PDA

Bekijk Volledige Versie : Clientexec - GD



Mikey
08/06/05, 15:33
Heb een probleempje voor een klant die clientexec gebruikt, alles werkt perfect behalve de rapporten gedeelte. Clientexec zegt dat gd niet goed werkt. Nou weet ik tenminste zeker dat het werkt aangezien ik er zelf mee script en andere klanten ook.

Ik heb in php.ini bij disable_functions phpinfo als verboden functie staan, ik ga geen discussie voeren waarom deze daar staat, heeft gewoon met ons beveiligings beleid te maken... Maar nu komt het, als ik deze phpinfo daar weg haal werkt de gd volgens clientexec namelijk wel.

Inmiddels staat er ook een support ticket bij clientexec en zij blijven beweren dat gd niet gecompiled is bla bla bla en dat ik phpinfo maar gewoon aan moet zetten. En aangezien ik de eerste ben met dit probleem blijven ze denk ik hardnekkig bij hun standpunt.

Dus mijn vraag, wie wil er ditzelfde voor mij proberen of na je phpinfo bij disable_functions in php.ini hebt toegevoegt clientexec nog steeds naar behoren werkt. Vergeet uiteraard niet apache te herstarten.

Alvast bedankt,

Triloxigen
08/06/05, 15:45
Kun je niet voor alleen die vhost phpinfo aan zetten, dat lost het probleem op lijkt mij :)

Mikey
08/06/05, 15:46
Origineel geplaatst door Triloxigen
Kun je niet voor alleen die vhost phpinfo aan zetten, dat lost het probleem op lijkt mij :)

vertel :)

PeterT
08/06/05, 17:49
Origineel geplaatst door Mikey
Dus mijn vraag, wie wil er ditzelfde voor mij proberen of na je phpinfo bij disable_functions in php.ini hebt toegevoegt clientexec nog steeds naar behoren werkt.

Confirmed.
Lijkt aan de JpGraph class te liggen, alsof die via een phpinfo kijkt of GD geinstalleerd is..

Mikey
09/06/05, 10:11
Origineel geplaatst door PeterT


Confirmed.
Lijkt aan de JpGraph class te liggen, alsof die via een phpinfo kijkt of GD geinstalleerd is..

Dat is nou net wat ik aan die gasten van clientexec probeer duidelijk te maken. Enigste reactie wat je krijgt is dat ze de url willen weten, en dat de client maar clientexec opnieuw moet downloaden misschien de package wel broken is. En in bijna elke reply staat ask your host to compile php with gd....

Hier een reactie:
------
I did not check phpinfo. Any time that the graph is not displayed, or visiting the reports section shows a GD error, it is due to not having access to GD. I don't have to check phpinfo for that, but merely use logic.

There is no way around this other than your host removing this feature. There is no security risk from anything that I have ever heard, and this is the first tickets in 1000's that I have seen something similar.
------

Zou jij een soortgelijk ticket aan kunnen maken en ticket nummer (6736) als referentie kunnen zetten.

Triloxigen
09/06/05, 10:31
Origineel geplaatst door Mikey


vertel :)

Weet even niet hoe exact.
Maar je kunt bepaalde items in je vhost ook instellen, ik weet alleen niet exact wat de beperkingen zijn hiervan.

Moet je even kijken in de PHP man.

Mikey
09/06/05, 10:35
Was inmiddels al op zoek gegaan, functies die je disabled hebt in php.ini kunje in de vhost.conf niet maar aan zetten. Altans dat was wat ik ervan begrepen had.

Maar PeterT contstateert hetzelfde probleem dus het probleem ligt niet bij mij maar bij clientexec. Zal dat vuurtje nog verder aanwakkeren door er een thread bij hun op het forum te maken :), misschien dat er dan eindelijk wta ogen los gaan dat GD toch wel goed werkt :)

PeterT
09/06/05, 13:30
Peter,

It has been confirmed that disabling the phpinfo function in php caused the jpgraph error within clientexec. This issue has been passed on to the development team for resolution.

Unfortunately there is no "quick fix" that I can give you right now aside from enabling phpinfo in php.

You may want to use mod_security or mod_rewrite to disable access to web pages named phpinfo.php, as this will disable a large percentage of pages calling the phpinfo function.

<knip van wat andere info over ander "lopend probleem" :p>

Regards,
Doug

Mikey
09/06/05, 13:54
merci :)

Qweb
10/06/05, 12:39
Komt vaker voor dat men via phpinfo controleert of iets in php zit of niet, terwijl dat ook op alternatieve methodes kan. En je kunt normaliter de disable_functions *niet* per vhost aanpassen!

Mikey
10/06/05, 13:09
Yep, is geraporteerd. Ze moeten er maar een oplossing voor gaan zoeken, beetje basic testje imho :)

Wat betreft die vhosts wist ik al, maar toch voor zekerheid verder aan het zoeken geweest.

Triloxigen
10/06/05, 13:11
Origineel geplaatst door Mikey
Was inmiddels al op zoek gegaan, functies die je disabled hebt in php.ini kunje in de vhost.conf niet maar aan zetten. Altans dat was wat ik ervan begrepen had.

Ah, dat is jammer (maar op zich enigzins ook logisch).