PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam door Nederlandse bedrijven...



Triloxigen
07/06/05, 15:33
Ik ontvang altijd spam (echte spam, geen aanmelding ed) van het bedrijf Ducore, verstuurd via isd-holland.nl (dit gebeurt al jaar en dag via hun, dus ze hebben er geen problemen mee).

Het liefst zet ik isd-holland.nl in de blacklist, maar wil aan de andere kant niet de andere klanten van isd niet benadelen.

Maar hoe denken andere erover, isd-holland.nl gewoon blacklisten of het gewoon voor lief nemen?

Toon
07/06/05, 15:58
Die ontvang ik ook al.
Waarom blokkeer je ducore zelf niet dan?

Triloxigen
07/06/05, 16:23
Daarmee blijven ze nog sturen... ;)

Als meerdere ISP's isd-holland.nl blokkeren, zouden ze dan misschien niet gaan overwegen om spam verstuurders te weren?

Carl<n-media>
07/06/05, 16:52
Heb je zelf al bij isd-holland.nl geklaagd?

Triloxigen
07/06/05, 16:58
Nee, bewust niet omdat ik niet graag contact heb met spam ondersteuners.
(Omdat ze je dan weleens bewust willen gaan 'aanmelden').

Het gaat trouwens niet alleen over dit moment, maar over algemene Nederlandse spam.
Maar als je even zoekt dan kom je erachter dat ze dit al een lange tijd doen.

Carl<n-media>
07/06/05, 17:04
Mogelijk waren ze nog niet op de hoogte van de spamrun. Maar na het zoeken via Google zag ik dat je niet de enige bent die klaagt.

Indien het niet erg veel berichten zijn dan zou ik ze gewoon door middel van een spamfilter laten verwijderen.

crazycoder
07/06/05, 18:15
Laatst kreeg ik zelf spam op een adres wat ik uitsluitend gebruikte om over spam te klagen.. kan je nagaan hoe sommige providers hiermee omgaan.

Voor de servers die ik beheer ben ik vrij vlot met het blackholen van abonnees. SMTP servers van providers zijn een beetje lastiger.

Misschien klagen met een e-mail adres wat je verder niet gebruik? Of een keer bellen?

Overigens, als ze een prive adres gebruiken zijn ze in principe zuur ;-)

xSeries
07/06/05, 21:05
ik zou ze eens opbellen en vragen van hoster tot hoster of ze bekend zijn met de spamruns en ze desnoods een voorbeeldje sturen.

wat ik meestal doe met nederlands spam (waar ik niet voor ben aangemeld) is dat ik een standaard mailtje stuur met een strekking dat het strafbaar is vlgs nedelands recht en dat er door de opta al boetes zijn opgelegd tot EUR 45.000,00 en dat bij het volgende mailtje het linea-recta naar de betreffende instanties gaat.
meestal krijg ik dan binnen 5 minuten een reactie terug...

Ik doe de spam niet beantwoorden maar naar het info@adres van het bedrijf dat de spam verstuurd.

Digiover
07/06/05, 21:12
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik ontvang altijd spam (echte spam, geen aanmelding ed) van het bedrijf Ducore, verstuurd via isd-holland.nl (dit gebeurt al jaar en dag via hun, dus ze hebben er geen problemen mee).

Het liefst zet ik isd-holland.nl in de blacklist, maar wil aan de andere kant niet de andere klanten van isd niet benadelen.

Maar hoe denken andere erover, isd-holland.nl gewoon blacklisten of het gewoon voor lief nemen?

Of je de spam nou op een zakelijk adres ontvangt, of niet, gewoon invoeren bij Spamklacht.nl (en doorsturen naar Spamvrij.nl).
Ik denk dat isd-holland.nl wel op de hoogte is van de spam praktijken:
http://groups-beta.google.com/group/nl.internet.misbruik.spam-signalering/search?group=nl.internet.misbruik.spam-signalering&q=Ducore&qt_g=1&searchnow=Search+this+group
http://groups-beta.google.com/group/nl.internet.misbruik.spam-signalering/search?q=+isd-holland.nl&start=0&scoring=d&

Als je de uitgaande mailservers van isd-holland.nl niet wilt of kunt blocken (kunnen i.v.m. een nl-whitelist die je misschien hebt ingesteld), kan je de spam niet op afzendadres blocken? Als alles van *@ducore.nl afkomstig is, dan block je toch gewoon @ducore.nl na de MAIL FROM?! :-)

Henky!
07/06/05, 21:57
Spam van bedrijf naar bedrijf mag gewoon. Kan je boos worden of meeltjes sturen maar dat helpt niks.

dreamhost_nl
07/06/05, 22:13
Anders is er nog steeds zoiets als SpamCop om anoniem te klagen over een ontvangen e-mail. Dat scheelt weer...

crazycoder
07/06/05, 22:23
Origineel geplaatst door Henky!
Spam van bedrijf naar bedrijf mag gewoon. Kan je boos worden of meeltjes sturen maar dat helpt niks.
Ik heb al heel wat spamproblemen opgelost door te blackholen.

Verder is het niet slim om na een boos telefoongesprek of mailtje vrolijk door te gaan met andermans mailbox te vervuilen. Kan je erop wachten totdat iemand een keer boos wordt.

jurrian
08/06/05, 08:45
Origineel geplaatst door Henky!
Spam van bedrijf naar bedrijf mag gewoon. Kan je boos worden of meeltjes sturen maar dat helpt niks.

Da's simpel op te lossen... gewoon een of meerdere adresjes aanmaken die je prive gebruikt :)

En zoals al gezegd is... insturen bij spamcop.net. ALs er genoeg klachten binnenkomen gaan ze op de blacklist en kunnen ze geen mail meer versturen :D

V. Kleijnendorst
08/06/05, 10:01
Hoe gaat ISD Holland met 'spam' om?
Spam betekent e-mail die u hebt ontvangen waar u niet om heeft gevraagd. ISD heeft een duidelijke mening op het gebied van spam. Spam wordt door ons niet toegestaan. Indien ons een klacht bereikt over een klant die ongewenste email heeft verstuurd, zal er direct een email uitgaan naar de betreffende klant met het verzoek dit niet meer te doen. Bij herhaling kan ISD Holland overgaan tot afsluiting van de klant. Mocht u een dergelijke e-mail van een klant van ISD Holland ontvangen kunt u een mail sturen naar helpdesk@isd-holland.nl

Mocht u als klant spam ontvangen, dan kunnen wij ook deze mail voor u blokkeren zodat u deze ongewenste email niet langer ontvangt. In dat geval kunt u een e-mail sturen naar helpdesk@isd-holland.nl met het
e-mail adres van de afzender erin. Deze zal dan door ons zo spoedig mogelijk in een emailfilter worden geplaatst waardoor u deze mail niet langer zult ontvangen.