSM'tje te verkrijgen via bijv. Vodafone, Telford, etc., immers checken dergelijke aanbieders allemaal Experian en een vermelding aldaar (al of niet n.a.v de SB van Intrum Justitia) zal resulteren in een afwijzing voor de slecht cq niet betalende debiteur. Intrum Justitia is dus zeker aanbevelenswaardig.

Clanhost
17/06/05, 00:03
Wij zijn inmiddels ook klant geworden bij Intrum Jusitia. Wel spijtig maar soms loopt het nou eenmaal zo, klanten die zich niet aan de afspraken houden, op gegeven moment moet je gewoon zeggen nu is het leuk geweest. WIj hebben diensten verleend en daar moet dan gewoon voor worden betaald. Vandaag twee opdrachten gegeven voor incasso, ik laat wel even weten wat onze ervaring is uiteindelijk. Overigens wel erg netjes geregeld, kwam een vertegenwoordiger langs van Intrum bij mij, even de zaken besproken en waar ik mee te maken heb. Je krijgt ook wat stickers die je op aanmaningen kan plakken om beetje meer 'punch' tegen ;). En je kunt online alles volgen, plus je algemene voorwaarden wordt gecontroleerd door een jurist. Omgerekend kost het iets van € 25,- per maand, dat is niet zoveel dus.

Stetson
17/06/05, 01:59
Origineel geplaatst door japieo


Gaat niet helemaal op: Intrum Justitia zal indien noodzakelijk ook over gaan op gerechtelijk, daarnaast hanteren zij ook nog een z.g schulbewakingsysteem waarin een niet betalende debiteur 10 jaar in gemeld blijft staan, verder is het dan ook nog eens zo dat deze in Experian staan vermeld waardoor het zelfs zo goed als onmogelijk is om ook nog maar een GSM'tje te verkrijgen via bijv. Vodafone, Telford, etc., immers checken dergelijke aanbieders allemaal Experian en een vermelding aldaar (al of niet n.a.v de SB van Intrum Justitia) zal resulteren in een afwijzing voor de slecht cq niet betalende debiteur. Intrum Justitia is dus zeker aanbevelenswaardig. En dat bedoel ik nou met het niet aan de regels houden ;)

Santario
17/06/05, 02:22
Origineel geplaatst door japieo


Gaat niet helemaal op: Intrum Justitia zal indien noodzakelijk ook over gaan op gerechtelijk, daarnaast hanteren zij ook nog een z.g schulbewakingsysteem waarin een niet betalende debiteur 10 jaar in gemeld blijft staan, verder is het dan ook nog eens zo dat deze in Experian staan vermeld waardoor het zelfs zo goed als onmogelijk is om ook nog maar een GSM'tje te verkrijgen via bijv. Vodafone, Telford, etc., immers checken dergelijke aanbieders allemaal Experian en een vermelding aldaar (al of niet n.a.v de SB van Intrum Justitia) zal resulteren in een afwijzing voor de slecht cq niet betalende debiteur. Intrum Justitia is dus zeker aanbevelenswaardig.

Euhh.... volgens mij ben je verkeerd geinformeerd want in de Experian database kom je wel als Intrum je brieven gaat sturen echter voor creditchecks mag een telecomprovider bijvoorbeeld weer geen specifieke informatie gebruiken. En lang niet alle providers raadplegen Experian, maar vaker Graydon, EDR etc. Telfort maakt toevallig ook gebruik van EDR in Leidschendam voor het inschatten van risico's.

Al ben je bekend in het SB van Intrum: totaal niets aan de hand, al probeert Intrum je uiteraard wel anders te doen geloven. Je komt in het SB als Intrum zoiets heeft van ''debiteur is hardnekkig en het bedrag is te laag voor een procedure dus zetten we de klant in SB in de hoop dat hij alsnog eens gaat dokken''. Notoire wanbetalers liggen allang niet meer wakker van het SB van Intrum.

Intrum is naar mijn mening zeer zeker niet aanbevelingswaardig dus ;)

Henky!
17/06/05, 02:36
Inderdaad. Een echte wanbetaler kan gewoon Wan betalen denk ik.

Wij staan inmiddels voor de rechter! Het lijkt een keurige BV maar aanmaningen, bezoeken van deurwaarders, geen enkele reactie tot nu toe.

