PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Windows Hosting



msdevasp
06/06/05, 15:03
Hallo!

Ik heb een vraag. Op diverse hosting sites (www.amenworld.nl, www.dinix.com) wordt Virtual Private Server hosting voor zowel Linux als Windows aangeboden. Dit klinkt erg intressant, want ik ben op zoek naar een goedekoop alternatief voor een dedicated server. Aangezien ik websites ontwikkel met ASP.NET is de keus voor het OS (Windows 2003) snel gemaakt. Ik geloof dat je met VPS ook remote desktop toegang hebt, klopt dat?

Graag hoor ik jullie ervaringen mbt VPS Hosting Windows 2003 en wat de beste aanbieders zijn. Bij Amenworld zijn ze al lange tijd uitverkocht en over Dinix heb ik slechte berichten gelezen qua service.

Graag hoor ik van jullie!

Groeten van msdevasp

MediaServe
06/06/05, 17:46
Origineel geplaatst door msdevasp
Ik geloof dat je met VPS ook remote desktop toegang hebt, klopt dat?Dat is inderdaad meestal het geval. Je krijg gewoon een eigen server met volledige Administrator rechten. Als je de boel zou verknoeien, dan hebben andere klanten (op diezelfde fysieke server) daar geen last van.
Origineel geplaatst door msdevasp
Graag hoor ik jullie ervaringen mbt VPS Hosting Windows 2003Ik heb geen ervaring met VPS als klant zijnde, maar de performance valt vaak behoorlijk tegen. Een reseller oplossing is beter voor je klanten, of een goedkope dedicated. Maar voor een privé servertje is het een leuke oplossing :)

Unixadmin
07/06/05, 09:41
Bij een VPS krijg je een deel van de de resource toegewezen. Vaak valt de performance tegen omdat er op een server tig accounts aangemaakt worden. Een VPS windows hosting is het niet aan te raden daar je veel RAM nodig hebt maar weinig toegewezen krijgt. Dus een reselleraccount of een dedicated server is een veel beter optie imo.

ivs
07/06/05, 11:22
Wat mij bij Amenworld opviel is dat hun verbinding met nl een beetje vaag is.

Hun servers staan in Frankrijk maar de trace route vanuit Nederland loopt via London en Frankfurt naar Parijs. Dat vind ik persoonlijk niet echt een pluspunt.

dreamhost_nl
07/06/05, 11:38
Origineel geplaatst door ivs
Wat mij bij Amenworld opviel is dat hun verbinding met nl een beetje vaag is.

Hun servers staan in Frankrijk maar de trace route vanuit Nederland loopt via London en Frankfurt naar Parijs. Dat vind ik persoonlijk niet echt een pluspunt.

Dat kan (tijdelijk) wel 'ns voorkomen... hier loopt de tracert echter gewoon via London naar Parijs...

msdevasp
07/06/05, 12:38
Tja, Amenworld. Daar zal mijn keus niet op vallen. Wat mij erg tegenvalt is de support en salesondersteuning. Voor vragen moet je naar een 0900 nummer bellen. Niet echt klantvriendelijk. Ik heb nu al 3 keer gebeld over een vraag en ze zouden me terug bellen, wat geen een keer is gedaan. Moet je maar eens kijken. De Amen 2400 dedicated server Windows. Deze kost 89 euro. Maar als je op de vergelijkingstabel klikt staat er voor een half jaar of jaar 69 euro. Als je naar order gaat is de prijs opeens weer 89 euro. Bij Amenworld onderkennen ze het probleem, maar oplossen kunnen ze niet. En wat betreft VPS Windows daar hebben ze problemen mee en die komt pas volgende maand weer beschikbaar.

Ik heb ondertussen een demo account gekregen bij een onbekende amerikaanse host www.kaveyhosting.com. De machine reageert erg snel, maar ik kies toch voor een dedicated server. Daar heb ik een beter gevoel bij. Overigens niet bij kaveyhosting, want daar heb ik geen goed gevoel bi (onbekende host met weinig informatie).

Tha_Wiz
08/06/05, 20:05
@msdevasp ik zou graag met je in contact willen komen... Het gaat niet over VPS maar over .NET programmeren, misschien interessant om eens kennis te maken :). Je PM en mail staat echter beide uit, misschien kun je mij een PM sturen met daarin je mailadres of telefoonnummer (mocht je uiteraard interesse hebben)?

msdevasp
09/06/05, 09:56
Origineel geplaatst door Tha_Wiz
@msdevasp ik zou graag met je in contact willen komen... Het gaat niet over VPS maar over .NET programmeren, misschien interessant om eens kennis te maken :). Je PM en mail staat echter beide uit, misschien kun je mij een PM sturen met daarin je mailadres of telefoonnummer (mocht je uiteraard interesse hebben)?

Goed plan!

Ik hoor graag van je. Ik stuur je nu (09:58) een PM met contactgegevens.

msdevasp
10/06/05, 07:17
Origineel geplaatst door msdevasp


Goed plan!

Ik hoor graag van je. Ik stuur je nu (09:58) een PM met contactgegevens.

Ik heb nog niets van je gehoord. Kun je vandaag contact met me opnemen? Ben erg benieuwd!