PDA

Bekijk Volledige Versie : vreemde berichten in gastenboeken



Furbster
08/06/05, 14:43
Ik krijg in een groot aantal gastenboeken een hoop niets zeggende berichten zoals: "Thank you for the good work", "I love this site! nice work and good webmaster", "Guys thats cool site, very useful ! Thank you !" etc. etc.

Wat is het doel van dit soort onzinberichten? Is het alleen een beetje reclame voor hun site, of is het de bedoeling om hoger in google te komen ofzo (meer links). Hoe wordt zoiets gedaan, ik neem aan dat mensen niet alles op mijn sites invullen.

Zolang de berichtjes vriendelijk blijven heb ik er niet zo heel veel problemen mee natuurlijk.

veenman
08/06/05, 14:46
Volgens mij is het searchengine spam. Op deze manier proberen ze hoger posities te krijgen in de zoekresultaten, doordat er vanaf (veel) verschillende plekken naar hun gelinkt wordt.

Triloxigen
08/06/05, 15:00
Zijn gewoon bots die standaard veel gebruikte gastenboeken vol kunnen spammen.

Het is pure spam, niet om hogerop te komen met zoekmachine's want dat werkt zo niet.
(Als je link op een pagina met veel andere links staat is de link weinig waard).

Unixadmin
08/06/05, 15:41
Er zijn mensen die denken dat ze op deze manier een hoger positie op de zoekresultaten kunnen bewerkstelligen.