Als alles goed gaat wordt de wanbetaler binnenkort veroordeeld en kunnen we beslag leggen. Dat is althans wat de duurbetaalde gerechtsdeurwaarder ons verteld.

Zelf heb ik er eerlijk gezegd weinig geloof in. Inmiddels denk ik dat als je niet wilt betalen dat je daar gewoon mee wegkomt.

It's a capitalist world!

Santario
17/06/05, 04:25
Origineel geplaatst door Henky!
Inderdaad. Een echte wanbetaler kan gewoon Wan betalen denk ik.

Wij staan inmiddels voor de rechter! Het lijkt een keurige BV maar aanmaningen, bezoeken van deurwaarders, geen enkele reactie tot nu toe.

Als alles goed gaat wordt de wanbetaler binnenkort veroordeeld en kunnen we beslag leggen. Dat is althans wat de duurbetaalde gerechtsdeurwaarder ons verteld.

Zelf heb ik er eerlijk gezegd weinig geloof in. Inmiddels denk ik dat als je niet wilt betalen dat je daar gewoon mee wegkomt.

It's a capitalist world!

Het enigste wat bij ons voor vooral kleine (tot 150,- EUR) nog goed werkt op jaarbasis gezien is de profit letter. Geringe kosten, onze tekst op briefpapier van het incassobureau welke richting de debiteur wordt gezonden maar heeft over het algemeen hetzelfde effect als een incasso, ook al is het op basis van no-cure-no-pay. En anders: afboeken, tenzij via een verhaalsonderzoek blijkt dat er voldoende te halen valt bij de debiteur, maar dan moet je dat onderzoek niet via Intrum laten uitvoeren ;) en vervolgens een deurwaarder inschakelen.

En Henky, gaat het om veel geld? Het is krom inderdaad, iemand die je niet betaald vat ik op als diefstal. Jammer dat het op het gebied van wanbetalers dat nog steeds onder civiele rechtsgang valt :(

Remigius
17/06/05, 07:32
Tot nu toe gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van een incassobureau. Wij hebben ook vrij nauw persoonlijk contact met onze klanten en het betreft voornamelijk bedrijven. Ik denk dat dit ook wel scheelt.

Ik hoor veel voor en tegenstanders van Intrum. Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar meer meningen of het het waard is of niet.

japieo
17/06/05, 08:45
Origineel geplaatst door Stetson
En dat bedoel ik nou met het niet aan de regels houden ;)

Is NIET betalen je wel aan de regels houden?
Wat Intrum Justitia doet is volkomen legaal, alleen de non-betalers vinden het niet prettig, het lijkt er een beetje op dat jij hier ervaringen mee hebt?

japieo
17/06/05, 08:48
Origineel geplaatst door Santario


Euhh.... volgens mij ben je verkeerd geinformeerd want in de Experian database kom je wel als Intrum je brieven gaat sturen echter voor creditchecks mag een telecomprovider bijvoorbeeld weer geen specifieke informatie gebruiken. En lang niet alle providers raadplegen Experian, maar vaker Graydon, EDR etc. Telfort maakt toevallig ook gebruik van EDR in Leidschendam voor het inschatten van risico's.

Al ben je bekend in het SB van Intrum: totaal niets aan de hand, al probeert Intrum je uiteraard wel anders te doen geloven. Je komt in het SB als Intrum zoiets heeft van ''debiteur is hardnekkig en het bedrag is te laag voor een procedure dus zetten we de klant in SB in de hoop dat hij alsnog eens gaat dokken''. Notoire wanbetalers liggen allang niet meer wakker van het SB van Intrum.

Intrum is naar mijn mening zeer zeker niet aanbevelingswaardig dus ;)

Werk jij met Intrum Justitia?? Waar haal jij dan die wijsheid vandaan? Slechts van horen en zeggen........

Henky!
17/06/05, 14:21
Origineel geplaatst door Santario


En Henky, gaat het om veel geld? Het is krom inderdaad, iemand die je niet betaald vat ik op als diefstal. Jammer dat het op het gebied van wanbetalers dat nog steeds onder civiele rechtsgang valt :(

Helemaal mee eens, het is pure diefstal. TBS met enkelbandje wat mij betreft:-)

Het gaat om een paar honderd Euro. Een deel daarvan is eigenlijk voor de fotograven waarvoor wij bemiddelen. Alleen daarom voelen wij ons verplicht dit tot het uiterste door te zetten.

