PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server



creative
06/06/05, 17:33
Hoi,

Ik had de beheerder van it2go meer informatie gevraagd over wat de prijzen zijn voor een dedicated server, en hij vertelde me dat ik eens hierheen moest komen om wat meer inlichtingen te vragen.

Ik weet niet als ik dit op het juiste forum post, sorry indien het verkeerd gepost staat.

Om even mijn doelstelling uit te leggen.
Ik zou graag een dedicated server hebben om daar een profile website op te plaatsen. Ik had gedacht aan:
- Een hd van min. 40 GB
- Iets van een 512 MB Ram
- Zo'n 250GB - 500GB dataverkeer/maand
- Ook een admin panel, Direct Admin ofzo.

Later zou ik deze ook willen laten dienen als Forumhost, Pollhost, guestbookhost, shoutboxhost en misschien ook Imagehost.

Wat raden jullie mij aan, enige voorstellen?

Alvast bedankt,
Dierickx O.

MediaServe
06/06/05, 17:52
Welkom op WHT :)
Ik denk dat een simpele dedicated server wel zou voldoen, mits je zelf enige ervaring hebt met Linux of Windows Servers. Als je dat absoluut niet hebt, kun je beter voor een managed oplossing gaan, dat is wel wat duurder.

Bijvoorbeeld een goedkoop systeem:
Pentium 4 2,4 GHz / 512 MB DDR / 80 GB SATA

Je zou op dit forum om een aanbieding kunnen vragen voor zo'n dedicated server. Houd rekening met een bedrag van ongeveer € 40,00 à € 60,00 p/m.

Succes :)

creative
06/06/05, 19:04
Origineel geplaatst door MediaServe
Welkom op WHT :)
Ik denk dat een simpele dedicated server wel zou voldoen, mits je zelf enige ervaring hebt met Linux of Windows Servers. Als je dat absoluut niet hebt, kun je beter voor een managed oplossing gaan, dat is wel wat duurder.

Bijvoorbeeld een goedkoop systeem:
Pentium 4 2,4 GHz / 512 MB DDR / 80 GB SATA

Je zou op dit forum om een aanbieding kunnen vragen voor zo'n dedicated server. Houd rekening met een bedrag van ongeveer € 40,00 à € 60,00 p/m.

Succes :)

Ik heb daar amper ervaring mee.
Pentium 4 2,4 GHz / 512 MB DDR / 80 GB SATA
Dit zou perfect zijn...
En de prijs valt beter mee dan ik verwachte, ik had meer iets verwacht rond de €150,-

Alvast Bedankt,
Ik zal eens voor een aanbieding kijken.

Proxio
06/06/05, 19:06
Ligt maar net aan de aanbieder ;). Wat voor hardware ze gebruiken, netwerk, etc, etc. Naar mijn mening is rond de 50 EUR per maand voor zo'n server nauwelijks haalbaar...

Jooster
06/06/05, 19:23
Inderdaad 50€,- is misschien iets te weinig.
Ik denk dat je het haalt voor 75€,- Per Maand.

Remigius
06/06/05, 20:28
Bestaat die profiel website al? Want ik weet niet hoe je aan 250 - 500 gb dataverkeer komt, want als je bij het begin minder gebruikt kun je ook goedkopere aanbiedingen krijgen.

FransVanNispen
06/06/05, 23:30
Wij kunnen betaalbaar merkservers leveren. Maar ik zie héél vaak dat er 250Gb of 500Gb dataverkeer gevraagd wordt, maar er slechts een paar Gb per maand bebruikt wordt.

Natuurlijk klagen wij dan niet, maar het is wel zonde voor de klant. Te meer omdat het vaak kleinere hosts zijn die weinig data verzetten, en zij daardoor onnodig duur uit zijn.

XS-24
06/06/05, 23:34
Ik denk dat iedere provider dit wel goedkoop kan leveren, je zou om een aanbieding kunnen vragen in het betreffende forum.

Unixadmin
07/06/05, 00:45
Voor een managed dedicated server moet jij er wel rekenen dat het wel rond de 120 Euro's kost.

MediaServe
07/06/05, 12:10
Origineel geplaatst door Jooster
Inderdaad 50€,- is misschien iets te weinig.
Ik denk dat je het haalt voor 75€,- Per Maand. Dat is inderdaad een betere indicatie. :)