Kom er trouwens net achter dat we nog helemaal niet voor de rechter staan. De deurwaarder heeft zijn geld ontvangen maar nog niets daarmee gedaan. Lekker beroep!

Santario
17/06/05, 18:09
Origineel geplaatst door japieo


Werk jij met Intrum Justitia?? Waar haal jij dan die wijsheid vandaan? Slechts van horen en zeggen........

Bijdehand? Nee, ik heb het niet van horen zeggen nee maar zelf ervaring mee. Lijkt wel of je het niet kan hebben dat ik m'n mening geef over Intrum....

Santario
17/06/05, 18:11
Origineel geplaatst door japieo


Is NIET betalen je wel aan de regels houden?
Wat Intrum Justitia doet is volkomen legaal, alleen de non-betalers vinden het niet prettig, het lijkt er een beetje op dat jij hier ervaringen mee hebt?

japieo, het valt me de laatste tijd op dat je uitspraken doet die mensen nogal in het harnas kunnen jagen. Geen conclusies trekken voor je op de hoogte bent van hoe of wat (net zoals bij mijn vorige post). Vind deze uitspraak eerlijk gezegd niet kunnen, een excuus zou wellicht op z'n plaats zijn jegens Stetson...

Stetson
17/06/05, 18:54
Dank je wel Santario,
Ik had die opmerking van japieo vanmorgen al gezien en mij voorgenomen er verder niet meer op te reageren met in mijn achterhoofd: "Als hij zo denkt zijn vorderingen te kunnen incasseren èn hij trèft een verkeerde die uiteindelijk in een procedure het incassobureau onderuit haalt omdat het zich niet aan de regels houdt, dan is japieo gewoon de verliezer. Wie niet horen wil moet maar voelen".

Toch heeft japieo in zekere zin een gevoelige snaar geraakt met zijn opmerking over ervaring.
Ik heb er namelijk wel degelijk ervaring mee, in zoverre dat ik bijna 10 jaar geleden gefailleerd ben geraakt (bank draait kraan dicht i.v.m. onvoldoende zekerheid dus niet om onbetaalde rekeningen!). Na opheffing van dat faillissement heb ik direct elke schuldeiser benaderd met een deugdelijke regeling. En daar zit 'm nu de clou. Alleen grote bedrijven, vertegenwoordigd door advocaten of gerechtsdeurwaarders waren bereid zaken te doen en die zijn dan ook in ieders volle tevredenheid afgehandeld. Alleen kleine en vaak dubieuse bedrijfjes lieten niets van zich horen. Sommigen echter (vaak na overname), probeerden het dan jaren later nog eens via een incassobureau alsnog te incasseren.
Maar ik ken mijn rechten en het recht evenals de rechten en plichten van de (vermeende) schuldeiser en diens vertegenwoordiger. In 9 van de 10 gevallen hadden ze de vordering niet jaarlijks gestuit, dus klaar. Die ene andere is met een finale kwijting van slechts 15% accoord gegaan. Die anderen zijn samen met hun o zo driftige incassobureaux volledig onderuit gegaan :)
Na het faillissement heb ik mijn zaken weer op gepikt en geniet nu al jaren weer bij al mijn leveranciers volledig krediet.

Zo japieo, nu tevreden?

nexxys
17/06/05, 19:10
Een incasso bureau werkt niet echt, daar zij niet meer rechten hebben dan elk ander rechtspersoon. Je kan beter een deur waarden inschakelen en dreigen de geleverde producten terug te vorderen. Dit werk vele malen effectiever.

Santario
17/06/05, 19:24
Origineel geplaatst door Stetson
Dank je wel Santario,
Ik had die opmerking van japieo vanmorgen al gezien en mij voorgenomen er verder niet meer op te reageren met in mijn achterhoofd: "Als hij zo denkt zijn vorderingen te kunnen incasseren èn hij trèft een verkeerde die uiteindelijk in een procedure het incassobureau onderuit haalt omdat het zich niet aan de regels houdt, dan is japieo gewoon de verliezer. Wie niet horen wil moet maar voelen".

Toch heeft japieo in zekere zin een gevoelige snaar geraakt met zijn opmerking over ervaring.

Juist, met dat soort redenen moet je ook uitkijken met uitspraken die je doet op een forum en ik vond het zwaar ongepast. Wel tof dat je het verhaal hier hebt vertelt Stetson :)

japieo
17/06/05, 20:32
Origineel geplaatst door Stetson
Dank je wel Santario,
Ik had die opmerking van japieo vanmorgen al gezien en mij voorgenomen er verder niet meer op te reageren met in mijn achterhoofd: "Als hij zo denkt zijn vorderingen te kunnen incasseren èn hij trèft een verkeerde die uiteindelijk in een procedure het incassobureau onderuit haalt omdat het zich niet aan de regels houdt, dan is japieo gewoon de verliezer. Wie niet horen wil moet maar voelen".

Toch heeft japieo in zekere zin een gevoelige snaar geraakt met zijn opmerking over ervaring.
Ik heb er namelijk wel degelijk ervaring mee, in zoverre dat ik bijna 10 jaar geleden gefailleerd ben geraakt (bank draait kraan dicht i.v.m. onvoldoende zekerheid dus niet om onbetaalde rekeningen!). Na opheffing van dat faillissement heb ik direct elke schuldeiser benaderd met een deugdelijke regeling. En daar zit 'm nu de clou. Alleen grote bedrijven, vertegenwoordigd door advocaten of gerechtsdeurwaarders waren bereid zaken te doen en die zijn dan ook in ieders volle tevredenheid afgehandeld. Alleen kleine en vaak dubieuse bedrijfjes lieten niets van zich horen. Sommigen echter (vaak na overname), probeerden het dan jaren later nog eens via een incassobureau alsnog te incasseren.
Maar ik ken mijn rechten en het recht evenals de rechten en plichten van de (vermeende) schuldeiser en diens vertegenwoordiger. In 9 van de 10 gevallen hadden ze de vordering niet jaarlijks gestuit, dus klaar. Die ene andere is met een finale kwijting van slechts 15% accoord gegaan. Die anderen zijn samen met hun o zo driftige incassobureaux volledig onderuit gegaan :)
Na het faillissement heb ik mijn zaken weer op gepikt en geniet nu al jaren weer bij al mijn leveranciers volledig krediet.

Zo japieo, nu tevreden?

Wat heet tevreden....we praten al weer over ervaringen van 10 jaar geleden terwijl de tijden ook m.b.t incasso reeds geheel veranderd zijn, echter blijft het standpunt volledig overeind dat Intrum Justitia toch echt wel weet waar men mee bezig is.

Kennelijk ben jij een andere mening toegedaan, wat fijn dat we toch in een vrij land leven.

japieo
17/06/05, 20:35
Origineel geplaatst door Santario


Bijdehand? Nee, ik heb het niet van horen zeggen nee maar zelf ervaring mee. Lijkt wel of je het niet kan hebben dat ik m'n mening geef over Intrum....

Je bent vrij om je mening te geven, dat is dan echter wederzijds........

Stetson
17/06/05, 23:10
Origineel geplaatst door japieo


Wat heet tevreden....we praten al weer over ervaringen van 10 jaar geleden terwijl de tijden ook m.b.t incasso reeds geheel veranderd zijn, echter blijft het standpunt volledig overeind dat Intrum Justitia toch echt wel weet waar men mee bezig is.

Kennelijk ben jij een andere mening toegedaan, wat fijn dat we toch in een vrij land leven. Lekkere eigenwijze drol. Je lijkt mijn puberende zoon wel. Zwelg maar lekker in je eigen gelijk hoor :O

Henky!
17/06/05, 23:15
Origineel geplaatst door nexxys
Een incasso bureau werkt niet echt, daar zij niet meer rechten hebben dan elk ander rechtspersoon. Je kan beter een deur waarden inschakelen en dreigen de geleverde producten terug te vorderen. Dit werk vele malen effectiever.

Digitale foto's in ons geval. Data dus. Lijkt me wat moeilijk terug te vorderen....

Santario
17/06/05, 23:28
Origineel geplaatst door Stetson
Lekkere eigenwijze drol. Je lijkt mijn puberende zoon wel. Zwelg maar lekker in je eigen gelijk hoor :O


:W:

Henky!
17/06/05, 23:38
Mm, sorry, dacht dat hier een discussie gaande was. Mijn bijdragen mogen worden verwijderd. Zijn toch wat zinloos zo....